Tu-154 lėktuvo gelbėjimo operacija. Nuotrauka iš įvykio vietos

Tu-154 lėktuve sprogimo nebuvo

106
(atnaujinta 17:29 2016.12.29)
Tragedijos priežastis tiriantys Rusijos pareigūnai tikina, kad sprogimo Tu-154 lėktuve nebuvo.

VILNIUS, gruod 29 — Sputnik. Rusijos pareigūnai, atliekantys į Siriją skridusio karinio lėktuvo katastrofos tyrimą, ketvirtadienį pranešė, kad prieš lėktuvui nukrentant į Juodąją jūrą sprogimo jame nebuvo, bet jo prietaisai veikė blogai, praneša BNS.

Lėktuvui Tu-154, vos pakilusiam iš Sočio oro uosto sekmadienio rytą nukritus į jūrą, žuvo visi juo skridę 92 žmonės, tarp jų dešimtys žinomo Raudonosios armijos dainų ir šokių ansamblio atlikėjų.

"Lėktuve nebuvo sprogimo, galiu tai pasakyti užtikrintai, — sakė Rusijos oro pajėgų skrydžių saugumo vadovas Sergejus Bainetovas. — Tačiau terorizmo aktas nebūtinai turi būti sprogimas, todėl mes neatmetame terorizmo versijos".

Tuo metu transporto ministras Maksimas Sokolovas nurodė, kad tyrimo metu nustatyta, jog lėktuvo prietaisai neveikė normaliai, tačiau iki sausio jis sakė neskelbsiąs jokių išvadų. Jis taip pat paragino žurnalistus neskelbti jokių teorijų.

"Akivaizdu, kad prietaisai veikė nenormaliai. Kodėl taip atsitiko, turės išsiaiškinti ekspertai", — sakė jis žurnalistams.

Kariuomenės ansamblis turėjo koncertuoti Rusijos kariams Sirijos Hmeimimo bazėje, iš kurios rusų oro pajėgos palaiko Sirijos prezidento Basharo al Assado (Bašaro Asado) kariuomenę kovoje su sukilėliais.

Pasak Bainetovo, oro pajėgos uždraudė eksploatuoti Tu-154 lėktuvus, kurie nenaudojami komerciniams skrydžiams, kol bus pateiktos šios katastrofos tyrimo "pirmosios išvados".

Lėktuvą valdė patyręs pilotas, turėjęs 4 tūkstančių valandų skraidymo patirtį, iš kurių 1 tūkstantį 500 valandų jis skraidė būtent Tu-154 lėktuvu. Antros juodosios dėžės, kurioje įrašyti pilotų kabinos pokalbiai, tyrimas leidžia manyti, kad pilotas pastebėjo kažkokį gedimą.

"Viskas vyko gana normaliai, bet vienu metu lėktuvo vadas… leido suprasti, kad kažkas vyksta nenormaliai", — sakė jis. Visas skrydis truko 70 sekundžių, pridūrė jis, tačiau "nenormali padėtis" truko vos 10 sekundžių.

Rusijos žiniasklaida, cituodama lėktuvo pilotų pokalbį, pranešė, kad laiku nesusiskleidė lėktuvo užsparniai, todėl jis nukrito, tačiau Bainetovas atsisakė patvirtinti šią versiją.

Pagrindinės paieškos baigtos

Trečiadienį Maskvos rajono karių kapinėse buvo palaidota pirmoji katastrofos auka, pranešė pareigūnai. Tačiau daugumos žuvusiųjų palaikai tebėra po vandeniu, nors "pagrindinis" paieškų etapas baigėsi.

"Šiuo metu viskas, kas gali būti susiję su lėktuvo nukritimu, jau iškelta į paviršių" ir jo dalys "yra dėliojamos krante", — sakė ministras Sokolovas.

"Mes nustatėme, kad lėktuvas beveik visiškai sudužo atsitrenkęs į vandens paviršių ir jūros dugną, o tai, žinoma, apsunkino paieškas", — pareiškė jis.

Pasak Sokolovo, kol kas gelbėtojams pavyko ištraukti tik 19 kūnų ir maždaug 230 atskirų kūno dalių.

Tu-154 lėktuvo katastrofa Sočyje
© Sputnik
Tu-154 lėktuvo katastrofa Sočyje
106
Tegai:
katastrofa, Tu-154, lėktuvas, Rusijos transporto ministerija, Maksimas Sokolovas, Sočis, Rusija
Temos:
Tu-154 katastrofa (19)
Dar šia tema
Gelbėjimo operacija Tu-154 nelaimės vietoje
Kadrai iš lėktuvo Tu-154 katastrofos vietos
Rusijos naikintuvas Su-27

Rusijos Su-27 perėmė du užsienio lėktuvus virš Baltijos jūros

(atnaujinta 18:31 2020.10.26)
Rusijos Gynybos ministerijos teigimu, rugsėjį ir spalį perėmimų skaičius prie Rusijos sienų, palyginti su rugpjūčiu, pastebimai sumažėjo

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Rusijos naikintuvas Su-27 pirmadienį virš Baltijos jūros perėmė Vokietijos Karinių jūrų pajėgų patrulinį orlaivį ir JAV Karinių oro pajėgų žvalgybinį lėktuvą, praneša Rusijos nacionalinės gynybos kontrolės centras.

Rusijos radarų stotys aptiko du taikinius, artėjančius prie sienos virš neutralių Baltijos jūros vandenų, ir jiems atpažinti pakėlė į orą Su-27 iš budėjimo pajėgų.

"Rusijos naikintuvo įgula nuosekliai identifikavo oro taikinius kaip Vokietijos Karinių jūrų pajėgų bazinės patruliuojančios aviacijos lėktuvą P-3C "Orion" ir JAV Karinių jūrų pajėgų žvalgybinį lėktuvą U-2S, o paskui juos palydėjo virš Baltijos jūros akvatorijos", — pažymima pranešime spaudai.

Užsienio kariniams lėktuvams nusisukus nuo Rusijos sienos, naikintuvas saugiai grįžo į bazavimosi aerodromą. Visas skrydis, kaip pažymi Gynybos ministerija, vyko "griežtai laikantis tarptautinių taisyklių".

Rugpjūčio mėnesį netoli Rusijos sienų gerokai padidėjo orlaivių perėmimų skaičius. Tada beveik kiekvieną dieną Rusijos ginkluotosios pajėgos pakeldavo naikintuvus į orą "susitikimui" su užsienio žvalgybiniais lėktuvais, daugiausia virš Juodosios jūros.

Tomis pačiomis dienomis amerikiečių strateginiai bombonešiai B-52H pratybų "Allied Sky" metu treniravosi paleisti sparnuotąsias raketas po Rusiją iš Nyderlandų, Vokietijos, Lenkijos ir Baltijos šalių, pranešė Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgų vyriausiasis vadas Sergejus Surovikinas. Jis apibūdino šį žingsnį kaip "priešišką ir provokacinį".

Rugsėjį ir spalį perėmimų skaičius prie Rusijos sienų, palyginti su rugpjūčiu, pastebimai sumažėjo.

Tegai:
Rusijos Gynybos ministerija, Baltijos jūra, naikintuvai, Rusija
Dar šia tema
Naikintuvas Su-27 perėmė JAV žvalgybinius lėktuvus virš Juodosios jūros
Užfiksuotas dviejų amerikiečių orlaivių perėmimas rusiškuoju Su-27 — video
Su-27 perėmė JAV bombonešį virš Baltijos jūros
Il-80 (Il-86 VKP)

"Jau statomi": kam Rusija atkuria "pasaulio pabaigos lėktuvus"

(atnaujinta 21:02 2020.10.26)
Erdvus, apsaugotas, aprūpintas pažangiomis technologijomis — artimiausiu metu Rusijos ginkluotosios pajėgos gaus naujus oro pajėgų vadovavimo postus lėktuvo Il-96-400M pagrindu

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Vakaruose tokios mašinos vadinamos "pasaulio pabaigos lėktuvais". Jei prasidėtų trečiasis pasaulinis karas, būtent iš "skraidančios būstinės" valdybos aukščiausia šalies karinė ir politinė vadovybė organizuotų gynybą ir vadovautų kariams ant žemės, jūroje ir ore. Šiandien šios klasės orlaivius turi tik Rusija ir JAV. Apie jų ypatybes ir užduotis — Andrejaus Koco medžiagoje RIA Novosti.

Vadovybei išgelbėti

Branduolinių valstybių santykiai paaštrėjo iki galutinės ribos. Diplomatai pateko į aklavietę, šalys atšaukė ambasadorius. Ginkluotosios pajėgos yra parengties būsenos. Strateginiai bombonešiai pakyla į dangų, povandeniniai laivai su balistinėmis raketomis išplaukia į vandenyną, kovinės mobilios antžeminių raketų sistemos patruliuoja keliuose. Pasaulis sustingo ant trečiojo pasaulinio karo slenksčio.

Воздушный командный пункт Ил-80 (Ил-86 ВКП) и истребители МиГ-29
Lėktuvas IL-80.

Laimei, šis scenarijus vis dar yra tik fantazija. Tiek Rusija, tiek Jungtinės Valstijos puikiai žino, kad visapusiškas karas gali greitai išsivystyti į branduolinį ir pareikalauti dešimčių milijonų aukų. Tačiau kariuomenė visada ruošiasi blogiausiam. Abi pusės daro prielaidą, kad pirmasis smūgis per tokį konfliktą aplenks priešą, atims iš jo sugebėjimą kontroliuoti karius ir organizuoti bet kokį pasipriešinimą. Pagrindinis taikinys yra kariniai ir politiniai centrai.

Grėsmingu laikotarpiu Rusijos vadovybė ir aukščiausioji ginkluotųjų pajėgų vadovybė bus slaptai nuvežta į karinį aerodromą, kur jų lauks sparnuoti vadovavimo postai. Pagrindinė "pasaulio pabaigos lėktuvų" įgulų užduotis yra išvesti aukščiausius valstybės pareigūnus iš atakuojamos zonos ir suteikti jiems galimybę kontroliuoti šalies gynybą iš oro. Šių vadaviečių kovinį stabilumą užtikrina lydintieji naikintuvai ir kuro papildymo orlaiviai. Panaši taktika buvo sukurta JAV per šaltąjį karą.

Ilgai laukta atmaina

Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgos turi keturis pasaulio pabaigos" orlaivius Il-80, pagamintus Il-86 keleivinių lėktuvų pagrindu. Galinga energijos tiekimo sistema, modernios ryšio priemonės, gyvybės palaikymo sistema leidžia kelias dienas išbūti ore — žinoma, papildant kuro atsargas.

Nuo civilio pirmtako jis skiriasi aukšta "kakta" — dideliu viršutiniu skyriumi priekiniame fiuzeliaže, kuriame yra įvairi elektroninė įranga. Be to, Il-80 neturi langų, kad įgula ir keleiviai neapaktų dėl netoliese įvykusio branduolinio sprogimo. Uodegos skyriuje yra išleidimo kabelio antena, skirta ryšiui su povandeniniais laivais.

Самолет Ил-80
© Фото : предоставлено пресс-службой АО "Объединенная приборостроительная корпорация"
Lėktuvas IL-80.

Išsami informacija apie Il-80 yra valstybės paslaptis. Yra tik žinoma, kad laive yra sumontuota įranga, skirta valdyti visų tipų ir šakų kariuomenę, patalpos aukšto rango keleivių darbui ir poilsiui, numatytos papildomos cisternos degalams tiekti. Orlaivis gali pakilti iš bet kurio civilinio ir karinio aerodromo, yra aprūpintas apsaugos priemonėmis nuo masinio naikinimo ginklų ir gali veikti savarankiškai, jei sunaikinta relių, ryšių ir navigacijos sistemų antžeminė ir palydovinė įranga.

Il-80 kariuomenėje tarnavo daugiau nei 15 metų ir išnaudojo didžiąją dalį savo išteklių. Be to, pagrindiniai Il-86 lėktuvai yra vidutinio nuotolio. Jų praktinis nuotolis siekia tik 3800 kilometrų, o to nepakanka oro komandų postui. Todėl Il-96-400M pasirinkimas kaip pagrindas naujam "pasaulio pabaigos orlaiviui" yra visiškai pagrįstas: šio orlaivio nuotolis esant maksimaliai apkrovai yra apie devynis tūkstančius kilometrų.

"Skraidantys viešbučiai"

JAV ginkluotosios pajėgos turi keturis lėktuvus E-4B "Nightwatch", sukurtus "Boeing 747" pagrindu. Kiekvienas gali sutalpinti iki 100 žmonių ir gali likti aukštumoje iki savaitės, reguliariai pildant kurą. E-4B yra apsaugoti nuo žalingų branduolinio sprogimo veiksnių ir yra prigrūsti moderniausios elektroninės įrangos.

Самолет E-4B
"E-4B Nightwatch"

Tiesą sakant, amerikiečių "pasaulio pabaigos lėktuvas" yra skraidantis viešbutis. Čia yra viskas kelių dienų savarankiškam darbui — virtuvė, vonios kambariai, poilsio zona, miegamieji kambariai, posėdžių kambarys su stalu ir devyniomis kėdėmis, 29 darbo vietų bendravimo ir komunikacijos zona bei kitos patalpos. Interjeras yra patogus, o įranga labai ergonomiška. Galbūt todėl pirmieji Jungtinių Valstijų asmenys ilgiems skrydžiams į kitas valstybes oficialaus vizito metu periodiškai renkasi E-4B, o ne klasikinius prezidentinius "Air Force One" lėktuvus.

E-4B orlaivis yra žymiai senesnis nei rusiškas Il-80. Jie buvo užsakyti dar 1970-aisiais. Tačiau jie nuolat modernizuojami. 2015 metais kai kuriems orlaiviams buvo atlikta ryšio įrangos perprogramavimo ir modifikavimo procedūra. Lėktuvai gavo greitą interneto prieigą, plačiajuostį palydovinį ryšį ir specialius saugius didelės spartos kanalus. E-4B nuotolis yra 11 tūkstančių kilometrų.

Be to, amerikiečiai turi 16 orlaivių E-6, skirtų atsarginėms ryšių sistemoms su strateginiais branduoliniais povandeniniais laivais tiekti, taip pat bus naudojami kaip JAV ginkluotųjų pajėgų Jungtinės strateginės vadovybės oro policijos postas. Karo atveju šios transporto priemonės patruliuos Atlanto ir Ramiojo vandenyno rajonuose, palaikydamos ryšį su povandeniniais laivais ir "pasaulio pabaigos" lėktuvais E-4B.

Tegai:
lėktuvai, Rusija
Spalio 27

Kokia šiandien diena: spalio 27-osios šventės

(atnaujinta 15:38 2020.10.26)
Spalio 27-ąją Lietuvoje minima Žvalgų diena, be to, Kriminalinės policijos diena, savo vardadienius šiandien švenčia Ramojus, Gedas, Tautmilė, Vincentas, Sabina

Spalio 27-oji yra 300-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių, keliamaisiais metais — 301-a. Nuo šios dienos iki metų galo lieka 65 dienos.

Savo vardadienius šiandien švenčia: Ramojus, Gedas, Tautmilė, Vincentas, Sabina.

Šią dieną minima Vytauto Didžiojo mirties diena.

Didysis Lietuvos kunigaikštis Vytautas mirė 1430 metų spalio 27 dieną. Tuomet Vytautui buvo jau 80 metų. Manoma, kad Vytautas mirė nuo sutrenkimo, kai nukrito nuo arklio. Kita versija, kad nuo supūliavusios voties.

Vytautas yra garsiausias iš visų Lietuvos valdovų, neveltui vadinamas Didžiuoju. Didžiausias jo nuopelnas, kad Jogailai užvaldžius Lenkiją ir Lietuvą, Vytautas sugebėjo atsikovoti valdžią Lietuvoje ir po jo mirties Lietuva tapo nepriklausoma nuo Lenkijos.

Vienas iš garsiausių mūšių Lietuvos istorijoje — Žalgirio mūšis (1410 liepos 15 d.). Lietuvių pergalei prieš Vokiečių ordiną šime mūšyje daug įtakos turėjo Vytauto vadovavimas.

Be to, šią dieną minima Žvalgų diena.

Spalio 27-ąją Lietuvoje minima Saugumo departamento įkūrimo diena, o kartu ir saugumo darbuotojų profesinė šventė.

Po pirmojo pasaulinio karo, paskelbus nepriklausomybę, 1918 metų spalio 27 dieną buvo įkurta kariuomenėje veikusi slaptoji tarnyba, vėliau pavadinta Žvalgybos skyriumi.

Nepriklausomybės metais Žvalgybos skyrius daugelį kartų buvo reorganizuotas į kriminalinę policiją, saugumo tarnybą, slaptąją tarnybą, o po nepriklausomybės atkūrimo 1990 metais įsteigtas Valstybės saugumo departamentas.

Lietuvos valstybės saugumo departamento paskirtis — saugoti respublikos suverenitetą ir konstitucinę jos santvarką.

Saugumo departamento uždavinys — laiku atskleisti veiklą, kuri kelia grėsmę valstybės saugumui, teritorijos neliečiamybei ir vientisumui, valstybės interesams, jos ekonominei ir gynybinei galiai.

Taip pat šiandien minima Kriminalinės policijos diena.

Kriminalinės policijos diena Lietuvoje minima nuo 1931 metų. Ją minėtina diena paskelbė tuometinis vidaus reikalų ministras pulkininkas Steponas Rusteika.

Spalio 27-oji pasirinkta todėl, kad 1918 metų spalio 27 dieną nepriklausomybę atkūrusioje Lietuvoje buvo pradėtas kriminalinės policijos organizavimo darbas.

Kasmet Kriminalinės policijos dienos proga Lietuvoje apdovanojami geriausi šalies kriminalistai, renkamos geriausios metų bylos.

Ši diena Lietuvos istorijoje

1430 metais mirė Lietuvos didysis kunigaikštis Vytautas. Gimė apie 1350 m.

1918 metais buvo Įkurta Lietuvos karinė žvalgyba.

1931 metais gimė poetė, Lietuvos rašytojų sąjungos narė, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos lauretė Ramutė Skučaitė.

1999 metais Lietuvos prezidentas priėmė Rolando Pakso vadovaujamos vyriausybės atsistatydinimą ir dekretu nurodė jai toliau dirbti, ministro pirmininko pareigas pavedė eiti Irenai Degutienei.

Ši diena pasaulio istorijoje

1492 metais Kristupas Kolumbas atrado Kubą ir paskelbė ją Ispanijos nuosavybe.

1505 metais mirė Rusijos caras Ivanas III.

1728 metais gimė britų keliautojas Džeimsas Kukas — pirmųjų Naujosios Zelandijos, Australijos ir Havajų salų žemėlapių autorius.

1782 metais gimė italų kompozitorius ir smuiko virtuozas Nikolo Paganinis.

1811 metais gimė pirmosios pasaulyje siuvimo mašinos išradėjas, JAV pramonininkas Izaokas Zingeris.

1858 metais gimė JAV prezidentas (1901—1909 m.) Teodoras Ruzveltas.

1978 metais gimė smuiko virtuozė kinė Vanesa Mei.

2010 metais britų slaptojo agento Džeimso Bondo garsusis automobilis "Aston Martin" su įvairiais gudriais įtaisais, tokiais kaip krėslo katapulta ir besikeičiantys numeriai, buvo parduotas viename aukcione Londone pigiau nei prognozuota — už 4 mln. JAV dolerių.

Tegai:
Lietuva, šventės
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai