Lėktuvas Tu-154, archyvinė nuotrauka

Tu-154 katastrofos tyrėjai: žiniasklaidos nuomonė nepagrįsta faktais

57
(atnaujinta 09:05 2017.06.01)
Rusijos Tyrimo komiteto atstovė Svetlana Petrenko pareiškė, kad hipotezė, kuri anksčiau buvo pristatyta laikraštyje "Kommersant" dėl Tu-154 piloto dezorientacijos erdvėje yra autoriaus nuomonė

VILNIUS, kovo 16 — Sputnik. Hipotezės, kurias pateikia žiniasklaida dėl galimų įgulos veiksmų arba galimų Sočyje sudužusio Tu-154 charakteristikų, nesiriemia faktais, praneša Sputnik Baltarusija su nuoroda į Rusijos Tyrimo komiteto atstovę Svetlaną Petrenko.

Anksčiau leidinys "Komersant" pranešė, kad baigta techninė Tu-154 katastrofos Juodojoje jūroje tyrimo dalis. Remiantis jo rezultatais buvo nustatyta, kad lėktuvas pakilo įprastu režimu, o tada nusileido ant vandens "kontroliuojamas įgūlos vado".

Tarp laikraščio įvardytų katastrofos priežasčių — "piloto dezorientacija erdvėje".

"Žiniasklaidoje skelbiamos hipotezes dėl galimų įgulos veiksmų arba galimų Tu-154 charakteristikų, nesiremia faktais ir yra jų autorių nuomonė", — pasakė Petrenko.

Ji taip pat pridūrė, kad Rusijos Federacijos Tyrimo komitetas tęsia Tu-154 katastrofos priežastis.

Gruodžio pabaigoje  Rusijos karinių oro pajėgų skrydžių saugumo tarnybos vadovas Sergejus Bainetovas pranešė, kad iš pradžių buvo daugiau nei 15 katastrofos versijų, vėliau jų skaičius sumažėjo perpus.

Pasak Rusijos Federalinės saugumo tarnybos, pagrindinė Tu-154 kritimo versija — pašalinių objektų patekimas į variklį, prastos kokybės kuras, pilotavimo klaida ir techniniai gedimai. Požymių ir faktų, liudijančių apie teroristinio akto galimybę arba diversiją laivo borte, šiuo metu nėra.

Gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154, kuris skrido į Siriją, sekmadienį ryte nukrito į Juodąją jūrą netoli Sočio. Juo skrido 92 žmonės: aštuoni įgulos nariai ir 84 keleiviai, tarp jų — kariškiai, žurnalistai, Aleksandrovo vardo dainų ir šokių ansamblis, fondo "Spravedlivaja pomošč" vadovė Jelizaveta Glinka.

Lėktuvas iš radiolokatorių ekranų dingo kelios minutės po pakilimo iš Sočio.

Tu-154 lėktuvo katastrofa Sočyje
© Sputnik
Tu-154 lėktuvo katastrofa Sočyje
57
Tegai:
tyrimas, Tu-154, žiniasklaida, Rusija
Temos:
Tu-154 katastrofa (19)
Dar šia tema
Tu-154 lėktuve sprogimo nebuvo
Antra Tu-154 juodoji dėžė pakelta į paviršių
Gelbėjimo operacija Tu-154 nelaimės vietoje
Žmonės pagerbė žuvusius lėktuvo Tu-154 keleivius
Kadrai iš lėktuvo Tu-154 katastrofos vietos
Rusijos naikintuvas Su-27

Rusijos Su-27 perėmė du užsienio lėktuvus virš Baltijos jūros

(atnaujinta 18:31 2020.10.26)
Rusijos Gynybos ministerijos teigimu, rugsėjį ir spalį perėmimų skaičius prie Rusijos sienų, palyginti su rugpjūčiu, pastebimai sumažėjo

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Rusijos naikintuvas Su-27 pirmadienį virš Baltijos jūros perėmė Vokietijos Karinių jūrų pajėgų patrulinį orlaivį ir JAV Karinių oro pajėgų žvalgybinį lėktuvą, praneša Rusijos nacionalinės gynybos kontrolės centras.

Rusijos radarų stotys aptiko du taikinius, artėjančius prie sienos virš neutralių Baltijos jūros vandenų, ir jiems atpažinti pakėlė į orą Su-27 iš budėjimo pajėgų.

"Rusijos naikintuvo įgula nuosekliai identifikavo oro taikinius kaip Vokietijos Karinių jūrų pajėgų bazinės patruliuojančios aviacijos lėktuvą P-3C "Orion" ir JAV Karinių jūrų pajėgų žvalgybinį lėktuvą U-2S, o paskui juos palydėjo virš Baltijos jūros akvatorijos", — pažymima pranešime spaudai.

Užsienio kariniams lėktuvams nusisukus nuo Rusijos sienos, naikintuvas saugiai grįžo į bazavimosi aerodromą. Visas skrydis, kaip pažymi Gynybos ministerija, vyko "griežtai laikantis tarptautinių taisyklių".

Rugpjūčio mėnesį netoli Rusijos sienų gerokai padidėjo orlaivių perėmimų skaičius. Tada beveik kiekvieną dieną Rusijos ginkluotosios pajėgos pakeldavo naikintuvus į orą "susitikimui" su užsienio žvalgybiniais lėktuvais, daugiausia virš Juodosios jūros.

Tomis pačiomis dienomis amerikiečių strateginiai bombonešiai B-52H pratybų "Allied Sky" metu treniravosi paleisti sparnuotąsias raketas po Rusiją iš Nyderlandų, Vokietijos, Lenkijos ir Baltijos šalių, pranešė Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgų vyriausiasis vadas Sergejus Surovikinas. Jis apibūdino šį žingsnį kaip "priešišką ir provokacinį".

Rugsėjį ir spalį perėmimų skaičius prie Rusijos sienų, palyginti su rugpjūčiu, pastebimai sumažėjo.

Tegai:
Rusijos Gynybos ministerija, Baltijos jūra, naikintuvai, Rusija
Dar šia tema
Naikintuvas Su-27 perėmė JAV žvalgybinius lėktuvus virš Juodosios jūros
Užfiksuotas dviejų amerikiečių orlaivių perėmimas rusiškuoju Su-27 — video
Su-27 perėmė JAV bombonešį virš Baltijos jūros
Il-80 (Il-86 VKP)

"Jau statomi": kam Rusija atkuria "pasaulio pabaigos lėktuvus"

(atnaujinta 21:02 2020.10.26)
Erdvus, apsaugotas, aprūpintas pažangiomis technologijomis — artimiausiu metu Rusijos ginkluotosios pajėgos gaus naujus oro pajėgų vadovavimo postus lėktuvo Il-96-400M pagrindu

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Vakaruose tokios mašinos vadinamos "pasaulio pabaigos lėktuvais". Jei prasidėtų trečiasis pasaulinis karas, būtent iš "skraidančios būstinės" valdybos aukščiausia šalies karinė ir politinė vadovybė organizuotų gynybą ir vadovautų kariams ant žemės, jūroje ir ore. Šiandien šios klasės orlaivius turi tik Rusija ir JAV. Apie jų ypatybes ir užduotis — Andrejaus Koco medžiagoje RIA Novosti.

Vadovybei išgelbėti

Branduolinių valstybių santykiai paaštrėjo iki galutinės ribos. Diplomatai pateko į aklavietę, šalys atšaukė ambasadorius. Ginkluotosios pajėgos yra parengties būsenos. Strateginiai bombonešiai pakyla į dangų, povandeniniai laivai su balistinėmis raketomis išplaukia į vandenyną, kovinės mobilios antžeminių raketų sistemos patruliuoja keliuose. Pasaulis sustingo ant trečiojo pasaulinio karo slenksčio.

Воздушный командный пункт Ил-80 (Ил-86 ВКП) и истребители МиГ-29
Lėktuvas IL-80.

Laimei, šis scenarijus vis dar yra tik fantazija. Tiek Rusija, tiek Jungtinės Valstijos puikiai žino, kad visapusiškas karas gali greitai išsivystyti į branduolinį ir pareikalauti dešimčių milijonų aukų. Tačiau kariuomenė visada ruošiasi blogiausiam. Abi pusės daro prielaidą, kad pirmasis smūgis per tokį konfliktą aplenks priešą, atims iš jo sugebėjimą kontroliuoti karius ir organizuoti bet kokį pasipriešinimą. Pagrindinis taikinys yra kariniai ir politiniai centrai.

Grėsmingu laikotarpiu Rusijos vadovybė ir aukščiausioji ginkluotųjų pajėgų vadovybė bus slaptai nuvežta į karinį aerodromą, kur jų lauks sparnuoti vadovavimo postai. Pagrindinė "pasaulio pabaigos lėktuvų" įgulų užduotis yra išvesti aukščiausius valstybės pareigūnus iš atakuojamos zonos ir suteikti jiems galimybę kontroliuoti šalies gynybą iš oro. Šių vadaviečių kovinį stabilumą užtikrina lydintieji naikintuvai ir kuro papildymo orlaiviai. Panaši taktika buvo sukurta JAV per šaltąjį karą.

Ilgai laukta atmaina

Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgos turi keturis pasaulio pabaigos" orlaivius Il-80, pagamintus Il-86 keleivinių lėktuvų pagrindu. Galinga energijos tiekimo sistema, modernios ryšio priemonės, gyvybės palaikymo sistema leidžia kelias dienas išbūti ore — žinoma, papildant kuro atsargas.

Nuo civilio pirmtako jis skiriasi aukšta "kakta" — dideliu viršutiniu skyriumi priekiniame fiuzeliaže, kuriame yra įvairi elektroninė įranga. Be to, Il-80 neturi langų, kad įgula ir keleiviai neapaktų dėl netoliese įvykusio branduolinio sprogimo. Uodegos skyriuje yra išleidimo kabelio antena, skirta ryšiui su povandeniniais laivais.

Самолет Ил-80
© Фото : предоставлено пресс-службой АО "Объединенная приборостроительная корпорация"
Lėktuvas IL-80.

Išsami informacija apie Il-80 yra valstybės paslaptis. Yra tik žinoma, kad laive yra sumontuota įranga, skirta valdyti visų tipų ir šakų kariuomenę, patalpos aukšto rango keleivių darbui ir poilsiui, numatytos papildomos cisternos degalams tiekti. Orlaivis gali pakilti iš bet kurio civilinio ir karinio aerodromo, yra aprūpintas apsaugos priemonėmis nuo masinio naikinimo ginklų ir gali veikti savarankiškai, jei sunaikinta relių, ryšių ir navigacijos sistemų antžeminė ir palydovinė įranga.

Il-80 kariuomenėje tarnavo daugiau nei 15 metų ir išnaudojo didžiąją dalį savo išteklių. Be to, pagrindiniai Il-86 lėktuvai yra vidutinio nuotolio. Jų praktinis nuotolis siekia tik 3800 kilometrų, o to nepakanka oro komandų postui. Todėl Il-96-400M pasirinkimas kaip pagrindas naujam "pasaulio pabaigos orlaiviui" yra visiškai pagrįstas: šio orlaivio nuotolis esant maksimaliai apkrovai yra apie devynis tūkstančius kilometrų.

"Skraidantys viešbučiai"

JAV ginkluotosios pajėgos turi keturis lėktuvus E-4B "Nightwatch", sukurtus "Boeing 747" pagrindu. Kiekvienas gali sutalpinti iki 100 žmonių ir gali likti aukštumoje iki savaitės, reguliariai pildant kurą. E-4B yra apsaugoti nuo žalingų branduolinio sprogimo veiksnių ir yra prigrūsti moderniausios elektroninės įrangos.

Самолет E-4B
"E-4B Nightwatch"

Tiesą sakant, amerikiečių "pasaulio pabaigos lėktuvas" yra skraidantis viešbutis. Čia yra viskas kelių dienų savarankiškam darbui — virtuvė, vonios kambariai, poilsio zona, miegamieji kambariai, posėdžių kambarys su stalu ir devyniomis kėdėmis, 29 darbo vietų bendravimo ir komunikacijos zona bei kitos patalpos. Interjeras yra patogus, o įranga labai ergonomiška. Galbūt todėl pirmieji Jungtinių Valstijų asmenys ilgiems skrydžiams į kitas valstybes oficialaus vizito metu periodiškai renkasi E-4B, o ne klasikinius prezidentinius "Air Force One" lėktuvus.

E-4B orlaivis yra žymiai senesnis nei rusiškas Il-80. Jie buvo užsakyti dar 1970-aisiais. Tačiau jie nuolat modernizuojami. 2015 metais kai kuriems orlaiviams buvo atlikta ryšio įrangos perprogramavimo ir modifikavimo procedūra. Lėktuvai gavo greitą interneto prieigą, plačiajuostį palydovinį ryšį ir specialius saugius didelės spartos kanalus. E-4B nuotolis yra 11 tūkstančių kilometrų.

Be to, amerikiečiai turi 16 orlaivių E-6, skirtų atsarginėms ryšių sistemoms su strateginiais branduoliniais povandeniniais laivais tiekti, taip pat bus naudojami kaip JAV ginkluotųjų pajėgų Jungtinės strateginės vadovybės oro policijos postas. Karo atveju šios transporto priemonės patruliuos Atlanto ir Ramiojo vandenyno rajonuose, palaikydamos ryšį su povandeniniais laivais ir "pasaulio pabaigos" lėktuvais E-4B.

Tegai:
lėktuvai, Rusija
Rusijos dyzelinis-elektrinis povandeninis laivas Volchov

"National Interest" padarė įspūdį Rusijos povandeninio laivo ginkluotė

(atnaujinta 12:00 2020.10.26)
Straipsnio autorius pabrėžė, kad tokie povandeniniai laivai skirti operacijoms sekliame vandenyje ir pakrančių vandenų zonoje, taip pat kovai su povandeniniais laivais

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Amerikos leidinys "The National Interest" įvertino Rusijos dyzelinį-elektrinį povandeninį laivą B-603 "Volchov", pavadinęs jį povandeniniu laivu su "įspūdingais ginklais".

Žurnalas pažymi, kad šie Rusijos Ramiojo vandenyno laivyno projekto 636 povandeniniai laivai "Varšavianka" yra aprūpinti raketų sistemomis "Kalibr-PL" ir 533 mm torpedomis, taip pat moderniomis radarais ir ryšio sistemomis.

Straipsnio autorius pabrėžė, kad tokie povandeniniai laivai dėl žemo triukšmo lygio vadinami "juodosiomis skylėmis" ir paaiškino, kad tokio tipo povandeniniai laivai skirti operacijoms sekliame vandenyje ir pakrančių vandenų zonoje, taip pat kovai su povandeniniais laivais.

"Volchov" projekto povandeniniai laivai priklauso trečiajai kartai, jų darbinis tūris siekia 3,95 tūkst. t, povandeninis greitis — 20 mazgų, panardinimo gylis — 300 metrų, įgula — 52 žmonės. Juose sumontuota naujausia inercinė navigacijos sistema, moderni automatizuota informacijos valdymo sistema, didelio tikslumo raketiniai ginklai ir galingi torpediniai ginklai.

Šiuo metu laivų statyklų cechuose statomi dar du serijos povandeniniai laivai — "Magadan" ir "Ufa".

Tegai:
laivynas, ginkluotė, povandeninis laivas, Rusija, JAV
Dar šia tema
"Tai tik pirmieji žingsniai": kodėl JAV povandeninius laivus perkelia prie Rusijos krantų
Barenco jūroje vyko pratybos dalyvaujant atominiams povandeniniams laivams
Naujos technologijos. Karo ekspertas apie Rusijos penktos kartos povandeninius laivus
"Laikykis, Rusija!" Japonai pasigyrė nauju povandeniniu laivu