Piotras Fiodorovas, archyvinė nuotrauka

Ritualiniai veksmai: VGTRK apie Lietuvos grasinimus uždrausti rusiškus kanalus

185
(atnaujinta 16:06 2017.08.22)
VGTRK neigiamai vertina Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ketinimus draugiškai išsiaiškinti “RTR-Planeta” laidoje įžvelgtus „neapykantos kurstymo” faktus

VILNIUS, rugpjūčio 22 — Sputnik. Rusijos valstybinės televizijos ir radijo transliavimo kompanija (VGTRK) direkcijos vadovas Piotras Fiodorovas pavadino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pareiškimus apie "neapykantos kurstymo faktus" "RTR-Planeta" laidoje vaidmainiškais. Be to, Fiodorovas mano, kad galimybė sekantį kartą uždrausti rusiškų televizijos kanalų transliaciją Lietuvoje yra "ritualiniai veiksmai".

Pirmadienį LRTK paskebė, kad ketina išsiųsti Rusijos televizijos kanalų "RTR-Planeta" ir "TVCI" vadovybei laiškus su prašymu paaiškinti šių kanalų laidose, kuriose buvo kalbama ir apie Lietuvą, "neapykantos kurstymo faktus".

LRTK nustatė, kad 2017 metų gegužės 31 dieną Rusijos televizijos programos "RTR Planeta" laidoje "Vakaras su Vladimiru Solovjovu" buvo kurstomas karas, nesantaika ir neapykanta tarp tautų ir  tautinių bendrijų. Be to, komisija nustatė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo pažeidimus ir  Rusijos Federacijos jurisdikcijai priklausančios programos "TVCI" 2017 metų birželio 10 dienos laidoje "Teisė žinoti", kurioje dalyvavo Vladimiras Žirinovskis ir jo teiginiuose taip pat buvo "kurstomas karas, nesantaika ir neapykanta tarp tautų".

Tai jau antras LRTK nustatytas toks televizijos programos "RTR Planeta" pažeidimas per 12 mėnesių, todėl komisija nusprendė pradėti konsultacijas ir informuoti visas suinteresuotas šalis. 2016 metų lapkritį komisija jau buvo nutraukusi trims mėnesiams Rusijos televizijos kanalo "RTR Planeta" transliaciją. O TVCI transliavimas Lietuvoje buvo sustabdytas šių metų balandį vienam mėnesiui. Tokį sprendimą LRTK priėmė nustačiusi, kad televizijos programos "TVCI" 2017 metų sausio 27 dieną transliuotoje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova" paskelbta informacija pažeidė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio nuostatas, draudžiančias platinti dezinformaciją bei kurstyti neapykantą.

Komisijos duomenimis, jos išvadoms pritaria Lietuvos strateginės komunikacijos departamentas.

"Tai beveik ritualinia veiksmai. Jie dažniausiai teikia skundus į Rusijos ekspertų ir politikų kalbas įvairiuose šou, reikalaudami, kad šie žodžiai nebūtų sakomi. Šiuose žodžiuose jie įžvelgia neapykantos ir nacionalinės nesantaikos kurstymą, tačiau iš tikrųjų, kaip jūs suprantate, tai beveik ribojasi su reikalavimais įvesti cenzūrą Rusijos televizijai. Mes niekada su tuo nesutiksime. Mes niekada neapribosime žmonių galimybių reikšti savo nuomonę",- RIA Novosti sakė Fiodorovas.

Todėl, pridūrė agentūros pašnekovas, Lietuvos komisija greičiausiai "vėl priims sprendimą uždrausti trims mėnesiams".

"Reikia pasakyti, kad jie savo dokumentuose pateikia kažkokias visai padorias Europos Sąjungos normas, bet tuo pat metu, jūs patys suprantate, kad čia yra gudravimas, nes analogiškus rusofobiškus ir grasinančius pareiškimus daro daug Vakarų politikų mūsų šalies atžvilgiu. Tačiau, Lietuvos komisijos požiūriu, visa tai yra leidžiama. Todėl į šią vaidmainystę mes žvelgiame ramiai", — pabrėžė VGTRK vadovas.

Anot jo, panašūs lietuviškos komisijos "ritualiniai veiksmai" susieti su tuo, kad "Rusijos televizija yra labai populiari Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse".

"Čia įžvelgia agresiją, tame tarpe buvo publikacijos apie tai, kad filmukas "Maša ir meška" kelia grėsmę Baltijos valstybių nacionaliniam saugumui, visų pirma, Lietuvos saugumui. Ką galima pasakyti? Jie dalyvauja informaciniame kare, jie naudoja uždraustus metodus, o tai byloja apie jų silpnumą ir negalią konkuruoti", — mano Fiodorovas.

Tuo pat metu žiūrovai, pridūrė jis, vistiek suras kitas galimybes žiūrėti rusiškus kanalus, pavyzdžiui, internete.

"Aš įsitikinęs, kad tam tikrą nuostolį patirs Lietuvos reklamos pardavėjai ir kabelinės televizijos operatoriai. Bet kartoju — mums tai ne naujovė, ir mes nesiruošiam nusileisti prieš absurdiškus ir neracionalius Lietuvos radijo ir televizijos komisijos reikalavimus", — pridūrė jis.

Bet kuriuo atveju VGTRK, anot Fiodorovo, pateiks atsakymą Lietuvos komisijai, kuriame išreikš savo poziciją.

Televizijos kanalo "TVCI" spaudos tarnyba atsisakė komentuoti šią situaciją.

Komisijos sprendimu "Pirmais Baltijas Kanals" neleidžiama vartoti Lietuvos vardo prekių ženkluose, naudojamuose televizijos programoje "Lietuvos laikas" ir rusų kalba transliuojamoje programoje "Litovskoje vremia".

2017 sausio mėnesį buvo pranešta, kad Baltic News Service nutraukia sutartį su Sputnik Lietuva. Kovo mėnesį Naujienų agentūros LETA ir BNS vienašališkai nutraukė sutartis su Sputnik Latvija ir Sputnik Estija redakcijomis.

Rusijos užsienio reikalų ministerija apkaltino Baltijos šalių valdžią turint sukoordinuotą liniją dėl Rusijos žiniasklaidos. Anot Rusijos diplomatų, Baltijos šalių puolimas  "ryškiai rodo, ko iš tikrųjų vertas Rygos, Talino ir Vilniaus demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymasis".

185
Tegai:
rusiškos programos, TVCI, transliavimas, televizija, televizijos laida, VGTRK, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, RTR Planeta, Piotras Fiodorovas, Rusija
Dar šia tema
Atšaukti Rusijos televizijos kanalų transliavimo apribojimai
Naujos pataisos: mažiau rusiškos produkcijos televizijoje
Komisija tiria rusiškos produkcijos mastą Lietuvos televizijoje
Seimo narys: rusiškos programos propaguoja sovietinį gyvenimo būdą
Ust Lugos uostas

Lukašenka pasiūlė pastatyti Baltarusijos terminalą Ust Lugos uoste

(atnaujinta 11:25 2020.09.25)
Baltarusijos valdžia svarsto perspektyvas perkelti logistiką iš Baltijos šalių uostų infrastruktūros į Rusijos uostus

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka šiandien susitikime su Rusijos Leningrado srities gubernatoriumi Aleksandru Drozdenka pasiūlė pastatyti bendrą jūrų uostą, praneša Sputnik Baltarusija.

"Mes dabar labai daug kalbame ir dirbame keisdami mūsų prekų logistiką. Ust Lugos uostas — tai Leningrado sritis. Todėl turime bet kokia kaina susitarti", — sakė valstybės vadovas.

Pasak jo, vienintelis klausimas yra geležinkelių tarifai ir perkrovimas uostuose. Lukašenka pridūrė, kad šį klausimą jis "labai ilgai" aptarė susitikime su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu.

"Aš jam pasakiau, kad galime bendradarbiaudami su Leningrado žmonėmis ten pastatyti savo krantinę, tarkime, savo uostą. Jis užsidegė šiuo klausimu", — pabrėžė Lukašenka.

Baltarusijos prezidentas sakė pasiūlęs Vladimirui Putinui finansinį šio klausimo sprendimą. Kalbama apie lėšas, kurias pavyks sutaupyti "atominėje elektrinėje, kuri statoma Rusijos Federacijos paskolų sąskaita". Pasak Lukašenkos, Baltarusija yra pasirengusi šiuos pinigus investuoti į terminalo statybą.

"Mes su jumis, jei bus noras, galime įgyvendinti šį bendrą projektą", — sakė Lukašenka Leningrado srities gubernatoriui.

Rugpjūčio pabaigoje Baltarusijos prezidentas paskelbė apie galimą prekybos srautų perorientavimą iš Baltijos uostų į kitus. Jo vertinimu, tai gali būti "šiek tiek nuostolinga", tačiau tarifus galima pakoreguoti.

Galimas prekių srautų persiorientavimas siejamas su Lukašenkos ir daugelio Baltarusijos pareigūnų įtraukimu į Baltijos šalių sankcijų sąrašą.

Anksčiau Lietuva įvedė draudimą atvykti į šalį 30 Baltarusijos piliečių, įskaitant Lukašenką. Latvija ir Estija paskelbė panašias sankcijas.

Anksčiau Lukašenka Sočyje susitiko su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu. Maskva pažadėjo Minskui įvykdyti susitarimą dėl 1,5 milijardo dolerių paskolos suteikimo.

Tegai:
Aleksandras Lukašenka
Temos:
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Dar šia tema
Rusijos Valstybės Dūma įvardijo padėtį Baltarusijoje destabilizuojančias šalis
Baltijos šalys nusprendė išplėsti Baltarusijai taikomų sankcijų sąrašą
Baltarusijos energetikos ministerija sureagavo į Lietuvos Seimo rezoliuciją dėl BelAE
Sovietų karių padaryti užrašai ant Reichstago sienų ir kolonų, archyvinė nuotrauka

Mirė veteranas, palikęs autografą ant Reichstago sienos Berlyne

(atnaujinta 11:01 2020.09.25)
Po Pergalės veteranas ant Reichstago sienos paliko užrašą "Aš esu Mikola iš Ukrainos"

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Vladimiro mieste mirė Didžiojo Tėvynės karo veteranas, 95 metų Nikolajus Andrejevičius Ušakovas, palikęs autografą ant Berlyno Reichstago sienos ir 1945 metais dalyvavęs Pergalės parade Raudonojoje aikštėje, praneša RIA Novosti.

"Mirė Didžiojo Tėvynės karo veteranas, "Raudonosios žvaigždės" ordino turėtojas Nikolajus Andrejevičius Ušakovas. 1943 metų rugsėjo mėnesį, būdamas 18 metų vaikinu, jis buvo pašauktas į aktyvios kariuomenės gretas. 1944 metų birželio mėnesį už savo išradingumą ir drąsą, parodytą išlaisvinant Babruisko miestą, buvo apdovanotas pirmuoju apdovanojimu — medaliu "Už drąsą", — sakoma pranešime.

Antrąjį medalį "Už drąsą" Nikolajus Andrejevičius gavo 1944 metų liepos mėnesį už Minsko išlaisvinimą. Sovietų Sąjungos maršalas Georgijus Žukovas už Lenkijos Balstogės miesto išlaisvinimą asmeniškai apdovanojo Ušakovą trečiuoju medaliu "Už drąsą".

"1945 metų gegužės pradžioje už dalyvavimą Berlyno puolime jis buvo apdovanotas Raudonosios žvaigždės ordinu. Berlyne, Reichstage, jis paliko savo autografą: "Aš esu Mikola iš Ukrainos". 1945 metų birželio 24 dieną jis dalyvavo Pergalės parade Raudonojoje aikštėje".

Po karo Ušakovas tarnavo ginkluotosiose pajėgose 32 metus. Išėjęs į pensiją, jis daugiau nei 18 metų dirbo gamykloje Vladimire.

"Mes reiškiame užuojautą šeimai ir draugams. Nikolajus Andrejevičius yra tikras didvyris, kuris kare prieš fašizmą gynė mūsų žmonių laisvę ir nepriklausomybę, išgelbėjo gyvybę ir taikų dangų palikuonims", — sakoma pranešime.

Tegai:
veteranai, Antrasis pasaulinis karas, Raudonoji armija
JAV prezidentas Donaldas Trampas

"Time" paskelbė 100 įtakingiausių žmonių reitingą

(atnaujinta 20:58 2020.09.25)
Sąraše atsidūrė JAV prezidentas ir jo oponentas artėjančiuose rinkimuose, Kinijos vadovas, Vokietijos kanclerė, PSO generalinis direktorius, NASA astronautai, judėjimo "Black Lives Matter" įkūrėjai ir kiti

VILNIUS, rugsėjo 26 — Sputnik. "Time" paskelbė šimto įtakingiausių žmonių pasaulyje sąrašą leidinio versija už 2020 metus.

Džefas Bezosas ir jo žmona McKenzie Scott
© AP Photo / Evan Agostini

Jie buvo suskirstyti į kategorijas — "Titanai", "Novatoriai", "Meno veikėjai", "Lyderiai" ir "Stabai". Sąrašo dalyviai nėra reitinguojami.

Rusai šiais metais nėra pristatyti nė vienoje iš kategorijų. Anksčiau Amerikos žurnalas kelis kartus įtraukė Vladimirą Putiną į įtakingiausių asmenų sąrašą.

Tarp šių metų "Lyderių" — JAV Nacionalinio alerginių ir infekcinių ligų instituto direktorius Entonis Faučis (Anthony Fauci), Pasaulio sveikatos organizacijos generalinis direktorius Tedrosas Adhanomas Gebrejesusas (Tedros Adhanom Ghebreyesus), JAV prezidentas Donaldas Trampas (Donald Trump) ir jo oponentas artėjančiuose rinkimuose Džo Baidenas (Joe Biden), Kinijos vadovas Si Dzinpingas (Xi Jinping), Vokietijos kanclerė Angela Merkel, Brazilijos prezidentas Žairas Bolsonaras (Jair Bolsonaro), Indijos ministras pirmininkas Narendra Modi, Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen, demokratų kandidatė į JAV prezidentus Kamala Haris (Kamala Harris), Atstovų rūmų pirmininkė Nensi Pelosi (Nancy Pelosi), JAV generalinis prokuroras Viljamas Baras (William Barr) ir Paryžiaus merė Ana Hidalgo (Anne Hidalgo).

"Titanais" žurnalas "Time" įvardijo "Google" generalinį direktorių Sundarą Pičajų (Sundar Pichai), pagrindinį Kinijos epidemiologą Dzongą Nanšaną (Zhong Nanshan), buvusią turtingiausio žmogaus pasaulyje Džefo Bezoso (Jeff Bezos) žmoną Makenzę Skot (MacKenzie Scott), JAV federalinio rezervo vadovą Džeromą Pauelą (Jerome Powell), šešiskart "Formulės-1" čempioną Luisą Hamiltoną (Lewis Hamilton), Tarptautinio valiutos fondo vadovę Kristaliną Georgievą ir kt. 

"Novatorių" kategorijoje atsidūrė dainininkė Megan Thee Stallion, NASA astronautai Džesika Meir (Jessica Meir) ir Kristina Kuk (Christina Cook), viena iš pirmaujančių Uhano virusologijos instituto virusologų Ši Dženli (Shi Zhen-Li) ir kt.

Tarp "Meno veikėjų" žurnalas įvardija atlikėją "The Weekend", dainininkę Seleną Gomez, aktorius Fibi Voler-Bridž (Phoebe Waller-Bridge) ir Maiklą Bakarį Džordaną (Michael Bakari Jordan), Pietų Korėjos režisierių Bongą Joon Ho ir violončelininką Yo-Yo Ma.

Tarp "Stabų" — judėjimo "Black Lives Matter" įkūrėjai, žmogaus teisių gynėja Andžela Deivis (Angela Davis), tenisininkė Naomi Osaka ir kiti.

Tegai:
įtakingiausių žmonių sąrašas, reitingas