Sputnik ir RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian, archyvinė nuotrauka

Daugelis RT partnerių JAV negalės dirbti su televizijos kanalu

57
(atnaujinta 08:52 2017.11.30)
Kaip pranešė Sputnik ir RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian, JAV Senate yra gynybos biudžeto įstatymas, kuris apriboja RT America prieigą prie kabelinių ir palydovinių transliacijos tinklų

VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Daugelis RT America strateginių partnerių JAV pareiškė, kad negalės dirbti su kanalu dėl užsienio agento statuso.

Apie tai pranešė Sputnik ir RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian Federacijos tarybos posėdyje "Eksperto laiko" metu, praneša RIA Novosti.

Televizijos kanalui teko rinktis tarp registracijos kaip užsienio agentas ir baudžiamosios bylos, teigia Simonian. Po šio žingsnio keletas partnerių pranešė, kad negalės teikti RT paslaugų kaip užsienio agentui, o kiti davė suprasti, kad sugriežtins sąlygas, pasakė ji.

"Turime pripažinti, kad nuo šių metų JAV būtent vyriausybė sprendžia, kas yra žurnalistika, o kas — propaganda", — pabrėžė Sputnik ir RT vyriausioji redaktorė.

Be to, naujasis kanalo statusas tapo sunkiu psichologiniu smūgiu darbuotojams, kurie dažnai dirba tose karštuotiuose taškuose, kur nėra kitos žiniasklaidos.

Ribota prieiga

Kaip pasakojo Simonian, dabar JAV Senate priimtas įstatymas dėl šalies gynybos biudžeto. Šis dokumentas apriboja RT America"​​prieigą prie kabelinės ir palydovinės transliacijos tinklų.

"Prasidėjo tiesiog neįtikėtinas visų ekspertų, svečių, kurie buvo atėję pas mus į eterį, ne tik JAV, bet ir Didžiojoje Britanijoje, ir JAV palydovinės televizijos kanaluose, spaudimas", — pasakė Simonian.

Pasak jos, britų Užsienio reikalų ministerijos vadovas Borisas Johnsonas viešai sugėdino opozicijos narius už tai, ką jie sutinka bendrauti su televizijos kanalu, o leidinys "The Times" apskambino visus prekės ženklus, kurie platina savo reklamą RT, ir papriekaištavo dėl bendradarbiavimo su šia žiniasklaida.

Tuo pačiu metu RT išlieka "paprasta žiniasklaida, kuri skiriasi nuo kitų tik tuo, kad nepučia į vieną dūdą su visu likusiu šališku JAV choru", — pareiškė  ji.

Biudžeto klausimas

RT America biudžetas yra juokingai mažas, kad galėtų turėti įtakos JAV politikai. Per mėnesį kanalas išleidžia tiek pat, kiek CBS per septynias valandas, sakė Simonian.

"Resursai, kuriuos užsienio žiniasklaida naudoja protų poveikiui Rusijoje, nesuderinami su tais resursais, kuriuos turime mes", — kalbėjo Sputnik ir RT vyriausioji redaktorė.

Pastaruoju metu JAV stengiasi apsunkinti Rusijos žiniasklaidos darbą. Lapkričio pradžioje JAV teisėsaugos ministerija pareikalavo, kad televizijos kanalas RT užsiregistruotų kaip užsienio agentas iki lapkričio 13 dienos. RT įvykdė reikalavimą lapkričio 10 dieną. JAV Teisingumo departamentas įtraukė RT America į užsienio agentų sąrašą pagal 1938 metų užsieniečių agentų įstatymą, tačiau daugelis užsienio valstybinių žiniasklaidų, tokių kaip Britanijos BBC, Kinijos CCTV, Prancūzijos televizijos kanalas "France 24", Vokietijos radijo stotis "Deutsche Welle", nėra taip užregistruotos.

Amerikos Teisingumo departamento žiniasklaidos įtraukimas į "užsienio agentų" sąrašą atveria galimybę amerikiečių agentūrų žurnalistams tikrinti asmens duomenis, o taip pat kiekvieną kartą priminti, kad transliacija atliekama užsienio valstybės lėšomis.

Registruodami RT kaip užsienio agentą JAV pareiškė, kad tai yra normali praktika, niekaip nesusijusi su žodžio laisvės principo pažeidimu.

Rusijos valdžia ne kartą reiškė savo paramą televizijos kanalui, o taip pat tai, kad JAV atžvilgiu gali būti priimtos atsakomosios priemonės. Tad lapkričio 15 dieną Rusijos Valstybės Dūma priėmė įstatymą, pagal kurį žiniasklaida, gaunanti finansavimą iš užsienio, gali būti Rusijoje pripažinta "užsienio agentu".

Priimtas įstatymas taip pat įteisina nepageidaujamų organizacijų tinklalapių blokavimą be teismo nuosprendžio.

Anksčiau Amerikos socialinis tinklas Twitter nusprendė blokuoti reklamą iš visų naujenų agentūros Sputnik ir televizijos kanalo RT paskyrų.

57
Tegai:
Rusijos žiniasklaida, RT, Sputnik, Margarita Simonian, Rusija, JAV
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (114)
Dar šia tema
Twitter užblokavo Sputnik ir RT reklamą
Putinas apie Sputnik ir RT darbą: lenkiu galvą
JAV atidarė "Sputnik" ir "RT" stebėjimo centrą
"Washington Post" papasakojo apie Sputnik radiją JAV
Simonian pakomentavo Pentagono ataskaitą apie Sputnik ir RT įtaką
Naikintuvas Su-35, archyvinė nuotrauka

"National interest" Rusijos naikintuvą pavadino "žudiku"

(atnaujinta 18:44 2020.11.26)
Leidinio autorius pabrėžė, kad "Su-35S" buvo sukurtas kaip eksporto modelis, tačiau pirmasis jo užsakovas buvo Rusijos aviacijos pajėgos

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. "National interest" apžvalgininkas Peteris Sučiu (Peter Suchu) gyrė Rusijos naikintuvo "Su-35S" pasirodymą, pavadindamas jį vienu geriausių tokio pobūdžio naikintuvų, rašo RIA Novosti.

Kaip pažymėjo ekspertas, lėktuvas neturi išskirtinių charakteristikų ir vis dėlto yra tikras "žudikas".

"Su-35S" priklauso 4 ++ naikintuvų kartai. Apžvalgininkas atkreipė dėmesį į jo supermanevringumą ir gebėjimą atlikti įvairias užduotis.

"Su-35S <...> gali pataikyti į žemę ir jūrą, įskaitant infrastruktūros objektus, kuriems taikoma oro gynybos sistema, taip pat objektus, esančius dideliu atstumu nuo bazinių aerodromų", — rašo žurnalistas.

Tarp naikintuvo ginklų jis išskyrė "oras-oras" klasės raketas, kurios gali sunaikinti taikinius iki 300 kilometrų atstumu, taip pat "Onyx" priešlėktuvines sparnuotąsias raketas.

Leidinio autorius pabrėžė, kad "Su-35S" buvo sukurtas kaip eksporto modelis, tačiau pirmasis jo užsakovas buvo Rusijos aviacijos pajėgos.

Pirmieji užsienio pirkėjai buvo Kinija ir Indonezija, kurios užsakė 24 lėktuvus, kurių bendra vertė siekė 2,5 mlrd. JAV dolerių.

Sutartis su Pekinu dėl naikintuvų tiekimo kartu su pagalbine įranga ir atsarginiais varikliais įgyvendinama iki metų pabaigos. Žurnalistas pažymėjo, kad dėl susitarimo su Rusija Kinijai taikomos JAV sankcijas, tačiau ji neatsisakė pirkti naikintuvų.

Tegai:
naikintuvai, Rusija

Nufilmuotas naujos priešraketinės raketos paleidimas Rusijoje

(atnaujinta 14:17 2020.11.26)
Priešraketinės gynybos sistema skirta apsaugoti nuo aviacijos ir kosminių puolimo ginklų smūgių

Kazachstane įvyko dar vienas bandomasis naujos Rusijos priešraketinės gynybos sistemos raketos paleidimas. Vaizdo įrašą paskelbė Rusijos gynybos ministerija.

Vaizdo įraše galima pamatyti, kaip iš Sary-Šagan poligono buvo paleistas sviedinys.

Komentaruose vartotojai atkreipė dėmesį į didelį zenitinės raketos pakilimo greitį.

Rusijos gynybos ministerija pareiškė, kad naujoji priešraketinė raketa patvirtino savo charakteristikas, o koviniai vienetai sėkmingai pataikė į sąlyginį taikinį nurodytu tikslumu.

Priešraketinės gynybos sistema naudojama Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgose. Ji skirta apsaugoti nuo aviacijos ir kosminių puolimo ginklų smūgių.

Ankstesni raketos bandymai vyko 2020 metų spalio pabaigoje, 2019 metų birželį ir liepą, 2018 metų vasarį, liepą, rugpjūtį ir gruodį bei 2017 metų lapkritį.

Balandžio mėnesį JAV kosmoso vadovybės vadovas Džonas Reimondas pareiškė, kad šios raketos bandymai kelia iššūkį amerikiečių gynybai. Anot jo, ši Rusijos sistema sugeba sunaikinti žemoje orbitoje esančius palydovus.

Per pastaruosius metus Rusijos Federacijos gynybos ministerija ne kartą pranešė apie sėkmingus oro gynybos sistemos naujos priešraketinės raketos bandymus Sary-Šagan poligone.

Tegai:
Rusijos oro ir kosmoso pajėgos, Rusijos Gynybos ministerija, raketos, Rusija
Dar šia tema
Rusijos gynybos ministerija parodė komplekso "Murmansk-BN" išskleidimą — video
Rusijos gynybos ministerija nufilmavo oro mūšį su naikintuvais Su-35S
Rusijos gynybos ministerija nufilmavo, kaip parašiutininkai šokinėja iš lėktuvo L-410
Data

Kokia šiandien diena: lapkričio 27-osios šventės

(atnaujinta 19:31 2020.11.26)
Šią dieną 1995 metais prezidentas Algirdas Brazauskas įteikė Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino 2-ojo laipsnio ordiną žymiam rusų muzikantui Mstislavui Rostropovičiui

Lapkričio 27 yra 331-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių (keliamaisiais metais – 332-a). Nuo šios dienos iki metų galo lieka 34 dienos.

Vardadienį švenčia Almanta, Almantas, Girvydė, Maksas, Maksima, Maksimas, Maksimilijonas, Skomantas, Skomantė, Skomina, Skominas, Vergilija,Vergilijus, Virgas, Virgilija, Virgilijus.

1590 metais Karaliaučiuje Jonas Bretkūnas baigė pirmąjį lietuvišką visos Biblijos vertimą. 

1881 — gimė Konstantinas Šakenis, kultūros istorikas, vertėjas, IV Seimo pirmininkas. 

1926 — gimė aktorius Laimonas Noreika.

1944 — gimė žurnalistė, poetė, politinė bei visuomenės veikėja Dalia Teišerskytė.

1995 — prezidentas Algirdas Brazauskas įteikė Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino 2-ojo laipsnio ordiną žymiam rusų muzikantui Mstislavui Rostropovičiui.

1997 — Prancūzijos prezidentas Žakas Širakas patvirtino Prancūzijos parlamento žemųjų rūmų ratifikuotas Baltijos ir Europos Sąjungos Asociacijos (Europos) sutartis.

1701 — Švedijoje gimė termometro išradėjas Andersas Celsijus

1895 — mirė prancūzų rašytojas Aleksandras Diuma.

1895 — Alfredas Bernardas Nobelis, dinamito išradėjas, įsteigė Nobelio apdovanojimus.

1910 — Niujorke atsidarė didžiausia pasaulyje Penn traukinių stotis.

1943 — įvyko Teherano konferencija, kurioje dalyvavo Čerčilis, Ruzveltas ir Stalinas.

1971 — į Marsą nuskrido pirmasis Žemės pasiuntinys – sovietinis kosminis aparatas "Mars–2".

 1942 — gimė JAV roko žvaigždė Džimis Hendriksas.

Tegai:
kalendorius
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai