Marija Zacharova, archyvinė nuotrauka

Zacharova: Lietuvoje vyksta didelio masto istorijos perrašymo kampanija

255
(atnaujinta 14:05 2018.03.15)
Atsikratydama TSRS kariams pastatytų paminklų, Baltijos šalių ir Lenkijos valdžia stengiasi kruopščiai "išvalyti informacinį lauką", kad jaunimas kalidingai suprastų istoriją

VILNIUS, kovo 15 — Sputnik. Lietuvos valdžia vykdo didelio masto istorijos perrašymo kampaniją, ketvirtadienį spaudos konferencijos metu tvirtino Rusijos URM atstovė spaudai Marija Zacharova.

Taip ji pakomentavo Sputnik Lietuva klausimą apie Vilniaus savivaldybės reikalavimus pašalinti paminklinius akmenis nuo Raudonosios ir Rusijos imperijos kariuomenių karių kapų Antakalnio kapinėse.

"Tai istorijos perrašymo kmpanijos dalis. Paminklai — tai atminties vizualizacija. Ne visi skaito, ne visi kreipiasi į istorines kronikas. Jei anksčiau jaunosios kartos sužinodavo apie įvykius iš savo protėvių istorijų, šiandien natūrali istorinė atmintis šeimoje prarandama, nes nėra liudytojų", teigė Zacharova.

Anot jos, šiuo metu Baltijos šalyse ir Lenkijoje bandoma "išvalyti informacinį lauką", kad būtų pateiktos  "naujos koncepcijos, pakeista Antrojo pasaulinio karo istorija". Zacharova pabrėžė, kad kartais valdžia sąmoningai reklamuoja bandymus perrašyti istoriją, tačiau kartu toleruoja vandalizmą prieš paminklus.

"Yra hibridinių bandymų, kai valdžios institucijos daro viską, kad išvengtų montavimo, pasirašo dokumentus dėl karių indėlio, tačiau kai kurie (viešieji — Sputnik) judėjimai palaiko griovimą, todėl vyksta vandalizmo išpuoliai", — pabrėžė ji.

Vilniaus savivaldybė pareikalavo, kad Lietuvos visuomeninė organizacija "Užmiršti kariai" iki balandžio mėnesio pašalintų paminklinius akmenis nuo Raudonosios ir Rusijos imperijos kariuomenių karių kapų Antakalnio kapinėse.

Antakalnio kapinėse palaidoti Rusijos imperijos kariuomenės kariai, kurie žuvo 1915 metais Vilniaus gynybos metu. Taip pat ten ilsisi 2011 metais Švenčionių rajone aptiktų Raudonosios armijos karių palaikai.

2013 metais organizacija gavo  Vilniaus savivaldybės leidimą perlaidoti šešių tarybinių karių palaikus. Vėliau organizacija gavo nutarimą, jog jos veiksmai nebuvo iki galo suderinti su valdžia.

Šių metų spalį Antakalnio kapinių teritorija įtraukta į Kultūros paveldo registrą. Todėl vėliau organizacija „Užmiršti kareiviai" gavo baudą.

255
Tegai:
tarybinis paminklas, istorija, Užmiršti kareiviai, Marija Zacharova, Rusija
Dar šia tema
"Užmiršti kareiviai" prašo paaiškinti tarybinių karių statusą Lietuvoje
Organizacija "Užmiršti kareiviai" nubausta už tarybinių karių perlaidojimą
Michailas Jefremovas

Jefremovui pateikti galutiniai kaltinimai

(atnaujinta 21:34 2020.07.06)
Jefremovas birželio 8 dienos vakarą, vairuodamas "Jeep Grand Cherokee", įvažiavo į priešingą eismo juostą ir trenkėsi į automobilį "Lada", kurio vairuotojas, internetinės parduotuvės kurjeris Sergejus Zacharovas, po patirtų sužalojimų ligoninėje mirė

VILNIUS, liepos 6 — Sputnik. Aktoriui Michailui Jefremovui pateikti galutiniai kaltinimai dėl mirtinos avarijos, jo advokatas Elmanas Pašajevas pasakojo RIA Novosti.

"Šiandien Jefremovui buvo pateikta galutinė kaltinimo versija", — sakė Pašajevas ir pabrėžė, kad jis liko nepakitęs — eismo įvykis, kurį sukėlė asmuo, būdamas apsvaigęs nuo alkoholio, per kurį asmuo mirė dėl neatsargumo (Rusijos Federacijos baudžiamojo kodekso 264 straipsnio 4 dalies A punktas).

Prieš tai žuvusio Sergejaus Zacharovo šeimos atstovas Aleksandras Dobrovinskis teigė, kad šią savaitę jie susipažins su bylos medžiaga.

Jefremovas birželio 8 dienos vakarą, Maskvos "Sadovoje kolco" vairuodamas "Jeep Grand Cherokee", įvažiavo į priešingą eismo juostą ir trenkėsi į automobilį "Lada", kurio vairuotojas, internetinės parduotuvės kurjeris Sergejus Zacharovas, po patirtų sužalojimų ligoninėje mirė. Prokuratūros duomenimis, įvykio metu aktorius buvo apsvaigęs nuo alkoholio ir narkotikų.

Šiuo metu Jefremovui taikomas namų areštas. Jam gresia laisvės atėmimas nuo 5 iki 12 metų.

Praėjus kelioms dienoms po avarijos, Jefremovas įrašė vaizdo žinutę ir atsiprašė Zacharovų šeimos, taip pat pažadėjo suteikti pagalbą, jei "ji bus priimta". Aktorius teigė, kad priims bausmę, ir pavadino veiką "neatleistina".

Dobrovinskis anksčiau sakė RIA Novosti, kad Zacharovų šeima nepriėmė Jefremovo atsiprašymo ir nepriims iš jo materialinės pagalbos.

Praėjusią savaitę Pašajevas pareiškė, kad Jefremovo atstovai nebesiūlys mirusiojo Zacharovo šeimai piniginės kompensacijos, dabar jos dydį turi nustatyti teismas.

Tegai:
Michailas Jefremovas, avarija
Dar šia tema
Advokatas papasakojo, kodėl Zacharovo šeima nepriėmė Jefremovo atsiprašymo
Žiniasklaida sužinojo apie Jefremovo psichiatrinės ekspertizės rezultatus
Jefremovas "pasirengęs įvaikinti" dėl jo kaltės žuvusio vyro nepilnamečius giminaičius
Rusijos valstybinės atominės energijos korporacijos Rosatom stendas, archyvinė nuotrauka

Prasidėjo galingiausio pasaulyje atominio ledlaužio "Rossija" statyba

(atnaujinta 15:03 2020.07.06)
Metalą sunkiojo branduolinio ledlaužio projektui pjaustyti pradėta liepos 6 dieną laivų statykloje, Bolšoj Kamenio mieste, Primorsko regione

VILNIUS, liepos 6 — Sputnik. "Zvezda" laivų statykloje prasidėjo pačio galingiausio pasaulyje ledlaužio "Rossija" projekto "Lyder" statyba, pranešė "Atomflot" ("Rosatomflot", "Rosatom" korporacijos dalis), rašo RIA Novosti.

"Metalą sunkiojo branduolinio ledlaužio projektui pjaustyti pradėta liepos 6 dieną laivų statykloje, Bolšoj Kamenio mieste, Primorsko regione", — teigė bendrovė.

Projekto 10510 "Rosatomflot" ir laivų statybos komplekso "Zvezda" atominio ledlaužio "Lyder" sukūrimo sutartis buvo pasirašyta šių metų balandį. Anot jo, laivo paleidimas planuojamas 2027 metais.

"Projekto 10510 laivas neturi analogų. Unikalus branduolinis ledlaužis pasižymi išskirtinėmis techninėmis charakteristikomis, kurios garantuos, kad Arkties rytuose ištisus metus būtų perėjimas. Valstybinė atominės energetikos korporacija "Rosatom" palaikė "Rosatomflot" iniciatyvą, pagal kurią 10510 projekto galingam atominiam ledlaužiui būtų suteiktas vardas "Rossija", — sakė "Rosatomflot" generalinis direktorius Mustafa Kaška.

Branduolinis ledlaužis bus pastatytas pagal "Iceberg" centrinio projektavimo biuro techninį projektą. Pagrindinės "Lyder" charakteristikos: galia — 120 MW (ant velenų); greitis — 22 mazgai (skaidriame vandenyje); ilgis — 209 metrai; plotis — 47,7 metro; skvarbumas lede (maksimalus) — keturi metrai; poslinkis vagos linijos grimzlės metu yra beveik 70 tūkst. tonų.

Laive bus sumontuota atominė elektrinė su dviem RITM-400 reaktoriais, garo turbinos blokas su keturiais turbogeneratoriais po 37 MW kiekviename ir elektrinė varomoji sistema su keturiais propeleriniais varikliais, kurių kiekvieno po 30 MW.

Tegai:
ledlaužis, Rusija
Dar šia tema
Sraigtasparnis Mi-2 sunkiai nusileido netoli Rostovo, yra aukų
NATO generalinio sekretoriaus pavaduotojas aptarė "Rusijos grėsmę" Estijoje
Vilnius, archyvinė nuotrauka

Vilniaus Senamiestyje eismo tvarką stebės specialios kameros

(atnaujinta 11:54 2020.07.07)
Nuo liepos 7 dienos Vilniaus Senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu principu

VILNIUS, liepos 7 – Sputnik. Vilniaus Senamiestyje įvedus naują kilpinę eismo tvarką, pažeidėjus šioje zonoje stebės policija su kameromis, o vasaros pabaigoje planuojama pastatyti numerius nuskaitančias kameras, antradienį žurnalistams teigė Vilniaus mero pavaduotojas Vytautas Mitalas. 

"Esame sutarę su Vilniaus policija, kuri turi apie 60 kamerų Vilniaus miesto senamiestyje. Jeigu matysime, kad yra piktybinių pažeidėjų, į pagalbą pasitelksime ir kameras. O rugpjūčio mėnesį kartu su kilpinio eismo schemomis testuosime specialias kameras, kurios nuskaito numerius ir automatiškai įvertinama, ar tas automobilis nepažeidė tam tikros kilpos. Bet iš pradžių tikrai elgsimės atlaidžiai ir stengsimės labiau informuoti nei bausti", – teigė Mitalas. 

Pasak Vilniaus mero pavaduotojo, bus fiksuojama, kaip įvažiavo automobilis, nuskaitomi jo numeriai ir žiūrima, ar jis neišvažiavo iš Vilniaus miesto senamiesčio per tam tikrą laiką, pažeisdamas kilpinio eismo schemą per kažkurią kitą kilpą. Jis taip pat pažymėjo, kad visas senamiesčio eismas perorganizuotas taip, kad arba yra fiziniai atskyrimai, arba yra kelių eismo ženklinimas, kuris draudžia kirsti eismą tarp tų kilpų.

Anot Vilniaus mero pavaduotojo, pirmąjį naujo eismo reguliavimo rytą daug pasimetusių vairuotojų ar naujai besimokančių eismo schemas nebuvo pastebėta. 

"Pasirinkome tokią datą po šventinio savaitgalio, kada eismo srautai yra mažesni, palyginti su kitomis dienomis. Daug tokių pasimetusių vairuotojų ar naujai besimokančių eismo schemas nebuvo pastebėta. Bus vairuotojų, kurie vienaip ar kitaip bus nustebę pasikeitus eismo krypčiai, bet sieksime užtikrinti, kad viskas būtų tvarkoje kartu su parkingo kontrolieriais, jei reikės, pasitelksime ir viešosios tvarkos pareigūnus", – sakė Mitalas.

Nuo antradienio Vilniaus Senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu principu - Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie traukos objektų, darbo vietų ir savo namų, tačiau negalės kirsti istorinio miesto centro.

Toks sprendimas buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą Vilniaus širdyje. Šiuo metu jis sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 proc. Automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei. 

 Схема кольцевого движения в старом городе, Вильнюс
© Photo : Vilnius
Nauja kilpinė eismo tvarka Vilniaus Senamiestyje
Tegai:
Vilnius, Senamiestis
Dar šia tema
Klaipėdoje atsiras nauji pusiau požeminiai konteineriai
Dėl Vilniaus senamiestyje kilusių vandalizmo atvejų atliekami ikiteisminiai tyrimai