Uostas Ust-Luga, archyvinė nuotrauka

Leningrado apskrities uosto kompleksas atims Baltijos šalių tranzitą

136
(atnaujinta 12:34 2019.02.14)
Vyborgo rajone bus sukurtas giliavandenio uosto kompleksas, kurio krovinių apyvarta per metus sieks iki 70 mln. tonų

VILNIUS, vasario 14 — Sputnik. Leningrado apskrityje bus pastatytas uosto kompleksas, kuris leis perorientuoti užsienio prekybos krovinius iš Baltijos šalių uostų į Rusijos, praneša Leningrado apskrities administracijos spaudos tarnyba.

Susitarimą dėl giliavandenio uosto komplekso "Primorskij UPK" sukūrimo pasirašė regiono vadovas Aleksandras Drozdenko ir direktorių valdybos pirmininkas Ramis Deberdevas.

Uostas aptarnaus krovinius su anglimi, mineralinėmis trąšomis, konteineriais, grūdais.

Uosto kompleksas bus pastatytas Vyborgo rajone. Planuojama, kad teritorijos plotas bus apie 780 ha, o projektinė apyvartos vertė — iki 70 mln. tonų per metus. Projekto kaina — 90,6 mlrd. rublių (daugiau nei 1,2 mlrd. eurų).

"Primorskij UPK" turi pradėti veikti 2022 metais.

"Tai yra svarbus Leningrado apskrities projektas, naujas augimo taškas, kuris leis išvystyti uosto teritoriją bei perorientuoti Rusijos eksporto krovinius iš Baltijos regiono užsienio uostų. Taip pat planuojame šiai teritorijai priskirti specialiosios ekonominės zonos statusą", — paskelbė Drozdenko.

Baltijos šalys kovoja su Rusijos uostais dėl krovinių apyvartos, Lietuva ir Latvija ypač bijo prarasti Baltarusijos prekių tranzitą. Yra žinoma, kad kai kurie kroviniai jau buvo perkelti į Ust-Lugo uostą, kuris yra Leningrado apskrityje.

Talino uostas, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Илья Питалев

Be to, Kaliningrado srities valdžia taip pat tikisi papildomo tranzito, nes Kaliningrado uostas yra vienintelis neužšąlantis Rusijos uostas Baltijos jūroje.

Anksčiau Igoris Juškovas, Rusijos finansų universiteto dėstytojas, darė prielaidą, kad per penkerius metus Baltarusijos naftos produktų tranzitą būtų galima nukreipti iš Baltijos šalių uostų į Rusijos. Pasak jo, nepaisant to, kad šis maršrutas bus ilgesnis, Baltarusijai šie tarifai gali būti naudingesni.

Panašias mintis išreiškė Rusijos ambasadorius Aleksandras Udalcovas. Pasak jo, Baltarusijos tranzito perorientavimas iš Baltijos šalių į Rusijos Federacijos uostus yra logiškas sprendimas, nes abiejų šalių ekonomika yra glaudžiai susijusi ir daro įtaką viena kitai.

136
Tegai:
tranzitas, Baltarusija, Rusija, Baltijos šalys, uostas
Dar šia tema
Baltijos uostų konkurencija: Elbingas grasina Klaipėdai
Baltarusijos tranzito perorientavimas į Rusijos uostus — logiškas sprendimas
Baltarusijos tranzitas gali palikti Klaipėdos uostą