Kosmosas, archyvinė nuotrauka

Kryme astronomas su savadarbiu teleskopu atrado tarpžvaigždinę kometą

(atnaujinta 16:46 2019.09.15)
Įvairių šalių astronomai patvirtino naujojo objekto stebėjimą, prieš tai išsiaiškinę, kad nauja kometa turi tarpžvaigždinę kilmę

VILNIUS, rugsėjo 15 — Sputnik. Astronomas iš Krymo Genadijus Borisovas pranešė, kad pirmąją tarpžvaigždinę kometą atrado naudodamas savo pagamintu teleskopu-reflektoriumi, praneša RIA Novosti.

Anksčiau Tarptautinė astronomijos sąjunga pranešė, kad astronomas iš Krymo atrado pirmąją tarpžvaigždinę kometą. Tarptautinės astronomijos sąjungos Mažųjų planetų centro pranešime sakoma, kad kometą C / 2019 Q4 (Borisov) astronomas atrado rugpjūčio 30 dieną.

Kaip Borisovas rašė komentare apie savo atradimą diskusijoje astronominiame pokalbyje, jis padarė teleskopą 2018 metų pabaigoje.

"Aš stebiuosi savo naujuoju teleskopu D = 65cm, F / 1.5. Matrica FLI ML16803, matymo laukas su šia matrica yra 128x128 kampinės minutės, 20 žvaigždžių įsiskverbimas per 60 sekundžių ekspoziciją", — pažymėjo astronomas.

Pokalbyje jis paskelbė teleskopo nuotrauką, kurią pats padarė ir atliko atradimą, taip pat pačios kometos nuotraukas.

Tai yra atšvaitas, kurio veidrodžio skersmuo siekia 65 cm, kuris leidžia stebėti objektus iki 20-ies stiprumo (žmogaus akis gali pamatyti objektus iki šeštojo stiprumo be aiškios šviesos giedrą naktį).

Įvairių šalių astronomai patvirtino naujojo objekto stebėjimą, prieš tai išsiaiškinę, kad naujos kometos orbitos ekscentriškumas yra e = 3, o tai rodo hiperbolinę orbitą ir jos tarpžvaigždinę kilmę.

Pagal paskelbtą tariamo objekto orbitos grafiką, kometa Saulės sistemoje juda beveik statmenai ekliptikos plokštumai (planetų orbitoms), kuri taip pat gali nurodyti jos tarpžvaigždinę kilmę.

Astronomai, norėdami tiksliau nustatyti orbitą, ir toliau stebi objektą, kuris, jų duomenimis, gali būti apie 20 kilometrų skersmens.

Mokslininkai pažymėjo, kad naujosios kometos C / 2019 Q4 (Borisov) perihelionas (artimiausias atstumas nuo Saulės) įvyks 2019 metų pabaigoje — 2020 metų pradžioje, tada kometa taps ryškesnė (maždaug 14 kartų didesnė).

Spėjama, kad kometa praeis vieno astronominio vieneto atstumu (atstumas nuo Žemės iki Saulės) nuo mūsų planetos ir dviejų astronominių vienetų atstumu nuo Saulės, tai yra tarp Marso ir Jupiterio orbitų.

Rusija, Krymas, kosmosas
Mokslininkai išsiaiškino, kokią informaciją moterys įsimena geriau nei vyrai
Mokslininkai apibendrino Lochneso pabaisos paieškų metinius rezultatus
Mokslininkai pirmą kartą per 260 metų ištyrė miškų katastrofų istoriją
Taikus protestas prie Komarovskos turgaus Minske, archyvinė nuotrauka

Rusija įtraukė Сepkalą ir Telegram kanalo "Nexta" kūrėją į ieškomų asmenų sąrašą

(atnaujinta 20:51 2020.08.15)
Anksčiau Baltarusijos vidaus reikalų ministerija paskelbė ikiteisminio tyrimo dėl galimai neteisėtos pretendento į Baltarusijos prezidento postą veiklos patikrinimą

VILNIUS, rugpjūčio 15 — Sputnik. Rusijos Federacijos vidaus reikalų ministerijos duomenų bazės duomenimis, buvęs pretendentas į kandidatus Baltarusijos prezidento rinkimuose, buvęs Aukštųjų technologijų parko administracijos vadovas Valerijus Cepkala įtrauktas į ieškomų asmenų tarpvalstybinį sąrašą.

"Ieškomas pagal Baudžiamojo kodekso straipsnį", — sakoma Cepkalos kortelės.

Tuo pačiu metu politiko būstinė tikrina informaciją apie baudžiamosios bylos iškėlimą prieš jį Baltarusijoje pagal straipsnį dėl kyšio priėmimo ypač dideliu mastu.

"Kol nėra oficialaus pranešimo, neturime patikimos informacijos — ar tai tiesa, ar ne", — RIA Novosti sakė būstinės advokatas Sergejus Gasojanas. Jis pažymėjo, kad atsižvelgiant į situaciją su pretendentais į prezidentus Baltarusijoje, "tokia įvykių raida nenustebintų".

Šio straipsnio sankcijose numatyta laisvės atėmimo bausmė nuo penkerių iki penkiolikos metų.

Be to, Rusijos vidaus reikalų ministerija įtraukė į ieškomų asmenų sąrašą populiaraus Baltarusijoje Telegram kanalo "Nexta" įkūrėją Stepaną Putilą.

"Ieškoma pagal Baudžiamojo kodekso straipsnį", — skelbia įrašas duomenų bazėje.

"Nexta" yra populiarus Telegram kanalas Baltarusijoje, žinomas dėl savo opozicinės orientacijos. Jis aktyviai ir daug skelbia informacijos apie protestus po prezidento rinkimų.

Remiantis Lenkijos žiniasklaidos pranešimais, prieš kelerius metus Putila iš Baltarusijos persikėlė į Lenkiją.

Anksčiau Baltarusijos vidaus reikalų ministerija paskelbė pretendento į kandidatus Baltarusijos prezidento rinkimuose Cepkalos ikiteisminį patikrinimą dėl Turkijos kilmės Baltarusijos piliečio skundo.

2014–2015 metais tarp Cepkala ir Turkijos verslininko Sedato Igdedži vyko teisminis ginčas dėl verslininko politikui statomo asmeninio namo kokybės, kuris baigėsi taikiu susitarimu.

Vėliau verslininkas teigė žinąs apie įstatymų pažeidimus ir kyšius statant Aukštųjų technologijų parko, kurio administracijai tuomet vadovavo Cepkala, objektus. Politiko būstinė ir jis pats ne kartą neigė verslininko skleidžiamą informaciją.

Politiko būstinė ir jis pats ne kartą neigė verslininko skleidžiamą informaciją. Liepos mėnesį Cepkala pavadino insinuacijomis verslininko kaltinimus, dėl kurių buvo pradėtas Vidaus reikalų ministerijos patikrinimas, sakė, kad jis pats yra Igdedži veiksmų auka, ir kreipėsi į prokuratūrą.

Verslininkas pateikė ieškinį Cepkalai, kuriam CRK anksčiau neleido registruotis kandidatu į prezidentus rugpjūčio 9 dienos rinkimuose, už informacijos, smeižiančios jo garbę ir verslo reputaciją, skleidimą.

Masiniai protestai visoje Baltarusijoje prasidėjo rugpjūčio 9 dieną, po prezidento rinkimų, kuriuos laimėjo dabartinis valstybės vadovas Aleksandras Lukašenka — CRK duomenimis, jis surinko 80,1 procento balsų. Nuo sekmadienio vyksta šalyje protesto akcijos. Pirmosiomis dienomis teisėsaugininkai žiauriai malšino demonstracijas, prieš protestuotojus naudodami ašarines dujas, vandens patrankas, garsines granatas ir gumines kulkas.

Oficialiais duomenimis, buvo sulaikyta daugiau kaip 6,5 tūkst. Kaip pranešė respublikos vidaus reikalų ministerija, riaušių metu buvo sužeista šimtai žmonių, tarp jų daugiau kaip 120 teisėsaugos pareigūnų. Vienas protestuotojas, pasak Vidaus reikalų ministerijos, mirė bandydamas mesti į pareigūnus sprogstamąjį įtaisą.

protestai, Rusija, Baltarusija
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Vakcinos nuo COVID-19 gamyba gamykloje Binnopharm, archyvinė nuotrauka

Rusijoje prasidėjo vakcinos nuo koronaviruso masinė gamyba

(atnaujinta 14:49 2020.08.15)
Anksčiau šią savaitę Rusija tapo pirmąja šalimi pasaulyje, užregistravusia tokio tipo preparatą prieš COVID-19

VILNIUS, rugpjūčio 15 — Sputnik. Rusijoje prasidėjo vakcinos nuo koronavirusinės infekcijos, kurią sukūrė Gamalėjaus vardo centras, gamyba, pranešė Rusijos sveikatos apsaugos ministerijos spaudos tarnyba.

Rusijoje registruota vakcina nuo COVID-19