Uostas Sankt Peterburge, archyvinė nuotrauka

Rusijoje paragino sugriežtinti krovinių Baltijos uostų kontrolę

24
(atnaujinta 09:50 2019.09.25)
Kai kurios Baltijos uostų sistemos sukuria sąlygas sumažinti muitus, kas daro Baltijos uostus pelningesnius verslui

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Transporto bendrovės "Germes" valdybos narys Aleksandras Zaninas pasiūlė kovoti su pakartotiniais perkrovimais Baltijos uostuose, padidinus iš Baltijos šalių į Rusiją įvežamų krovinių kontrolę, praneša "RZD-Partner.ru".

Interviu portalui Zaninas papasakojo, kad statistika rodo tai, kad prekės yra perkraunamos Baltijos uostuose — iš jūros konteinerių į transporto priemones. Todėl keičiami krovinio dokumentai ir informacija apie krovinį — nomenklatūra, svoris, muitinė vertė, ir tai nulemia muitų rinkimus į Rusijos Federacijos biudžetą.

Anot Zanino, tai sukuria sąlygas sumažinti muito mokesčius, todėl daugelis eksportuotojų pasirenka Baltijos, o ne Sankt Peterburgo uostą.

"Norėdamos pakeisti šią situaciją, muitinės ir teisėsaugos institucijos turi suintensyvinti kovą su tokiomis schemomis, atitinkamai sugriežtinti prekių, atvykstančių iš Baltijos uostų į Rusiją, kontrolę ir padidinti prekių, atvykstančių iš Europos Sąjungos jūrų transportu į Rusijos uostus, kontrolę — tai Azijos, Afrikos, Amerikos ir Australijos šalys", — sakė Zaninas.

Anot jo, plano įgyvendinimas turės dvigubą efektą — padidės muitinės įmokos į Rusijos Federacijos biudžetą ir perorientuojamas krovinių vežimas iš Baltijos uostų į Rusijos uostus, ypač į Sankt Peterburgą.

Zanino manymu, išplėsti investicijas į "Petrolesport" ir jo pajėgumų padidinimas iki 40 procentų gali pasirodyti "tuščias", jei nebus grąžinti kroviniai iš Baltijos šalių į Rusiją.

Ekspertai jau pažymėjo, kad Baltijos šalys būtina užmegzti dialogą su Maskva dėl krovinių vežimo. Tačiau Vilniaus, Rygos ir Talino elgesys paskatino pačios Rusijos infrastruktūros plėtrą Baltijos jūros regione.

Rusofobų dėka Rusijos regionai sulaukė didelių investicijų ir turi naujausius jūrų uostus, geležinkelius ir tiltus, kurie atima tranzitą iš Baltijos šalių.

Ust Lugos uostas netoli Sankt Peterburgo gali būti priskirtas prie didžiausių Rusijos infrastruktūros projektų. Atidarytas dar vienas Rusijos komercinis jūrų uostas — Primorskas, kuris yra alternatyva Latvijos Ventspiliui.

Po šio Rusijos uosto atidarymo Lietuva kasmet praranda daugiau nei 50 milijonų tonų krovinių.

"Petrolesport" teikia įvairių rūšių krovinių perkrovimo paslaugas: šaldytų, keltų, medienos, generalinių krovinių, — būdami vienu iš pirmaujančių uostų Rusijos šiaurės vakarų regione. Vykdo iškrovimo, saugojimo, ekspedijavimo, krovinių tvarkymo, jų išdėstymo nuolatinės muitinės kontrolės zonoje ir daugybę kitų paslaugų.

24
Tegai:
kontrolė, uostas, Rusija, Baltijos šalys
Dar šia tema
Ust Luga "perėmė" iš Baltijos šalių milijonus tonų krovinių
Nuo Arkties iki Baltijos: Rusija pasirūpino "kozeriais rankovėje" Europos SGD rinkai
Naujasis Šilko kelias Lietuvą apeis aplinkkeliais