Michailas Gorbačiovas, archyvinė nuotrauka

Gorbačiovas kaltina Vakarus sau priskyrus pergalę šaltajame kare

39
(atnaujinta 11:02 2019.11.06)
Buvęs TSRS prezidentas apgailestauja, kad Vakarai priskyrė pergalę sau ir net nepagalvojo apie rusus, kurie padarė tiek daug, kad karas pasibaigtų

VILNIUS, lapkričio 6 — Sputnik. Vakarų šalys, ypač JAV, priskyrė sau pergalę šaltajame kare, nepaisant to, kad jo pabaiga buvo bendras TSRS ir Vakarų nuopelnas, interviu "Welt" sakė buvęs Sovietų Sąjungos prezidentas Michailas Gorbačiovas.

"Jos (Vakarų šalys — Sputnik) gyrėsi, o tada, beje, ir žiniasklaida pradėjo tai daryti. Be to, jos niekada negalvojo apie tai, kaip rusai, kurie padarė tiek daug, kad pabaigtų šį šaltąjį karą ir ginklavimosi varžybas, tai vertins", — teigė politikas.

Be to, pažymėjo Gorbačiovas, tuo metu Vakarai negalvojo apie tai, kaip tai galėtų paveikti santykius su Maskva ateityje.

Buvęs TSRS prezidentas pridūrė, kad neseniai Europos politikai pradėjo galvoti apie neigiamas bandymų izoliuoti Rusiją pasekmes. Anot Gorbačiovo, galvojant apie susikaupusias problemas, reikia "žiūrėti į priekį, o ne atgal".

Anksčiau Gorbačiovas išleido knygą, kurioje atskleidė, kaip galima buvo išvengti TSRS žlugimo.

Gorbačiovas pažymėjo, kad lemiamas žingsnis išsaugojant sąjungą turėjo būti naujoji Sąjungos sutartis, kurios pasirašymą sužlugdė Rugpjūčio pučas, ir pabrėžė, kad pats "iki galo kovojo už šalies vienybę".

Šaltoju karu vadinama geopolitinė, ekonominė ir ideologinė konfrontacija tarp Jungtinių Amerikos Valstijų ir Sovietų Sąjungos bei jų sąjungininkų trukusi nuo 1946 iki 1991 metų.

Vidinė konfrontacijos logika reikalavo iš šalių dalyvauti konfliktuose ir įsikišti į įvykių vystymąsi bet kurioje pasaulio vietoje. JAV ir TSRS pastangos pirmiausia buvo nukreiptos į dominavimą politinėje srityje. JAV ir TSRS sukūrė savo įtakos sferas, apsaugodamos jas kariniais-politiniais blokais — NATO ir Varšuvos sutarties organizacija.

1989 metų gruodžio mėnesį Gorbačiovas ir JAV prezidentas Džordžas Bushas oficialiai paskelbė apie šaltojo karo pabaigą, o konfrontacijos pabaiga buvo patvirtinta 1990 metais Naujosios Europos Paryžiaus chartijoje.

39
Tegai:
šaltasis karas, Michailas Gorbačiovas, TSRS
Dar šia tema
Gorbačiovas įvardijo šaltojo karo nugalėtojus
Šteinmejeris padėkojo Gorbačiovui už indėlį į Vokietijos suvienijimą
Merkel Berlyno sienos griūtį pavadino "laimės akimirka"
Nuotrauka iš eismo įvykio, kurį sukėlė aktorius Michailas Jefremovas

Liudytojas papasakojo apie Jefremovo elgesį po mirtinos avarijos

(atnaujinta 16:08 2020.08.06)
Dar vienas įvykio liudininkas teismo posėdžio metu pareiškė, kad aktorius galėjo atsitrenkti į jo automobilį dar prieš mirtiną susidūrimą su Zacharovu

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Mirtinos avarijos, kurioje dalyvavo Michailas Jefremovas, liudytojas teisme pasakojo apie aktoriaus elgesį po avarijos.

Pasak jo, aktorių išlaipino iš vairuotojo vietos, po to jis perėjo bulvarą ir atsisėdo ant šaligatvio. Po kelių minučių aktorius priėjo prie avarijos liudininkų ir paprašė cigaretės.

Aktorius Michailas Jefremovas
© Sputnik / Пресс-служба Пресненского суда

"Parūkė, pažiūrėjo į savo automobilį, numojo ranka. Nuėjo prie Zacharovo automobilio ir paklausė, ar viskas gerai. Tada, nesisėsdamas į savo automobilį, nuėjo į kelių policijos darbuotojų automobilį", — cituoja vyrą "REN TV".

Liudytojas taip pat pridūrė, kad jam pasirodė, jog automobilyje yra dar vienas asmuo.

Kitas įvykio liudininkas teismo posėdžio metu pareiškė, kad Jefremovas galėjo atsitrenkti į jo automobilį dar prieš mirtiną susidūrimą su Zacharovo "Lada". Pasak jo, aktorius "chamiškai" vairavo savo automobilį — išvažiuodavo į "priešingą juostą" ir kelis kartus staiga stabdė.

Mirtinas eismo įvykis Maskvos centre

Birželio pradžioje Michailas Jefremovas, vairuodamas "Jeep Grand Cherokee", kirto dvigubą ištisinę liniją Smolensko aikštėje, išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir atsitrenkė į furgoną "Lada". Vairuotojas, vienos iš internetinių parduotuvių kurjeris Sergejus Zacharovas buvo hospitalizuotas į ligoninę dėl galvos traumos. Ryte vyras mirė.

Tyrimo duomenimis, avarijos metu aktorius buvo apsvaigęs nuo alkoholio. Vėliau jo kraujyje rasta narkotikų pėdsakų. Pirmojo tardymo metu Jefremovas "labiau murmėjo, nei kalbėjo" ir negalėjo prisiminti, kas nutiko. Tačiau, kaip tuomet sakė advokatas Vitalijus Černyševas, menininkas "neneigė savo dalyvavimo" (tai užfiksuota bylos medžiagoje).

Po kelių dienų Jefremovas paskelbė vaizdo žinutę, kurioje prašė velionio šeimos atleidimo, tačiau Zacharovo artimieji nepriėmė atsiprašymo ir atsisakė piniginės kompensacijos. Netrukus Jefremovo gynėjas teigė surinkęs pakankamai aktoriaus nekaltumo įrodymų ir pažadėjo, kad vykstant teismo procesui bus sensacija.

Tyrimo metu aktorius jau atsisakė pripažinti kaltę dėl avarijos, pasinaudodamas Konstitucijos 51 straipsniu, kuris leidžia neduoti parodymų prieš save.

Dabar jam yra skirtas namų areštas, aktoriui gresia nuo penkerių iki 12 metų kalėjimo.

Tegai:
eismo įvykis, Rusija, Michailas Jefremovas
Dar šia tema
Advokatai Jefremovo byloje sureagavo į drausminę procedūrą prieš juos
Jefremovo advokatas aktoriaus pokalbį su policija pavadino melagiena
Teismas Jefremovui skyrė namų areštą iki kitų metų
Koronaviruso testai

Rusijos gydytojai išrado naują būdą diagnozuoti COVID-19

(atnaujinta 15:33 2020.08.06)
Artimiausiu metu įrangos galimybės bus išplėstos — ji taip pat gali būti naudojama mamografinių vaizdų analizei, insulto, širdies ir kraujagyslių bei kitų ligų diagnozei

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Gydytojai Buriatijoje, naudodamiesi dirbtiniu intelektu, pradėjo diagnozuoti plaučių uždegimą, įskaitant tuos atvejus, kai nustatyta koronaviruso požymių, praneša RIA Novosti su nuoroda į Rusijos vyriausybės spaudos tarnybą.

"Respublikinei Nikolajus Semaško ligoninei buvo suteikta medicininė įranga ir galimybė naudotis dirbtinio intelekto modeliu, kurį sukūrė "Sberbank" dirbtinio intelekto laboratorija. Dabar galima diagnozuoti pneumoniją, įskaitant COVID-19 požymius naudojant dirbtinį intelektą", — rašoma pranešime.

Modelio pagrindas — neuroninis tinklas, apmokytas 10 tūkst. specialistų pažymėtų depersonalizuotų kompiuterinės tomografijos vaizdų. Modelis pateikia savo nuomonę apie uždegimo buvimą ir tikimybę, kad tai yra COVID-19, todėl gydytojai gali greičiau ir tiksliau diagnozuoti.

Šilkaverpiai, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Кондратюк

Modelio našumas yra 150 tyrimų per dieną, o tikslumas viršija 90%. Artimiausiu metu įrangos galimybės bus išplėstos — jis taip pat gali būti naudojamas mamografinių vaizdų analizei, insulto, širdies ir kraujagyslių bei kitų ligų diagnozei.

Kovo 11 dieną Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė naujos koronavirusinės infekcijos COVID-19 protrūkį pandemija. Naujausiais PSO duomenimis, pasaulyje užfiksuota daugiau nei 18,3 mln. infekcijos atvejų, mirė daugiau nei 696 tūkst. žmonių.

Koronavirusas — mitai ir tiesa
© Sputnik /
Koronavirusas — mitai ir tiesa
Tegai:
koronavirusas, Rusija
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Ekspertas: Europa neatlaikys antro ekonomikos uždarymo dėl COVID-19
Patvirtinti 24 nauji COVID-19 atvejai: 16 žmonių užsikrėtė po kontakto su sergančiuoju
Sunkusis ekranoplanas А-050 Čaika-2, archyvinė nuotrauka

"Kaspijos monstro" atgimimas: būti ar nebūti

(atnaujinta 17:59 2020.08.06)
Artimiausiu metu į Rusijos karinį jūrų laivyną grįš sunkieji koviniai ekranoplanai — naujausioje versijoje su sparnuotosiomis raketomis

Jie gali veikti šalia gimtųjų krantų ir atokiausiuose planetos regionuose, esant bet kokioms klimato sąlygoms, be bazinės infrastruktūros.

Vienintelis pasaulyje rusiškas raketinis ekranoplanas "Lun" liepos 31 dieną buvo nutemptas jūra nuo Kaspijsko iki Derbento, kur jis taps centriniu "Patriot" parko eksponatu.

Po ilgų bandymų pastatytas prieš 34 metus Žemutiniame Naugarde ekranoplanas "Lun" 1991 metais buvo perduotas Kaspijos flotilės bandomajai operacijai. Ir liko vienintelis iš aštuonių projekto 903 suplanuotų prietaisų serijos. Tačiau ekranoplanai neliko užmarštyje.

Dėl didelio greičio (500 km / h) ir mažo skrydžio aukščio (7–10 metrų), raketas nešiojantys ekranoplanai nepastebimi radarų pajėgia įveikti tūkstančius kilometrų virš jūros ir lygumose, iš netikėtų krypčių priartėti prie priešo karinių jūrų pajėgų bazių ar lėktuvnešių grupių ir smūgiuoti raketos paleidimo atstumu.

Naujieji ekranoplanai išplės karinių jūrų pajėgų kovos galimybes. Anksčiau Rusijos karinio jūrų laivyno laivų statybos skyriaus vadovas, 1-osios pakopos kapitonas Vladimiras Triapichnikovas teigė, kad "ekranoplanų kūrimas" bus įtrauktas į laivų statybos programą iki 2050 metų.

Rusijos Federacijos gynybos ministerija sudarė taktinę ir techninę užduotį sukurti naują ekranoplaną, vyksta eksperimentiniai projektavimo darbai. Pirminiais duomenimis, naujasis ekranoplanas startuos 2022 metais.
Žiniasklaida aktyviai diskutuoja apie "Kaspijos monstro" atgimimą (nes aparatas Vakaruose taip buvo vadinamas dėl milžiniško dydžio ir fantastiškos išvaizdos). Neliko nuošalėje nei Amerikos "National Interest", nei kinų leidinys "Sohu". 

Mokslo, technologinė ir gamybinė bazė yra — Rusija, kurdama daugiafunkcinius ekranoplanus žymiai lenkia Vakarų šalis. Taigi, "Lun" gerai skraidė ir vykdė raketų paleidimus prieš 29 metus, o "Boeing Pelican" — krovininis ekranoplanas, kurio projektinė talpa buvo 1200 tonų (skyrius buvo apskaičiuotas 17 "Abrams" tankų) — nebuvo pastatytas net kaip prototipas.

Kokios yra Rusijos karinio jūrų laivyno kovinių ekranoplanų atgimimo perspektyvos šiandien?

Taikymo ypatumai

Daugiafunkciniai ekranoplanai (Vakaruose jie vadinami WIG — "Wing-In-Ground effect") artimiausiu metu gali tapti pagrindu kurti ir naudoti naujausias didelio tikslumo sparnuotąsias ir viršgarsines raketas, smogiamuosius dronus, elektromagnetines patrankas, sunkiąsias torpedas.

Kaip greitojo reagavimo pajėgos, smogiamieji ekranoplanai galėtų veiksmingai patruliuoti Rusijos Arktyje.
Desantinėje (krovininėje) modifikacijoje, šie įtaisai leis greitai perkelti karius su standartine ginkluote ir šarvuočiais dideliu atstumu. Naujieji ekranoplanai praktiškai nematomi priešų radarams, efektyvumu ir keliamąja galia pranoksta lėktuvus ir sraigtasparnius.

Jie leidžia "nukreipti jėgą" dideliu atstumu nuo konflikto zonos ("Čaika-2" — iki 5000 km) ir visose srityse tobulina Rusijos pajėgas.

Anot "National Interest", naujasis ekranoplanas A-050 "Čaika-2" yra "Kaspijos monstro" reinkarnacija ir yra kuriamas (Žemutinio Naugardo centriniame projektavimo biure, pavadintame Aleksejevo vardu) keleiviams (iki 100 žmonių) ir kroviniams gabenti pakrančių zonose, įskaitant Arktį. Statoma visa eilė "sparnuotų laivų" su įvairia talpa (specializacija), ir pakils į dangų ne vėliau kaip 2022 metais.

Anksčiau Kinija inicijavo derybas dėl kelių ekranoplanų "Čaika" pirkimo Liaudies išsivadavimo armijai. Tai netiesiogiai rodo aukštą transporto priemonės pasirengimą ir efektyvumą, o tai gali būti didelis netikėtumas potencialiam priešui.

Kaip aviacijos rūšis be aerodromų, ekranoplanai yra naudingi ir civiliniame gyvenime. Pavyzdžiui, Rusijos NPO "Ekolen" kuria civilį "Kaspijos monstro" analogą — antžeminę-oro amfibiją, galinčią skraidyti lėktuvo greičiu ir kurios daug didesnė krovinių talpa — iki 750 tonų — skirta eksploatuoti jūrose ir upėde, tundroje ir dykumoje. Pakilimui ir tūpimui ekranoplanui reikalingas tik pakankamas vandens plotas arba lygus žemės plotas.

Nepakartojamas pasirodymas

Ekranoplanas naudoja efektą, kuris atsiranda skrendant labai mažame aukštyje, kai įeinantis oro srautas sukuria tankią "oro pagalvę" po sparnu. Pakilęs virš jūros (ledo lauko, snieguotos lygumos ar pietų stepių), prietaisas įgyja stabilumą ir "sklando" iki 500 km / h greičiu, esant minimalioms kuro sąnaudoms ir esant dideliam naudingam kroviniui: "Čaika-2" — iki 10 tonų.

Aleksejevo vardo projektavimo biuras Žemutiniame Naugarde taip pat dirba kuriant sunkiąją ekranoplano A-080 "Chaika-3" versiją, kurios kilimo svoris yra 100 tonų. Perspektyvus aparatas bus aprūpintas šiuolaikine Rusijos avionika ir navigacijos bei akrobatinio skraidymo kompleksu. Jis galės savarankiškai vykti į neapšviestą pakrantę su penkių laipsnių nuolydžiu, bazuotis ant vandens ir aerodromuose.

Net senas geras "Lun" yra technologiškai įspūdingas, kuris 450 km / h greičiu galėtų įveikti daugiau nei 2000 km, aukštyje nuo trijų iki 500 metrų, ir būdamas tokio dydžio kuro sunaudoja penkis kartus mažiau nei transporto lėktuvas.

Pagarbą kelia vien jo išvaizda. Korpuso priekyje, ant pilono, yra 8 traukos varikliai  (Il-86 turbinos pagrindu), kurių purkštukai yra išdėstyti kampu į vandenį,kad sustiprėtų žemės efektas (įpurškiamas srautas atsispindi sparnuose, esančiuose šiek tiek už nugaros). Ant ekranoplano korpuso yra trys poros priešlėktuvinių raketų ZM-80 "Moskit", kurių nuotolis iki 250 km, ir orientacinis radaras. Ilgis yra beveik 74 metrai, o trapecijos formos sparnai, kurių plotis yra 44 metrai, o plotas — 550 kvadratinių metrų, vainikuoja erdvėlaivio išvaizdą, o maksimali kilimo masė yra 380 tonų.

Kalbant apie kovinę misiją, trijų viršgarsinių raketų "Moskit" būtų pakakę lėktuvnešiui sunaikinti. Ekranoplanai buvo sukurti TSRS kariniam jūrų laivynui kaip priemonė sunaikinti priešo laivus. Pirmasis "Lun" skrydis įvyko 1985 metais. Didelis greitis ir ilgaamžiškumas, kartu su aukštais naudingumo rodikiais ir galimybe judėti per sausumą ir ledą (taip pat skristi dideliame aukštyje) nuo pat pradžių suteikė neįtikėtinų galimybių.

Ekranoplanai "Lun" ir  "Orlionok" gerai pritaikyti raketoms ir desantininkams pristatyti. Desantinis "Orlionok" buvo mažesnis, jis buvo skirtas greitam kariuomenės ir įrangos (iki 150 desantininkų ar dviejų pėstininkų kovos mašinų) gabenimui. Žlugus TSRS, visos serijos prietaisų statyba buvo sustabdyta (iki to laiko antrasis 903 projekto "Lun" buvo paruoštas 95 proc.), o kovinis "lėktuvnešių žudikas" buvo juokais paliktas Kaspijske.

Tai neturėtų pasikartoti, nes Vakarų "partneriai" vis tiek to neįvertins. Šiandien kokybiškai naujame technologiniame lygyje įmanoma ir būtina pagerinti ekranoplanų kovines savybes — ir sustiprinti taiką Rusijos ir jos sąjungininkų naudai.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
ekranoplanas, Kaspijos jūra, Rusijos karinis jūrų laivynas, Rusija