Vladimiras Putinas, archyvinė nuotrauka

Putino lėktuvo pilotai atskleidė sudėtingas nusileidimo Biškeke sąlygas

(atnaujinta 17:12 2019.12.02)
Pasak Putino lėktuvo įgulos, viskas vyko be rizikos, o degalų atsargos leido prireikus nusileisti kur nors kitur

VILNIUS, gruodžio 2 — Sputnik. Rusijos vadovo Vladimiro Putino lėktuvo pilotai papasakojo, kaip jiems teko sunkiomis oro sąlygomis Biškeke nuleisti prezidento lėktuvą.

Pilotų teigimu, praėjus kuriam laikui po išvykimo iš Sankt Peterburgo, oro sąlygos ėmė blogėti, nusileidimo metu matomumas buvo ne daugiau kaip 500 metrų.

"Dalį maršruto mes kontroliavome nešiojamuoju kompiuteriu, nes net riedėjimo takas nebuvo matomas", — pasidalino vienas iš įgulos narių laidoje "Maskva. Kremlius. Putinas" per kanalą "Rossija 24".

Kaip pažymėjo lakūnai, sprendimas nusileisti buvo priimtas apgalvotai, keleiviams pavojaus nebuvo.

Lėktuvas nusileido esant tirštam rūkui, oro sąlygos keitėsi kas 10–15 minučių.

"Laukimo zonoje skrydis truko neilgai, ten praradome apie 10–12 minučių, ir, laimei, dispečeris suteikė 350 metrų matomumą, kuris atitiko aerodromo minimumą. Leidžiantis matomumas pagerėjo iki 500 metrų", — teigė pilotas. Ekipažo teigimu, tūpimas vyko "be jokios rizikos keleiviams".

Kirgizijos prezidentas Soronbajus Ženbekovas Biškeko oro uoste pasitiko Putiną. Kolektyvinio saugumo sutarties organizacijos Kolektyvinio saugumo tarybos sesijoje šalys aptarė Tadžikistano ir Uzbekistano sienos stiprinimą, bendradarbiavimą rengiant pasaulinę kovos su terorizmu strategiją ir užsienio politiką.

Rugsėjį Vladimiras Fedoruškinas, buvęs 1-ojo lėktuvo pilotas, papasakojo, kaip lėktuvą su valstybės vadovu "ėmė blaškyti" iškart pakilus į orą, kai buvo vykdomas skrydys po skrydžio iš Maskvos į Sankt Peterburgą.

Tegai:
lėktuvas, Vladimiras Putinas
Dar šia tema
Putinas suteikė lėktuvo A321 pilotams Rusijos didvyrių vardą
Putinas sukėlė ažiotažą Šarlio de Golio oro uoste — video
Holivude Putinas pasveikintas su gimtadieniu užrašu danguje
Kaliningrado sritis, archyvinė nuotrauka

Rusijos URM paaiškino skrydžių virš Kaliningrado nuotolio apribojimus

(atnaujinta 10:59 2020.05.27)
Ministerija priminė problemas, kylančias regiono oro erdvėje ir vykdant tarptautinio oro uosto "Chrabrovo" veiklą

VILNIUS, gegužės 27 — Sputnik. Rusijos užsienio reikalų ministerija pažymėjo, kad stebimųjų skrydžių per Kaliningrado sritį apribojimas neprieštarauja Atviro dangaus sutarčiai ir vėlesniems sprendimams. Tai teigiama skyriaus pranešime.

Anot Užsienio reikalų ministerijos, 2012–2014 metais, kai galiojo 5500 kilometrų nuotolio skrydžių nuo Kubinkos atviro dangaus aerodromo netoli Maskvos, apie 1600 kilometrų skrydžio panaudodavo Kaliningrado srities stebėjimui. Ministerija teigė, kad tai sukėlė problemų regiono oro erdvei ir vienintelio tarptautinio oro uosto Сhrabrovo regione darbui.

"Tai pareikalavo didelių išlaidų. Mūsų bandymai susitarti su jais dėl tam tikro pagrįsto suvaržymo buvo nesėkmingi. Štai kodėl mes buvome priversti sumažinti išlaidas deklaruodami maksimalų skrydžių atstumą virš Kaliningrado srities (500 kilometrų). Tai neprieštarauja nei Sutarčiai, nei vėlesniems jos dalyvių priimtiems sprendimams", — teigiama pranešime.

Maksimalaus skrydžio nuotolio virš Kaliningrado srities apribojimas buvo įvestas pagal Atviro dangaus sutarties nuostatas, paaiškino ministerija.

"Dabartinė tvarka buvo įvesta atsižvelgiant į valstybės-dalyvės teisę papildomai skirti atviro dangaus aerodromus ir nustatyti jiems maksimalius skrydžių diapazonus. Ši tvarka nedidina skrydžių, leidžiančių stebėti visą Rusijos teritoriją (nes išlaikomas bendras 5500 kilometrų nuotolis), skaičiaus. Tai užtikrina aukštesnį Kaliningrado srities teritorijos stebėsenos efektyvumo lygį, palyginti su likusia Rusijos dalimi ir kitų dalyvaujančių valstybių, įskaitant kaimynines (Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją), teritorijomis. Mūsų žiniomis, mūsų kolegos iš Vakarų, įskaitant JAV, jokių nusiskundimų neturi", — teigiama pranešime.

Tuo pat metu Užsienio reikalų ministerija pridūrė, kad nustatytas 500 kilometrų nuotolis kiekvienam skrydžiui virš Kaliningrado srities leidžia stebėti bet kurį regiono tašką.

Ministerija priminė ir tai, kad šių metų vasarį buvo leistos misijos, dalyvaujant JAV, Lietuvai ir Estijai, buvo leista vykdyti skrydžius virš regiono 505 kilometrų atstumu. Ministerija išreiškė viltį, kad šis geros valios gestas prisidės prie susitarimo dėl stebimųjų skrydžių virš Kaliningrado srities ypatumų.

Anksčiau JAV prezidentas Donaldas Trampas paskelbė, kad Vašingtonas pasitraukia iš Atviro dangaus sutarties ir bus už šios sutarties ribų, kol Rusija "įvykdys savo įsipareigojimus". Tačiau jis neatmetė naujų susitarimų sudarymo galimybės. Maskva neigia visus kaltinimus.

Savo ruožtu Rusija ne kartą pastebėjo NATO orlaivių veiklą šalia savo sienų, taip pat Kaliningrado srityje.

Tegai:
skrydžiai, Rusija
Rusijos URM pastatas, archyvinė nuotrauka

Rusijos URM priminė Lietuvos ambasadoriui apie šalių santykių degradaciją

(atnaujinta 22:08 2020.05.26)
Užsienio reikalų ministerija pareiškė, kad dabartinė padėtis susijusi su Lietuvos valdžios pozicija

VILNIUS, gegužės 26 — Sputnik. Lietuvos ambasadorius Rusijoje Eitvydas Bajarūnas susitiko su Rusijos pirmuoju užsienio reikalų ministro pavaduotoju Vladimiru Titovu ir įteikė jam skiriamųjų raštų kopijas, pranešė Rusijos užsienio reikalų ministerija.

Šalys aptarė dabartinę Rusijos ir Lietuvos santykių būklę. Bajarūnas priminė, su kuo susijęs jų pablogėjimas.

"Lietuvos diplomatinės atstovybės vadovo dėmesys atkreiptas į tai, kad dabartinį jų degradavimą lemia Lietuvos valdžios, kurios vykdo nedraugišką politiką Rusijos atžvilgiu, įskaitant ir ES bei NATO, pozicija. Šis požiūris sukuria kliūtis geriems kaimyniniams santykiams plėtoti", — rašoma Užsienio reikalų ministerijos pranešime.

Pokalbio metu buvo aptartos kai kurios dvišalio bendradarbiavimo sritys, kuriose "būtų galima rasti sprendimų remiantis abipusiais interesais, įskaitant ekonomiką ir kultūros bei humanitarinę sritį". Šalys taip pat aptarė klausimus, Lietuvos pirmininkavimo Baltijos jūros valstybių taryboje pradžios kontekste.

Lietuvos ir Rusijos santykiai galutinai pablogėjo valdant buvusiai Lietuvos prezidentei Daliai Grybauskaitei. Oficialus Vilnius buvo apkaltintas tuo, kad Maskvos demonizavimas jam tapo beveik nacionaliniu prioritetu. Kaip pažymėjo Rusijos ambasadorius Lietuvoje Aleksandras Udalcovas, dabartinis prezidentas Gitanas Nausėda laikosi vienpusiško antirusiško kurso.

Tegai:
santykiai su Rusija, santykiai, Lietuva, Rusija
Dar šia tema
Ekspertas: Rusija leido suprasti, kad Baltijos šalys ją "nurašė" be reikalo
Ekspertas: Vakarų generolai suprato, kad NATO lėktuvams bus užvertas dangus virš Rusijos
KAM žiniasklaidą, rašančią apie COVID-19 Rusijoje, pavadino "dezinformacijos taikiniu"
Naftos gavyba, archyvinė nuotrauka

JAV gali likti be savo naftos

(atnaujinta 14:25 2020.05.28)
Gegužės pabaigoje naftos ir dujų paslaugų įmonė "Baker Hughes" pranešė, kad aktyvių naftos ir dujų gręžinių skaičius JAV buvo sumažintas labiausiai per visą stebėjimų istoriją

VILNIUS, gegužės 28 — Sputnik. Amerikiečiai atsidūrė ant rekordinio naftos gavybos žlugimo slenksčio. Dujų ir naftos gręžinių skaičius šalyje nukrito iki istorinės žemiausios ribos, įmonės masiškai kreipiasi dėl bankroto ir stabdo operacijas. Dėl to JAV gali prarasti trečdalį skalūnų pramonės. Atsigavimas užtruks daugelį metų. Apie tai, kodėl žlugimas buvo neišvengiamas, — RIA Novosti medžiagoje.

Rekordinis gręžinių sumažinimas

2019 metais naftos gavybos srityje pirmavo amerikiečiai, aplenkę Rusiją ir Saudo Arabiją — padėjo skalūnų nafta. Pirmą kartą per 70 metų JAV tapo grynojo juodojo aukso eksportuotoja.

"Naftos pramonė sugeba nustebinti — skalūnų revoliucija apvertė naftos kainas, gavybos ir prekybos srautus aukštyn kojomis", — teigė tuomet buvęs prezidento Džordžo patarėjas energetikos klausimais ir "Rapidan Energy" konsultacijų bendrovės vadovas Bob'as McNally'is.

Bet skalūnų pramonė prognozavo staigų sulėtėjimą: už rekordus jie turėjo sumokėti telkinių išsekimu, didžiuliais infrastruktūros kaštais ir investicijų trūkumu.

Buvo manoma, kad problemų kils 2021 metais, tačiau užklupo koronaviruso pandemija. Energijos paklausa žlugo, naftos kotiruotės žlugo. Visų pirma, nukentėjo skalūnų pramonės atstovai, kurie įbrido į skolas ir patiria didelį investicijų trūkumą.

Gegužės pabaigoje naftos ir dujų paslaugų įmonė "Baker Hughes" pranešė, kad aktyvių naftos ir dujų gręžinių skaičius JAV buvo sumažintas labiausiai per visą stebėjimų istoriją. Veikia tik 318, tuo tarpu prieš metus — 983.

Praranda trečdalį kiekio

Remiantis "ShaleProfile Analytics" prognozėmis, JAV praras trečdalį skalūnų naftos gaunamo kiekio.
Krizė paaštrino vieną pagrindinių pramonės problemų — dėl technologinių ypatumų greitai išeikvojami telkiniai. Netrukus po gręžimo gavyba skalūnų telkiniuose krinta ir apie buvusį produktyvumą nelieka nė kalbos. Norint tai kompensuoti, nuolat reikia naujų šulinių. Tačiau dabartinėje situacijoje tai yra tiesiog neįmanoma: įmonės masiškai kelia bankroto bylas.

"Haynes & Boone" duomenimis, nuo metų pradžios 17 gamintojų pradėjo bankroto procedūras, kurių bendra skola siekia apie 14 milijardų JAV dolerių.
Tarp jų yra vienas didžiausių merlango naftos skalūnų, tokių milžinų kaip "California Resources" ir "Chesapeake Energy". Gegužės pabaigoje duomenis dėl bankroto Hiustono bankroto teismui pateikė ir bendrovė "Unit".

Dalaso federalinio atsargų banko (FRB) atlikto tyrimo duomenimis, net ir santykinai "pigiame" Permian skalūnų baseine Vakarų Teksase naftos pelningumas reikalauja kainos vidutiniškai 49 USD už barelį. Kaip prognozavo federalinis rezervų bankas, su 40 dolerių išgyvens tik 15% gamintojų.
O kainų kilimo, galinčio išgelbėti skalūnininkus, nesitikimas.

Remiantis JAV Energetikos informacijos administracijos (PAV) prognoze, vidutinė "Brent" kaina 2020-2021 metais bus 34,13 USD ir 45,62 USD, o Vakarų Teksaso WTI - 30,10 šiemet ir 43,31 kitąmet.

Metų metai atsigavimui

Todėl analitikai apskaičiavo, kad skalūnų gavyba JAV gali nukristi žemiau penkių milijonų barelių per dieną. Anot "The Wall Street Journal", 15 didžiausių šalies skalūnų kompanijų vidutiniškai 48 procentais sumažino biudžetus naujų telkinių plėtrai. Ryšium su dėl pandemija mažėjančios paklausos jie nebegalės grįžti prie ankstesnių gamybos apimčių.

"Greičiausiai praeis metai, kol jie vėl pasieks tą patį lygį, jei tai iš viso įvyks", — pažymi leidinys.

Taigi amerikiečiai gali prarasti sunkiai laimėtą lyderystę. Jie turi "ne tiek daug įrankių", kaip to išvengti, sako ekspertai.

"Amerika beveik garantuotai šiais metais praras pirmąją vietą, — CNBC sakė "Emyrates NBD" prekių rinkos analitikas Edvardas Bellas. — Ir tai tikriausiai įvyks daug greičiau, nei mes tikimės."

"Koronaviruso pandemija sunaikino naftos pramonę. Tai sukėlė greitą ir precedento neturintį benzino, aviacijos ir dyzelino paklausos sumažėjimą. Prie to pridėkite "epinį kainų karą" tarp Rusijos ir Saudo Arabijos ir milžiniškas skolas Amerikos naftos kompanijų balansuose", — pabrėžia "Bloomberg Intelligence" analitikai.

Be to, Amerikos skalūnai gali būti lengvas grobis "perėmimo medžiotojams". Pagrindinė grėsmė kyla iš Kinijos, kurioje vyrauja gyvybinga ekonomika ir susidomėjimas pigesniu užsienio turtu.

Vidutinė Amerikos naftos telkinių kaina sumažėjo perpus, palyginti su tuo metu, kai barelio vertė buvo 60 USD: nuo 42 tūkst. Iki 20 tūkst. dolerių. Ir Vašingtone jie labai bijo kinų invazijos į sunaikintą energetikos sektorių.

"Priešiškų šalių galimybė įsigyti neramių skalūnų kompanijų Teksase ir dar daugiau yra rimta nacionalinio saugumo problema", — teigia Teksaso reguliuotojai.

Ir nors mažai tikėtina, kad tiesioginį perėmimą vykdys kinai - vyriausybė to neleis, yra aplinkiniai keliai. Pavyzdžiui, dalies strateginio turto įsigijimas arba bendrų įmonių kūrimas.

Didžiausi naftos kainų nuosmukiai
© Sputnik /
Didžiausi naftos kainų nuosmukiai
Tegai:
nafta, JAV
Dar šia tema
"Bloomberg": JAV įmonės pradėjo laikyti naftą strateginiame rezerve
"Tūkstančiai dolerių už barelį": JAV planas sukrėtė naftos rinką
"Bloomberg": Saudo Arabija birželį sumažins naftos tiekimą