Kamčiatka

Mokslininkai išsiaiškino, kokie dumbliai galėjo sukelti taršą Kamčiatkoje

(atnaujinta 13:16 2020.10.12)
Pabrėžiama, kad pavojingi toksinai, kuriuos gamina mikrodumbliai, gali patekti į apatinius sluoksnius dėl vandens konvekcijos arba tiesiog dėl nusėdimo

VILNIUS, spalio 12 — Sputnik. Mokslininkai nustatė kelias mikrodumblių rūšis, kurios galėjo sukelti pavojingą aplinkai situaciją Kamčiatkos pakrantės vandenyse, savo Facebook paskyroje sakė Tolimųjų Rytų federalinio universiteto prorektorius Dmitrijus Zemcovas, praneša RIA Novosti.

Anksčiau jis pažymėjo, kad mokslininkai paneigė visas Kamčiatkos pakrantės vandenų taršos versijas, išskyrus mikrodumblių žydėjimą, jų toksinas buvo rastas vandens mėginiuose ir geltonose putose.

"KamchatNIRO" ir universiteto darbuotojai iš tinklo paėmė fitoplanktono mėginius, kurie vėliau buvo pristatyti į laboratorijas, kad būtų aprašyta rūšių įvairovė ir išanalizuotas mikrodumblių kiekis. Šiuo metu jau yra nustatytos kelios mikrodumblių rūšys, galinčios sukurti ekologiškai pavojingą situaciją regione.

Policija tikrina informaciją apie vandens užterštumą ir jūrų gyvūnų žūtį Kamčiatkoje
© Sputnik / Александр Пирагис

Pažymima, kad greičiausiai yra ir keli toksinai. Norint tiksliai identifikuoti, reikia atlikti papildomus tyrimus, įskaitant molekulinius genetinius metodus. Rusijos mokslų akademijos jūrų biologijos mokslinio centro genetikos laboratorija atlieka šių mikrodumblių molekulinę genetinę analizę.

Pavojingi toksinai, kuriuos gamina mikrodumbliai, gali patekti į apatinius sluoksnius dėl vandens konvekcijos arba tiesiog dėl nusėdimo. Taip pat gali būti, kad kai kurios organizmo grupės dugno bendrijose žuvo nuo deguonies bado, sakė mokslininkas Zemcovas.

Rugsėjo pabaigoje banglentininkai papasakojo apie vandens spalvos pasikeitimą Kamčiatkos teritorijos Chalaktyrskio paplūdimyje. Jie taip pat teigė, kad jų akys buvo patinusios ir sudirgo oda. Ekspertai nustatė, kad naftos produktų kiekis vandenyje 3,6 karto viršija normą, fenoliai — du kartus. Vietos gyventojams patariama nesilankyti paplūdimyje. Aplinkos apsaugos prokuratūra pradėjo patikrinimą. Pasak regiono gamtos išteklių ministerijos, negyvi jūros gyvūnai buvo rasti Chalaktyrskio paplūdimyje, Bolšajos ir Malaja Lagernje bei Babijos įlankoje.

Tegai:
aplinkos tarša, mokslininkai, Rusija
Dar šia tema
Prie Kamčiatkos krantų pastebėta dešimčių kilometrų ilgio taršos dėmė
Naudojant palydovą buvo rastas laivas, išmetantis atliekas prie Kamčiatkos krantų
Asociacijos AviaPoisk aptikti lėktuvo Li-2 įgulos palaikai

Paslaptingos 1945 metų lėktuvo katastrofos vietoje rasti įgulos palaikai

(atnaujinta 15:30 2020.10.20)
Karo su Japonija metu, grįždamas iš misijos, dingo be žinios transportinis lėktuvas Li-2. Dabar aptiktos žvakės iš variklių M-62, aukščio vairo dalys, fiuzeliažo apkala ir daugybė prietaisų

VILNIUS, spalio 20 — Sputnik. Primorsko paieškos asociacijos "AviaPoisk" kariai, dirbdami 1945 metų transportinio lėktuvo Li-2 katastrofos vietoje, rado įgulos narių palaikus, praneša organizacija.

Be stogo virš galvos likę Stalingrado gyventojai, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Яков Рюмкин

Anksčiau "AviaPoisk" pranešė pradėjusi tyrinėti vieną paslaptingiausių 1945 metų lėktuvo katastrofų, kai karo su Japonija metu, grįždamas iš misijos, dingo be žinios transportinis lėktuvas Li-2. Pasak Gornyj Chutor kaimo gyventojų, žuvusiųjų palaikai buvo rasti atsitiktinai 1946 metais, jie buvo palaidoti kaimo pakraštyje.

Tuo pačiu metu, Gynybos ministerijos archyvų duomenimis, tuo laikotarpiu 281-ajame aviacijos pulke žuvo devyni žmonės, sudarę vieną, o ne šešias įgulas. Paieškos darbus vykdantys organizacijos nariai planavo nustatyti, kodėl nurodyti devyni žmonės pažymėti kaip nesugrįžę iš kovinės misijos, o ne kaip palaidoti. Taip pat nežinoma, kodėl archyvo darbuotojai tada nusprendė, kad ant Lysajos kalno sudužo būtent 281-ojo aviacijos pulko Li-2 — konkrečių duomenų apie aptikto orlaivio tipą ir numerius nėra.

"Remiantis išankstinėmis lauko tyrimų metu padarytomis išvadomis, galima suprasti, kad nuolaužos priklauso transportiniam orlaiviui Li-2. Buvo rastos žvakės iš variklių M-62, aukščio vairo dalys, fiuzeliažo apkala ir daugybė prietaisų. Pavyko nustatyti vietą, kurioje yra įgulos narių palaikai. Lėktuvas krito beveik vertikaliai pagal spiralę, ir po stipraus smūgio visi buvę salone nuskrido į kabinos rajoną ir buvo kietai įspausti į žemę kartu su variklių likučiais", — pranešimą cituoja RIA Novosti.

Paieškos darbus vykdantys organizacijos nariai pastebi, kad praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje tiesiai toje vietoje, kur yra orlaivio nosis, buvo nutiestas miško geologinis kelias, žmonių palaikai buvo užberti gruntu. Todėl aktyvistams tenka išgauti kaulų fragmentus iš po kelio.

Be palaikų rasta sagtis iš sėdynės saugos diržų, Raudonosios armijos karinių oro pajėgų karininko diržo sagtis, signalo raketų dugnai, susprogę 7,62 kalibro šoviniai, susprogęs dėl ugnies poveikio granatos F-1 degtuvas.

Paieškos darbai tęsis ir kitą savaitgalį.

Tegai:
Antrasis pasaulinis karas, Didysis Tėvynės karas, lėktuvo katastrofa, Rusija
Dar šia tema
Be senaties termino: kur slapstosi išlikę nacių nusikaltėliai
Nacių žiaurumai Smolensko srityje: nupjaudavo ausis ir traiškė tankais
Bilietas į vieną pusę: kaip lietuvis TSRS užgrobė keleivinį lėktuvą
Rusijos Baltijos laivyno jūrų aviacija

Baltijos laivyno jūrų aviacija "smogė" į poligoną netoli Kaliningrado

(atnaujinta 15:09 2020.10.20)
Rusijos bombonešiai ir naikintuvai bombardavo taikinius, imituojančius priešo vadavietes, inžinerinius įtvirtinimus ir gyvą priešo jėgą

VILNIUS, spalio 20 — Sputnik. Rusijos Baltijos laivyno jūrų aviacija bombardavo antžeminius taikinius poligone, rytinėje Kaliningrado srities dalyje, praneša Vakarų karinės apygardos spaudos tarnyba.

Pratybose dalyvavo fronto bombonešių Su-24M ir daugiafunkcių naikintuvų Su-30SM įgulos. Jų buvo apie dešimt.

Pranešama, kad laivyno jūrų aviacijos orlaiviai atliko smūgius į antžeminius taikinius. Lakūnai atliko antžeminės situacijos žvalgybą, taip pat šaudymą į taikinius, imituojančius sąlyginio priešo vadavietes, inžinerinius įtvirtinimus, gyvą jėgą ir techniką.

Lakūnai smūgiavo aviacijos bombomis DOSAB-100T ir P-50T.

Pratybos buvo atliekamos nuo 500 metrų iki kilometro aukštyje į taikinių lauką aviacijos poligone.

Lakūnų veiksmus fiksavo objektyvios kontrolės kompleksas, kurio elementai buvo įrengti kovinėse mašinose ir žemėje.

Tegai:
Kaliningradas, Baltijos laivynas, Rusija
Baltarusijos AE

Ekspertas: energija BelAE atvers naujas galimybes Minskui

(atnaujinta 18:14 2020.10.20)
Prasidėjus stabiliam ekonomikos atsigavimui, visa elektros energija bus itin paklausi, mano ekspertas Vasilijus Koltašovas

VILNIUS, spalio 20 — Sputnik. Energija iš Baltarusijos atominės elektrinės (BelAE) — tai milžiniškas šaltinis, suteikiantis galimybę ateityje kurti naujas įmones, ypač gamybos sektoriuje, interviu Sputnik Baltarusija pasakė Naujosios visuomenės instituto Politinių ir ekonominių tyrimų centro vadovas Vasilijus Koltašovas.

Pirmasis Baltarusijos atominės elektrinės (BelAE) energijos blokas baigtas 98 proc. Apie tai pranešė Baltarusijos energetikos ministras Viktoras Karankevičius elektromobilumo plėtros forume "E-Mobility 2020".

Šiuo metu į reaktoriaus aktyviąją zoną pakrautas šviežias branduolinis kuras, atlikti hidrauliniai bandymai. Tikimasi, kad lapkričio pradžioje prasidės pirmojo bloko energetinis paleidimas.

Ekspertas Vasilijus Koltašovas pažymėjo, kad Baltarusijos valdžia įsitikinusi, jog šalis palaikys subalansuotus santykius su kaimyninėmis rinkomis. Dėl šios priežasties ji dabar turi peržiūrėti savo ekonominę strategiją.  

"Šiame etape ji [elektra] būna perteklinė. Tačiau perteklius nereiškia nereikalingumo, nes tai, priešingai, yra galimybė. Energija — tai milžiniškas šaltinis, suteikiantis galimybę ateityje kurti naujas įmones, ypač gamybos sektoriuje", — pasakė jis.

Pasak eksperto, Baltarusija kuria sau energijos rezervą.

"Taip, šiuo metu jis nėra paklausus, jo, galbūt, net nereikia, bet tuo metu, kai kartu su Rusija Baltarusija išeis iš dabartinės (reikia pasakyti, pasaulinės) depresijos, prasidės patvarus atsigavimas, o tada ir augimas patvarus, ir mes pamatysime, kad visa elektros energija bus itin paklausi, nes dingti ji negalės. Apskritai tai yra pats vertingiausias šiuolaikinės ekonomikos išteklius", — pasakė Koltašovas.

Baltarusijos AE statyba

Baltarusijos AE — didžiausias Rusijos ir Baltarusijos ekonominis projektas; jos statybos generalinis rangovas yra "Atomstroiexport" ("Rosatom" dalis). AE turi du VVER-1200 reaktorius, kurių bendra instaliuota elektrinė galia yra 2400 MW. Pirmajai Baltarusijos atominei elektrinei buvo pasirinktas pažangus 3+ kartos Rusijos projektas, kuris visiškai atitinka tarptautinius standartus ir TATENA saugos rekomendacijas. 2-ojo bloko eksploatavimo pradžia numatyta 2022 metais.

Lietuva nuo pat BelAE statybos pradžios priešinosi projektui.

Anot valdžios, pasirinkta vieta, esanti vos už 50 kilometrų nuo Vilniaus, yra "nesaugi" ir kelia "grėsmę respublikos nacionaliniam saugumui".

Tačiau, kita vertus, branduolinis objektas perėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino jėgainės saugumą.

Kaip interviu Sputnik Lietuva pažymėjo Rusijos energetinio saugumo tyrimų centro direktorius Antonas Chlopkovas, Vilniui padėtis su BelAE yra tik būdas daryti politinį spaudimą Baltarusijai. Tai neturi nieko bendro su realiu Lietuvos susirūpinimu dėl statomos atominės elektrinės eksploatavimo.

Tegai:
elektra, Astravo atominė elektrinė (AE), Baltarusija
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Baltarusija įsitikinusi, kad Lietuva persvarstys sprendimą dėl BelAE
Pirmajame BelAE maitinimo bloke sėkmingai pradėta grandininė reakcija
Pranešama, kad Lietuvoje radiacijos padidėjimo dėl BelAE nenustatyta
Nuomonė: BelAE boikotavimas koronaviruso metu nėra gera idėja Baltijos šalims