Il-80 (Il-86 VKP)

"Jau statomi": kam Rusija atkuria "pasaulio pabaigos lėktuvus"

(atnaujinta 21:02 2020.10.26)
Erdvus, apsaugotas, aprūpintas pažangiomis technologijomis — artimiausiu metu Rusijos ginkluotosios pajėgos gaus naujus oro pajėgų vadovavimo postus lėktuvo Il-96-400M pagrindu

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Vakaruose tokios mašinos vadinamos "pasaulio pabaigos lėktuvais". Jei prasidėtų trečiasis pasaulinis karas, būtent iš "skraidančios būstinės" valdybos aukščiausia šalies karinė ir politinė vadovybė organizuotų gynybą ir vadovautų kariams ant žemės, jūroje ir ore. Šiandien šios klasės orlaivius turi tik Rusija ir JAV. Apie jų ypatybes ir užduotis — Andrejaus Koco medžiagoje RIA Novosti.

Vadovybei išgelbėti

Branduolinių valstybių santykiai paaštrėjo iki galutinės ribos. Diplomatai pateko į aklavietę, šalys atšaukė ambasadorius. Ginkluotosios pajėgos yra parengties būsenos. Strateginiai bombonešiai pakyla į dangų, povandeniniai laivai su balistinėmis raketomis išplaukia į vandenyną, kovinės mobilios antžeminių raketų sistemos patruliuoja keliuose. Pasaulis sustingo ant trečiojo pasaulinio karo slenksčio.

Воздушный командный пункт Ил-80 (Ил-86 ВКП) и истребители МиГ-29
Lėktuvas IL-80.

Laimei, šis scenarijus vis dar yra tik fantazija. Tiek Rusija, tiek Jungtinės Valstijos puikiai žino, kad visapusiškas karas gali greitai išsivystyti į branduolinį ir pareikalauti dešimčių milijonų aukų. Tačiau kariuomenė visada ruošiasi blogiausiam. Abi pusės daro prielaidą, kad pirmasis smūgis per tokį konfliktą aplenks priešą, atims iš jo sugebėjimą kontroliuoti karius ir organizuoti bet kokį pasipriešinimą. Pagrindinis taikinys yra kariniai ir politiniai centrai.

Grėsmingu laikotarpiu Rusijos vadovybė ir aukščiausioji ginkluotųjų pajėgų vadovybė bus slaptai nuvežta į karinį aerodromą, kur jų lauks sparnuoti vadovavimo postai. Pagrindinė "pasaulio pabaigos lėktuvų" įgulų užduotis yra išvesti aukščiausius valstybės pareigūnus iš atakuojamos zonos ir suteikti jiems galimybę kontroliuoti šalies gynybą iš oro. Šių vadaviečių kovinį stabilumą užtikrina lydintieji naikintuvai ir kuro papildymo orlaiviai. Panaši taktika buvo sukurta JAV per šaltąjį karą.

Ilgai laukta atmaina

Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgos turi keturis pasaulio pabaigos" orlaivius Il-80, pagamintus Il-86 keleivinių lėktuvų pagrindu. Galinga energijos tiekimo sistema, modernios ryšio priemonės, gyvybės palaikymo sistema leidžia kelias dienas išbūti ore — žinoma, papildant kuro atsargas.

Nuo civilio pirmtako jis skiriasi aukšta "kakta" — dideliu viršutiniu skyriumi priekiniame fiuzeliaže, kuriame yra įvairi elektroninė įranga. Be to, Il-80 neturi langų, kad įgula ir keleiviai neapaktų dėl netoliese įvykusio branduolinio sprogimo. Uodegos skyriuje yra išleidimo kabelio antena, skirta ryšiui su povandeniniais laivais.

Самолет Ил-80
© Фото : предоставлено пресс-службой АО "Объединенная приборостроительная корпорация"
Lėktuvas IL-80.

Išsami informacija apie Il-80 yra valstybės paslaptis. Yra tik žinoma, kad laive yra sumontuota įranga, skirta valdyti visų tipų ir šakų kariuomenę, patalpos aukšto rango keleivių darbui ir poilsiui, numatytos papildomos cisternos degalams tiekti. Orlaivis gali pakilti iš bet kurio civilinio ir karinio aerodromo, yra aprūpintas apsaugos priemonėmis nuo masinio naikinimo ginklų ir gali veikti savarankiškai, jei sunaikinta relių, ryšių ir navigacijos sistemų antžeminė ir palydovinė įranga.

Il-80 kariuomenėje tarnavo daugiau nei 15 metų ir išnaudojo didžiąją dalį savo išteklių. Be to, pagrindiniai Il-86 lėktuvai yra vidutinio nuotolio. Jų praktinis nuotolis siekia tik 3800 kilometrų, o to nepakanka oro komandų postui. Todėl Il-96-400M pasirinkimas kaip pagrindas naujam "pasaulio pabaigos orlaiviui" yra visiškai pagrįstas: šio orlaivio nuotolis esant maksimaliai apkrovai yra apie devynis tūkstančius kilometrų.

"Skraidantys viešbučiai"

JAV ginkluotosios pajėgos turi keturis lėktuvus E-4B "Nightwatch", sukurtus "Boeing 747" pagrindu. Kiekvienas gali sutalpinti iki 100 žmonių ir gali likti aukštumoje iki savaitės, reguliariai pildant kurą. E-4B yra apsaugoti nuo žalingų branduolinio sprogimo veiksnių ir yra prigrūsti moderniausios elektroninės įrangos.

Самолет E-4B
"E-4B Nightwatch"

Tiesą sakant, amerikiečių "pasaulio pabaigos lėktuvas" yra skraidantis viešbutis. Čia yra viskas kelių dienų savarankiškam darbui — virtuvė, vonios kambariai, poilsio zona, miegamieji kambariai, posėdžių kambarys su stalu ir devyniomis kėdėmis, 29 darbo vietų bendravimo ir komunikacijos zona bei kitos patalpos. Interjeras yra patogus, o įranga labai ergonomiška. Galbūt todėl pirmieji Jungtinių Valstijų asmenys ilgiems skrydžiams į kitas valstybes oficialaus vizito metu periodiškai renkasi E-4B, o ne klasikinius prezidentinius "Air Force One" lėktuvus.

E-4B orlaivis yra žymiai senesnis nei rusiškas Il-80. Jie buvo užsakyti dar 1970-aisiais. Tačiau jie nuolat modernizuojami. 2015 metais kai kuriems orlaiviams buvo atlikta ryšio įrangos perprogramavimo ir modifikavimo procedūra. Lėktuvai gavo greitą interneto prieigą, plačiajuostį palydovinį ryšį ir specialius saugius didelės spartos kanalus. E-4B nuotolis yra 11 tūkstančių kilometrų.

Be to, amerikiečiai turi 16 orlaivių E-6, skirtų atsarginėms ryšių sistemoms su strateginiais branduoliniais povandeniniais laivais tiekti, taip pat bus naudojami kaip JAV ginkluotųjų pajėgų Jungtinės strateginės vadovybės oro policijos postas. Karo atveju šios transporto priemonės patruliuos Atlanto ir Ramiojo vandenyno rajonuose, palaikydamos ryšį su povandeniniais laivais ir "pasaulio pabaigos" lėktuvais E-4B.

Tegai:
lėktuvai, Rusija
Naikintuvas Su-35, archyvinė nuotrauka

"National interest" Rusijos naikintuvą pavadino "žudiku"

(atnaujinta 18:44 2020.11.26)
Leidinio autorius pabrėžė, kad "Su-35S" buvo sukurtas kaip eksporto modelis, tačiau pirmasis jo užsakovas buvo Rusijos aviacijos pajėgos

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. "National interest" apžvalgininkas Peteris Sučiu (Peter Suchu) gyrė Rusijos naikintuvo "Su-35S" pasirodymą, pavadindamas jį vienu geriausių tokio pobūdžio naikintuvų, rašo RIA Novosti.

Kaip pažymėjo ekspertas, lėktuvas neturi išskirtinių charakteristikų ir vis dėlto yra tikras "žudikas".

"Su-35S" priklauso 4 ++ naikintuvų kartai. Apžvalgininkas atkreipė dėmesį į jo supermanevringumą ir gebėjimą atlikti įvairias užduotis.

"Su-35S <...> gali pataikyti į žemę ir jūrą, įskaitant infrastruktūros objektus, kuriems taikoma oro gynybos sistema, taip pat objektus, esančius dideliu atstumu nuo bazinių aerodromų", — rašo žurnalistas.

Tarp naikintuvo ginklų jis išskyrė "oras-oras" klasės raketas, kurios gali sunaikinti taikinius iki 300 kilometrų atstumu, taip pat "Onyx" priešlėktuvines sparnuotąsias raketas.

Leidinio autorius pabrėžė, kad "Su-35S" buvo sukurtas kaip eksporto modelis, tačiau pirmasis jo užsakovas buvo Rusijos aviacijos pajėgos.

Pirmieji užsienio pirkėjai buvo Kinija ir Indonezija, kurios užsakė 24 lėktuvus, kurių bendra vertė siekė 2,5 mlrd. JAV dolerių.

Sutartis su Pekinu dėl naikintuvų tiekimo kartu su pagalbine įranga ir atsarginiais varikliais įgyvendinama iki metų pabaigos. Žurnalistas pažymėjo, kad dėl susitarimo su Rusija Kinijai taikomos JAV sankcijas, tačiau ji neatsisakė pirkti naikintuvų.

Tegai:
naikintuvai, Rusija

Nufilmuotas naujos priešraketinės raketos paleidimas Rusijoje

(atnaujinta 14:17 2020.11.26)
Priešraketinės gynybos sistema skirta apsaugoti nuo aviacijos ir kosminių puolimo ginklų smūgių

Kazachstane įvyko dar vienas bandomasis naujos Rusijos priešraketinės gynybos sistemos raketos paleidimas. Vaizdo įrašą paskelbė Rusijos gynybos ministerija.

Vaizdo įraše galima pamatyti, kaip iš Sary-Šagan poligono buvo paleistas sviedinys.

Komentaruose vartotojai atkreipė dėmesį į didelį zenitinės raketos pakilimo greitį.

Rusijos gynybos ministerija pareiškė, kad naujoji priešraketinė raketa patvirtino savo charakteristikas, o koviniai vienetai sėkmingai pataikė į sąlyginį taikinį nurodytu tikslumu.

Priešraketinės gynybos sistema naudojama Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgose. Ji skirta apsaugoti nuo aviacijos ir kosminių puolimo ginklų smūgių.

Ankstesni raketos bandymai vyko 2020 metų spalio pabaigoje, 2019 metų birželį ir liepą, 2018 metų vasarį, liepą, rugpjūtį ir gruodį bei 2017 metų lapkritį.

Balandžio mėnesį JAV kosmoso vadovybės vadovas Džonas Reimondas pareiškė, kad šios raketos bandymai kelia iššūkį amerikiečių gynybai. Anot jo, ši Rusijos sistema sugeba sunaikinti žemoje orbitoje esančius palydovus.

Per pastaruosius metus Rusijos Federacijos gynybos ministerija ne kartą pranešė apie sėkmingus oro gynybos sistemos naujos priešraketinės raketos bandymus Sary-Šagan poligone.

Tegai:
Rusijos oro ir kosmoso pajėgos, Rusijos Gynybos ministerija, raketos, Rusija
Dar šia tema
Rusijos gynybos ministerija parodė komplekso "Murmansk-BN" išskleidimą — video
Rusijos gynybos ministerija nufilmavo oro mūšį su naikintuvais Su-35S
Rusijos gynybos ministerija nufilmavo, kaip parašiutininkai šokinėja iš lėktuvo L-410
Vamzdžių klojimo laivas Akademik Čerskij

Sertifikatorius neigia pranešimus apie pasitraukimą "Nord Stream-2" projekto

(atnaujinta 20:02 2020.11.26)
Bendrovė priėjo prie išvados, kad sankcijos bus taikomos paslaugoms, susijusioms su laivais ir juose sumontuota įranga, reikalinga projektui

VILNIUS, lapkričio 26 — Sputnik. Norvegų "Det Norske Veritas" — "Germanischer Lloyd" (DNV GL) neatsisako "Nord Stream-2" dujotiekio sertifikavimo, tačiau nutraukia darbus, susijusius su jūrų laivais, praneša RBC, remdamasis bendrovės atstovais.

"DNV GL nepriėmė sprendimo atsisakyti sertifikuoti "Nord Stream-2" dujotiekio sistemą", — sakė bendrovės pareigūnas.

Kaip paaiškino DNV, išnagrinėjusi naują Valstybės departamento aiškinimą dėl sankcijų prieš Rusijos ir Vokietijos dujotiekį veiksmų, bendrovė priėjo prie išvados, kad sankcijos bus taikomos paslaugoms, susijusioms su laivais ir juose sumontuota įranga, reikalinga projektui. Bendrovė pabrėžė, kad neatsisako teikti su "Nord Stream-2" vamzdynais susijusių paslaugų.

"Nord Stream-2" DNV GL dalyvavo dokumentų peržiūroje ir statybos darbų atitikties standartams patikrinime. Tai taip pat apėmė įrangos, kuri buvo naudojama laivuose, tiesiant dujotiekį, bandymus ir paruošimą. Be to, įmonei reikėjo išduoti atitikties sertifikatą, tinkamai įvykdžius projektą.

Projektas "Nord Stream-2" numato dviejų dujų linijų, kurių bendras pajėgumas — 55 mlrd. kubinių metrų per metus, iš Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją. Jis taip pat eis per Suomijos, Švedijos ir Danijos teritorines arba išskirtines ekonomines zonas. Projektą įgyvendina "Nord Stream 2 AG". "Gazprom" skirs pusę lėšų, o likusią dalį investuos Europos partneriai: "Uniper", "Wintershall", "OMV", "Shell" ir "Engie".

Vokietija remia statybą, pabrėždama, kad projektas yra komercinis. Pasak ekonomikos ministro Peterio Altmejerio, "Nord Stream-2" prisidės prie dujų tiekimo į Europą stabilizavimo.

Projektą taip pat palaiko Austrija, kuri suinteresuota patikimu gamtinių dujų tiekimu. Viena pabrėžė, kad JAV ketinimai taikyti sankcijas projekte dalyvaujančioms įmonėms "kelia klausimų tarptautinės teisės požiūriu".

Pasak Austrijos koncerno "OMV" vadovo Rainerio Zelės, Maskva jau seniai įsitvirtino kaip patikima energijos išteklių tiekėja.

Projektą taip pat remia Norvegija, kurios vyriausybei priklauso 30 proc. bendrovės "Kvaerner", vieno iš dujotiekio rangovų, akcijų.

Prieš dujotiekio tiesimą yra JAV, Ukraina, Lenkija ir kai kurias kitos valstybės. Pasak kritikų, "Nord Stream-2" yra politinis projektas. Tuo tarpu Rusijos valdžios institucijos ne kartą pareiškė, kad projektas yra komercinis, o jo tikslas — padidinti Europos energetinį saugumą.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"
Tegai:
Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba