Pirmojo hibridinio lėktuvo variklio bandymai, archyvinė nuotrauka

Rusijoje prasidėjo pirmojo hibridinio lėktuvo variklio bandymai

(atnaujinta 10:25 2021.02.05)
Skrydžio bandymams vienas iš trijų Jak-40 variklių, esančių uodegos skyriuje, buvo pakeistas turbodyzeline dujų turbina su elektriniu generatoriumi

VILNIUS, vasario 5 — Sputnik. Novosibirske pradėti superlaidaus lėktuvo elektrinio variklio bandymai, RIA Novosti pranešė Pažangiųjų tyrimų fondo spaudos tarnyba. 

Tai yra žemės bandymo etapas su hibridinės jėgainės, aprūpintos 500 kilovatų elektros varikliu, demonstratoriumi. Pirmasis skrydis gali įvykti MAKS-2021 (Tarptautiniame aviacijos ir kosmoso salone). 

Испытания первого гибридного авиадвигателя
© Фото : пресс-служба Фонда перспективных исследований
Pirmojo hibridinio lėktuvo variklio bandymai

Vasario 5 dieną lėktuvas, įjungęs elektros variklio maitinimą, pravažiavo kilimo ir tūpimo taku. Tai būtina norint patikrinti elektrinių, orlaivių, jo sistemų ir įrangos veikimą judant žeme. 

Pasak fondo spaudos tarnybos, bandymai patvirtino pasirinktų techninių sprendimų teisingumą. Ekspertai atkreipė dėmesį į teisingą bendrą aviacijos įrangos ir elektros variklio veikimą, ištyrė lokomotyvo ir superlaidumo įrangos elektromagnetinio suderinamumo sąlygas, pagrindinius elektros variklio ir jo sistemų darbo režimus: atvėsimą, paleidimą, sustabdymą, darbą esant apkrovai. 

Anksčiau pranešta, kad hibridinės įrangos skrydžio bandymai bus pradėti 2021 metais. Tam vienas iš trijų Jak-40 variklių, esančių uodegos skyriuje, buvo pakeistas turbodyzeline dujų turbina su elektriniu generatoriumi. Jis buvo sukurtas Baranovo centriniame aviacijos variklių institute kartu su Ufos aviacijos technikos universitetu. 

Skrendančios laboratorijos "nosyje" buvo sumontuotas elektros variklis, panaudojant aukštos temperatūros superlaidumo ir kriogeninės sistemos poveikį. Jis buvo sukurtas išplėstinių tyrimų fondo "SuperOx" užsakymu. Jak-40 pagrindu veikiančią skraidymo laboratoriją sukūrė Sibiro Čaplygino tyrimų instituto specialistai. 

Bendras fondo ir "SuperOks" projektas "Kontur" buvo pradėtas 2016 metais. Tikslas buvo sukurti superlaidumo principu pagrįstas elektros energijos sistemas ir sukurti aukštos temperatūros superlaidininkų juostos pavidalo gamybos technologijas. 

Испытания первого гибридного авиадвигателя
© Фото : пресс-служба Фонда перспективных исследований
"Jak-40" pagrindu veikiančią skraidymo laboratoriją sukūrė Sibiro Čaplygino tyrimų instituto specialistai

Superlaidžios technologijos užtikrina didesnį srovės tankį ir žymiai pagerina pagrindinį elektros variklių ir kabelių veikimą. Fondas pažymėjo, kad moksliniai ir techniniai pagrindai, gauti įgyvendinant "Kontur" projektą, suteikia galimybę dvigubai padidinti elektrinių variklių savitąją galią ir sumažinti degalų sąnaudas, kai jie naudojami hibridinėmis jėgainėmis. 

Šias technologijas planuojama panaudoti kuriant variklius ir elektros energijos kompleksus visiškai elektriniams lėktuvams ir sraigtasparniams. 

Tegai:
bandymai, lėktuvas, Rusija
Šnipinėjimas

Rusijos žvalgas pasakė apie su diplomatais dirbusio šnipo pagavimą

(atnaujinta 18:50 2021.03.07)
Žvalgybos pareigūnas pabrėžė, kad Rusijoje vidutiniškai per metus atskleidžiama viena su šnipinėjimu susijusi byla

VILNIUS, kovo 8 — Sputnik. Rusijos žvalgybos pareigūnas, FSB Maskvos valdybos veteranų tarybos narys Valerijus Bodriašovas pokalbio su "Večerniaja Moskva" pasakojo apie šnipo, įtariamą ryšiu su užsienio diplomatais, pagavimą.

"Pusantrų metų tyrinėjome jį. Nustatėme jo ryšius, stebėjome jo judėjimą, kaip jis keliavo iš miesto į miestą po mūsų šalį, įsigijo slaptus daiktus ir informaciją. Kaip rezultatas jis buvo sugautas ryšiuose su kai kuriais diplomatais, įskaitant vienos ambasados ​​karinį atašė", — pasakė jis.

Pasak Bodriašovo, šnipas iš ambasados ​​darbuotojų pirko vertingą informaciją. Žvalgybos pareigūnas pažymėjo, kad duomenis apie tesės pažeidimus jis gavo iš nuosavo šaltinio ir jie reikalavo patikrinimo. Kada būtent įvyko šis epizodas, žvalgybos pareigūnas nenurodė.

Veteranas pabrėžė, kad Rusijoje vidutiniškai per metus atskleidžiama viena su šnipinėjimu susijusi byla. Jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad specialiosios tarnybos dažniau užkerta kelią teroristų veiklai.

Tegai:
šnipinėjimas, žvalgyba, Rusija
Sraigtasparnių nešėjas Sevastopol, archyvinė nuotrauka

Papasakota apie Rusijos "Mistralių" ypatybes

(atnaujinta 07:54 2021.03.07)
Laivai-dokai (Prancūzijos sraigtasparnių nešėjų "Mistral" analogai) bus pirmieji šios klasės laivai, pastatyti Rusijoje

VILNIUS, kovo 7 — Sputnik. Rusijos  sraigtasparnių nešėjai "23900", kurie bus Prancūzijos "Mistrals" analogai, laive galės gabenti iki 16 sraigtasparnių ir keturis bepiločius orlaivius, RIA Novosti sakė šaltinis laivų statybos pramonėje.

"Svarstoma dislokuoti "Kamov" projektavimo biuro sukurtus sraigtasparnius. Mes kalbame apie "Ka-52K" ir kitus modelius, įskaitant "Ka-27". Galingumas yra 15-16 mašinų regione. Be to, be pačių sraigtasparnių, planuojama pastatyti keturis bepiločius orlaivius", — sakė agentūros pašnekovas.

Gynybos ministerija jau seniai derino išvaizdos reikalavimus, o galutinis projektas "savo funkcionalumu tapo ne prastesnis, o gal net geresnis už "Mistrals", — sakė šaltinis.

2020 metų liepos 20 dieną Zalovo gamykloje Kerčėje, dalyvaujant Vladimirui Putinui, buvo nuleisti du projekto 23900 universalieji desanto laivai.

Laivai-dokai (Prancūzijos sraigtasparnių nešėjų "Mistral" analogai) bus pirmieji šios klasės laivai, pastatyti Rusijoje. Jų talpa bus 40 tūkstančių tonų.

Be sraigtasparnių nešėjų, Rusijoje šiandien statomi ir kiti desanto laivai, tame tarpe kuklesnėmis charakteristikomis pasižymintis projektas "11711 BDK".

Kaip RIA Novosti sakė laivų "Jantar" statyklos generalinis direktorius Ilja Samarinas, patobulintas projektas 11711 BDK, įmonėje pradėtas įgyvendinti 2019 metais, denyje galės gabenti mažiausiai du sraigtasparnius ir 300 jūrų pėstininkų desantines pajėgas.

Dviejų "Mistral" klasės sraigtasparnių nešėjų, kurių vertė 1,2 milijardo eurų, tiekimo sutartį iš pradžių 2011 metais pasirašė Prancūzijos DCNS / STX ir "Rosoboronexport". Pirmasis laivas, pavadintas "Vladivostok", turėjo būti perduotas Prancūzijai 2014 metų lapkričio mėnesį, tačiau dėl įvykių Ukrainoje ir sankcijų Rusijai įvedimo tuometinis šalies prezidentas Françoisas Hollande'as nusprendė sustabdyti susitarimą.

Tegai:
laivai, Rusija
Kelias

Vairuotojai įspėjami: eismo sąlygas sunkina snygis, pustymas ir plikledis

(atnaujinta 09:06 2021.03.08)
Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, dieną vietomis snygis. Daug kur plikledis. Aukščiausia oro temperatūra svyruos nuo 3 laipsnių šalčio iki 2 laipsnių šilumos

VILNIUS, kovo 8 — Sputnik. Šį rytą sudėtingos sąlygos daugelyje šalies rajonų dėl snygio ir pustymo. Apie tai praneša Automobilių kelių direkcija.

Panevėžio, Kėdainių, Pasvalio ir Kauno rajonuose magistraliniuose keliuose vietomis yra prispausto arba pažliugusio sniego, provėžų. Marijampolės rajone plikledis.

Vilnius, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владислав Адамовский

Daugelyje šalies rajonų pagrindinių kelių dangos yra provėžotos, padengtos puraus arba prispauso sniego sluoksniu, vietomis iki 10 cm. Keliuose dirba kelių priežiūros mechanizmai, tačiau vairuotojų prašome būti atidžius, neskubėti ir laikytis saugaus atstumo.

Utenos, Kupiškio ir Kelmės rajonuose pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos, tik yra slidžių ruožų mažesnio eismo intensyvumo rajoniniuose keliuose.

Didžiojoje šalies dalyje snygis ir pustymas, tik šiaurės vakariniuose rajonuose bei Šiaulių, Kauno, Panevėžio, Vilniaus, Tauragės ir Šilalės rajonuose be žymesnių kritulių. Oro temperatūra svyruoja nuo 1 iki 6 laipsnių šalčio.

Dienos metu eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis. 

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, dieną vietomis snygis. Daug kur plikledis. Aukščiausia oro temperatūra svyruos nuo 3 laipsnių šalčio iki 2 laipsnių šilumos.

Tegai:
orai, Automobilių kelių direkcija
Dar šia tema
Sinoptikai įvardijo, koks buvo vasaris: vidutinė oro temperatūra siekė -5,7 °C
Sniego dangos neliko beveik visoje Lietuvoje