Mėnulis

Rusijoje manoma, kad JAV neįvertina "Roskosmos" techninio potencialo

(atnaujinta 15:53 2021.03.16)
Korporacijos vadovas Dmitrijus Rogozinas neatmetė, kad Rusija gali grįžti prie "Gateway" projekto, jei jai bus pasiūlytos tinkamos sąlygos

VILNIUS, kovo 16 — Sputnik. JAV, nesiūlydamos Rusijai lygiateisės partnerystės kuriant tarptautinę Mėnulio stotį "Gateway", nepakankamai įvertino "Roskosmos" techninį potencialą, sakė korporacijos vadovas Dmitrijus Rogozinas, praneša RIA Novosti.

"Maždaug tas pats įvyko prieš 8–10 metų, kai Jungtinės Valstijos neįvertino mūsų galimybių ir pasirengimo atkurti Rusijos gynybos pramonės kompleksą ir kuo greičiau aprūpinti mūsų armiją", — pridūrė jis.

Pasak jo, "Roskosmos" pasiūlė NASA įvairias galimybes padidinti Rusijos vaidmenį projekte, tačiau nesulaukė "aiškaus atsakymo". Todėl Rusija pradėjo bendradarbiauti su Kinija.

Rogozinas neatmetė, kad Rusija gali grįžti prie "Gateway" projekto, jei jai bus pasiūlytos tinkamos sąlygos.

"Tai priklauso nuo mūsų Amerikos kolegų galimybių pasiūlyti tikrai vienodas bendradarbiavimo sąlygas. Tačiau bet kokiu atveju būtina aptarti bendruosius techninius standartus dėl galimybės prijungti mūsų "Orel" erdvėlaivį prie "Gateway". To gali prireikti", — pažymėjo jis.

2017 metais "Roskosmos" ir NASA pasirašė pareiškimą dėl kosmoso tyrimų platformos "Deep Space Gateway" (vėliau tiesiog "Gateway") sukūrimo. Tarptautiniai partneriai pasidalijo atsakomybe. Rusija gavo kvotą sukurti dviejų skyrių, skirtų kosminiams takams, modulį. Be to, jungiamieji mazgai ir vartai turėjo būti padaryti pagal Rusijos standartus, tačiau vėliau to atsisakyta.

Po kurio laiko Rogozinas sakė, kad Rusija negali sau leisti dalyvauti šiame projekte, nes jai buvo paskirtas nepakankamai didelis vaidmuo, o patį projektą jis pavadino amerikietišku.

2021 metų kovo mėnesį Rusija ir Kinija pasirašė memorandumą dėl bendros mokslinės Mėnulio stoties sukūrimo. Tai yra eksperimentinių tyrimų Mėnulio paviršiuje ir orbitoje kompleksas. Rogozinas pabrėžė, kad Maskvos ir Pekino bendradarbiavimas yra atviras tarptautiniam dalyvavimui.

Tegai:
Roskosmos, kosmosas, JAV, Rusija
ES vėliava

Rusijos URM teigia, kad nesibels į uždarytas santykių su ES duris

(atnaujinta 18:01 2021.04.16)
Teigiama, kad nors Europos Sąjungos atstovai "garsiai kartoja" teiginius apie sąveikos poreikį abipusės svarbos srityse, šie žodžiai nepatvirtinami veiksmais

VILNIUS, balandžio 16 — Sputnik. Rusija nepasibels į uždaras bendradarbiavimo su Europos Sąjunga duris, Briuselis imituoja sąveiką, griauna jos architektūrą, sakė Rusijos Federacijos užsienio reikalų ministerijos Europos bendradarbiavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Artiomas Bulatovas, praneša RIA Novosti.

"Faktinis glaudaus bendradarbiavimo su mūsų šalimi modeliavimas jokiu būdu negali pakeisti struktūrinio dialogo", — internetiniame seminare "Rusijos ir ES bendradarbiavimo perspektyvos ekologijos srityje" sakė Bulatovas.

Jis pabrėžė, kad nors Europos Sąjungos atstovai "garsiai kartoja" teiginius apie sąveikos poreikį abipusės svarbos srityse, šie žodžiai nepatvirtinami veiksmais: visa per daugelį metų besiformavusi bendradarbiavimo architektūra buvo sunaikinta, sakė diplomatas.

Jis pabrėžė, kad yra bendri interesai rasti bendradarbiavimo sritis, Rusija yra tam pasirengusi.

"Visi pasiūlymai yra ant stalo, tačiau mes nebelsime į uždaras duris, kamuolys yra ES pusėje", — sakė jis.

Rusijos ir Vakarų santykiai pablogėjo 2014 metais dėl padėties Ukrainoje ir aplink Krymą, kuris po referendumo pusiasalyje tapo Rusijos teritorijos dalimi.

JAV, Europos Sąjunga ir Kanada apkaltino Maskvą kišimusi į Kijevo reikalus ir įvedė jai sankcijas. Rusijoje jie į tai atsakė maisto embargu. Be to, šalies valdžia ne kartą pažymėjo, kad kalbėti su Maskva sankcijų kalba yra neproduktyvu. 

Tegai:
santykiai, Rusija, ES
Vakcina Sputnik V

"Sputnik V" yra veiksmingas ir gyvūnų vakcinacijai, pareiškė Gincburgas

(atnaujinta 10:59 2021.04.16)
Gyvūnus reikia vakcinuoti ne tik siekiant juos apsaugoti, bet ir tam, kad būtų sustabdyta viruso cirkuliacija tarp žmonių ir gyvūnų, mano Gamalėjaus tyrimų centro vadovas

VILNIUS, balandžio 16 — Sputnik. Vakcina "Sputnik V" gali gerai apsaugoti nuo koronaviruso ir gyvūnus, tačiau pirmiausia reikia paskiepyti žmones, RIA Novosti pareiškė Rusijos sveikatos apsaugos ministerijos Gamalėjaus nacionalinio epidemiologinių ir mikrobiologinių tyrimų centro direktorius Aleksandras Gincburgas.

Argentinos prezidentas skiepijamas Sputnik V vakcina nuo COVID-19
Пресс-служба администрации президента Аргентины

"Esu daugiau nei įsitikinęs, kad "Sputnik V" apsaugos ir gyvūnus, ir gerai apsaugos, tačiau pirmiausia reikia skiepyti žmones", — pasakė Gincburgas.

Jis pažymėjo, kad gyvūnus reikia skiepyti ne tik jų apsaugai, bet ir tam, kad būtų sustabdyta viruso cirkuliacija tarp žmonių ir gyvūnų.

Gamalėjaus centre "Sputnik V" buvo išbandyta su gyvūnais, visi ikiklinikiniai tyrimai buvo atlikti su jais, todėl galima drąsiai teigti, kad šis preparatas veikia, pabrėžė Gincburgas.

"Kitas klausimas, kad specialiai gyvūnams pagaminta vakcina yra daug pigesnė nei mūsų ir tuo pačiu metu taip pat veikia", — pridūrė Gincburgas.

Šiuo metu Rusijoje yra užregistruotos trys vakcinos COVID-19 profilaktikai — tai preparatai "Sputnik V", "EpiVacCorona" ir "CoviVac". Pirmoji ir antroji vakcinos jau patvirtintos skiepyti vyresnius nei 60 metų žmones, tačiau "CoviVac" kol kas patvirtinta vartoti žmonėms nuo 18 iki 60 metų. Kaip balandžio pradžioje pranešė Rusijos sveikatos apsaugos ministras Michailas Muraška, šio preparato tyrimai vyresniems nei 60 metų žmonėms dar vykdomi.

Visos trys vakcinos numato dviejų preparato komponentų įvedimą. Taigi, antroji injekcija "Sputnik V" turi būti atlikta po trijų savaičių, antrą "EpiVacCorona" skiepą galima atlikti po diejų-trijų savaičių, o "CoviVac" injekcijos atliekamos su dviejų savaičių intervalu.

COVID-19 vakcinų palyginimas
© Sputnik
COVID-19 vakcinų palyginimas
Tegai:
Rusija, koronavirusas
Temos:
Vakcinacija nuo COVID-19 Lietuvoje ir pasaulyje: iššūkiai ir pažanga

Rusijoje kūriamas skraidantis automobilis "Ciklokar" video

(atnaujinta 08:11 2021.04.18)
Pažymima, kad pirmojo pilno dydžio "Ciklokar" — skraidymo aparato, kuris laikosi ir juda ore ciklinių varytuvų dėka — prototipo skrydžiai numatyti 2022 metai

Rusijos mokslų akademijos Sibiro filialo termofizikos instituto specialistai pradėjo kurti novatorišką aeromobilį su cikliniais varytuvais "Ciklokar", praneša RIA Novosti su nuoroda į Pažangiųjų tyrimų fondą.

Darbai vykdomi įgyvendinant "Ciklon" projektą. Dabar jau užbaigtas preliminarus skraidymo mašinos projektas, atlikti ciklinio varytuvo bandymai ant žemės, o 60 kg sveriantis prototipas atliko pirmąjį skrydį.

Rusijos bepilotis sunkvežimis EVO-1 išmaniame Maskvos centrinio žiedinio kelio segmente
© Sputnik / Владимир Астапкович

Pirmojo pilno dydžio prototipo skrydžiai numatyti 2022 metais. Visiškai elektra varoma transporto priemone bus galima pakelti 600 kilogramų krovinio arba gabenti šešis žmones.

Manoma, kad "Ciklokar" bus 6,2 metro ilgio ir šešių metrų pločio. Jis galės iki 250 kilometrų per valandą maksimalų greitį išvystyti, skrydžio nuotolis sieks 500 kilometrų.

"Be kompaktiškų matmenų, palyginti su sraigtasparniais, išskirtinis aparato bruožas yra galimybė tūpti ant nuožulnaus paviršiaus — iki 30 laipsnių, ir prisišvartuoti prie vertikalių paviršių", — papasakojo fondas.

"Ciklokar" energetinis mazgas bus pagamintas benzininio rotorinio stūmoklinio variklio pagrindu, o galingesnė versija — hibridinė jėgainė — turbovolinio variklio pagrindu.

"Ciklokar"  — skraidymo aparatas, kuris laikosi ir juda ore ciklinių varytuvų dėka. Tarp pagrindinių tokių varytuvų pranašumų — greitas traukos vektoriaus valdymas 360 laipsnių kampu, žemas triukšmo lygis ir kompaktiškumas. Tuo pačiu metu ciklinis varytuvas yra vienas iš sudėtingiausių aerodinaminių įtaisų projektavime. Šį uždavinį vykdydami projektą sėkmingai išsprendė Novosibirsko termofizikos instituto ir jo Krasnojarsko filialo mokslininkai ir inžinieriai", — RIA Novosti pasakė projekto grupės vadovas Janas Čibisovas.

Anot jo, pagrindinė technologija jau sukurta, ie per trejus metus "Ciklokar"  techninė išvaizda bus įkūnyta tikrame orlaivyje.

Pažangiųjų tyrimų fondas paaiškino, kad vairuoti "Ciklokar"  nebus sunkiau nei vairuoti šiuolaikinius automobilius. Jį bus galima pilotuoti tiesiai iš kabinos, per programėlę per tinklą arba centralizuotai iš antžeminio valdymo taško.

Tegai:
technologijos, Rusija