Naujausias Rusijos smogiamasis bepilotis Ochotnik

Šaltiniai pasakojo, kuo skirsis antrasis bepilotis "Ochotnik"

(atnaujinta 09:03 2021.03.21)
Pažymima, jog sunkiojo smogiamojo bepiločio S-70 "Ochotnik" antrojo bandomojo pavyzdžio dizainas bus pakeistas atsižvelgiant į pirmojo "Ochotnik" eksploatavimo patirtį

VILNIUS, kovo 21 — Sputnik. Sunkiojo smogiamojo bepiločio S-70 "Ochotnik" antrojo bandomojo pavyzdžio, gavusio atnaujintą konstrukciją, statyba bus baigta vasaros pabaigoje, jis rimtai skirsis nuo pirmojo pavyzdžio, RIA Novosti pranešė du šaltiniai kariniame-pramoniniame komplekse.

Antrasis bepilotis statomas Čkalovo Novosibirsko aviacijos gamykloje.

"Iškart po to prasidės nepilotuojamo skraidymo aparato antžeminių bandymų etapas, kuris numato variklio paleidimą, borto sistemų ir aparatų agrigatų, riedėjimo ir važiavimo kilimo ir tupimo taku patikrinimus ir daug daugiau", — pranešė vienas iš agentūros pašnekovų.

Kitas šaltinis pabrėžė, kad jei "pirmasis "Ochotnik" yra daugiau eksperimentinis aparatas — technologijų demonstratorius, tai antrasis — eksperimentinė priešgamybinė mašina". Jis patvirtino naujojo "Ochotniko" antžeminių bandymų terminus ir patikslino, kad "pirmą kartą pakelti į orą aparatą planuojama šių metų pabaigoje — kitų metų pradžioje".

Jungtinė orlaivių korporacija nekomentavo informacijos, kurią RIA Novosti pateikė šaltiniai.

Vasario pradžioje buvo pranešta, kad Čkalovo Novosibirsko aviacijos gamykla kuria dar tris sunkiojo smogiamojo bepiločio "Ochotnik" bandomuosius pavyzdžius, kuriuos planuojama naudoti skrydžio bandymuose 2022–2023 metais. Tada be kito ko buvo pažymėta, kad antrojo aparato dizainas bus pakeistas atsižvelgiant į pirmojo "Ochotnik" eksploatavimo patirtį.

Su-57
Министерство обороны РФ

S-70 "Ochotnik" buvo sukurtas Suсhoi konstravimo biure (valstybinės korporacijos "Rostech" dalis) ir pagamintas pagal "skraidančio sparno" aerodinaminę schemą. Atvirų šaltinių duomenimis, bepiločio orlaivio ilgis siekia 14 metrų, sparnų ilgis — 19 metrų, kilimo svoris — 20 tonų. "Ochotnik" turi maksimalų ikigarsinį skrydžio greitį ir yra pagamintas iš medžiagų, kurios sumažina radarų aptikimą.

Pirmasis "Ochotniko" skrydis įvyko 2019 m. rugpjūčio 3 d. Bandymų metu, RIA Novosti šaltinių duomenimis, nepilotuojamas skraidymo aparatas jau naudojo aviacijos ginklus, be to bepilotis bombardavo ant žemės esantį taikinį Ašuluko poligone.

Serijiniai "Ochotnik" tiekimai į Aviacijos ir kosmoso pajėgas turėtų prasidėti 2024 metais.

Vienas danguje ne karys

Kaip pažymėjo pagrindinis bepiločio aviacijos srities ekspertas Denisas Fedutinovas, didžiausią S-70 "Ochotnik" naudojimo efektą galima užtikrinti organizuojant jo sąveiką su kitomis pilotuojamomis ir nepilotuojamomis skraidymo aparatais ir formuojant žvalgybos ir smūgio aviacijos grupes jų pagrindu.

"Tam reikės pakankamai didelio masto taikomųjų tyrimų, kuriais siekiama padidinti "Ochotnik" veiksmų autonomiją, taip pat organizuoti veiksmingą nevienalyčių žvalgybinių ir smogiamųjų priemonių sąveiką, kuo labiau sumažinant žmonių dalyvavimą šiame procese", — pabrėžė ekspertas.

Jis pridūrė, kad "viena iš artėjančių skrydžio bandymų intrigų yra būtent tame, kaip bus sukurta dviejų "Ochotnikų" sąveika".

Fedutinovas paaiškino, kad be autonomijos, komunikacijos kanalų kūrimo ir sąveikos automatizavimo, pagrindinę reikšmę turi sunkiųjų nepilotuojamų skraidymo aparatų naudojimo koncepcija ir būdai, kaip juos integruoti į jėgų ir priemonių grupes. Pasak specialisto, reikės rimtų Rusijos gynybos ministerijos mokslinių tyrimų organizacijų pastangų, kad būtų suformuota "Ochotnikų" naudojimo koncepcija žvalgybos ir smūgio sistemų ribose, įskaitant pilotuojamus orlaivius, nepilotuojamus skraidymo aparatus ir kitas pajėgas bei priemones.

Jis pridūrė, kad pažanga šiose srityse greičiausiai bus susijusi su didelėmis finansinėmis ir, svarbiausia, laiko sąnaudomis, viršijančiomis paties nepilotuojamo skraidymo aparato sukūrimo išlaidas.

Tegai:
bepilotis orlaivis, ginklavimasis, Rusija
Sputnik V

Rusijos URM pranešė, kada PSO gali patvirtinti "Sputnik V"

(atnaujinta 15:41 2021.04.22)
Pranešime teigiama, kad darbas su PSO vyksta kartu su Rusijos vakcinos gamybos padidėjimu, o per mėnesį pajėgumai leis pagaminti dešimtis milijonų "Sputnik V" dozių

VILNIUS, balandžio 22 — Sputnik. Rusijos vakcina nuo COVID-19 "Sputnik V" gali būti patvirtinta Pasaulio sveikatos organizacijos per kelias savaites po gegužę numatytos PSO misijos pabaigos, žurnalistams ketvirtadienį sakė Rusijos užsienio reikalų viceministras Sergejus Veršininas po susitikimo Ženevoje su PSO generaliniu direktoriumi Tedrosu Adhanomu Ghebreyesusu, rašo RIA Novosti autorė Jelizaveta Isakova.

"Mes kalbėjome su juo apie tokio sprendimo galimybę iškart po dviejų misijų, kurių viena jau yra Rusijoje, o antroji atvyks gegužę, darbo pabaigos. Atitinkamai, jei visa tai bus padaryta greitai, manau, kad galime kalbėti apie terminus, kurie matuojami ne mėnesiais, o savaitėmis", — sakė jis.

Pasak Veršinino, po šių vizitų ir pasikeitimo nuomonėmis bei duomenimis su specialistais, kurie PSO atstovams pateikia visą reikalingą informaciją, gausime "Sputnik V" vakcinos įtraukimą į vakcinų, kurias organizacija patvirtino naudoti ekstremaliose situacijose, sąrašą.

"Tai, žinoma, bus rimtas mūsų vakcinos teisingumo, reikalingumo ir veiksmingumo patvirtinimas. Jūs žinote, kad mes jau esame sudarę sutartis su daugiau nei 60 šalių ir su dešimtimis kitų šalių susitarėme dėl vietinės mūsų vakcinos gamybos. Manau, kad atlikus tokią specifikaciją su PSO, mūsų vakcinos poreikis bus labai reikšmingas pasaulyje", — pabrėžė Rusijos Federacijos užsienio reikalų viceministras.

 Medicinos darbuotojas laiko ampulę su vakcina Sputnik V
© Sputnik / Владислав Воднев

Jis pridūrė, kad darbas su PSO vyksta kartu su Rusijos vakcinos gamybos padidėjimu ir jau per mėnesį pajėgumai leis pagaminti dešimtis milijonų "Sputnik V" dozių.

Koronaviruso "Sputnik V" vakcinos veiksmingumas, remiantis 3,8 milijono paskiepytų rusų duomenų analize, buvo 97,6 %, o tai yra daugiau nei anksčiau paskelbti medicinos žurnalo "The Lancet" (91,6 %), Rusijos tiesioginių investicijų fondo (RTIF) ir Gamalėjaus centro duomenys.

Tegai:
Sputnik V, Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), Rusija
Temos:
Koronaviruso pandemija Lietuvoje ir pasaulyje
Koldūnai

Rusijoje sulaikyta koldūnų partija Lietuvos

(atnaujinta 15:38 2021.04.22)
Patikrinimo metu paaiškėjo, kad veterinarijos sertifikate nurodytas transporto priemonės numeris neatitinka tikrojo

VILNIUS, balandžio 22 — Sputnik. Rusijoje sustabdyta koldūnų partija iš Lietuvos. Apie tai pranešė Kaliningrado srities "Rosselchoznadzor" valdyba.

Sovecko kontrolės punkte nustatytas veterinarijos reikalavimų pažeidimas importuojant koldūnų partiją. Jų svoris viršija 470 kilogramų.

Patikrinimo metu paaiškėjo, kad veterinarijos sertifikate nurodytas transporto priemonės numeris neatitinka tikrojo.

Dėl veterinarijos įstatymų pažeidimo prekių įvežimas buvo sustabdytas tol, kol bus gauta informacija iš Lietuvos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT).

Tegai:
Rosselchoznadzor, Lietuva, Rusija
Dar šia tema
Rusija neįleido apie 25 kg produktų iš Lietuvos
Į Rusiją neleista įvežti beveik 15 kilogramų paukštienos iš Lietuvos
"Rosselсhoznadzor" uždraudė tiekti "baltarusiškus" obuolius į Rusiją
Apleistas automobilis

Sugriežtinta atsakomybė neeksploatuojamų automobilių laikymą kiemuose

(atnaujinta 15:58 2021.04.22)
Seimas pritarė pataisoms, reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose

VILNIUS, balandžio 22 — Sputnik. Šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 proc. automobilių, kurie yra nenaudojami arba negalimi naudoti, rašoma Seimo pranešime.

"Šiuo sprendimu būtų priimta ir įtvirtina, jog bendro naudojimo vietose nebūtų laikomos neeksploatuojamos ar negalimos eksploatuoti transporto priemonės. Neeksploatuojama transporto priemone būtų laikoma ta, kuri dėl akivaizdžių trūkumų ar išorinių požymių, nenaudojama ar negali būti naudojama pagal tikslinę paskirtį. Negalima eksploatuoti būtų laikoma transporto priemonė, kuriai ilgiau kaip 3 mėnesius yra sustabdytas ar panaikintas leidimas dalyvauti viešajame eisme, arba ilgiau kaip 3 mėnesius neįregistruota, ar ilgiau kaip 3 mėnesius išregistruota transporto priemonė", – sakė parlamentaras Mykolas Majauskas.

Kodekse įtvirtinta, kad neeksploatuojamos ar negalimos eksploatuoti transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose užtraukia įspėjimą transporto priemonių savininkams .

Už pakartotinį nusižengimą bus skiriama bauda nuo 140 iki 300 eurų. Už pakartotinį nusižengimą galės būti skiriamas ir transporto priemonės konfiskavimas.

Šiuo metu galiojančiame Administracinių nusižengimų kodekse įtvirtinta, kad asmenį galima traukti atsakomybėn už nusižengimą tik po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo. Teikiamu projektu siūloma atsisakyti rašytinio perspėjimo, keičiant jį į administracinę nuobaudą – įspėjimą. Taip būtų siūloma nustatyti terminą neeksploatuojamos transporto priemonės pašalinimui.

 

Įstatymas priimtas už balsavus 118, nė vienam nebuvus prieš ir vienam Seimo nariui susilaikius.

Naujos teisės aktų nuostatos įsigalios 2022 metų sausio 1 dieną.

 

Tegai:
automobilis