Mergina bėgioja laiptais, archyvinė nuotrauka

Medikai dalijasi, kaip sustiprinti savo motyvaciją sportuoti

59
(atnaujinta 09:24 2017.03.24)
Pasirinkite fizinės veiklos rūšį, kurią labiausiai mėgstate, kad sportavimas teiktų malonumą, pakelkite nuotaiką nusipirkę sau žingsniamatį ar naują sporto aprangą, pradėkite mankštintis saikingai, nuolat stebėkite savo pažangą ir venkite savigraužos

VILNIUS, kovo 24 — Sputnik. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus specialistai paruošė keletą praktinių patarimų, kaip padidinti motyvaciją sportuoti.

"Kiekvienas žino, kad fiziniai pratimai yra naudingi sveikatai, gerai savijautai ir išvaizdai. Tai būtina kiekvienam žmogui. Tačiau siekiant gero fizinio pajėgumo būtinai pasitaikys klaidų, įvairiausių sunkumų bei išklydimų iš pasirinkto kelio", — rašo medikai savo Facebook paskyroje ir kviečia susipažimti su 10 būdų, kaip sustiprinti savo motyvaciją sportuoti.  

1. Užsibrėžkite konkretų ir pasiekiamą tikslą

Tik pradėjus mankštintis, dažniausiai sau išsikeliami sunkiai pasiekiami tikslai. Ypač, jei sportuotojas nepatyręs ir mažai praktiškai bei teoriškai susipažinęs su sportavimo subtilybėmis. Naujokai beveik visada nori pasiekti maksimalių tikslų, nesugeba įvertinti savo fizinio pajėgumo, psichologinio pasiryžimo ir valios, nežino savo skausmo slenksčio, neturi pakankamai fiziologijos žinių.

Svarbu pradėti mankštintis saikingai, o ne po kelias valandas kasdien. Kitaip patirsite skausmingą fiasko.

Fizinis krūvis turi būti didinamas laipsniškai. Taigi, iš pradžių būtina nusimatyti protingus, pasiekiamus tikslus, o tada treniruotis du ar tris kartus per savaitę po 1-1,5 valandos. Kol įprasite, lengva tikrai nebus!

Девушки на пробежке
© Photo: Pixabay
Merginos bėgioja

2. Nuolat fiksuokite savo progresą

Išsimatuokite (išsitestuokite) bei užsirašykite savo pradinius fizinio pajėgumo dydžius, kurie jums ypač aktualūs. Pavyzdžiui, kūno svorį, liemens ir klubų apimtis, bėgimo greitį, atstumą ir/ar laiką, per kurį įveikiate tam tikrą distanciją, atsispaudimų, pritūpimų, prisitraukimų skaičių, pratimo su treniruokliu kartojimų skaičių.

Aptarkite savo treniruotes ir gautus dydžius su išmanančiu žmogumi ar specialistu. Stebėkite savo pažangą kas kelias savaites matuodami pasirinktus dydžius.

Яблоко и мерная лента
Centimetrinė juostelė

3. Venkite savigraužos

Sportuojant pasitaiko visko. Kartais dėl objektyvių priežasčių neišvengiamai turite praleisti kelias treniruotes. Pavyzdžiui, susirgote pats arba susirgo jūsų šeimos narys, važiuojate į komandiruotę, laikote egzaminus, pereinate į kitą darbą, sugedo jūsų automobilis, remontuojatės butą.

Nepriekaištaukite sau ir ramiai priimkite neišvengiamus gyvenimo pokyčius. Taip jūsų psichologinė nuostata mankštintis bus tvirtesnė ir būsite geriau pasiruošęs susigrumti su galimomis kliūtimis.

4. Susitelkite į savo tikslą

Realiame gyvenime visuomet atsiras už jus greitesnis, stipresnis, lankstesnis, judresnis, šoklesnis, aukštesnis ir panašiai.

Niekada nelyginkite savęs ar savo pasiekimų su kitais žmonėmis ar jų pasiekimais. Ne kiekvienas žmogus gali pasiekti tokių rezultatų, kokius matome per TV laidas ar ant žurnalų viršelių.

Mankštinimasis — tai ne varžybos. Neleiskite kitų žmonių pasiekimams sutrukdyti siekti savo išsvajoto tikslo. Treniruotės ar mankštos laikas yra skirtas jums, tad galvokite tik apie save ir savo tikslus.

Спортивный зал
© Flickr / Chun Kit To
Sporto salė

5. Turėkite palaikančių bendraminčių būrį

Suraskite žmonių — draugų, šeimos narių, bendradarbių, kaimynų, kurie jus skatins, drąsins, ragins sportuoti. Blogiausiu atveju, jeigu neturite tikrų bendraminčių, tiesiog paprašykite, kad jie jus ragintų bent jau žodžiu.

Žymiai lengviau siekti didelių tikslų, kai gauni nuolatinį išorinį pastiprinimą iš aplinkinių. Jeigu kartais "skatintojas" užsimirš ir pradės jus kritikuoti, mandagiai priminkite, kad jums reikia ne barimo ar moralizavimo, o pozityvaus pastiprinimo.

6. Bendravimą su draugais derinkite su judėjimu

Kai draugas ar draugė pakvies jus susitikti pietų ar išgerti bare, pasiūlykite pakeisti šią malonią, bet fiziškai pasyvią veiklą žymiai naudingesne jūsų sveikatai.

Juk galima bendrauti ir greitai vaikštant parke, važiuojant dviračiais ar riedučiais, irstantis valtimi ar baidare, meškeriojant, šokant klube ir panašiai.

Ir įvairias šventes bei gimtadienius galima padaryti judresnius ir linksmesnius. Taip dažnai švenčia vaikai. Pabandykite!

Родители с маленькими детьми
© Photo: Depositphotos
Tėvai vaikščioja su mažais vaikais

7. Sportavimas turi teikti malonumą

Jei neturite stiprios vidinės motyvacijos ar net visai neturite jokio noro mankštintis, galbūt jūs kažką ne taip darote?

Neracionalu ar net žalinga save prievarta varyti atlikinėti nemėgstamus pratimus. Pasirinkite fizinės veiklos rūšį, kurią labiausiai mėgstate (kurią mėgsta ir draugai, bendradarbiai), ir treniruotės taps jūsų laukiama veikla.

Atsiminkite, jūsų treniruotė nebūtinai turi vykti sporto salėje, stadione ar manieže. Galbūt jums labiau prie širdies ilgi pasivaikščiojimai gamtoje ar parke, važinėjimas dviračiu, slidinėjimas, kamuolio mėtymas į krepšį ar jo spardymas su draugais? O gal vilioja aerobika, kalanetika ar šokiai?

Fizinė veikla turi patikti, tada ir rezultatai bus lengviau pasiekiami.

Спортивная ходьба
© Photo : Picjumbo
Sportinis ėjimas

8. Sportuokite jums patogiu laiku

Kai esate tikrai užsiėmęs, neeikvokite laiko, kad nuvažiuotumėte į toli esančią sporto salę. Dalį pratimų ar treniruoklių visada galima pakeisti kitais.

Naudokite internete esančius pratimų kompleksus ar knygose bei žurnaluose spausdinamus kompleksus.

Jei jūs dienos pabaigoje nuolat esate pavargęs ir nebeturite nei jėgų, nei noro mankštintis, pratinkitės tai daryti ryte. Tiesiog atsikelkite pusę valandos anksčiau.

Trūkstant laiko, treniruotę galima sutrumpinti iki 15-20 minučių. Be to, kūrybingai išnaudokite savo pietų pertraukas darbe!

9. Paskatinkite save pirkiniais

Nusipirkite sau žingsniamatį, naujus sporto batelius ar aprangą, ausinukus, abonementą į sporto klubą ar baseiną — taip paskatinkite save užsiimti mėgstama fizine veikla.

Tai ne tik pakelia nuotaiką, bet ir paskatina toliau mankštintis ir gerinti sveikatą bei išvaizdą. Arba paprašykite tokios dovanos gimtadienio proga. Žingsniamatis ar kokia išmanioji apyrankė yra puiki išorinė motyvavimo priemonė.

Новые кроссовки для занятия спортом
© Photo: Pixabay
Nauji sportbačiai

10. Aktyviai leiskite laisvalaikį su šeima

Jei esate šeimos žmogus, laisvo laiko dar labiau sumažėja. Tačiau būtent šeima ir vaikai yra stipriausia išorinė motyvavimo priemonė. Kai vaikai mato, kad fizinis aktyvumas yra svarbus mamai ir tėčiui, jis bus svarbus ir jiems.

Šeimos įpročiai ir vertybės išlieka visam gyvenimui. O šiuolaikiniai vaikai dažnai nelanko jokių treniruočių, todėl jiems būtina sistemingai suteikti kitų fiziškai aktyvių veiklų.

Nesvarbu, ar visa šeima šokinėja per šokdynę, šoka, žaidžia šeimos futbolą, krepšinį, tinklinį, ar važinėjasi dviračiais, ar kartu keliauja į baseiną ar sporto salę. Leiskite vaikams judėti ir aktyviai prisidėkite patys.

59
Tegai:
motyvacija sportuoti
Dar šia tema
Lietuviai sportuoja mažiau, nei latviai ir estai
ES ir sportas
Beveik 200 tūkst. svarų vežęs vyras pasieniečiams bandė įsiūlyti 10 tūkst. kyšį

Beveik 200 tūkst. svarų vežęs vyras pasieniečiams bandė įsiūlyti 10 tūkst. kyšį

(atnaujinta 12:19 2020.08.11)
Vairuotojas buvo įspėtas, kad už bandymą papirkti savo pareigas atliekančius pasieniečius jam gresia baudžiamoji atsakomybė. Tačiau netrukus jis su VSAT pareigūnais pabandė "susitarti" už 30 tūkst. svarų atlygį

VILNIUS, rugpjūčio 11 — Sputnik. Iš Lietuvos 190 tūkst. svarų sterlingų, įtariama, neteisėtai vežęs vyras jį sustabdžiusius pasieniečius pabandė papirkti siūlydamas įspūdingą kyšį, rašo Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT).

Penktadienį VSAT pareigūnai ties Kalvarijos savivaldybės Salaperaugio kaimu, kelyje Marijampolė – Suvalkai, patikrino į Lenkiją vykusį automobilį "Volkswagen Passat". Lietuviškais registracijos numeriais pažymėtą transporto priemonę vairavo 51 metų Kaišiadorių rajono gyventojas.

Pasieniečiams kilo įtarimų, kad automobiliu gali būti gabenamas nelegalus krovinys, todėl jis buvo atidžiai patikrintas.

Nustatyta, kad "Volkswagen Passat" salone esančiame krepšyje sudėti 190 tūkst. Jungtinės Karalystės svarų sterlingų (daugiau kaip 210 tūkst. eurų). Šių piniginių lėšų kilmę patvirtinančių dokumentų Kaišiadorių gyventojas neturėjo. Be to, jį sustabdžiusiems VSAT pareigūnams vyras siūlė 10 tūkst. svarų.

Контрабанда
Nustatyta, kad "Volkswagen Passat" salone esančiame krepšyje sudėti 190 tūkst. Jungtinės Karalystės svarų sterlingų (daugiau kaip 210 tūkst. eurų)

Vairuotojas buvo įspėtas, kad už bandymą papirkti savo pareigas atliekančius pasieniečius jam gresia baudžiamoji atsakomybė. Tačiau netrukus jis su VSAT pareigūnais pabandė "susitarti" už 30 tūkst. svarų atlygį.

Kaišiadorių rajono gyventojas buvo sulaikytas ir po apklausos uždarytas į areštinę. Vėliau Alytaus apylinkės teismas vyrą leido suimti 14 dienų.

VSAT Varėnos pasienio rinktinėje dėl nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimo ir papirkimo pradėtas ikiteisminis tyrimas. Kaišiadorių rajono gyventojui gresia bauda arba laisvės atėmimas iki septynerių metų.

Tegai:
kyšis, Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT)
Dar šia tema
Sulaikyti Kirgizijos piliečiai, pasieniečiams pateikę vairuotojo pažymėjimų klastotes
Pasieniečiai sučiupo motociklininką, važiavusį be jokių dokumentų
Privalomos izoliacijos sąrašą papildė dar 5 šalys, tarp kurių — Lenkija
Kandidatė į Baltarusijos prezidentus Svetlana Tichanovskaja

Tichanovskajai Lietuvoje teks dvi savaites izoliuotis

(atnaujinta 15:34 2020.08.11)
Dėl respublikoje įvestų priemonių kovojant su koronaviruso plitimų, kandidatei į Baltarusijos prezidentus būtina izoliuotis

VILNIUS, rugpjūčio 11 — Sputnik. Į Lietuvą atvykusi kandidatė į Baltarusijos prezidentus Svetlana Tichanovskaja turės praleisti 14 dienų saviizoliacijoje koronaviruso pandemijos fone, praneša TASS su nuoroda į Sveikatos apsaugos ministeriją.

Miniterijoje pranešė, kad Tichanovskajai saviizoliacijos režimas yra privalomas.

Antradienio rytą tapo žinoma, kad Tichanovskaja išvyko iš Baltarusijos ir yra Lietuvoje. Apie tai paskelbė Lietuvos užsienio reikalų ministerijos vadovas Linas Linkevičius, teigdamas, kad Baltarusijos kandidatė į prezidentus yra "saugi". Praėjusį vakarą buvo pranešta, kad kelias valandas nebuvo žinoma Tichanovskajos buvimo vieta. Ji pati anksčiau buvo pareiškusi, kad nesiruošia išvykti iš šalies.

Po išvykimo moteris įrašė vaizdo pranešimą pavadinimu "Aš išvykau pas vaikus". Jame ji pažymėjo, kad, priešingai nei tikėjosi, kad priešrinkiminė kampanija ją užgrūdino, ji "tikriausiai vis tiek likau silpna moteris, kokia buvau iš pradžių".

Jos teigimu, sprendimas išvykti buvo "labai sunkus", tačiau nei artimieji, įskaitant vyrą, nei jos kampanijos štabas tam neturėjo įtakos. Ji taip pat paragino savo bendraminčius "pasirūpinti savimi" ir pareiškė, kad "gyvenimas nėra vertas to, kas vyksta dabar", ir "vaikai yra svarbiausias dalykas gyvenime".

Sekmadienį Baltarusijoje vyko prezidento rinkimai. Remiantis preliminariais CRK paskelbtais rezultatais, dabartinis valstybės vadovas Aleksandras Lukašenka padidėjo 80,08 proc., Tichanovskaja — antroje vietoje su 10,09 proc.

Netrukus po to, kai sekmadienį buvo uždarytos rinkimų apylinkės ir paskelbti nacionalinės išvežimo apklausos rezultatai, nepatenkintieji rezultatais nuvyko į Minsko centrą protestuoti. Jie vyko ir kituose dideliuose miestuose. Saugumo pajėgoms pavyko stabilizuoti situaciją, tačiau pirmadienį įvyko antroji protestų banga.

Per dvi dienas trukusį protestą žuvo vienas žmogus, keliasdešimt, įskaitant teisėsaugos pareigūnus, buvo sužeisti. Keli tūkstančiai buvo sulaikyti.

Tegai:
prezidento rinkimai, saviizoliacija, Lietuva, Baltarusija, Svetlana Tichanovskaja
Temos:
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Dar šia tema
Liberalai ragina imtis ryžtingų priemonių Baltarusijos atžvilgiu
Šaudymai, OMON ir sulaikymai: antra protestų naktis Baltarusijoje — video
Į Lietuvą išvykusi Tichanovskaja paragino baltarusius neiti į protestų akcijas