Kelias, archyvinė nuotrauka

Modernizuojamas "Via Baltica" kelias Lietuvos teritorijoje

175
Tęsiama "Via Baltica" kelio rekonstrukcija, atskiruose kelio ruožuose bus įrengiamos dvi arba viena papildoma eismo juosta, be to, numatytas eismo saugą ir aplinkosaugą gerinančių priemonių, jungiamjųjų kelių įrengimas

VILNIUS, balandžio 18 — Sputnik. Plėtojant ir modernizuojant "Via Baltica" kelią Lietuvos teritorijoje iki 2021 metų numatyta intensyviausių kelio ruožų (A5, A8, A17, A10) rekonstrukcija, praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Nuo Lenkijos sienos pietuose iki Latvijos sienos šiaurėje besidriekianti "Via Baltica" šiandien yra viena svarbiausių mūsų tranzito arterijų. Kol kas Lietuvoje nėra kito transporto koridoriaus, kuriuo Šiaurės-Pietų kryptimis būtų vežami kroviniai tokia apimtimi, kokia jie yra vežami "Via Baltica" automagistrale.

Kelyje krovininio eismo dalis sudaro apie 30%, todėl jame būtina gera infrastruktūra užtikrinanti sklandų eismą.

Tačiau šiandien dėl esamos kelių infrastruktūros, eismo sąlygų bei važiavimo įpročių jame nėra užtikrinamas tranzitinės paskirties keliui privalomas aukštas eismo kokybės lygis.

Taip pat, kelyje dėl visų išvardytų veiksnių yra žemas eismo saugos lygis, kuris daro įtaką eismo įvykių su skaudžiomis pasekmėmis atsiradimui.

Nustatyti trys pagrindiniai eismo įvykių tipai — susidūrimas, užvažiavimas ant pėsčiojo ir apvirtimas.

Daugiau kaip pusė visų eismo įvykių sudaro susidūrimai (57,6%). Šių eismo įvykių priežastys yra įvairios, tačiau dažniausiai eismo įvykių aprašymuose minimos priežastys yra: sukdamas į kairę nepraleido pagrindiniu keliu važiavusios transporto priemonės, išvažiavimas į priešpriešinė eismo juostą atliekant lenkimo manevrą, staigus stabdymas.

Atsižvelgiant į aukščiau paminėtus faktus, toliau bus tęsiama šio kelio rekonstrukcija, jį modernizuojant ir atskiruose kelio ruožuose įrengiant dvi arba vieną papildomą eismo juostą, įrengiant eismo saugą ir aplinkosaugą gerinančias priemones, jungiamuosius kelius.

„Via Baltica“ 2021
Automobilių kelių jungties "Via Baltica" plėtra

Dėl kelio A5 Kaunas — Marijampolė-Suvalkai kelio Kaunas-Marijampolė ruožo rekonstravimo: ruožo nuo 17,34 iki 23,4 kilometro rekonstravimas užbaigtas 2016 metų pabaigoje; ruožo nuo 35,4 iki 45,15 kilometro darbai jau vyksta, jų pabaiga numatyta 2017 metų liepą; ruožo nuo 45,15 iki 56,83 kilometro ir ruožo nuo 23,4 iki 35,4 kilometro rekonstravimo darbai prasidės šiemet ir baigs 2018 metais.

Dėl kelio A17 Panevėžio aplinkkelis rekonstravimo: šių metų kovą pasirašyta darbų sutartis dėl ruožo nuo 0,0 iki 10,53 kilometro rekonstravimo, darbų pabaiga — 2018 metų liepą; dar planuojama 2018 metais atlikti kelio ruožo nuo 10,53 iki 22,06 kilometro rekonstravimą.

Kelias, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Липовец

Dėl kelio A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga ruožo rekonstravimo: šiuo metu vykdomi darbai šio kelio ruože nuo 65,19 iki 66,091 kilometro, darbų pabaiga — 2017 metų liepą; šiuo metu vykdomi sankryžos įrengimo darbai šio kelio 9,507 kilometro, darbų pabaiga — 2017 metų liepą; parengti techniniai sprendiniai kelio ruožo nuo 9,507 iki 65,19 kilometro rekonstrukcijai 2+1 atlikti, ieškoma galimų finansavimo šaltinių.

Dėl kelio A8 Panevėžys-Aristava-Sitkūnai rekonstravimo: ruožo nuo 8,32 iki 23,36 rekonstravimas užbaigtas 2016 metais; šiame ruože 7,508 kilometro esančio Šilagalio viaduko kapitalinis remontas bus pradėtas 2017 metais; ruožo nuo 32,78 iki 53,54 kilometro rekonstravimo techninis projektas parengtas ir jau gautas statybą leidžiantis dokumentas; ruožo nuo 53,14 iki 87,6 kilometro rekonstravimo projektiniai pasiūlymai ir specialiojo plano parengimas numatytas 2017 metais.

Dėl kelio A5 Kaunas — Marijampolė-Suvalkai kelio  Marijampolė — Lietuvos/Lenkijos siena ruožo rekonstravimo: artimiausiu laiku bus skelbiamas viešasis pirkimas rekonstravimo specialiojo teritorijų planavimo dokumento ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimo paslaugoms atlikti. Po to bus skelbiamas viešasis pirkimas techniniam projektui parengti. Rekonstravimo darbus planuojama pabaigti 2021 metais.

175
Tegai:
kelio rekonstrukcija, Via Baltica, Lietuva
Dar šia tema
Šias metais kelių priežiūrai skiriami beveik 500 milijonų eurų
Planuojama rekonstruoti dar vieną kelio "Via Baltica" ruožą
Iš Kauno į Suvalkus važiuosime automagistrale
Discussion