Dviračių takai, archyvinė nuotrauka

Masiulis: šalies dviračių takai susijungs į vieną sistemą per 10 metų

66
(atnaujinta 15:45 2017.10.02)
Susisiekimo ministras teigia, kad Lietuvoje dviračių takų rengimas nekoordinuotas, trūksta jungčių, tačiau bendrai takų tiesimo sistemai sukurti prireiks ne vienerių metų

VILNIUS, spalio 1 — Sputnik. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis siūlo visus šalies dviračių takus sujungti į bendrą sistemą, rašoma ministerijos pranešime spaudai.

"Šiuo metu Lietuvoje dviračių takų plėtra vyksta nekoordinuotai, trūksta jungčių tarp nutiestų dviračių takų ruožų, projektuojant ir tiesiant dviračių takus ne visada įvertinami būtini eismo saugos reikalavimai, nėra aiškios ženklinimo politikos, nepažymėti tarptautiniai dviračių maršrutai",- pabrėžė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ministras svarsto, kad plėtros projektas gali trukti iki 10 metų, o jį įgyvendinti turėtų padėti specialus planas.

"Tikrai ne vienerius metus užims darbai. Manau, kad ir iki dešimtmečio gali. Jau dabar nemažai nutiesiame takų. Automobilių kelių direkcija kasmet nutiesia apie 20 kilometrų, o dar ir savivaldybės nutiesia", — sakė Masiulis.

Susisiekimo ministro teigimu, šaliai reikalingas vientisas, nepertraukiamas dviračių takų tinklas,  jungiantis svarbiausius šalies miestus, lankytinas vietas, kultūros paveldo objektus. Taip pat svarbu įdiegti ir dviračių takų numeravimo bei maršrutinio orientavimo sistemą.

Dviračių takas Vilniuje, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Липовец

Siekiant koordinuoti dviračių takų plėtrą Lietuvoje, pradedamas rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planas, kurio pagrindinis tikslas — nustatyti dviračių takų (trasų) plėtros prioritetus nacionaliniu lygmeniu ir sistemingai juos įgyvendinti.

Siekiant, kad planas būtų naudingas ne tik dviračių infrastruktūros kūrėjams, numatyta, kad kuriamas dviračių takų plėtros žemėlapis bus interaktyvus ir visiems prieinamas internete.

Parengtame dviračių takų plėtros plane turėtų būti numatyta dviračių takų integracija su geležinkelio, vandens ir kelių transportu, identifikuotos "magistralinės" dviračių takų trasos ir jos sujungtos su valstybinės reikšmės dviračių takų tinklu.

Valstybės lygmeniu parengtas planas turėtų suformuoti dviračių takų plėtros viziją ir tapti pagrindu koordinuotiems tolesniems darbams.

Plano rengimą organizuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Dviračių takų plėtros planą per vienerius metus turėtų parengti konsultacijų įmonė "Eurointegracijos projektai". Automobilių kelių direkcijai jis kainuos 59 tūkstančių eurų.

Dviračiu po Vilnių. Senamiestis
© Sputnik /
Dviračiu po Vilnių. Senamiestis
66
Tegai:
dviratininkai, dviračių takai, dviratis, Susisiekimo ministerija, Rokas Masiulis
Dar šia tema
Rumšiškės kviečia į kelionę dviračiais aplink "Lietuvą"
Kauniečiai viešuoju transportu gali nemokamai vežtis dviračius
Vilnius kviečia šeimas praleisti laisvadienius ant dviračio