Krepšinis. Lietuvos ir Rusijos rinktinės, archyvinė nuotrauka

Paskutinė ataka Maskvoje lietuvėms nepavyko

28
(atnaujinta 11:55 2017.11.16)
Trečiadienį, lapkričio 15 dieną, Lietuvos moterų rinktinė patyrė eilinį pralaimėjimą oficialiose rungtynėse, nusileidusi 2019 metų Europos čempionato kvalifikacijoje rusėms

VILNIUS, lapkričio 16 — Sputnik. Primename, kad Lietuvos krepšininkės nesėkmingai pradėjo atranką į "Eurobasket-2019", pralaimėję praėjusį šeštadienį namuose Vengrijos rinktinei (70:73). Šiuo pralaimėjimu lietuvės pratęsė savo prakaimėjimų seriją FIBA turnyruose iki aštuonių rungtynių ir todėl atvyko į Maskvą su dideliu noru jį pagaliau nutraukti.

Ir rungtynių pradžia patvirtino komandos iš Baltijos šalies ketinimų rimtumą: iki pirmojo ketvirčio vidurio šeimininkės tesurinko du taškus, o svečiai — net aštuonis. Skyrę daugiau dėmesio įžaidimui gynyboje, rusės sugebėjo iki kėlinio pabaigos sumažinti skirtumą iki "-2".

Antrame kėlinyje Rusijos rinktinės buvo jau neatpažinti: pilnu pajėgumu jos pradėjo atakuoti,  ypač išsiskyrė Zhosselina Maiga. Rusės padarė įspūdingą proveržį ir į ilgąją pertrauką jos išėjo su ryškia persvara — 36:27.

Trečiąjį ketvirtį vienu metu Rusijos nacionalinės rinktinės pranašumas tapo net dviženkliu, tačiau lietuvės nepasidavė ir pamažu pradėjo mažinti atotrūkį. Per paskutines 10 minučių jos nusileido tik keturiais taškais.

Krepšinis. Europos čempionatas, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Алексей Филиппов

Atkaklus žaidimas tęsėsi: į rezultatyvią vienos komandos ataką antra atsakė beveik iš karto. Tačiau pačioje pabaigoje rusės užbuksavo, leido varžovėms iš eilės surinkti aštuonis taškus ir jau pačios atsidūrė autsaiderių pusėje. Lietuvos nacionalinėje komandoje, visų pirma, išsiskyrė Kamilė Nacickaitė ir Gintarė Petronytė.

Likus dviems su puse minučių iki finalinės sirenos Lietuvos rinktinė pirmavo —  59:62. Prasidėjo įtamptas žaidimas, kol pagaliau, likus mažiau nei minutei iki galo Maigai vis gi pavyko po skydu užbaigti ataką antru tempu — 61:62.

Tuo metu lietuvių vadovas Mantas Šernius pasiėmė pertraukėlę, po kurios jo auklėtinės atakavo, tačiau nesėkmingai: sutrukdė Marijos Čerepanovos blokas, o atsakydama vis ta pati Maiga pataikė į žiedą iš vidurinio atstumo,  Rusija vėl priekyje — 63:62.

Žaisti liko dar 31 sekundę ir jos įtalpino net kelis dramatiškus įvykius. Lietuvėms nepasisekė ataka (rusės vėl puikiai sužaidė gynyboje, uždengę metimą). Svečiams iš karto teko pažeisti taisykles, o Čerepanova nepataikė abiejų baudų ir praleido galimybę padidinti savo pranašumą.

Lietuvos rinktinė pradėjo paskutinę ataką, rusės pažeidė taisykles ir Santa Okockytė, likus 2,7 sekundžių iki sirenos stoja mesti lemiamų baudų. Jos galėjo lemti susitikimo rezultatą Lietuvos komandos naudai, tačiau nelėmė — abu bandymai buvo nesėkmingi.

Баскетбол. Женщины. Отборочный матч ЧЕ-2019. Россия – Литва
Lietuvos krepšinio rinktinė prieš Rusijos nacionalinę komandą

Taigi, Rusijos rinktinė iškovojo antrąją pergalę Europos čempionato 2019 kvalifikacijoje ir kartu su vengrėmis yra turnyrinės lentelės C grupės viršuje. Tieisoginį kelialapį į čempionatą gaus kiekvienos iš aštuonių atrankos grupių nugalėtoja, o taip pat šešios geriausios komandos, užėmusios antrąsias vietas. Kaip matome, kol kas lietuvaitėms nepasiekiamas net antras variantas.

"Eurobasket-2019" (moterys). Kvalifikacija. C grupė:

Rusija — Lietuva 64:62 (10:12, 26:15, 12:17, 16:18)

Rusija: Maiga 13, Leškovtseva 11

Lietuva: Petronytė 19 + 9 atkovoti kamuoliai, Nacickaitė 16

Lapkričio 15 diena. Maskva. Sporto rūmai "Dinamo".

  1. Vengrija   2 2 0 0 0 210-118 4
  2. Rusija      2 2 0 0 0 186-99 4
  3. Lietuva    2 0 0 0 2 132-137 2
  4. Albanija    2 0 0 0 2 85-259 2
28
Tegai:
krepšinio rinktinė, merginos, sportas, Rusija
Dar šia tema
Sporto apžvalga: juokingos futbolininkės ir Kasparo debiutas
Sporto apžvalga. Juodasis penktadienis: Maskva dominuoja prieš Lietuvą
Sporto apžvalga: "Žalgiris" "Katalonijos referendume" už Ispaniją
Sporto apžvalga. Europos naujovė: Lietuvos šansas ar segregacija?
Data

Kokia šiandien diena: balandžio 11-osios šventės

(atnaujinta 15:11 2021.04.10)
Balandžio 11 yra 101-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių). Nuo šios dienos iki metų galo lieka 264 dienos

Šiandien Saulė teka: 06:32 val., leidžiasi: 20:10 val., dienos ilgumas: 13.38 val.

Vardadienį švenčia Eigmantas, Eigminas, Vykintas, Leonas.

Šią dieną 1764 metais Rusija ir Prūsija pasirašė Peterburgo sutartį, davusią pradžią būsimiems Abiejų Tautų Respublikos padalijimams;

1990 – prisiekė pirmoji po Nepriklausomybės atkūrimo Lietuvos Vyriausybė;

2006 – iš Seimo pirmininko pareigų slaptu balsavimu pašalintas Artūras Paulauskas.

1954 metais gimė Valentinas Masalskis, vienas garsiausių Lietuvos teatro ir kino aktorių, nuo 1992 m. – ir režisierių. Aktorius 1996 metais apdovanotas Nacionaline kultūros ir meno premija.

1814 – Napoleonas Bonapartas ištremiamas į Elbos salą;

1984 – Tarybų Sąjungos vadovu tapo Konstantinas Černenka;

1984 – gimė pirmasis pasaulyje kūdikis, pradėtas iš užšaldyto embriono.

1755 gimė Džeimsas Parkinsonas (James Parkinson), britų gydytojas, aprašęs Parkinsono ligą;

1949 gimė Lee Sheriden, grupės Brotherhood of Man narys;
1971 gimė Oliver Riedel, vokiečių grupės Rammstein bosistas.

Tegai:
šventės
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai
Automobilis

Draudikai papasakojo apie automobilių apgadinimą plovyklose ir autoservisuose

(atnaujinta 13:10 2021.04.10)
Kai automobilis apgadinamas dėl plovyklos ar serviso kaltės, šios įstaigos turi atlyginti ir visą žalą, ir jos administravimo kaštus

VILNIUS, balandžio 10 — Sputnik. Plovyklose ir autoservisuose automobilių apgadinimą lemia ir techniniai gedimai, ir žmogiškos klaidos, o jų žalos gali siekti ir keliolika tūkstančių eurų. Apie tai rašo "BTA" draudimo bendrovė.

"Žalos paprastai siekia nuo kelių šimtų iki poros tūkstančių eurų, tačiau yra ir didesnių, pavyzdžiui, esame turėję atvejį, kai dėl nekokybiško remonto sugedus automobiliui asmuo pareiškė servisui pretenziją dėl 43 tūkst. eurų. Šią sumą išmokėjo draudimo bendrovė, nes servisas buvo apsidraudęs bendruoju civilinės atsakomybės draudimu (BCAD)", — sakė BTA draudimo bendrovės bendrosios civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Eugenijus Bulavas. 

Daugiausia — subraižymų ir apdaužymų

Pasak draudimo eksperto, automobilių apgadinimo aplinkybės būna įvairios. Servisuose keliant automobilius, lūžta keltuvai, netyčia sudaužomi žibintai, suplėšomas salonas, apgadinama išorės apdaila, montuojant signalizaciją įvyksta trumpasis jungimasis ir sudega valdymo blokas, automobilis apgadinamas bandomųjų važiavimų metu, įvarant jį į servisą ar iš jo. Tokie atvejai nėra dažni, greičiau jau — retai pasitaikantys, tačiau jų neišvengiama. 

Mergina klausosi muzikos per ausines
© Sputnik / Константин Михальчевский

Dėl nekokybiškai atlikto remonto ypač dažnai pakartotinai sugenda automobilių greičio dėžės ar varikliai. Tai kartais lemia netinkamai pritvirtintos detalės, netyčinės mechanikų klaidos, nepakankamas sistemos patikrinimas prieš atiduodant automobilį klientui. Bulavas sako, kadangi varikliai yra kone brangiausia automobilio dalis, tai ir žalos tokiais atvejais siekia nuo 5 iki 43 tūkst. eurų.

Plovyklose kyla rizika, kad įtrūks ar suduš stiklai, bus išlaužti valstybinio numerio rėmeliai, nulaužti valytuvai, veidrodėliai, apibraižytas ar apdaužytas kapotas, durelės, sparnai. Automobiliai apgadinami ir dėl netvarkingai ar ne vietoje padėtos įrangos: vienu atveju į šepetį įsisukusi plovimo žarna subraižė ir apdaužė visą automobilį, kitu atveju transporto priemonę apgadino krisdamos ne vietoje pastatytos kopėtėlės. 

"Pasitaiko, kad darbuotojai išvarinėja automobilį iš plovimo vietos ir parkuodamiesi kur nors atsitrenkia. Taip pat nepalaukiama, kol pilnai pasikels plovyklos vartai — darbuotojui bandant išvažiuoti pro ne iki galo atsidariusius vartus buvo sudaužytas kliento automobilio galinis stiklas ir bagažinės dangtis, o plovyklai tai kainavo 2,6 tūkst. eurų", — pasakoja Bulavas.

Svarbu išsiaiškinti, kas iš tiesų kaltas

Kai automobilis apgadinamas dėl plovyklos ar serviso kaltės, šios įstaigos turi atlyginti ir visą žalą, ir jos administravimo kaštus. Draudimas tuo pasirūpina tada, jei įmonė yra apsidraudusi bendruoju civilinės atsakomybės draudimu. 

"Atsakomybė už apgadintus automobilius servisams ir plovykloms tenka tada, kai tai padaro jų darbuotojai, techninė įranga, kai pripažįstama nekokybiškai atlikta remonto ar kita paslauga. Pavyzdžiui, į šepetį įsisukusiam nuo kažkokio automobilio nuplėštam valytuvui apgadinus kitą transporto priemonę, atsakyti ir atlyginti žalą turi plovykla. O štai atvejai, kurie gana dažnai pasitaiko tunelinėse plovyklose, kai dėl vairuotojų užtraukto rankinio stabdžio automobilis laiku neišrieda iš plovyklos ir į jį atsitrenkia kiti, yra jau to automobilio vairuotojo atsakomybė", — aiškina Bulavas.

Automobiliai
© Sputnik / Владислав Адамовский

Pasitaiko atvejų, kai automobiliai yra subraižyti ar kitaip apgadinti seniau, tačiau jų savininkai ima kaltinti plovyklą ar autoservisą ir reikalauja padengti žalą. Todėl darbuotojams rekomenduojama prieš paslaugos suteikimą, jei tik yra galimybė, atidžiai apžiūrėti automobilį ir fiksuoti visus defektus, sužymint juos akte ir pasirašant kartu su automobilio savininku. 

"Pretenzijų dėl automobilio subraižymo dažniau sulaukia plovyklos, kuomet jų vairuotojai po plovimo pastebi įbrėžimus ir reikalauja atlyginti žalą. Tokiais atvejais pirmiausia reikia fiksuoti įvykį bei nustatyti priežastinį ryšį tarp padarytos žalos ir veiksmų. Atkreiptinas dėmesys, jog ryšį turi įrodyti nukentėjęs asmuo, o tai galima padaryti nufotografuojant pažeidimus ir kviečiant atsakingas tarnybas, pavyzdžiui, policiją. Esame turėję atvejį, kai plovyklos klientas tikino, jog žala automobiliui buvo padaryta dėl plovyklos šepečio, tačiau pasinaudojus nepriklausomų ekspertų pagalba buvo išsiaiškinta, kad kaltas visai ne šepetys ir ne plovykla", — sakė draudikas. 

Jo teigimu, plovyklos paprastai neturi reikiamų žinių atsekti galimas sukčiavimo schemas, o draudimo bendrovės su tuo susiduria dažnai, tad yra sukaupusios nemenką patirtį ir gali tinkamai pasirūpinti administravimo procesu, nepriklausomų ekspertų išaiškinimais, kitomis procedūromis. Šiais kaštais taip pat pasirūpina draudimo bendrovė, tad įmonėms tuo rūpintis nebereikia. 

Tegai:
žala, automobilis, autoservisas, draudikai