Plikledis, archyvinė nuotrauka

Patarimai, kaip vairuojant slidžiame kelyje nepadaryti lemiamos klaidos

116
(atnaujinta 12:33 2018.01.16)
Pasak ekspertų, eismo įvykius šaltuoju metų laiku dažniausiai lemia nepalankių vairavimo sąlygų ir vairuotojų patirties bei dėmesingumo stokos kombinacija

VILNIUS, gruodžio 9 — Sputnik. Slidi kelio danga šaltuoju metų laiku yra viena dažniausių eismo įvykio priežasčių, praneša ERGO draudimo bendrovės spaudos tarnyba.

Važiavimo sąlygas žiemą sunkina plikledis, sniegas ar šlapdriba, dėl kurių automobiliai keliuose ima slysti.

Pasak ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Žalų departamento direktoriaus Audriaus Pilčico vien per šį trečiadienį iki ankstyvos popietės jau užfiksuota daugiau kaip 50 avarijų, o patirtų nuostolių suma siekia daugiau nei 32 tūkstančius eurų.

"Įprastai per dieną registruojame apie 50 eismo įvykių, o šiandien toks skaičius avarijų jau užfiksuotas per pusdienį. Patirtų nuostolių suma siekia daugiau nei 32 tūkstančius eurų. Tikėtina, kad šie skaičiai dar didės, nes ne visi į eismo įvykius patekę transporto priemonių valdytojai iš karto kreipiasi į draudikus dėl patirtos žalos atlyginimo. Taip pat kai kuriems vairuotojams dėl pasikeitusių gamtos sąlygų prireikė ir pagalbos kelyje paslaugos. Būtent žiemą ši paslauga tampa itin paklausia tarp vairuotojų", — trečiadienį pasakė Pilčicas.

Pirmoji taisyklė — saugus greitis

Pernai lapkričio ir gruodžio mėnesiais ERGO iš viso fiksavo 151 dėl slidžios kelio dangos įvykusį eismo įvykį. Jų metu vairuotojai patyrė žalų už beveik 126,3 tūkstančio eurų.

Anot Pilčico, eismo įvykius šaltuoju metų laiku dažniausiai lemia nepalankių vairavimo sąlygų ir vairuotojų patirties bei dėmesingumo stokos kombinacija.

"Net ir kelią padengus plikledžiui dalis vairuotojų nesiima būtinų atsargumo priemonių, važiuoja nesusikaupę ir taip sukelia eismo įvykius. Pirmoji taisyklė esant slidžiai kelio dangai, be abejo, yra rinktis saugų važiavimo greitį, kuris tokiu atveju turėtų būti netgi gerokai mažesnis nei leistinas. Ilgiau trunkanti, bet saugi kelionė, visuomet yra geriau nei greita, tačiau rizikinga", — įsitikinęs Pilčicas.

Svarbu laikytis atstumo

Pasak draudimo eksperto, kita priežastis, dėl kurios net ir šiek tiek slidesnis kelias vairuotojams pridaro nemalonumų, yra saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių nesilaikymas. Ypač intensyvesnio eismo gatvėse, Pilčico teigimu, automobiliai dažnai važiuoja tiesiog prilipę vienas prie kito, o šio įpročio vairuotojai neatsisako net ir esant slidžiai kelio dangai.

"Kuomet kelias slidus, automobilio stabdymo atstumas gerokai išauga, todėl natūralu, kad transporto priemonėms važiuojant arti viena kitos nespėjama laiku sustabdyti. Tokiais atvejais neretai įvyksta ir masinės avarijos, kuomet tarsi grandininės reakcijos metu toje pačioje eismo juostoje vienas paskui kitą važiuojantys automobiliai dėl pirminio smūgio inercijos susiduria. Būtent dėl to esant itin slidžiam keliui rekomenduojama nuo kitų transporto priemonių laikytis net keturių automobilių atstumo", — sako Pilčicas.

Prie vairo — tik su šimtaprocentine koncentracija

Pilčicas taip pat pažymi, kad budrumas ir atidumas turėtų būti nuolatiniai vairuotojų palydovai, o ypač — slidžiame kelyje.

"Važiuojant slidžia kelio danga, reikia ne tik atidžiai sekti įvykius kelyje, tačiau tam tikra prasme ir numatyti juos į priekį, užbėgti netikėtumams už akių. Be abejo, tai ne visuomet įmanoma, tačiau tinkamai įvertinus situaciją galima priimti teisingesnius sprendimus ir dažnai išvengti pavojingų situacijų. Tarkime, pamatę stotelėje sustojusį autobusą pro šalį važiuojančių automobilių vairuotojai gali numatyti, kad iš autobuso išlipęs kuris keleivis sumanys gatvę kirsti neleistinoje vietoje, todėl vairuotojai iš anksto turėtų pristabdyti ir važiuoti labai atsargiai", — pažymi Pilčicas.

Techniškai tvarkingas automobilis — būtinybė

Dar viena problema užklupus nepalankioms oro sąlygoms ir keliui pasidengus plikledžiu, anot draudikų atstovo, yra tokioms oro sąlygoms neparuošti automobiliai. Pilčico teigimu, net ir žiemai jau gerokai įsibėgėjus atsiranda vairuotojų, kurie į slidžias gatves drįsta išvažiuoti vis dar vasarinėmis ar itin nusidėvėjusiomis žieminėmis padangomis.

Tokiu būdu jie kelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams, o įvykus eismo nelaimei rizikuoja nukentėjusios pusės nuostolius padengti savomis lėšomis. Nustačius, kad avarija įvyko būtent dėl netinkamų transporto priemonės padangų, išmokėta draudimo kompensacija regreso tvarka gali būti išieškoma iš avarijos kaltininko. Kasko draudimo atveju išmoka nebus mokama visai, jeigu bus įrodytas priežastinis ryšys.

"Žiemą, kuomet kelias dažnai gali būti slidus, itin svarbu pasirūpinti ne tik kokybiškomis padangomis, bet ir gerai veikiančiais priekiniais ir galiniais žibintais, posūkio signalo lemputėmis. Prie slidaus kelio prisidėjus prastam matomumui tai yra ypač svarbu, nes laiku pastebėti kitą automobilį, jo stabdymo ar posūkių manevrus dažnai leidžia tik gerai veikiantys transporto priemonės žibintai", — pažymi Pilčicas.

Orų prognozes turi sekti ne tik kelininkai

Draudimo ekspertas priduria, kad palijus ir pašalus, iškritus šlapdribai ypač atsargiai vairuotojai turėtų važiuoti viadukais ir tiltais, kur plikledžio tikimybė yra didesnė. Taip pat atsargiau reikėtų važiuoti ir daugiabučių kiemuose bei automobilių stovėjimo aikštelėse, kurios ne visada pabarstomos smėliu ar druska, todėl kartais virsta tikromis čiuožyklomis.

Galiausiai ne tik kelininkai, bet ir visi vairuotojai turėtų domėtis orų prognozėmis, kad ryte vykstant į darbus ar kitas keliones slidus kelias jų neužkluptų nepasiruošusių. Numanant, kokios eismo sąlygos laukia, kartais verta ir visai atidėti nebūtinas keliones ar rinktis važiavimą viešuoju transportu.

116
Tegai:
slidūs kelio ruožai, vairuotojai, eismo įvykiai, Lietuva
Dar šia tema
Draudikai: sukėlus avariją su netinkamomis padangomis, draudimas negalios
Mokymas profesinėse mokyklose

Profesinio mokymo populiarumas Lietuvoje auga: priimta dvigubai daugiau asmenų

(atnaujinta 16:44 2021.02.24)
Žiemos priėmimo rezultatais, daugiausia stojančiųjų pasirinko apskaitininko, motorinių transporto priemonių kroviniams vežti vairuotojo, paramediko, elektriko modulines profesinio mokymo programas

VILNIUS, vasario 25 — Sputnik. Lietuvoje šiemet per žiemos priėmimą į profesinio mokymo įstaigas priimta dvigubai daugiau stojančiųjų, praneša Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Ministerijos duomenimis, praėjusią savaitę pasibaigus žiemos priėmimui į profesines mokyklas, priimta 1 040 norinčiųjų įgyti rinkoje paklausią profesiją. Tuo tarpu 2020 metais žiemos priėmimo metu buvo priimta 515 asmenų.

"Darbo rinkoje daug pokyčių, kuriuos lėmė ne tik besitęsianti pandemija, — ištisos verslo šakos transformuojasi, todėl darbuotojų perkvalifikavimas, naujų kvalifikuotų darbuotojų atėjimas į rinką yra būtini šalies ekonomikos raidai", — sako švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė.

Populiariausi tarp stojančiųjų buvo Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras (129), profesinio mokymo centras "Žirmūnai" Vilniuje (115), Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras Kaune (97), Marijampolės profesinio rengimo centras (83).

Daugiausia stojančiųjų pasirinko apskaitininko, motorinių transporto priemonių kroviniams vežti vairuotojo, paramediko, elektriko modulines profesinio mokymo programas.

Bendrojo priėmimo žiemos etape šiemet dalyvavo 29 profesinio mokymo įstaigos, jos siūlė 99 profesinio mokymo programas. Šiame etape galėjo dalyvauti visi baigusieji pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą.

Antrus metus iš eilės priėmimas į profesinio mokymo įstaigas vyksta du kartus: žiemą ir vasarą. O likus laisvų vietų, į jas bus galima stoti ir prasidėjus mokslo metams. Tai reiškia, kad išplėtus priėmimo į profesinio mokymo įstaigas laiką, pradėti mokytis jose galima beveik visus metus. Taip siekiama užtikrinti lankstumą ir atliepti į besimokančiųjų ir darbo rinkos poreikius.

Bendrasis priėmimas į profesinio mokymo įstaigas vykdomas centralizuotai internetu — per LAMA BPO bendrojo priėmimo sistemą.

Vyriausybės patvirtintame 2021 m. priėmimo plane į profesinio mokymo įstaigas numatyta iš viso pakviesti 20,6 tūkst. stojančiųjų — tiek, kiek pernai, kai sulaukta rekordinio susidomėjimo.

Atsiliepiant į valstybės ir regionų darbo rinkos poreikius, taip pat įvertinus pernykščius rezultatus, šiemet padidintas priėmimas į inžinerijos, informacijos ir ryšių technologijų, gamybos ir perdirbimo sritis, taip pat didelis vietų skaičius planuojamas sveikatos priežiūros, socialinės gerovės, statybos ir architektūros sritims — visur, kur jaučiamas kvalifikuotų darbuotojų poreikis.

Tegai:
profesinės mokyklos, Lietuva
Temos:
Švietimas Lietuvoje
Vasario 25-oji

Kokia šiandien diena: vasario 25-osios šventės

(atnaujinta 19:54 2021.02.24)
Vasario 25 yra 56-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių. Nuo šios dienos iki metų galo lieka 309 dienos

Šiandien saulė teka 07:19, leidžiasi 17:45, dienos ilgumas 10 val. 26min.

Mėnulis (jaunatis) teka 08:26 val., leidžiasi 19:36 val.

Savo vardadienį šiandien švenčia Alma, Margiris, Notangas, Rasa, Regimantas, Valdonė, Viktoras.

Vasario 25-oji Lietuvos istorijoje

1336 metais vokiečių ordino kariuomenė (kryžiuočiai) apgulė Pilėnų pilį Žemaitijoje, ginamą kunigaikščio Margirio. Negalėdami apsiginti, pilies ginėjai sudegino visą turtą ir patys susidegino.

1891 metais gimė poetas Faustas Kirša. Mirė 1964 m.

1931 metais gimė kalbininkas, vertėjas, mokytojas Arnoldas Piročkinas.

1996 metais alpinistas ir keliautojas Vladas Vitkauskas įkopė į aukščiausią Pietų Amerikos kalną Akonkagvą (6959 metrų aukščio) Argentinoje Andų kalnyne ir tapo 22-uoju pasaulio alpinistu, kuriam pavyko įkopti į aukščiausių kalnų viršūnes visuose žemynuose.

1997 metais mirė tuometinio Lietuvos Seimo narys, pirmosios Lietuvos vyriausybės po nepriklausomybės atkūrimo 1990 metais finansų ministras Romualdas Sikorskis.

1998 metais dvigubą pilietybę (JAV ir Lietuvos) iki šiol turėjęs Valdas Adamkus vien Lietuvos piliečiu tapo, likus vienai dienai iki jo inauguracijos — vasario 26-osios dienos.

2013 metais eidamas 85 metus mirė žinomas rašytojas Mykolas Sluckis.

Vasario 25-oji pasaulio istorijoje

1947 metais sulaukęs 48-erių metų amžiaus, mirė žymiausias Čikagos gangsteris Alas Kaponė.

1964 metais Kasijus Klėjus, žinomas Muhamedo Ali pavarde, tapo pasaulio profesionalų bokso sunkaus svorio čempionu, Majamyje (JAV) nokautavęs Sonį Listoną.

1990 metais per rinkimus Indijoje žuvo mažiausiai 60 žmonių.

1993 metais prisaikdintas pirmasis per pastaruosius 32 metus civilis Pietų Korėjos prezidentas King Jangsamas.

1994 metais žydas Baruhas Goldšteinas Hebrono mečetėje sušaudė 43 maldininkus ir pats buvo mirtinai sumuštas įpykusių musulmonų.

1997 metais mirė amerikiečių chemikas, atradęs cheminį elementą plutonį, Glenas Teodoras Siborgas. Gimė 1912 m.

2011 metais Škotijos universitetas, kuriame susipažino ir studijavo Didžiosios Britanijos princas Viljamas ir jo sužadėtinė Keit Midlton, įsteigė jų garbei skirtą stipendiją (70 tūkst. svarų).

Tegai:
šventės
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai
Kalėjimas

Elžbietos II giminaitis nusiųstas į kalėjimą dėl seksualinio priekabiavimo

(atnaujinta 16:55 2021.02.24)
Stratmoro ir Kinghorno grafas teisme pripažino savo kaltę, už nusikaltimo padarymą pagal Britanijos įstatymus jam grėsė iki penkerių metų laisvės atėmimas

VILNIUS, vasario 25 — Sputnik. Stratmoro ir Kinghorno grafas Saimonas Bouzas-Lajonas (Simon Bowes-Lyon) nusiųstas į kalėjimą už seksualinį priekabiavimą, praneša televizijos kanalas "Sky News".

Jo laisvės atėmimo bausmė sieks 10 mėnesių, nors grėsė iki penkerių metų.

Ši situacija sulaukė dar didesnio atgarsio ir dėl to, kad Bouzas-Lajonas yra Didžiosios Britanijos karalienės Elžbietos II sūnėnas.

Kaip paaiškėjo, 2020 metų vasarį grafas savo dvare priėmė daugybę svečių. Naktį aristokratas įsiveržė į besiilsinčios merginos kambarį ir bandė priversti ją turėti su juo intymius santykius. Tačiau ji sugebėjo atsikirsti ir pasikvietė draugus, kurie taip pat buvo pilyje.

Ryte Bouzas-Lajonas bandė atsiprašyti, savo elgesį paaiškindamas tuo, kad jis buvo girtas. Pasak Elžbietos II giminaičio, jis nemanė, kad kada nors taip elgsis.

Tačiau nei atsiprašymas, nei giminystė su monarchu neatleido jo nuo bausmės. Grafas teismo posėdyje savo kaltę visiškai pripažino.

"Aš turėjau pažvelgti realybei į akis ir prisiimti atsakomybę už tai, kas įvyko", — pasakė Bouzas-Lajonas.

Anot jo, ištisus metus jam buvo reikalinga gydytojų psichologų pagalba.

Tegai:
Elžbieta II, seksualinis priekabiavimas, Didžioji Britanija, karališkoji šeima
Temos:
Karališkosios naujienos