Plikledis, archyvinė nuotrauka

Patarimai, kaip vairuojant slidžiame kelyje nepadaryti lemiamos klaidos

58
(atnaujinta 12:33 2018.01.16)
Pasak ekspertų, eismo įvykius šaltuoju metų laiku dažniausiai lemia nepalankių vairavimo sąlygų ir vairuotojų patirties bei dėmesingumo stokos kombinacija

VILNIUS, gruodžio 9 — Sputnik. Slidi kelio danga šaltuoju metų laiku yra viena dažniausių eismo įvykio priežasčių, praneša ERGO draudimo bendrovės spaudos tarnyba.

Važiavimo sąlygas žiemą sunkina plikledis, sniegas ar šlapdriba, dėl kurių automobiliai keliuose ima slysti.

Pasak ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Žalų departamento direktoriaus Audriaus Pilčico vien per šį trečiadienį iki ankstyvos popietės jau užfiksuota daugiau kaip 50 avarijų, o patirtų nuostolių suma siekia daugiau nei 32 tūkstančius eurų.

"Įprastai per dieną registruojame apie 50 eismo įvykių, o šiandien toks skaičius avarijų jau užfiksuotas per pusdienį. Patirtų nuostolių suma siekia daugiau nei 32 tūkstančius eurų. Tikėtina, kad šie skaičiai dar didės, nes ne visi į eismo įvykius patekę transporto priemonių valdytojai iš karto kreipiasi į draudikus dėl patirtos žalos atlyginimo. Taip pat kai kuriems vairuotojams dėl pasikeitusių gamtos sąlygų prireikė ir pagalbos kelyje paslaugos. Būtent žiemą ši paslauga tampa itin paklausia tarp vairuotojų", — trečiadienį pasakė Pilčicas.

Pirmoji taisyklė — saugus greitis

Pernai lapkričio ir gruodžio mėnesiais ERGO iš viso fiksavo 151 dėl slidžios kelio dangos įvykusį eismo įvykį. Jų metu vairuotojai patyrė žalų už beveik 126,3 tūkstančio eurų.

Anot Pilčico, eismo įvykius šaltuoju metų laiku dažniausiai lemia nepalankių vairavimo sąlygų ir vairuotojų patirties bei dėmesingumo stokos kombinacija.

"Net ir kelią padengus plikledžiui dalis vairuotojų nesiima būtinų atsargumo priemonių, važiuoja nesusikaupę ir taip sukelia eismo įvykius. Pirmoji taisyklė esant slidžiai kelio dangai, be abejo, yra rinktis saugų važiavimo greitį, kuris tokiu atveju turėtų būti netgi gerokai mažesnis nei leistinas. Ilgiau trunkanti, bet saugi kelionė, visuomet yra geriau nei greita, tačiau rizikinga", — įsitikinęs Pilčicas.

Svarbu laikytis atstumo

Pasak draudimo eksperto, kita priežastis, dėl kurios net ir šiek tiek slidesnis kelias vairuotojams pridaro nemalonumų, yra saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių nesilaikymas. Ypač intensyvesnio eismo gatvėse, Pilčico teigimu, automobiliai dažnai važiuoja tiesiog prilipę vienas prie kito, o šio įpročio vairuotojai neatsisako net ir esant slidžiai kelio dangai.

"Kuomet kelias slidus, automobilio stabdymo atstumas gerokai išauga, todėl natūralu, kad transporto priemonėms važiuojant arti viena kitos nespėjama laiku sustabdyti. Tokiais atvejais neretai įvyksta ir masinės avarijos, kuomet tarsi grandininės reakcijos metu toje pačioje eismo juostoje vienas paskui kitą važiuojantys automobiliai dėl pirminio smūgio inercijos susiduria. Būtent dėl to esant itin slidžiam keliui rekomenduojama nuo kitų transporto priemonių laikytis net keturių automobilių atstumo", — sako Pilčicas.

Prie vairo — tik su šimtaprocentine koncentracija

Pilčicas taip pat pažymi, kad budrumas ir atidumas turėtų būti nuolatiniai vairuotojų palydovai, o ypač — slidžiame kelyje.

"Važiuojant slidžia kelio danga, reikia ne tik atidžiai sekti įvykius kelyje, tačiau tam tikra prasme ir numatyti juos į priekį, užbėgti netikėtumams už akių. Be abejo, tai ne visuomet įmanoma, tačiau tinkamai įvertinus situaciją galima priimti teisingesnius sprendimus ir dažnai išvengti pavojingų situacijų. Tarkime, pamatę stotelėje sustojusį autobusą pro šalį važiuojančių automobilių vairuotojai gali numatyti, kad iš autobuso išlipęs kuris keleivis sumanys gatvę kirsti neleistinoje vietoje, todėl vairuotojai iš anksto turėtų pristabdyti ir važiuoti labai atsargiai", — pažymi Pilčicas.

Techniškai tvarkingas automobilis — būtinybė

Dar viena problema užklupus nepalankioms oro sąlygoms ir keliui pasidengus plikledžiu, anot draudikų atstovo, yra tokioms oro sąlygoms neparuošti automobiliai. Pilčico teigimu, net ir žiemai jau gerokai įsibėgėjus atsiranda vairuotojų, kurie į slidžias gatves drįsta išvažiuoti vis dar vasarinėmis ar itin nusidėvėjusiomis žieminėmis padangomis.

Tokiu būdu jie kelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams, o įvykus eismo nelaimei rizikuoja nukentėjusios pusės nuostolius padengti savomis lėšomis. Nustačius, kad avarija įvyko būtent dėl netinkamų transporto priemonės padangų, išmokėta draudimo kompensacija regreso tvarka gali būti išieškoma iš avarijos kaltininko. Kasko draudimo atveju išmoka nebus mokama visai, jeigu bus įrodytas priežastinis ryšys.

"Žiemą, kuomet kelias dažnai gali būti slidus, itin svarbu pasirūpinti ne tik kokybiškomis padangomis, bet ir gerai veikiančiais priekiniais ir galiniais žibintais, posūkio signalo lemputėmis. Prie slidaus kelio prisidėjus prastam matomumui tai yra ypač svarbu, nes laiku pastebėti kitą automobilį, jo stabdymo ar posūkių manevrus dažnai leidžia tik gerai veikiantys transporto priemonės žibintai", — pažymi Pilčicas.

Orų prognozes turi sekti ne tik kelininkai

Draudimo ekspertas priduria, kad palijus ir pašalus, iškritus šlapdribai ypač atsargiai vairuotojai turėtų važiuoti viadukais ir tiltais, kur plikledžio tikimybė yra didesnė. Taip pat atsargiau reikėtų važiuoti ir daugiabučių kiemuose bei automobilių stovėjimo aikštelėse, kurios ne visada pabarstomos smėliu ar druska, todėl kartais virsta tikromis čiuožyklomis.

Galiausiai ne tik kelininkai, bet ir visi vairuotojai turėtų domėtis orų prognozėmis, kad ryte vykstant į darbus ar kitas keliones slidus kelias jų neužkluptų nepasiruošusių. Numanant, kokios eismo sąlygos laukia, kartais verta ir visai atidėti nebūtinas keliones ar rinktis važiavimą viešuoju transportu.

58
Tegai:
slidūs kelio ruožai, vairuotojai, eismo įvykiai, Lietuva
Dar šia tema
Draudikai: sukėlus avariją su netinkamomis padangomis, draudimas negalios
Vilnius, archyvinė nuotrauka

Vilniaus Senamiestyje eismo tvarką stebės specialios kameros

(atnaujinta 12:21 2020.07.07)
Nuo liepos 7 dienos Vilniaus Senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu principu

VILNIUS, liepos 7 — Sputnik. Vilniaus Senamiestyje įvedus naują kilpinę eismo tvarką, pažeidėjus šioje zonoje stebės policija su kameromis, o vasaros pabaigoje planuojama pastatyti numerius nuskaitančias kameras, antradienį žurnalistams teigė Vilniaus mero pavaduotojas Vytautas Mitalas. 

"Esame sutarę su Vilniaus policija, kuri turi apie 60 kamerų Vilniaus miesto senamiestyje. Jeigu matysime, kad yra piktybinių pažeidėjų, į pagalbą pasitelksime ir kameras. O rugpjūčio mėnesį kartu su kilpinio eismo schemomis testuosime specialias kameras, kurios nuskaito numerius ir automatiškai įvertinama, ar tas automobilis nepažeidė tam tikros kilpos. Bet iš pradžių tikrai elgsimės atlaidžiai ir stengsimės labiau informuoti nei bausti", — teigė Mitalas. 

Pasak Vilniaus mero pavaduotojo, bus fiksuojama, kaip įvažiavo automobilis, nuskaitomi jo numeriai ir žiūrima, ar jis neišvažiavo iš Vilniaus miesto Senamiesčio per tam tikrą laiką, pažeisdamas kilpinio eismo schemą per kažkurią kitą kilpą. Jis taip pat pažymėjo, kad visas Senamiesčio eismas perorganizuotas taip, kad arba yra fiziniai atskyrimai, arba yra kelių eismo ženklinimas, kuris draudžia kirsti eismą tarp tų kilpų.

Anot Vilniaus mero pavaduotojo, pirmąjį naujo eismo reguliavimo rytą daug pasimetusių vairuotojų ar naujai besimokančių eismo schemas nebuvo pastebėta. 

"Pasirinkome tokią datą po šventinio savaitgalio, kada eismo srautai yra mažesni, palyginti su kitomis dienomis. Daug tokių pasimetusių vairuotojų ar naujai besimokančių eismo schemas nebuvo pastebėta. Bus vairuotojų, kurie vienaip ar kitaip bus nustebę pasikeitus eismo krypčiai, bet sieksime užtikrinti, kad viskas būtų tvarkoje kartu su parkingo kontrolieriais, jei reikės, pasitelksime ir viešosios tvarkos pareigūnus", — sakė Mitalas.

Nuo antradienio Vilniaus Senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu principu — Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie traukos objektų, darbo vietų ir savo namų, tačiau negalės kirsti istorinio miesto centro.

Toks sprendimas buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą Vilniaus širdyje. Šiuo metu jis sudaro 40 proc., o rytais — iki 70 proc. Automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei. 

 Схема кольцевого движения в старом городе, Вильнюс
© Photo : Vilnius
Nauja kilpinė eismo tvarka Vilniaus Senamiestyje
Tegai:
Vilnius, Senamiestis
Dar šia tema
Klaipėdoje atsiras nauji pusiau požeminiai konteineriai
Dėl Vilniaus senamiestyje kilusių vandalizmo atvejų atliekami ikiteisminiai tyrimai
Koronaviruso testas, archyvinė nuotrauka

COVID-19 statistika Lietuvoje: per parą vieno pasveikusio žmogaus

(atnaujinta 12:08 2020.07.07)
Iš viso nuo birželio 1 dienos Lietuvoje užfiksuoti 38 įvežtiniai koronaviruso atvejai, izoliacijoje šiuo metu yra 64 žmonės

VILNIUS, liepos 7 — Sputnik. Per parą Lietuvoje nustatyti 3 nauji koronaviruso atvejai, skelbia Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC).

Iš viso Lietuvoje šiuo metu COVID-19 serga 207 žmonės. Lietuvoje iš viso nustatyti 1844 koronaviruso atvejai.

Tarp naujų atvejų yra vienas įvežtinis. Iš viso nuo birželio 1 dienos Lietuvoje užfiksuoti 38 įvežtiniai koronaviruso atvejai.

Naujų pasveikusiųjų per parą nenustatyta, jų išliko 1547.

Nuo viruso mirė 79 užsikrėtusieji, dar 11 žmonių, kuriems buvo diagnozuota COVID-19, mirė dėl kitų priežasčių. Izoliacijoje šiuo metu yra 64 žmonės.

Per pastarąsias 24 valandas Lietuvoje buvo patikrinta 1016 mėginių dėl koronaviruso, iš viso buvo atlikti 444 407 tyrimai, iš kurių 128 647 buvo atlikti mobiliuose punktuose.

Nuo birželio 17 dienos Lietuvos valdžia atšaukė karantiną, palikdama nepaprastąją padėtį. Karantino režimas galiojo nuo kovo 16 dienos.

Kovo 11 dieną Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė naujos koronavirusinės infekcijos COVID-19 protrūkį pandemija. Naujausiais PSO duomenimis, pasaulyje nustatyta daugiau nei 11,4 milijono infekcijos atvejų, daugiau nei 534 tūkstančiai žmonių mirė.

Rekomendacijos, kaip saugotis nuo koronaviruso infekcijos
© Sputnik /
Rekomendacijos, kaip saugotis nuo koronaviruso infekcijos
Tegai:
Lietuva, COVID-19, koronavirusas
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje