Parkavimas, archyvinė nuotrauka

Vilniaus centras suskirstytas į 4 zonas pagal parkavimo vietų įrengimo tvarką

267
(atnaujinta 17:51 2017.12.21)
Vilniaus valdžia atrado būdą, kaip sumažinti automobilių srautą sostinės centre, nuo šiol nustatys tiek maksimalų, tiek minimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių prie naujai statomų objektų

VILNIUS, gruodžio 21 — Sputnik. Nuo šiol Vilniuje keičiama automobilių statymo vietų įrengimo tvarka naujų būstų statytojams — ji nustatys tiek maksimalų, tiek minimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių prie naujai statomų, rekonstruojamų ar remontuojamų objektų, taip pat keičiant statinio paskirtį, rašoma savivaldybės pranešime.

Patvirtintos 4 zonos, kuriose nustatyti koeficientai — kiek mažiausiai ar daugiausiai automobilių parkavimo vietų turės įrengti objekto statytojas. Pavyzdžiui, sostinės Senamiesčio 1-ojoje zonoje patvirtintas 0,25 minimalus ir 0,5 maksimalus koeficientas, t.y. čia statomam 100 kvadratinių metrų biurui ar  keturiems butams statytojas privalės įrengti mažiausiai vieną parkavimo vietą, o daugiausiai — dvi vietas. Vilniaus miegamuosiuose rajonuose tokios lubos nenustatytos — čia bus galima įrengti maksimalų parkavimo vietų skaičių, o statytojas vietą automobiliui privalės užtikrinti kiekvienam butui ar biuro patalpai.

Naujoje tvarkoje numatyta, kad miesto centrinėje dalyje statomiems gyvenamosios paskirties pastatams statytojai galės įrengti maksimaliai vieną automobilių stovėjimo vietą vienam butui, jeigu ta vieta įrengta požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Iki šiol Senamiestyje statomiems dviem butams reikėjo įrengti vieną parkavimo vietą, 25 kvadratiniams metrams biurų — taip pat vieną automobilio stovėjimo vietą. 

Automobilių skaičius Vilniuje kasmet auga, nuo 2010 iki 2016 metų jis išaugo 11%. Su padidėjusiais srautais miesto senamiesčiuose susidūrę kiti Europos miestai pasirengė automobilių stovėjimo valdymo politikas, kurios nustato griežtas automobilių stovėjimo sąlygas mieste bei naujų vietų atsiradimo galimybes ateityje. Taip ne tik valdomas automobilių srautas, bet ir mažinama visuomenės priklausomybė nuo asmeninio automobilio bei skatinama naudotis alternatyviais keliavimo būdais.

Схема застройки центра Вильнюса парковкой
Patvirtintos 4 zonos, kuriose nustatyti koeficientai – kiek mažiausiai ar daugiausiai automobilių parkavimo vietų turės įrengti objekto statytojas

Pavyzdžiui, Ciūrichas automobilių stovėjimo vietų centre nedidina nuo 1990-ųjų, todėl miesto erdvės atviros pėstiesiems, centras neapstatytas automobiliais. Štutgarte pradėjus taikyti automobilių stovėjimo gatvėje valdymo planą srautai į teritoriją sumažėjo 20% Edinburge sėkmingas stovėjimo vietų skaičių ribojimas paskatino viešojo transporto naudojimą, kuris nuo 2000 iki 2006 metų išaugo net 25 %. Užsienio šalių pavyzdžiai rodo, kad pradėjus taikyti tokią stovėjimo vietų kontrolę, kelionių skaičius asmeniniais automobiliais gerokai sumažėjo ir gyventojai pradėjo rinktis alternatyvius keliavimo būdus — viešuoju transportu, pėsčiomis ar dviračiu.

Nauja tvarka nustato ir minimalų automobilių parkavimo vietų įrengimo skaičių — nuo centro nutolusiuose rajonuose statytojas privalės įrengti mažiausiai vieną vietą automobiliui vienam būstui ar biuro patalpai, o jų neįrengę — mokėti kompensacijas. Privačių statytojų sumokėta kompensacija už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas bus naudojama susisiekimo infrastruktūrai plėtoti — pėsčiųjų ir dviračių takams įrengti, elektromobilių pakrovimo stotelėms, viešoms automobilių stovėjimo aikštelėms, sistemai „Statyk ir važiuok", viešojo transporto plėtrai ir gerinimui. 

267
Tegai:
spūstis, automobilių parkavimas, parkavimas, Vilnius
Dar šia tema
Į Santaros klinikas su mašina: iki 2019 metų atsiras 2250 parkavimo vietų
Kaunas prisijungė prie parkavimo "Kiss and Ride"
Vilniaus oro uoste pasinaudoti trumpalaikiu parkavimu galima neribotai
Vilniaus geležinkelio stotis, archyvinė nuotrauka

Vilniaus geležinkelio stoties peronuose uždrausta rūkyti

(atnaujinta 14:41 2020.11.29)
Visuose peronuose paviešinti ženklai, nurodantys, kad čia — nerūkymo zona ir keliaujantys kvėpuos grynu oru, be cigarečių dūmų ir nemalonių kvapų

VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Vilniaus geležinkelio stoties peronai paskelbti nerūkymo zona. Apie tai pranešė "Lietuvos geležinkelių" bendrovės spaudos tarnyba.

Prie Vilniaus geležinkelio stoties atidaryta rūkymui skirta atskira erdvė — ją, einant nuo pirmojo perono, lengva rasti pagal nuorodas. Atitinkamai visuose peronuose paviešinti ženklai, nurodantys, kad čia — nerūkymo zona ir keliaujantys kvėpuos grynu oru, be cigarečių dūmų ir nemalonių kvapų.

"Suprantame, kad mūsų klientai turi skirtingus įpročius. Visgi vienų žmonių pasirinkimai neturėtų kenkti kitiems. Todėl ir paskelbėme peronus nerūkymo zona, o rūkantiems įkūrėme atskirą, patogiai pasiekiamą erdvę. Su komanda jaučiame atsakomybę už savo klientų sveikatą — nenorime, kad jie, laukdami traukinio, kvėpuotų cigarečių dūmais", — pasakoja "LTG Link" vadovas Linas Baužys.

Vilniaus savivaldybės vicemerė Edita Tamošiūnaitė, šnekėdama apie iniciatyvą, priminė ir kitas nerūkymo zonas, esančias Vilniuje.

"Džiaugiuosi, kad bendrovė "LTG Link", bendradarbiaudama su mumis, Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė specialią atskirą rūkymo erdvę, o peronus paskelbė nerūkymo zona. Tokių vietų sostinės viešosiose erdvėse yra ne viena. Draudžiama rūkyti Vinco Kudirkos aikštėje, Bernardinų sode, vaikų žaidimo aikštelėse ir viešojo transporto laukimo paviljonuose. Tokiu būdu mėginame mažinti rūkymo poveikį tiek nepilnamečiams, tiek ir likusiai visuomenei", — sakė Tamošiūnaitė.

Nerūkymo zona Vilniaus geležinkelio stoties peronuose taikoma tiek įprastoms, tiek elektroninėms cigaretėms. Netrukus peronus skelbti nerūkymo zonomis planuojama ir kitose didžiosiose stotyse — Kauno, Klaipėdos, Šiaulių.

Tegai:
Lietuvos geležinkeliai, Vilnius, geležinkelio stotis
Dar šia tema
LG: Baltarusijos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto
Rusija gali pasiūlyti Baltarusijai pastatyti trąšų perkrovimo terminalą
Kaukė, archyvinė nuotrauka

Paaiškėjo, kokių profesijų atstovams koronavirusas yra ypač pavojingas

(atnaujinta 10:54 2020.11.29)
Uoslės praradimas yra dažniausias koronaviruso simptomas, tačiau kai kuriems žmonėms tai yra ir svarbiausio darbo įrankio praradimas

VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Kodėl koronavirusas pavojingas parfumeriams ir kuo jų patirtis gali būti naudinga nukentėjusiems nuo COVID-19, Sputnik radijui papasakojo kvepalų studijos "Aromaobraz" savininkė Veronika Bruchoveckaja.

Uoslės praradimas yra dažniausias koronaviruso simptomas. Daugumai žmonių ši problema yra tik nepatogumas, palyginti su kitomis galimomis pasekmėmis. Parfumeriams tai yra į svarbiausio darbo įrankio praradimas, pažymėjo Bruchoveckaja.

"Mes esame labiausiai pažeidžiama grupė, nes nosis yra viena iš parfumerio instrumentų. Nosis ir uoslės atmintis yra labai svarbios mūsų darbe. Dabar stengiamės daugiau dėmesio skirti savo imunitetui, kad nesusirgtume", — sakė parfumerė.

Pasveikimas nuo koronaviruso gali trukti nuo kelių dienų iki kelių mėnesių. Siekdama palengvinti šį procesą, Bruchoveckaja pataria mokytis iš parfumerių, kurie privalo lavinti uoslę darbui. Anot jos, tam reikia įsiminti aromatus. Pradėti reikia nuo pažįstamų maisto ir prieskonių, kurie yra bet kurioje virtuvėje, kvapų: apelsinų, mandarinų, muskato, cinamono ir kt.

"Per dieną reikia sąveikauti su jais, imti ir uostyti, prisiminti, kaip jie kvepia, ir atkreipti dėmesį į kylančius jausmus. Jei per COVID-19 išnyko uoslė, galime atkurti smegenų nervinius tinklus ir padėti atsistatyti", - sakė Veronika Bruchoveckaja.

Tegai:
COVID-19
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
ES pradėjo derybas su "Sputnik V" vakcinos gamintoju
Papasakota apie galimus vakcinos nuo COVID-19 šalutinio poveikio simptomus