Banko kortelės, archyvinė nuotrauka

Pernai lietuviai mokėjo sąskaitas, trečdalis kurių buvo nenaudojamos

46
(atnaujinta 16:26 2018.01.04)
Lietuvos bankas ragina bankus ir kredito unijas uždaryti neaktyvias klientų sąskaitas, o gyventojus – pasitikrinti, ar jie neturi pamirštų sąskaitų, už kurias moka aptarnavimo mokesčius

VILNIUS, sausio 4 — Sputnik. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba patvirtino poziciją, kuria kredito įstaigos raginamos imtis aktyvių veiksmų, kad būtų uždarytos gyventojų ilgai nenaudojamos, bet jiems kainuojančios sąskaitos, praneša Lietuvos banko spaudos tarnyba.

Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis pabrėžė, jog patvirtindama poziciją dėl neaktyvių sąskaitų, tarnyba siekia, kad rinkoje įsivyrautų vienodas bankų elgesio su klientais standartas.

"Bankų praktika dėl neaktyvių sąskaitų dabar yra skirtinga, tačiau dauguma jų taiko įkainį už tokių sąskaitų administravimą, o jei jose nėra lėšų, kai kurie bankai skaičiuoja skolą. Nors sutartyse tai yra numatyta, mūsų vertinimu, tokia praktika yra ydinga, todėl kredito įstaigos, kaip stipresnė šalis, turi dėti daugiau pastangų, kad apsaugotų klientų interesus", — sako Valvonis.

Pagal Lietuvos civilinį kodeksą, komerciniai bankai ar kredito unijos turi teisę jau po metų neaktyvią ir tuščią sąskaitą uždaryti, tačiau tai nėra jų pareiga. Lietuvos bankui pateiktais duomenimis, 2017 metų gegužės 31 dieną iš beveik penkių milijonų fizinių asmenų sąskaitų bankuose beveik trečdalis (1,65 milijono) buvo nenaudojamos, tai yra ilgiau nei metus nebuvo vykdomos jokios operacijos. Daugiau nei vienas milijonas šių neaktyvių sąskaitų buvo tuščios.

Lietuvos banko pozicija, kaip elgtis su neaktyviomis sąskaitomis:

  • Bankai ir kredito unijos turėtų aktyviai naudotis teise nenaudojamą sąskaitą uždaryti: kai kliento sąskaitoje, kuri nėra pagrindinė mokėjimo sąskaita, ilgiau nei metus nėra vykdomos operacijos ir joje nėra lėšų, kredito įstaigos turėtų nutraukti sutartį ir uždaryti neaktyvią sąskaitą. Prieš uždarydami sąskaitą, bankai ir kredito unijos privalo įspėti klientus nė vėliau kaip prieš 60 dienų.
  • Kredito įstaigoms rekomenduojama atsisakyti skolų kaupimo praktikos: kredito įstaigos neturėtų skaičiuoti skolų klientams, kurių sąskaitose nevykdomos jokios mokėjimo operacijos ir nėra lėšų, tokias sąskaitas, aptarus su klientu, siūloma uždaryti.
  • Bankai ir kredito unijos turėtų aktyviai aiškintis, ar klientams sąskaita reikalinga: kai kliento sąskaitoje, kuri nėra pagrindinė mokėjimo sąskaita, ilgiau nei metus nėra vykdomos operacijos, tačiau joje yra lėšų, kredito įstaigos turėtų imtis veiksmų, siekdamos išsiaiškinti kliento poreikį turėti tokią sąskaitą. Geroji praktika būtų, kad kredito įstaigos praneštų klientams apie turimą neaktyvią sąskaitą, taikomus administravimo mokesčius ir galimybę ją uždaryti arba perkelti.

Dar iki pozicijos patvirtinimo Lietuvos bankas aktyviai ragino šalyje veikiančius bankus spręsti problemą ir neperkelti jos vartotojams. Vien per vasario-gegužės mėnesius bankai uždarė apie 120 tūkstančių nenaudojamų sąskaitų. 

"Nors žinią skiriame kredito įstaigoms, tačiau jų klientai taip pat neturėtų būti pasyvūs — derėtų pasitikrinti, ar jie neturi pamirštų sąskaitų, ar yra atnaujinę kontaktinius duomenis, kad kredito įstaigos galėtų susisiekti. Jeigu sąskaitos nereikalingos, galbūt verta jų atsisakyti. Juolab kad pernai įsigaliojusi pagrindinės sąskaitos paslauga suteikia galimybę turint vieną sąskaitą viename banke ar kredito unijoje gauti visas būtiniausias paslaugas už prieinamą kainą", — sako Valvonis.

Lietuvos banko pozicija dėl neaktyvių sąskaitų administravimo skirta bankams ir kredito unijoms, o mokėjimo įstaigoms ir elektroninių pinigų įstaigoms — rekomenduojama jos laikytis.

46
Tegai:
banko sąskaita, Lietuvos bankas, Lietuva
Dar šia tema
Kredito unija "Taupkasė" iki vasario 28-osios negalės grąžinti indėlių
Apklausa: Lietuvos gyventojai nori momentinių mokėjimų paslaugos