Automobiliai Vilniuje, archyvinė nuotrauka

Lietuviai dažniausiai renkasi dyzelinius automobilius

44
(atnaujinta 18:03 2018.03.02)
Dauguma Lietuvoje užregistruotų automobilių yra varomi dyzelinu; juos lietuviai renkasi, nesvarstydami apie oro teršimą, nes degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės

VILNIUS, kovo 2 — Sputnik. Šiuo metu Lietuvoje iš viso užregistruota apie 1 350 tūkstančių automobilių ir beveik milijonas iš jų (950 tūkstančių) — dyzeliniai.

"Reikia pripažinti, kad dyzeliniai automobiliai teršia labiau, nes taip vadinamo degiojo mišinio paruošimas vyksta visiškai kitaip nei benzininiuose varikliuose. Įpurškiami degalai garuoja daug sunkiau nei benzinas", — LRT televizijos laidai "Laba diena, Lietuva" pasakojo Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas dr. Saugirdas Pukalskas.

Pasak Pukalsko, dyzelinu varomi automobiliai išmetama daug suodžių ir kietųjų dalelių. 

Kaip pasakojo Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Renaldas Gabartas, diskusija dėl dyzelinių automobilių taršos pradėta jau seniai, bet dažnas tokius automobilius vis dar renkasi dėl jų ekonomiškumo. 

"Transporto politiką formuojantys strategai sąmoningai skatino dyzelinių automobilių plėtrą, nes toks agregatas yra efektyvesnis už benzininį, jo degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės", — pabrėžė Gabartas.

Pasak Gabarto, dauguma lietuvių negalvoja apie oro teršimą ir renkasi dyzelinius automobilius, nes pigiau apsieina jų naudojimas. Be to, Lietuvoje labai senas automobilių parkas — vidutinis automobilų amžius 15 metų. Gabartas pabrėžia, kad Lietuvoje nėra transporto parko formavimo politikos, todėl į šalį suvažiuoja viskas, kas kitiems nebetinka, ką laiko mirusiu automobiliu.

Pastaruoju metu Europos šalys viena po kitos nusprendžia riboti dyzelinu varomų automobilių judėjimą. Prieš kelias dienas Vokietijos teismas leido miestams savarankiškiai nuspręsti, ar riboti dyzelinių automobilių eismą. O italai paskelbė, kad nuo 2024 metų ribos dyzelinių automobilių įvažiavimą į Romos centrą.

Jeigu tokių apribojimų imsis Lietuva, tai būs itin skausminga šalies vairuotojams.

Visame pasaulyje egzistuoja taršos mokesčiai, jei Lietuvos valdžia iš tikrųjų norės, kad aplinka būtų švaresnė, ekologiškesnė, tai anksčiau ar vėliau ji turės tuos mokesčius įsivesti, pabrėžia Pukalskas.

44
Tegai:
dyzeliniai automobiliai, oro tarša, automobiliai, Lietuva
Dar šia tema
Ukraina prašo Lietuvos pagalbos kovoje su "eurobliachomis"
Lietuvoje stiprinama autoservisų kontrolė
"Regitra" įspėja: iš Vokietijos plūstelėjo automobilių, pripažintų atliekomis