Kaunas, archyvinė nuotrauka

Kaune apie laisvų parkavimo vietų skaičių informuos LED švieslentė

79
(atnaujinta 10:31 2018.03.23)
Daugiau nereikės važinėti pirmyn-atgal ieškant laisvos parkavimo vietos – Kaune išbandoma vairuotojų gyvenimą lengvinanti naujovė

VILNIUS, kovo 23 — Sputnik. Kauno centre esančioje Gedimino gatvėje išbandomi į asfaltą įmontuoti magnetiniai jutikliai, padedantys vairuotojus informuoti apie laisvas parkavimo vietas, praneša Kauno savivaldybės spaudos tarnyba.

Šią naujovę ketinama įdiegti ir kitose labiausiai automobiliais apkrautose gatvėse.

Gedimino gatvės atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio gatve iki soboro iš viso įrengti 22 magnetiniai jutikliai ir LED švieslentė, rodanti laisvų stovėjimo vietų šioje zonoje skaičių.

LED табло на парковке в Каунасе
LED табло на парковке в Каунасе

"Šį pilotinį projektą pradedame būtent šioje vietoje dėl čia įsikūrusio Priėmimo, skubios pagalbos ir traumų skyrių, į kuriuos atvykstantiems kauniečiams itin svarbu parkuojant automobilį sugaišti kuo mažiau laiko", — teigė viešosios įstaigos "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktorius Justas Limanauskas.

Šveicarijoje pagaminti magnetiniai jutikliai yra atsparūs drėgmei, druskoms ir be jokių laidų montuojami tiesiai į asfalto dangą. Juose integruoti maitinimo elementai, kurie jutikliui leidžia veikti nuo 5 iki 10 metų. LED ekranas ir programinė įranga pagaminti Lietuvoje.

Kuomet šioje Gedimino gatvės atkarpoje būna užimtos visos parkavimo vietos, vairuotojams rekomenduojama automobilį statyti kitame Gedimino gatvės ruože tarp Kęstučio ir Miško gatvių arba prie 24 numeriu pažymėto pastato Kęstučio gatvėje esančioje stovėjimo aikštelėje.

"Siekiant, kad sistema veiktų kuo tiksliau, visų vairuotojų prašome laikytis kelių eismo taisyklių ir automobilius statyti į subraižytas stovėjimo vietas", — į kauniečius kreipėsi Limanauskas.

Planuojama, jog ateityje diegiant išmanaus parkavimo sistemas informaciją apie laisvas stovėjimo vietas bus galima matyti ne tik LED švieslentėse, bet ir mobiliųjų telefonų aplikacijoje.

79
Tegai:
vairuotojai, automobilių parkavimas, Kaunas
Temos:
Kaunas — antroji Lietuvos sostinė (262)
Dar šia tema
Naujo Kauno tilto forma primins tarpukariu Lietuvoje gamintus lėktuvus
Kaune atsiras požeminė perėja su menine instaliacija
Kaune įrengta pirmoji turbožiedinė sankryža
Kaune atnaujintas eismas Ražiškių viaduku
Pasienio punkte, archyvinė nuotrauka

Dokumentų patikrai pasienyje bus pasitelktas dirbtinis intelektas 

(atnaujinta 14:14 2020.11.25)
Sukurtų technologijų bandymai nuo kitų metų pavasario bus atliekami keturių ES valstybių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose JK, Lietuvoje, Graikijoje ir Nyderlanduose

VILNIUS, lapkričio 25 — Sputnik. Lietuvos ir kitų ES šalių pasienyje dokumentų patikrai  bus pasitelktas dirbtinis intelektas, praneša Valstybės sienos apsaugos tarnyba.

Antradienį VSAT ir Baltijos pažangių technologijų institutas (BPTI) pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl pasienio kontrolės specialistų ir mokslininkų bendradarbiavimo bei apsikeitimo duomenimis vystant inovatyvias technologijas.

Jos jau artimiausiu metu leis ne tik Lietuvos, bet ir kitose ES pasienio punktuose padidinti keliautojų patikros patikimumą ir greitį, dirbtinio intelekto pagalba optimizuos dokumentų patikros, atvykimo-išvykimo duomenų atnaujinimą realiu laiku.

"Automatizuota ar pusiau automatizuota dokumentų patikra naudojant vaizdo atpažinimą, kuriai ketiname pasitelkti dirbtinį intelektą, padės veiksmingiau valdyti teisėtą trumpalaikį buvimą, pagerins galimybes nustatyti dokumentų ir tapatybės klastojimo atvejus, palengvins sienos kirtimą sąžiningiems keliautojams, ir, aišku. pareigūnų darbą", — pasakoja Baltijos pažangių technologijų instituto direktorius dr. Tomas Žalandauskas.

Žalandausko teigimu, taikant gilius dirbtinius neuroninius tinklus yra pasiekiamas vis tikslesnis automatinis dokumentų, net ir rašytų ranka, nuskaitymas, todėl ateityje automatinė dokumentų analizė bus taikoma vis plačiau. D4FLY projektas yra viena iš tokių dirbtinio intelekto taikymo iniciatyvų.

Pasak Žalandausko, šiuo metu BPTI mokslininkai dirba tobulindami automatizuotos dokumentų patikros prototipą. Jo kūrimo procese, nustatant reikalavimus technologijoms ir jų funkcionalumui, dalyvauja ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos specialistai.

"Mūsų komandos kuriamo prototipo funkcija yra automatiškai atpažinti ir nuskaityti spaudus Šengeno sieną kertančio asmens pase. Taip būtų sutrumpinamas VSAT pareigūno skiriamas laikas ieškant vizų galiojimo laikotarpių neatitikimų ir vertinant buvimo Šengeno erdvėje pažeidimus konkretaus keliautojo maršrute. D4FLY kuriami įrankiai sudarys sistemą, kuria naudodamiesi pasieniečiai galės greitai ir visapusiškai patikrinti dokumentų autentiškumą ir aptikti pažeidimus", — apie Lietuvos tyrėjų kuriamą technologiją pasakoja BPTI vadovas.

Sukurtų technologijų bandymai bus atliekami keturių ES valstybių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose Jungtinėje Karalystėje, Lietuvoje, Graikijoje ir Nyderlanduose. Bandymai Lietuvoje prasidės 2021 metų pavasarį. 

Jų metu sausumos pasienio kontrolės punkte vykdant keliautojų patikrą planuojama testuoti naujas technologijas, padedančias aptikti padirbtus dokumentus ir sienos kirtimo tvarkos pažeidimus. Svarbiausias pirmų pilotinių bandymų tikslas - įvertinti kuriamos sistemos pritaikomumą ir patogumą pasieniečių darbe.

"D4FLY" (Tapatybės ir dokumentų klastojimo nustatymas keliaujant) konsorciumo projektas yra ES mokslo plėtros programos Horizontas 2020 dalis ir yra skirtas technologijų, lengvinančių ir pagreitinančių sienų kirtimo procedūras, kūrimui. Projekte dalyvauja 18 partnerių iš Vokietijos, Nyderlandų, Graikijos, Norvegijos, Suomijos, Airijos, Jungtinės Karalystės, Lenkijos, Latvijos, Šveicarijos ir Lietuvos.

Tegai:
ES, Lietuva, dirbtinis intelektas
Dar šia tema
Pasieniečiai Nemune aptiko vaistus ir tuščias jų pakuotes
Pasieniečiai po tiltu aptiko beveik 2 tūkst. kontrabandinių cigarečių
Ligoninės palata

SAM: į ligoninių COVID-19 skyrius bus kviečiamas pastiprinimas kitų gydymo įstaigų

(atnaujinta 18:18 2020.11.25)
Pažymima, kad darbuotojams, kurie bus komandiruojami darbui kitose įstaigose, turi būti mokamas darbo užmokestis, dienpinigiai ir kitos komandiruotės išlaidos

VILNIUS, lapkričio 25 — Sputnik. Ligoninėms patiriant spaudimą dėl išaugusių koronaviruso pacientų srautų, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su gydymo įstaigų vadovais ieško būdų, kaip sustiprinti medicinos personalą, dirbantį pirmosiose fronto linijose, teigiama SAM pranešime.

Pabrėžiama, kad ekstremaliosios situacijos sąlygomis gydymo įstaigoms susidūrus su personalo trūkumu gali būti pasitelkiamos papildomos pajėgos iš kitų įstaigų.

Vilnius, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владислав Адамовский

"Kai kurios gydymo įstaigos jau pradėjo bendradarbiavimą, pasitelkdamos papildomas pajėgas koronavirusu sergančių pacientų gydymui. Vienas tokių pavyzdžių — Vilniaus miesto klinikinė ligoninė, kuri pasitelkė slaugytojus, gydytojus ir slaugytojų padėjėjus iš poliklinikų pagal trišales sutartis", — teigiama pranešime.

Teigiama, kad padėti su koronavirusu sergančiais pacientais dirbančiam personalui taip pat kviečiami jaunieji gydytojai rezidentai, vidaus ligų gydytojai ir kitų sričių medikai.

Pažymima, kad gydymo įstaigos, turinčios sutartis su ligonių kasomis, priskiriamos civilinės saugos pajėgoms, todėl pritrūkus personalo ligoninės gali kreiptis į SAM bei kitas gydymo įstaigas dėl pastiprinimo. 

Darbuotojams, kurie bus komandiruojami darbui kitose įstaigose, turi būti mokamas darbo užmokestis, dienpinigiai ir kitos komandiruotės išlaidos (kelionės išlaidos ir pan.).

Tegai:
koronavirusas, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), ligoninė
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Vyriausybei siūloma pratesti karantiną iki gruodžio 17 dienos
Europos Komisijos vadovė įvardijo vakcinacijos nuo koronaviruso pradžios datą