Lietuvos oro pajėgų sraigtasparnis, archyvinė nuotrauka

Dauguma Lietuvos kariuomenės sraigtasparnių buvo konfiskuoti Lenkijos piliečio

151
(atnaujinta 11:40 2018.04.11)
Lietuvos kariuomenė jau dešimtmetį neturėjo vienu metu veikiančių trijų orlaivių, o šiuo metu Lietuvos karinės pajėgos turi net šešis sraigtasparnius

VILNIUS, balandžio 11 — Sputnik. Šiuo metu Lietuvos karinės pajėgos turi net šešis sraigtasparnius, į rikiuotę po kapitalinio remonto neseniai sugrįžo sraigtasparniai Mi-8.

Dauguma sraigtasparnių — net aštuoni — į Lietuvos karines pajėgas pateko netikėtu būdu: 1993 metais jie buvo konfiskuoti kaip kontrabanda iš vieno Lenkijos piliečio, atskleidžia Karinių oro pajėgų paslaptis LRT laida "Karinės paslaptys".

Po kelerių metų teismų ir procedūrų orlaiviai buvo perduoti kariuomenei. Po rekonstrukcijos beveik dešimtmetį jie buvo aktyviai eksploatuojami, kol išseko jų resursai. 2016-aisiais buvo likęs tik vienas galintis skraidyti Mi-8T.

Karinių oro pajėgų (KOP) štabo operacijų karininkas majoras Eligijus Rukšnaitis pasakoja, kad Lietuvos kariuomenė jau dešimtmetį neturėjo vienu metu veikiančių trijų orlaivių.

"Po remonto atsirado galimybė turėti tris veikiančius Mi-8, tikimės, kad suremontuoti bus dar trys. Stengiamės aprūpini visus Karinių jūros pajėgų (KJP), SOP, SP, KOP, Pasienio tarnybos poreikius", — kalba Rukšnaitis.

Pasak specialisto, po remonto šie sraigtasparniai gali skraidyti 2 tūkst. valandų arba 8 metus. Pasiekus vieną arba kitą ribą, orlaivių darbas stabdomas, jiems reikalingas kapitalinis remontas.

Naujos kartos bendrovės "Airbus" sraigtasparniai "Dauphin" maksimaliai palengvina pilotų darbą. Tačiau juose be įgulos telpa tik šeši žmonės, nuogąstaujama ir dėl to, kad "Dauphin" yra jautrūs apledėjimui. Būtent todėl šio tipo sraigtasparniai budi paieškos ir gelbėjimo poste Nemirsetoje, prie Baltijos jūros. Jūrinis klimatas yra šiltesnis ir per trejus metus "Dauphin" dėl apledėjimo grėsmės užduoties negalėjo atlikti tik kartą.

Giliau Lietuvoje šaltuoju metų laiku patikimai galėjo budėti tik Mi-8. Aleksoto paieškos ir gelbėjimo poste budėjo Mi-8, o vasarą papildomai jis buvo įdarbinamas Specialiųjų operacijų pajėgų (SOP) ir Sausumos pajėgų (SP) užduotims.

151
Tegai:
Mi-8, sraigtasparnis, Karinės oro pajėgos (KOP), Lietuva
Dar šia tema
Buvęs KOP vadas: niekas neplanavo remontuoti sraigtasparnių Rusijoje
Kai pavojinga remontuoti sraigtasparnius
VSAT sraigtasparnis nukrito į jūrą: Lietuvos pasieniečiai mokėsi padėti sau
Latvijos kariuomenė atsikrato rusiškų sraigtasparnių
Buvęs kariuomenės vadas išteisintas dėl sraigtasparnių taisymo Rusijoje
Discussion