Statyk ir važiuok (Park & Ride) aikštelė Vilniuje, archyvinė nuotrauka

"Park & Ride" aikštelių mokestis nuo gegužės 1-osios bus keturiskart mažesnis

406
(atnaujinta 11:55 2018.04.12)
Šiuo metu galiojantis dviejų eurų už dienos bilietą mokestis, į kurį įeina parkavimas "Statyk ir važiuok" aikštelėje ir kelionės viešuoju transportu po Vilnių visą dieną, pasikeis į 50 euro centų

VILNIUS, balandžio 12 — Sputnik. Nuo gegužės 1 dienos keturis kartus mažėja naudojimosi "Statyk ir važiuok" ("Park & Ride") aikštelėmis Vilniuje kaina, praneša Vilniaus miesto savivaldybė.

Šiuo metu galiojantis 2 eurų už dienos bilietą mokestis, į kurį įeina parkavimas "Statyk ir važiuok" aikštelėje ir kelionės viešuoju transportu visą dieną, bus keičiamas į 50 euro centų.

"Įrengę pirmąsias "Statyk ir važiuok" aikšteles iš karto skelbėme, jog tai pilotinis projektas. Stebėjome rezultatus, juos analizavome, o remdamiesi išvadomis, priėmėme sprendimus dėl pokyčių. Pristatome lanksčią "Statyk ir važiuok" aikštelių kainodarą — nuo šiol vienos dienos bilietas kainuos 50 euro centų, o ateityje mokestis priklausys nuo aikštelių užimtumo", — teigia SĮ "Susisiekimo paslaugos" Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas, Vaidotas Meškauskas.

Новый вид парковки в Вильнюсе Оставляй и езжай
"Statyk ir važiuok" kasa

Pasak Meškausko, paslaugos kainos keitimas yra puikus pirmas žingsnis, siekiant, jog aikšteles išbandytų vis daugiau vairuotojų, be to, mažesnę kainą kaip priimtinesnę įvardijo ir patys aikštelėmis besinaudojantys vairuotojai.

Meškauskas teigia, jog šis sprendimas nėra vienintelis — taip pat svarstomi plėtros, aikštelių perkėlimo, aktyvesnių viešinimo ir visuomenės edukacijos akcijų bei kiti variantai.

Pasak Meškausko, nuo aikštelių atidarymo pernai liepą iki dabar jomis pasinaudota daugiau kaip 3 tūkstančius kartų, o tai reiškia, jog žmonėms šios aikštelės iki šiol netapo dažnai pasirenkama kelionių mieste alternatyva. Svarstomi įvairūs būdai, kaip efektyvinti sistemos "Statyk ir važiuok" veikimą, jog aikštelės vairuotojams, gyvenantiems Vilniuje ar atvykusiems į Vilnių ir keliaujantiems į miesto centrinę dalį, taptų patogesnės ir patrauklesnės, o tai paskatintų juos keisti vyraujančius judėjimo mieste įpročius.  

Šiuo metu Vilniuje privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose veikia trys "Statyk ir važiuok" aikštelės, kuriose vairuotojai gali palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Jos įrengtos Ukmergės g. 246 (šalia PC "Senukai"), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą "Technopolis"). "Statyk ir važiuok" bilietai parduodami pačiose automobilių stovėjimo aikštelėse kiekvieną dieną, nuo 5:00 iki 23:00, arba juos galima patogiai įsigyti, naudojantis mobiliąja programėle m.Ticket.

Новый вид парковки в Вильнюсе Оставляй и езжай
"Statyk ir važiuok" aikštelė Vilniuje

"Statyk ir važiuok" leidžia sutaupyti

"Statyk ir važiuok" aikštelių tikslas yra paskatinti vairuotojus pakeisti savo įpročius — į miesto centrinę dalį ne važiuoti asmeniniu automobiliu, o rinktis viešąjį transportą, taip mažinant užterštumą bei stovėjimo vietų apkrovimą.

Taip pat, naudodamiesi šiomis aikštelėmis, vairuotojai gali sutaupyti — ypač pakeitus kainą į 50 euro centų kainuojantį "Statyk ir važiuok" bilietą, kuris suteikia teisę visą dieną palikti automobilį saugiai stovėti aikštelėje ir neribotą kiekį kartų važiuoti Vilniaus viešuoju transportu iki tos pačios dienos pabaigos.

Remiantis "Susisiekimo paslaugos" specialistų atliktais skaičiavimais, vairuotojas, kuris šiuo metu stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, naudodamasis "Statyk ir važiuok" aikštelėmis, kas mėnesį sutaupytų beveik 60 eurų. Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 valandas ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.

406
Tegai:
Park and Ride, automobilių parkavimas, Vilnius
Temos:
Eismo pakeitimai Vilniuje (88)
Dar šia tema
Vilniaus "Park & Ride" paslauga: kelionė iki centro vos už 2 eurus
Už automobilio stovėjimą galima sumokėti prie bet kurio "Perlas" terminalo
Vilniaus oro uoste pasinaudoti trumpalaikiu parkavimu galima neribotai
Vilniaus geležinkelio stotis, archyvinė nuotrauka

Vilniaus geležinkelio stoties peronuose uždrausta rūkyti

(atnaujinta 14:41 2020.11.29)
Visuose peronuose paviešinti ženklai, nurodantys, kad čia — nerūkymo zona ir keliaujantys kvėpuos grynu oru, be cigarečių dūmų ir nemalonių kvapų

VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Vilniaus geležinkelio stoties peronai paskelbti nerūkymo zona. Apie tai pranešė "Lietuvos geležinkelių" bendrovės spaudos tarnyba.

Prie Vilniaus geležinkelio stoties atidaryta rūkymui skirta atskira erdvė — ją, einant nuo pirmojo perono, lengva rasti pagal nuorodas. Atitinkamai visuose peronuose paviešinti ženklai, nurodantys, kad čia — nerūkymo zona ir keliaujantys kvėpuos grynu oru, be cigarečių dūmų ir nemalonių kvapų.

"Suprantame, kad mūsų klientai turi skirtingus įpročius. Visgi vienų žmonių pasirinkimai neturėtų kenkti kitiems. Todėl ir paskelbėme peronus nerūkymo zona, o rūkantiems įkūrėme atskirą, patogiai pasiekiamą erdvę. Su komanda jaučiame atsakomybę už savo klientų sveikatą — nenorime, kad jie, laukdami traukinio, kvėpuotų cigarečių dūmais", — pasakoja "LTG Link" vadovas Linas Baužys.

Vilniaus savivaldybės vicemerė Edita Tamošiūnaitė, šnekėdama apie iniciatyvą, priminė ir kitas nerūkymo zonas, esančias Vilniuje.

"Džiaugiuosi, kad bendrovė "LTG Link", bendradarbiaudama su mumis, Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė specialią atskirą rūkymo erdvę, o peronus paskelbė nerūkymo zona. Tokių vietų sostinės viešosiose erdvėse yra ne viena. Draudžiama rūkyti Vinco Kudirkos aikštėje, Bernardinų sode, vaikų žaidimo aikštelėse ir viešojo transporto laukimo paviljonuose. Tokiu būdu mėginame mažinti rūkymo poveikį tiek nepilnamečiams, tiek ir likusiai visuomenei", — sakė Tamošiūnaitė.

Nerūkymo zona Vilniaus geležinkelio stoties peronuose taikoma tiek įprastoms, tiek elektroninėms cigaretėms. Netrukus peronus skelbti nerūkymo zonomis planuojama ir kitose didžiosiose stotyse — Kauno, Klaipėdos, Šiaulių.

Tegai:
Lietuvos geležinkeliai, Vilnius, geležinkelio stotis
Dar šia tema
LG: Baltarusijos sienos uždarymas nepaveikė geležinkelių transporto
Rusija gali pasiūlyti Baltarusijai pastatyti trąšų perkrovimo terminalą
Kaukė, archyvinė nuotrauka

Paaiškėjo, kokių profesijų atstovams koronavirusas yra ypač pavojingas

(atnaujinta 10:54 2020.11.29)
Uoslės praradimas yra dažniausias koronaviruso simptomas, tačiau kai kuriems žmonėms tai yra ir svarbiausio darbo įrankio praradimas

VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Kodėl koronavirusas pavojingas parfumeriams ir kuo jų patirtis gali būti naudinga nukentėjusiems nuo COVID-19, Sputnik radijui papasakojo kvepalų studijos "Aromaobraz" savininkė Veronika Bruchoveckaja.

Uoslės praradimas yra dažniausias koronaviruso simptomas. Daugumai žmonių ši problema yra tik nepatogumas, palyginti su kitomis galimomis pasekmėmis. Parfumeriams tai yra į svarbiausio darbo įrankio praradimas, pažymėjo Bruchoveckaja.

"Mes esame labiausiai pažeidžiama grupė, nes nosis yra viena iš parfumerio instrumentų. Nosis ir uoslės atmintis yra labai svarbios mūsų darbe. Dabar stengiamės daugiau dėmesio skirti savo imunitetui, kad nesusirgtume", — sakė parfumerė.

Pasveikimas nuo koronaviruso gali trukti nuo kelių dienų iki kelių mėnesių. Siekdama palengvinti šį procesą, Bruchoveckaja pataria mokytis iš parfumerių, kurie privalo lavinti uoslę darbui. Anot jos, tam reikia įsiminti aromatus. Pradėti reikia nuo pažįstamų maisto ir prieskonių, kurie yra bet kurioje virtuvėje, kvapų: apelsinų, mandarinų, muskato, cinamono ir kt.

"Per dieną reikia sąveikauti su jais, imti ir uostyti, prisiminti, kaip jie kvepia, ir atkreipti dėmesį į kylančius jausmus. Jei per COVID-19 išnyko uoslė, galime atkurti smegenų nervinius tinklus ir padėti atsistatyti", - sakė Veronika Bruchoveckaja.

Tegai:
COVID-19
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
ES pradėjo derybas su "Sputnik V" vakcinos gamintoju
Papasakota apie galimus vakcinos nuo COVID-19 šalutinio poveikio simptomus