Swedbank, archyvinė nuotrauka

"Swedbank" atlygins nuostolius netinkamai informuotiems klientams

23
(atnaujinta 12:07 2018.04.23)
Dalis "Swedbank" klientų nebuvo įspėti, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma, tad gali kreiptis į banką dėl nuostolių kompensavimo

VILNIUS, balandžio 23 — Sputnik. Po Lietuvos banko atlikto tikslinio tyrimo AB "Swedbank" įsipareigojo atlyginti nuostolius savo klientams, kuriuos netinkamai informavo apie kredito kortelės sutarties keitimo metu padidintą kredito kortelės palūkanų normą, praneša Lietuvos banko spaudos tarnyba.

Lietuvos bankas praėjusių metų antrojoje pusėje atliko "Swedbank" tikslinį tyrimą ir jo metu nustatė atvejų, kai klientai, kuriems bankas padidino kredito kortelės limitą, nebuvo tinkamai informuoti apie tai, kad keičiant sutarties sąlygas jiems buvo padidintas ne tik kredito limitas, bet ir kredito palūkanų norma.

2016 metų sausio — 2017 metų gegužės mėnesiais buvo pakeista beveik 14 tūkstančių kredito kortelės sutarčių: 11 tūkstančių atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik trijuose tūkstančiuose atvejų padidinus kredito limitą, buvo padidinta ir palūkanų norma. Pagal Vartojimo kredito įstatymą, vartojimo kredito davėjas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių — ir vartojimo kredito palūkanų norma.  

Siekdami išsiaiškinti, ar "Swedbank" šią pareigą įvykdė tinkamai, Lietuvos banko specialistai atrinko 2017 metų kovo-gegužės mėnesiais sudarytas 278 kredito kortelės sutartis, kuriose palūkanų norma buvo padidinta 0,5-5% punkto. Lietuvos bankas kreipėsi į šiuos klientus, prašydamas atsakyti į klausimą, ar prieš pasirašydami sutartį jie buvo informuoti, kad keisis ir palūkanų norma.

Apklausoje dalyvavo 122 banko klientai, iš kurių 63 atsakė žinoję, o 50 — nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma.

Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsam, ar netgi klaidinanti.  

Tyrimo metu "Swedbank" aktyviai bendradarbiavo su tyrimą atliekančiais Lietuvos banko darbuotojais, ir dar iki tyrimo pabaigos ėmėsi tobulinti klientų aptarnavimą, siekdamas užtikrinti, kad klientai apie esminius vartojimo kredito sutarties sąlygų pasikeitimus ateityje būtų informuojami tinkamai.  

Šeima, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Наталья Селиверстова

Įvertinęs visus veiksnius, Lietuvos bankas įpareigojo "Swedbank" nutraukti nustatytus Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus. Tai bankas jau atliko.

Klientai, kuriems, nuo 2016 metų sausio keičiant kredito kortelės sutartį, buvo padidinta palūkanų norma, ir manantys, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, turėtų kreiptis į "Swedbank".

Pastarasis, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo.

Lietuvos bankas dar kartą ragina visus gyventojus prieš pasirašant sutartis dėl finansinių produktų ypač atidžiai išnagrinėti jų sąlygas.

23
Tegai:
kreditai, Swedbank, Lietuvos bankas, Lietuva