švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, archyvinė nuotrauka

Petrauskienė: švietimo kokybės atotrūkis šalies savivaldybėse yra didžiulis

55
(atnaujinta 11:36 2018.04.25)
Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, kai kuriose Lietuvos savivaldybėse 30-50 proc. mokinių nepasiekia patenkinamo pasiekimų lygmens

VILNIUS, balandžio 25 — Sputnik. Daugiau kaip pusėje šalies savivaldybių kas penktas dešimtokas nepasiekia net patenkinamo matematikos lygio, praneša Švietimo ir mokslo ministerija.

Pagal ministerijos duomenis, Lietuvos mokinių pasiekimų skirtumai savivaldybėse yra vieni didžiausių ne tik Europoje, bet ir tarp visų 72 Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimuose dalyvaujančių šalių.

Kaip šiandien Vyriausybėje vykusiame ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio ir šalies savivaldybių susitikime kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, labiausiai nerimą kelia padėtis savivaldybėse, kur 30-50 proc. mokinių nepasiekia patenkinamo pasiekimų lygmens.

"Matome kad skirtingose savivaldybėse atotrūkis yra didelis. Pedagogai paprastai prastų mokinių pasiekimų priežastis nurodo menką mokinių motyvaciją, nepalankią ugdymui socialinę šeimų aplinką. Tačiau vienos mokyklos tomis pačiomis sąlygomis pasiekia gerų rezultatų, kitos — ne. Lemia ir mokytojų, mokyklos vadovo kompetencija ir savivaldybės požiūris", — kalbėjo ministrė.

Pasak ministrės, mokykla turi rūpintis padėti įveikti atskirtį vaikams, kurie auga nepalankiomis socialinėmis, ekonominėmis sąlygomis — dažnai tik mokykla gali duoti tai, ko nesuteikė šeima. Lietuvoje kas ketvirtas vaikas iki 15 metų gyvena skurdo rizikos sąlygomis, prastesnė padėtis yra kaimo vietovėse — čia 40 proc. mokinių gauna socialinę paramą (mieste — 20 proc.).

Kaip rodo tyrimai, pernai prasčiausiais matematikos rezultatais pasižymėjo Elektrėnų, Birštono, Akmenės, Švenčionių, Ignalinos rajonų mokyklos.

Geriausiais matematikos rezultatais pasižymėjo Kauno ir Panevėžio miestų, Visagino, Palangos, Rietavo, Jonavos rajono dešimtokai — šiose savivaldybėse patenkinamo lygmens nepasiekė ne daugiau kaip 10 proc. mokinių.

Kur kas geresni dešimtokų lietuvių kalbos rezultatai: 18 savivaldybių visi arba beveik visi mokiniai pasiekė pagrindinį lygį. Prastesni rezultatai buvo Rokiškio, Ignalinos, Švenčionių ir Šalčininkų rajonuose: pagrindinio lygmens nepasiekė 10-12 proc. visų dešimtokų.

Kaip rodo EBPO PISA tarptautiniai tyrimai, Lietuvos vaikai, augantys socialiai pažeidžiamose šeimose, pasiekia menkesnių mokymosi rezultatų negu jų bendraamžiai iš palankaus socialinio konteksto šeimų. O kaimo vaikams pavyti bendraamžių iš Vilniaus pasiekimų vidurkį prireiktų 2 papildomų mokslo metų.

55
Temos:
Švietimas Lietuvoje (150)
Dar šia tema
Švietimo ministerija praneša apie 2018 metų brandos egzaminų pasikeitimus
Lietuvos švietimas kitais metais gaus 1,3 mlrd eurų
Lietuvoje reorganizuojami universitetai švietimo kokybei pakelti