Sektorinis greičio matuoklis, archyvinė nuotrauka

Automobilių kelių direkcija atskleidė sektorinių greičio matuoklių veikimo principus

123
(atnaujinta 17:26 2018.06.04)
Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo, per penkis šių metų mėnesius yra užfiksuota 2 835 918 pažeidimų

VILNIUS, birželio 4 — Sputnik. Jau kuris laikas viešojoje erdvėje ir įvairiose žiniasklaidos priemonėse kalbama apie  sektorinius greičio matuoklius. Svarstoma, ar jie veikia, ar ne, kada veiks, ar bus baudžiami visi vairuotojai, kurie greitį viršijo nors vienu kilometru ir panašiai.

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis, rašoma Lietuvos automobilių kelių direkcijos pranešime žiniasklaidai.

Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita — užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje.

Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože). Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas.

Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Jau dabar prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai "Automatinė eismo kontrolė" ir "Galiojimo zona į priekį").

Šiuo metu atliekama kiekvieno ruožo metrologinė patikra. Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai bus baudžiami. Planuojama, kad metrologinė patikra visuose ruožuose bus atlikta iki birželio mėnesio pabaigos. Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį, kad greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia — užtikrinti eismo saugą, skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu.

VRM nori įteisinti automatinių protokolų surašymą viršijusiems greitį >>

Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo. Toliau pateikiame pažeidimų statistiką.

Per penkis šių metų mėnesius yra užfiksuota 2 835 918 pažeidimai. Didžiausias viršytas greitis gegužės mėnesį buvo 188 km/val. magistraliniame kelyje A8 Panevėžys-Aristava-Sitkūnai.

Ši sistema ateityje bus naudojama ir kitiems tikslams: papildomai tikrinant, ar transporto priemonė apdrausta, ar atlikta techninė apžiūra, ar sumokėtas kelių naudotojo mokestis ir pan.

123
Tegai:
greičio matuoklis, greičio viršijimas, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), Lietuva
Dar šia tema
Vairuotojų dėmesiui: Lietuvoje visą parą vykdoma sustiprinta greičio kontrolė
Atšilus orams policininkai atliks greičio kontrolę
Išsisukti nepavyks: kelių policininkams padeda naujas greičio matuoklis
Kauno apskrityje užfiksuota beveik 500 greičio viršijimo atvejų