Kelias, archyvinė nuotrauka

Griūnančio Panemunės aplinkkelio statytojams duotas 2 savaičių terminas

31
(atnaujinta 08:03 2018.09.19)
Kelias, kurio statyba kainavo 26,25 mln. eurų, per trejus metus vietomis įdubo apie 1 metrą

VILNIUS, rugsėjo 19 – Sputnik. Visos už Panemunės aplinkkelio projektą atsakingos grupės įpareigotos per dvi savaites pateikti konkrečius techninius pasiūlymus, kaip ištaisyti atsiradusius defektus ir užtikrinti kelio sankasos stabilumą, informuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija. 

Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas ruože nuo 183,90 iki 187,90 km (Panemunės miesto rytinis aplinkkelis) LAKD ekspertai nustatė akivaizdų broką.

Kelias, kurio statyba kainavo  26,25 mln. eurų, per trejus metus vietomis įdubo apie 1 metrą.

"Informaciją apie milžiniškas sumas, išleistas kelio, kuris akivaizdžiai nekokybiškas, statybai, kelia teisėtą visuomenės pasipiktinimą. Tai nusikalstamas švaistymas ir neūkiškumas, todėl defektai privalo būti ištaisyti", – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ekspertų išvadose rašoma, kad pastebėtos ryškios kelio sankasos deformacijos – kelio "sėdimas", dėl kurio akivaizdžiai matomi kelio dangos geometriniai pakitimai, t. y. deformuoti kelio išilginis ir skersinis profiliai ir kelio elementų, t. y. apsauginių atitvarų, tvorų ir apšvietimo tinklo, defektai.

Kelias, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Липовец

LAKD, gavusi ekspertų išvadas dėl akivaizdaus broko, atsiradusio Panemunės miesto rytiniame aplinkkelyje, supažindino projekto vykdytojus su ekspertų išvadomis dėl defektų. Dabar laukiama rangovų atsakymo bei techninių sprendimų, kaip ištaisyti broką. 

Panemunės miesto rytiniame aplinkkelyje yra nutiestas 4 km ilgio kelio ruožas bei pastatyti 0,463 km ilgio tiltas per Nemuno prataką ir 0,085 km ilgio estakada. Projektas, kurio vertė 26,25 mln. eurų, baigtas ir darbai priimti 2015 metų liepos 8 dieną.

Šiuo metu kelią būtų galima eksploatuoti tik su didelėmis išlygomis – turėtų būti pritaikytos papildomos priemonės ir apribojimai, kurie užtikrintų eismo dalyvių saugumą.

31
Dar šia tema
Valstybinės reikšmės keliuose 90% pėsčiųjų perėjų yra nesaugios
Kaune kelininkus privertė perkloti asfaltą
Lietuvoje per trejus metus suiro kelias už 26,25 mln eurų
Kelią Vilnius-Utena žada rekonstruoti iki 2020 metų