Televizoriaus pultas

Grybauskaitė pasiūlė padidinti baudas klaidinančią reklamą

20
(atnaujinta 17:57 2018.09.24)
Lietuvos vadovė mano, kad būtina susieti baudas su bendrovių pajamomis ir įpareigoti jas išmokėti kompensaciją iš karto po teismo sprendimo

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė pasiūlė nustatyti baudas už vartotojus klaidinančią reklamą priklausomai nuo įmonės, kuri ją gamina, pajamų, praneša Prezidento spaudos tarnyba.

Lietuvos prezidentė susitiko su Konkurencijos tarybos pirmininku Šarūnu Keserausku ir aptarė su juo augančių kainų ir konkurencijos stiprinimo bei vartotojų teisių gynimo problemas.

Grybauskaitės teigimu, šiuo metu prekių ir paslaugų reklama daro didelę žalą vartotojui.

"Kai žmonėms siūlomas gydomasis vanduo, neturintis tokių savybių, kai perkant pigų skrydį bilieto kaina išauga dvigubai, kai biurų patalpos pardavinėjamos kaip butai — tokie atvejai mūsų rinkoje pernelyg dažni. Pagrindinis ir patikimas būdas išvengti apgaudinėjimo — didinti sąžiningą konkurenciją, neleisti verslui piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi ir išvengti atsakomybės už prasižengimus", — sakė prezidentė.

Valstybės vadovė siūlo iš dalies pakeisti konkurencijos įstatymą, įtvirtinant, kad bauda už klaidinančią reklamą turi būti sumokama iš karto arba pateikiama jos dydį atitinkanti banko arba kitos finansinės institucijos garantija.

Siūloma susieti bendrovės pajamas su įmonės pajamomis ir skirti baudas iki 3 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau nei 100 tūkstančių eurų. Už pakartotinai padarytą pažeidimą — iki 6 proc. pajamų, bet ne daugiau nei 200 tūkstančių eurų.

Dabar maksimali bauda sudaro 8,7 tūkst. eurų. Šiuo metu baudos Lietuvoje yra vienos mažiausių ES ir neretai jų išvengiama.

Šiuo metu nusižengę verslininkai įpareigojami sumokėti baudą per tris mėnesius, bet, apskundę Konkurencijos tarybos nutarimą teismui, vilkina procesą 2-3 metus, sumokėdami vos 30 eurų žyminį mokestį per visą bylinėjimosi laikotarpį.

Konkurencijos taryba 2015-2017 metais patraukė bendroves atsakomybėn už klaidinančią reklamą 14 kartų. Didžiausią 17,5 tūkst. eurų baudą gavo bedrovė "Cherry Media LT", kuriai priklauso portalas Beta.lt. Bendrovė "Nemuno vaistinė" sumokėjo dvi baudas 13,6 tūkst. eurų dydžio, o bendrovės "Karolinos turas" ir "NT partneriai" sumokėjo po 8,7 tūkst. eurų.

20
Tegai:
reklama, Konkurencijos taryba (KT), Dalia Grybauskaitė
Dar šia tema
Vilniaus meras dėl "Yandex.Taxi" kreipėsi į Konkurencijos tarybą
Estijos kariuomenės reklamos plakate vaizduojamas išsišiepęs lokys
Lietuvos prezidentė siūlo sumažinti antstolių pajamas
Discussion