Vilkikas Scania, archyvinė nuotrauka

Lietuvoje išbandomas pirmasis suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas

16
(atnaujinta 17:48 2018.10.25)
Naujos kartos variklis, veikiantis suslėgtomis gamtinėmis dujomis, yra 15 proc. ekologiškesnis nei dyzelinis variklis, o degalus sunaudoja daug lėčiau

VILNIUS, spalio 25 — Sputnik. Švedijos vilkikų gamintojas "Scania" kartu su logistikos kompanija "Vlantana" ir gamtinių dujų transportui infrastruktūros vystytoja UAB "SG dujos" pristatė pirmąjį Lietuvoje vilkiką, darbui naudojantį suslėgtas gamtines dujas, praneša LRT su nuoroda į įmonės pranešimą žiniasklaidai.

Naujajame "Scania R410" sunkvežimyje yra variklis, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis, kurios laikomos labiau ekologiškomis ir ekonomiškomis. Variklis mažina CO2 ir kitų išmetamųjų medžiagų emisiją 15%, turi didelį potencialą sumažinti išlaidas kurui, dirba tyliau, pasižymi identiškomis dinaminėmis savybėmis kaip ir dyzelinis analogas.

Anot "Scania Lietuva" direktoriaus Dariaus Snieškos, Europos miestuose vis labiau ribojant vilkikų judėjimą su taršiais ir triukšmingais dyzeliniais varikliais, aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus varomų vilkikų paklausa logistikoje sparčiai auga.

Kompanijos "Vlantana" vykdomasis direktorius Vladas Stončius savo ruožtu pareiškė, kad gamtinių dujų panaudojimas vilkikuose prisideda prie ekologiško mobilumo problemų sprendimo bei gyvenimo kokybės gerinimo.

Be to, jis pabrėžė, kad transporto priemonėms, naudojančioms gamtines dujas, leidžiama įvažiuoti į požeminius stovėjimo garažus, bortinius keltus, o dėl ypač mažo kenksmingų dalelių išsiskyrimo atsiveria galimybės judėti apriboto eismo vietose, perpildytose zonose.

Energetikos ministerija ruošasi pirkti SGD laivą-saugyklą >>

Šalyje veikia devynios suslėgtų gamtinių dujų kompresorinės stotys. Viešo pildymo paslaugos teikiamos Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. 

Regione suslėgtų gamtinių dujų stočių tinklas dar platesnis. Estijoje jų daugiau nei dešimt, Suomijoje, Norvegijoje, Lenkijoje kelios dešimtys, Švedijoje – šimtai.

UAB "SG dujos" generalinis direktorius Virginijus Korsakas teigia, kad gamtinių dujų kaip kuro transportui era Lietuvoje prasidėjo tik šiemet.

"2019 metais planuojame atidaryti dar bent dvi suslėgtų gamtinių dujų stotis ir pirmąją Lietuvoje suskystintų gamtinių dujų stotį, skirtą transportui. Jau eksploatuojamose kompresorinėse dujų užpildymo stotyse siekiame įrengti patogias atsiskaitymo sistemas", — pabrėžia Korsakas.

Šiuo metu vieno suslėgtų gamtinių dujų kubinio metro kaina Lietuvoje siekia 0,82 euro už kubinį metrą. Tuo tarpu vienas litras dyzelino kainuoja apie 1,31 euro. 

"Scania" R410 vilkikas su 40 tonų kroviniu ir pripildytomis suslėgtų gamtinių dujų atsargomis gali įveikti iki 500 kilometrų atstumą. Toks nuotolis pakankamas, kad vilkiką būtų galima naudoti miesto, tarpmiestiniams ir regioniniams pervežimų maršrutams.

16
Tegai:
vilkikas, gamtinės dujos
Dar šia tema
Skvernelis: be SGD terminalo dujų kainos būtų dar didesnės
Lietuvoje keičiamas SGD terminalo būtinojo kiekio realizavimo modelis
Ekspertas: Lietuva bendroje dujų rinkoje turės žaisti pagal taisykles
Discussion