Policijos reidas, archyvinė nuotrauka.

Vairuotojų dėmesiui: gali grėsti ir baudžiamoji atsakomybė, ir didėti baudos

45
(atnaujinta 17:01 2018.11.21)
Pagal parengtas ANK, BK pataisas, tikrintis blaivumą atsisakę vairuotojai būtų baudžiami bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki vienerių metų

VILNIUS, lapkričio 21— Sputnik. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK) trečiadienį pritarė įstatymo pataisų paketui, kuriuo siūloma ištaisyti teisės aktų spragą, kai vairuotojai, atsisakę tikrintis blaivumą, išvengia baudžiamosios atsakomybės, rašo LRT.

Jei Seimas pritars TTK išvadai, tokie vairuotojai bus traukiami baudžiamojon, o ne administracinėn atsakomybėn. Be to, parlamentas taip pat turės galimybę padidinti baudas už chuliganišką vairavimą.  

Pagal anksčiau galiojusį Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, vairuotojo atsisakymas tikrintis blaivumą buvo prilyginamas sunkiam girtumui. Už vairavimą neblaiviam, kai vairuotojui nustatomas daugiau kaip 1,5 proc. girtumas, gresia baudžiamoji atsakomybė, todėl vairuotojo atsisakymas tikrintis blaivumą tapo tam tikru būdu išvengti baudžiamosios atsakomybės. Įstatymo spragą buvo pripažinęs ir vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

VRM siūlo nustatyti vienodą atsakomybę tiek už kelių transporto priemonės vairavimą arba mokymą praktinio vairavimo esant apsvaigusiam nuo alkoholio, kai nustatomas 1,51 ir daugiau promilių neblaivumas, tiek ir už neblaivumo patikrinimo vengimą arba alkoholio vartojimą po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo.

Pagal ministerijos parengtas ANK, BK pataisas, tikrintis blaivumą atsisakę vairuotojai būtų baudžiami bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki vienerių metų.

Daugėja nepanorusių pūsti į alkotesterį

Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis, 2017 metais šalies keliuose išaiškinta 9 814 (2016 metais – 10 952, 2015 m. – 13 727) neblaivių vairuotojų, iš jų 5 046 vairuotojams buvo nustatytas didesnis kaip 1,5 promilės neblaivumas, 4 321 vairuotojui nustatytas mažesnis kaip 1,5 promilės neblaivumas, 447 vairuotojai vengė neblaivumo patikrinimo.

TTK diskutuojant dėl teisės aktų pataisų, socialdemokratas Julius Sabatauskas nesipriešino idėjai už vengimą tikrintis blaivymą taikyti baudžiamąją atsakomybę. Seimo narys neslėpė abejonių dėl baudžiamosios atsakomybės taikymo tiems vairuotojams, kuriems nustatomas daugiau negu 1,5 prom. girtumas.

Kelyje, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Вильф

Didėtų baudos už chuliganišką vairavimą

VRM pataisomis, kurioms pritarė TTK ir toliau svarstys Seimas, taip pat siūloma didinti baudas už pavojingą ir chuliganišką vairavimą.

ANK pakeitimais norima numatyti, kad transporto priemonių vairavimas vienu metu ar paeiliui padarant kelis grėsmę eismo saugumui keliančius eismo taisyklių pažeidimus, lenkimas vietose, kuriose draudžiama lenkti, vairavimas neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse, pavojingą situaciją sukėlęs Kelių eismo taisyklių pažeidimas, tokią pat pavojingą situaciją sukėlęs įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą užtrauktų baudą vairuotojams nuo 170 iki 230 eurų ir neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 450 iki 600 Eur (šiuo metu – nuo 300 iki 600 Eur).

Už šiuos pažeidimus, padarytus neblaivaus vairuotojo (daugiau kaip 0,4, be ne daugiau kaip 1,5 prom.), grėstų bauda nuo 900 iki 1200 Eur (šiuo metu – nuo 600 iki 850 Eur).

Pagal VRM pataisas, už chuliganišką vairavimą neblaiviems vairuotojams (daugiau kaip 0,4, be ne daugiau kaip 1,5 prom.) grėstų bauda nuo 1200 iki 1500 Eur (šiuo metu – nuo 850 iki 1200 Eur).

ANK pakeitimais siekiama taip pat numatyti, kad transporto priemonių vairavimas, kai tai daro neblaivūs ar nuo narkotinių medžiagų apsvaigę vairuotojai, užtrauktų baudą nuo 800 iki 1100 Eur (šiuo metu – nuo 300 iki 450 Eur).

45
Tegai:
laisvės atėmimas, bauda, areštas, neblaivumas, vairuotojas
Dar šia tema
Naujos KET: vairuotojai privalo praleisti ketinantį įžengti į perėją pėsčiąjį
Seimas svarstys siūlymą griežtinti atsakomybę už vairavimą neblaiviam
Specialistai ragina iš ankso pasiruošti sudėtingų eismo sąlygų sezonui
Discussion