Vilniaus oro uostas, archyvinė nuotrauka

Konservatorius reikalauja nugriauti sovietinį Vilniaus oro uosto terminalą

260
(atnaujinta 14:16 2018.11.30)
Anot politiko, sovietinis Vilniaus oro uosto terminalas nebeatitinka šiandienos poreikių ir vadina jį "Vilniaus miesto gėda"

VILNIUS, lapkričio 30 — Sputnik. Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Dainius Kreivys oficialiu raštu kreipėsi į Kultūros paveldo departamento direktoriaus pareigas laikinai einantį Algimantą Degutį, prašydamas Vilniaus oro uosto pastatą skubiai išimti iš Lietuvos nekilnojamųjų kultūros vertybių registro. Kreipimesi Seimo narys teigia, kad oro uostą traktuojant kaip architektūrinio kultūros paveldo objektą yra ribojamos pastato rekonstrukcijos galimybės, o esamas pastato išplanavimas nėra pritaikytas dabartiniams keleivių srautams aptarnauti.

Kreivio teigimu, senasis oro uosto pastatas nebeatitinka šiandienos poreikių.

"Šiandien Vilniaus oro uosto keleivių terminalo pastatas yra estetiškai pasenęs, logistiškai nefunkcionalus ir neturi galimybių aptarnauti vis didėjančių keleivių srautų. Susisiekimo ministerijos duomenimis, dėl draudimo griauti sovietinį pastatą oro uosto rekonstrukcijos kaina išauga du kartus. Taigi šis terminalo pastatas neatitinka nei ekonominių, nei kultūrinių kriterijų", ― teigė Kreivys.

Seimo narys oro uostą vadina Vilniaus miesto gėda.

"Visiškai drąsiai galiu pasakyti, kad šiandien Vilniaus oro uostas atrodo apgailėtinai. Tai yra gėda Vilniui. Miesto svečius pasitinka sovietinis, tam nepritaikytas ir nepatogus pastatas. Kai kam oro uostas vis dar yra kultūrinio paveldo objektas. Tai yra kartotinis pastatas, kokie buvo statomi visoje Sovietų Sąjungoje, o vadinti tai paveldu — nėra jokios prasmės", — sakė Kreivys.

Pasak parlamentaro, ypač didelis kolonų skaičius, kurios pripažintos vertingomis savybėmis, esminę terminalo pastato dalį padaro praktiškai nerekonstruojamą. Anot Kreivio, tik nugriovus senąjį pastatą ir vietoje jo pastačius naują, Vilniaus oro uostas taptų panašus į kitus analogiškų dydžių Europos oro uostus.

Anksčiau susisiekimo ministras Rokas Masiulis jau užsiminė, kad valstybė turi planų griauti senąjį terminalą. Tačiau, pasak susisiekimo ministro, reikia užtikrinti pajėgumus Kaune, kad nereikėtų uždaryti Vilniaus oro uosto, todėl Kaune siūloma statyti naują terminalą.

Nuo gruodžio vilniečiai mažiau kentės nuo lėktuvų keliamo triukšmo >>

Vyriausybė gruodį ketina svarstyti Kauno oro uosto plėtros ir atnaujinimo klausimą, nes dabartinis terminalas gali priimti tik 800 tūkst. žmonių ir negalės aptarnauti augančio keleivių srauto.

Ministro teigimu, Kauno oro uostą ateityje žadama sujungti su "Rail Baltica" vėžės Vilniaus atšaka.

260
Tegai:
Vilniaus oro uostas
Dar šia tema
Į Lietuvos oro uostų vystymą planuojama investuoti 700 milijonų eurų
Lietuvos transporto sektoriaus valstybės įmonės pavirs akcinėmis bendrovėmis
Discussion