Sniegas Vilniaus gatvėse, archyvinė nuotrauka.

Pristatyta Lietuvoje dar nežinoma kelių ženklinimo technologija

45
(atnaujinta 18:40 2018.11.30)
Siekiant geresnio linijų atspindžio vietoje įprastinių horizontaliojo ženklinimo linijų naudojamas taškinis ženklinimas — tai linijos, sudarytos iš iškilių taškų ar lašo formos iškilimų, reguliariu atstumu užliejamų ant asfalto

VILNIUS, gruodžio 1 — Sputnik.  Siekiant padidinti eismo saugumą kai kuriose šalyse pradėtas naudoti taškinis (angl. Dot Line) ženklinimas, praneša LRT.

Šiemet pirmą kartą šis ženklinimo būdas išbandytas ir Lietuvoje. Šalyje per metus net 177 dienas sulaukiame kritulių. Lietus apsunkina vairavimo sąlygas – ne tik pablogėja matomumas, bet smarkiai lyjant horizontaliojo ženklinimo juostos tampa sunkiai įžiūrimos.

Siekiant geresnio linijų atspindžio, vietoje įprastinių horizontaliojo ženklinimo linijų naudojamas taškinis ženklinimas. Tai linijos, sudarytos iš iškilių taškų ar lašo formos iškilimų, reguliariu atstumu užliejamų ant asfalto.

Tarp termoplasto taškų paliekami kelių milimetrų tarpai vandeniui nutekėti.

Anot saugaus eismo bendrovės "Biseris" tyrimų ir komercijos direktoriaus Boleslovo Vengrio, toks kelių ženklinimas yra pranašesnis už įprastinį: taškinio ženklinimo paviršius nėra lygus. Specialūs stiklo rutuliukai užpurškiami ant visų ― iškilusių ir įdubusių ― ženklinimo vietų.

Automobiliams užvažiavus ant linijos paviršiaus, dyla tik viršutinis ženklinimo sluoksnis, o šviesą atspindi žemesniuose sluoksniuose esantys stiklo rutuliukai. Dėl šios technologijos linija ilgiau išlieka su atspindžiu.

"Biserio" atstovas pasakoja, kad šio ženklinimo eksploatavimo laikas priklauso nuo eismo intensyvumo. Tokiam ženklinimui gali būti naudojama šalto arba karšto plastiko technologija. Plastiku ženklinamos linijos yra atsparesnės padangų trinčiai ir kelio druskoms nei dažai.

Taškinis ženklinimas nuo įprastinio skiriasi tuo, kad turi pakankamai didelius tarpus, per kuriuos nubėga lietaus vanduo, o esant įprastoms lygioms linijoms vanduo nusistovi linijos paviršiuje ir ant linijos esantys stiklo rutuliukai nebeatspindi šviesos.

pecialistas taip pat pabrėžia, kad tokios linijos saugesnės ne tik dėl geriau atspindimos šviesos. Automobiliu užvažiavus ant linijos, priklausomai nuo taškų aukščio, jaučiama vibracija, o tai gali apsaugoti vairuotojus nuo išvažiavimo iš kelio užsnūdus prie vairo. 

Pirmas tokio ženklinimo atkarpas jau galima rasti Kaune, tad vairuotojai galės įvertinti skirtumą.

45
Tegai:
ženklinimas
Dar šia tema
Klaipėdos viešojo transporto keleiviai neišvengs laikinų nepatogumų
Kaune veikia programėlė, skirta atsiskaityti už viešąjį transportą
Videofaktas: kaip buvo atidaryta "Via Baltica" dalis tarp Kauno ir Marijampolės
"Regitra" išduos atnaujintus transporto priemonių registracijos liudijimus
Discussion