Rombo formos įspėjamieji ženklai, archyvinė nuotrauka

Specialistai prieštarauja Kauno "rombų" įvedimui visuose Lietuvos keliuose

67
(atnaujinta 10:33 2019.01.06)
Kauno eismo organizavimo specialistų teigimu, naujasis ženklinimas padėjo sumažinti eismo įvykių skaičių beveik 40 proc.

VILNIUS, sausio 6 — Sputnik. Specialistų įsitikinimu, šalies keliuose ženklinimo, nenumatyto Kelių eismo taisyklėse (KET), neturėtų būti, o turi būti vienoda, visiems vairuotojams suprantama tvarka.

"Rombais" pažymėtų pėsčiųjų perėjų Kauno gatvėse — keli šimtai. "Rombas" — KET nenumatytas ženklinimas, todėl ši vietos valdžios iniciatyva sukėlė daug diskusijų ir sulaukė kritikos. Susisiekimo ministerija reikalavo "rombus" panaikinti, bet Kauno valdininkai įsitikinę — tai daryti nėra reikalo, esą išties šis nestandartinis sprendimas pasiteisino.

Kauno savivaldybė Susisiekimo ministerijai siūlo įteisinti naująjį kelio ženklinimą — "rombus". Jais Kauno gatvės pažymėtos 2018 metų rudenį.

"Skaičiavome 200 perėjų, kurios jau yra paženklintos, įvykusius eismo įvykius ir matome, kad lyginant su tuo pačiu 2017 metų laikotarpiu eismo įvykių skaičius sumažėjo beveik 40 procentų. Turiu omenyje eismo įvykius, kurių metu pėsčiųjų perėjose buvo "užvažiuota" ant pėsčiojo", — LRT sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Tokį ženklinimą Kauno valdžia sako pasirinkusi neatsitiktinai, esą sprendimas priimtas remiantis užsienio šalių patirtimi. Rombo simbolis, kitur dar vadinamas deimantu, kaip įspėjamasis ženklas naudojamas JAV, Japonijoje, Naujojoje Zelandijoje, Kinijoje, kitose šalyse.

Nors savivaldybės atstovai tikino viską darę dėl eismo saugumo, tokia vietos valdininkų savivalė sulaukė kritikos.

Kauno savivaldybė Susisiekimo ministerijai siūlo tokį ženklinimą ne kaip privalomą, o papildomą įtraukti į Kelių eismo taisykles. Pasak susisiekimo ministerijos atstovo Vidmanto Pumpučio, buvo kreiptasi ir į tarptautines organizacijas dėl tokio simbolio naudojimo, sulaukta neigiamos Jungtinių Tautų atstovų nuomonės.

"Nei Kelių eismo konvencijoje tokio ženklinimo, nei kitose Europos Sąjungos šalyse nėra numatyta. Ir dėl vienos labai paprastos priežasties, pavyzdžiui, vokietis, atvažiavęs į Lietuvą, prancūzas ir kitos šalies Europos Sąjungos pilietis, jis taip pat nežinotų, kaip reikėtų elgtis, ką tai reiškia. Manome, kad pagrindiniai ženklai turi būti suderinti visų pirma su Kelių eismo konvencija ir turi būti įtvirtinti Kelių eismo taisyklėse. Tik tada juos galima diegti", — sako jis.

"Rombai" iki pėsčiųjų perėjos įrengti 15 ir 30 metrų atstumu. Didžiausias skaičius rodo automobilio, važiuojančio 50 km/val. greičiu, stabdymo kelią. Jei automobilis važiuoja per rombus nemažindamas greičio — įžengti į perėją nesaugu.

67
Tegai:
Kaunas, eismo įvykiai, ženklinimas
Dar šia tema
Įkvėptas puikių rezultatų Kaunas rombus siūlo įtraukti į KET
Paskelbta, kur Lietuvoje dažniausiai įvyksta transporto avarijos
Per parą Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo trys žmonės
Discussion