Vilnius

Nuo balandžio 1-osios vairuotojai Lietuvoje gali važinėti greičiau

67
(atnaujinta 13:31 2019.04.01)
Lietuvoje įsigalioja sezoniniai Kelių eismo taisyklių pokyčiai: nuo balandžio 1 dienos keičiasi leidžiamas greitis greitkeliuose, be to, galima važinėti su vasarinėmis padangomis

VILNIUS, balandžio 1 — Sputnik. Nuo balandžio 1 dienos iki spalio 31 dienos įsigalioja sezoniniai Kelių eismo taisyklių reikalavimai, primena Lietuvos kelių policijos tarnyba.

Padangos

Nuo balandžio 1 dienos iki spalio 31 dienos nebetaikomas draudimas eksploatuoti motorines transporto priemones ir jų priekabas, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis.

Mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios kelio dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.

Nuo balandžio 10 dienos iki spalio 31 dienos draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Šiltuoju metų laiku rekomenduojamos vasarinės padangos.

Važiavimo greitis

Balandžio–spalio mėnesiais ne gyvenvietėse lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, greitkeliuose — ne didesniu kaip 120 km/val. greičiu.

Apsauga

Kelių policijos pareigūnai primena, kad vairuotojai ir keleiviai turi pasirūpinti savo saugumu:

  • Važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, vairuotojas ir keleiviai privalo juos užsisegti.
  • Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis, tai yra naudojamos specialios sėdynės.
  • Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones). Išskyrus atvejus, kai minėtos transporto priemonės turi kėbulą (kabiną) ar įmontuotus stogo saugos lankus, kurių paskirtis apsaugoti vairuotoją, keleivį nuo smūgių, ir yra įrengti saugos diržai.
  • Eisme dalyvaujančioje motorinėje transporto priemonėje (išskyrus mopedą, motociklą be priekabos), traktoriuje, savaeigėje mašinoje turi būti: Avarinio sustojimo ženklas ir tiek gesintuvų ir pirmosios pagalbos rinkinių, kiek nustato techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai, be to, turi būti ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais.
  • Transporto priemonėje draudžiama įrengti greitį matuoti trukdančias priemones ir daiktus.
  • Viešajame eisme dalyvaujančių motorinių transporto priemonių, priekabų reikiamą techninę būklę, registravimą ir privalomąjį draudimą užtikrina transporto priemonės valdytojas.

Priminimas dviračių vairuotojams

  • Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Lietuvos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, — ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.
  • Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, — tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Kelių eismo taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę.
  • Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Lietuvos kelių policija atkreipia visų dėmesį: saugų eismą ir aplinką galime kurti tik visi kartu bendromis pastangomis. Dalyvaudami viešajame eisme, privalome elgtis atsakingai, žinoti ne tik savo teises, bet ir pareigas.

67
Tegai:
Kelių eismo taisyklės (KET), vairuotojai, sezoniniai Kelių eismo taisyklių pokyčiai, Lietuva
Dar šia tema
Kelių policija sugalvojo naują būdą pažeidėjams stebėti
Vilniaus rajone moteris mirtinai partrenkė pėsčiąjį
Vaikas mokosi prie kompiuterio, archyvinė nuotrauka

Vaikams sunkumų patiriančių šeimų siūloma leisti mokytis mokyklose

(atnaujinta 23:11 2021.01.15)
Tai būtų aktualu vaikams, gyvenantiems šeimose, kurios neturi pakankamai lėšų, socialinių įgūdžių ar motyvų tam, kad vaikams sudarytų tinkamas ugdymuisi namuose sąlygas

VILNIUS, sausio 15 — Sputnik. Vyriausybei siūloma vaikams, kurie patiria sunkumų nuotolinio mokymo metu, sudaryti sąlygas mokytis nuotoliniu būdu pačiose mokyklose, praneša Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Tokią rekomendaciją pateikė Patariamoji ekspertų taryba prie Vyriausybės.

Ekspertų tarybos teigimu, tai būtų aktualu vaikams, gyvenantiems šeimose, kurios neturi pakankamai lėšų, socialinių įgūdžių ar motyvų tam, kad vaikams sudarytų tinkamas ugdymuisi namuose sąlygas.

Savivaldybių administracijos organizuotų, kad tokiems vaikams, kurie neturi sąlygų mokytis namuose arba kuriems dėl kitų priežasčių reikalinga kita pagalba, būtų užtikrintas nuotolinis ugdymas, priežiūra ir maitinimas švietimo įstaigose.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija jau įtraukė šią priemonę į rengiamą pagalbos priemonių paketą, skirtą kompensuoti per pandemiją patirtus mokymosi praradimus.

Šiuo metu bendrojo ugdymo  programose dalyvaujantiems mokiniams ugdymas yra organizuojamas nuotoliniu būdu, išskyrus specialiosiose mokyklose ir bendrojo ugdymo mokyklų specialiosiose klasėse ugdomus mokinius, pirminiame profesiniam mokyme, vykdomam kartu su socialinių įgūdžių programa, besimokančius mokinius. 

Taip pat išimti taikoma pradinio ugdymo programos vaikus, kuriems savivaldybių administracijos užtikrina vaikų nuotolinį ugdymą, priežiūrą ir maitinimą įstaigose, kai tėvai privalo darbą atlikti darbo vietoje ir negali užtikrinti vaikų priežiūros namuose.

Jei Vyriausybė ekspertų siūlymui pritars, šis pakeitimas įsigaliotų nuo sausio 20 dienos.

Mokiniams reikia mokymosi pagalbos

Ministerija atliko bendrojo ugdymo mokyklų mokinių apklausą, kurios metu paaiškėjo, kad apie 25 tūkst. mokinių reikalinga mokymosi pagalba: papildomai konsultuoti, aprūpinti kompiuterine įranga, užtikrinti interneto ryšį, stiprinti motyvaciją. Maždaug pusei šių mokinių yra skirtas nemokamas maitinimas, o šeimos gauna socialinę paramą.

Paaiškėjo, kad pusei šių mokinių reikalingos papildomos įvairių dalykų konsultacijos. Maždaug tiek pat turi problemų su kompiuterine įranga ir interneto ryšiu. 

Ketvirtadalis šių mokinių neturi motyvacijos mokytis, o kas dešimto vaiko tėvai iš viso nebendrauja su mokykla.

Tegai:
mokykla, vaikai
Dar šia tema
Planuojate sportuoti mokyklos aikštyne? Nepamirškite taisyklių
Po Naujųjų metų mokyklos toliau dirbs nuotoliniu būdu
Cigarečių kontrabanda

Pernai muitinė sulaikė didžiausią cigarečių kontrabandos kiekį institucijos istorijoje

(atnaujinta 22:56 2021.01.15)
Pernai buvo sulaikytas didžiausias nelegalių rūkalų kiekis Lietuvos muitinės istorijoje — 16,6 mln. pakelių cigarečių

VILNIUS, sausio 15 — Sputnik. Nepaisant dėl pasaulinės pandemijos itin sudėtingomis tapusių darbo sąlygų, pareigūnai 2020-aisiais susidūrė ir su didžiuliu cigarečių kontrabandos srautų suaktyvėjimu, praneša Lietuvos muitinės spaudos tarnyba.

Muitinė, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Липовец

Suskaičiavus ikiteisminiuose tyrimuose muitinės kriminalistų sulaikytas cigaretes, paaiškėjo, kad pernai pareigūnams įkliuvo beveik 60 mln. eurų vertės nelegalių rūkalų — iš viso 16,6 mln. pakelių.

Beje, 2019 metai irgi buvo rekordiniai, atitinkamai sulaikyta 8,2 mln. (o 2018 metais — 6 mln.) pakelių kontrabandinių cigarečių. Taip pat 2020 metais buvo sulaikyta ir 28,4 tonos tabako (2019 m. — 21,6 t).

Taip pat pažymima, kad cigarečių kontrabandos srautas buvo kone visiškai sustojęs po rugpjūčio pradžioje Baltarusijoje vykusių prezidento rinkimų. Tačiau to paties mėnesio pabaigoje vėl atsinaujino.

Pernai padaugėjo ir ikiteisminių tyrimų skaičius dėl tabako gaminių kontrabandos: muitinės kriminalistai jų pradėjo 95 (kai užpernai pradėti 68, o 2018 m. — 49).

Taip nuosekliai didėja ir baltarusiškų rūkalų kiekis bendrame kontrabandos sraute. Pernai jau beveik visos (93 proc.) sulaikytos nelegalios cigaretės buvo gamintos Baltarusijoje. Tuo tarpu 2019 metais baltarusiški rūkalai sudarė 85 proc. (o 2018 metais buvo 61 proc.).

Nuo 2020 metų gegužės mėnesio ES įsigaliojęs draudimas prekiauti mėtinėmis cigaretėmis paveikė cigarečių kontrabandos srautus. Tarp muitininkų sulaikytų nelegalių rūkalų padidėjo mėtinių cigarečių kiekis: jei 2019 metais tokios sudarė 3 proc. visų cigarečių, tai 2020 metais — jau 9 proc.

Tiesa, kaitinamojo tabako ("Heets") kontrabanda išliko nežymi — nei 2019, nei 2020 metais ji nesudarė nė 1 proc. bendro sulaikytų tabako gaminių kiekio. Vis dėlto ir šių tabako gaminių nelegalus srautas turi tendenciją didėti — 2019 metais dėl "Heets" kontrabandos pradėtas vienas ikiteisminis tyrimas, o 2020 metais — jau 3.

Prognozuojama, jog, įvertinus cigarečių gamybos mastus Baltarusijoje, kontrabandos srautų mastai ir intensyvumas nemažės ir šiemet.

Tegai:
cigarečių kontrabanda, Lietuva, Muitinė
Dar šia tema
Rentgenu patikrinę automobilio dugną muitininkai aptiko slaptavietes su cigaretėmis
Baltarusija situaciją Medininkų pasienio punkte pavadino kritine
Šalies muitinė įsigijo naują šunį vardu Joga