Lietuvos geležinkeliai, archyvinė nuotrauka

"Lietuvos geležinkelių" 2018-ųjų pelnas didžiausias bendrovės istorijoje

14
(atnaujinta 15:40 2019.04.10)
Per dvejus metus bendrovei pavyko daugiau nei 50 mln. eurų nuostolį 2016-aisiais pakeisti solidžiu 54,8 mln. eurų pelnu pernai

VILNIUS, balandžio 10 — Sputnik. "Lietuvos geležinkeliai" pernai uždirbo didžiausią bendrovės istorijoje 54,8 mln. eurų grynąjį pelną, o akcininkui — Lietuvos valstybei — išmokės rekordinius dividendus: 43 mln. eurų.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigia, jog šie rezultatai pakelia "Lietuvos geležinkelius" į efektyviausiai veikiančių valstybės įmonių gretas.

"Rekordinis "Lietuvos geležinkelių" pelnas ir augantys dividendai yra geriausias įrodymas, kad esminiai pokyčiai įmonės valdyme, veiklos skaidrinimas ir aukščiausi veiklos efektyvumo standartai yra vienintelis teisingas kelias siekiant garantuoti tinkamą grąžą pagrindiniam akcininkui — visiems valstybės piliečiams", — sakė ministras.

"Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška teigia, jog tai tik tarpinė stotelė ambicingiems bendrovės strategijoje numatytiems tikslams pasiekti.

Baltijos šalyse pirmaujančios geležinkelių grupės vadovas priduria, jog rezultatas pasiektas visų pirma išgryninus įmonės veiklas, efektyviai valdant sąnaudas ir skaidriai organizuojant pirkimus.

"Lietuvos geležinkelių" grupė 2017-aisiais uždirbo 27 mln. eurų. Tuo tarpu 2016-aisiais grupė patyrė 52,5 mln. eurų nuostolį. Pernai pasiektas rezultatas — rekordinis "Lietuvos geležinkelių" bendrovės istorijoje.

Bendrovės valdyba taip pat patvirtino didžiausius skiriamus dividendus — 43 mln. eurų. Jie bus išmokėti šiemet. Pernai už 2017 finansinius metus buvo išmokėta 34 mln. eurų. Už 2016 finansinius metus dividendų mokėta nebuvo.

Šiuos rezultatus pavyko pasiekti padidinus krovinių vežimo apimtis. 2018 m. "Lietuvos geležinkelių" Krovinių vežimo direkcija pervežė 56,8 mln. tonų krovinių arba 4,2 mln. tonų daugiau nei 2016-aisiais (52,6 mln. tonų). Beveik milijonu tonų augo iš Baltarusijos vežtų krovinių apimtis.

Akcinė bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" įvairių mokesčių forma pernai sumokėjo 123 mln. eurų — 32,9 mln. eurų daugiau nei 2017-aisiais.

Anksčiau Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis atleido Klaipėdos uosto direktorių Arvydą Vaitkų. Pasak Susisiekimo ministerijos vadovo, uosto valdyba abejoja, kad Vaitkus gali pilnavertiškai atlikti savo pareigas.

Masiulio sprendimą dviprasmiškai suvokė valdančiosios partijos "Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga" atstovai, kurie nustebo dėl Vaitkaus atleidimo tuo metu, kai Klaipėdos uostas rodo geriausius rezultatus.

14
Dar šia tema
Vasarą maršruto Vilnius–Kaunas traukiniai važiuos tik iki Palemono
Lietuva ir Latvija pasiginčijo dėl krovinių tranzito geležinkeliu iki Kaliningrado
"Lietuvos geležinkeliai" įsigis naują bilietų pardavimo sistemą