Lėktuvai, archyvinė nuotrauka.

Numatytos priemonės orlaivių keliamam triukšmui mažinti

19
(atnaujinta 20:46 2019.10.17)
Artimiausiu metu ketinama įvesti griežtesnius reikalavimus į sostinę atskrendantiems ar iš jos išskrendantiems orlaiviams, tad Vilniaus gyventojai triukšmo girdės dar mažiau

VILNIUS, spalio 17 — Sputnik. Artimiausiu metu ketinama įvesti griežtesnius reikalavimus į sostinę atskrendantiems ar iš jos išskrendantiems orlaiviams, rašoma Susisiekimo ministerijos pranešime.

Viena iš netrukus įsigaliosiančių svarbių triukšmo mažinimo priemonių iš Vilniaus oro uosto išskrendantiems lėktuvams — reikalavimas kylančio orlaivio pirmajam posūkiui. Anot VĮ "Oro navigacija" Oro eismo vadybos skyriaus vadovo Romano Petrovskio, posūkį norintys daryti orlaiviai turės pakilti aukščiau, dėl to triukšmo poveikis bus mažesnis.

"Nuo šių metų gruodžio 5 dienos orlaiviams, kylantiems šiaurės kryptimi pagal standartinį maršrutą, daryti pirmąjį posūkį bus leidžiama tik tada, kai lėktuvas pasieks ne žemesnį nei 4000 pėdų (apie 1300 m) aukštį nuo vidutinio jūros lygio, t. y. aukštis bus 1000 pėdų (apie 300 m) didesnis, nei leidžiamas šiuo metu", — aiškina Petrovskis.

Į Vilniaus oro uostą atskrendantys lėktuvai artėja tūpti pagal skirtingas sistemas. Viena jų — visakryptis radijo švyturys. Techninės priežastys lemia, kad naudojantis šia sistema orlaivių leidimosi trajektorija nesutampa su kilimo-tūpimo tako ašine linija. Dėl to tankiai apgyvendintą šiaurės rytinę miesto dalį pasiekia didesnis besileidžiančių orlaivių keliamas triukšmas.

Romano Petrovskio teigimu, šių metų pavasarį buvo peržiūrėti artėjimo tūpti iš šiaurės krypties maršrutai, įvertinta galimybė perkelti visakrypčio radijo švyturio tūptinės trajektoriją maksimaliai į rytus, taip sumažinant triukšmo poveikį tankiau apgyvendintiems Vilniaus mikrorajonams.

Be to, šių metų pavasarį Lietuvos oro uostai pranešė apie kartu su VĮ "Oro navigacija" pasirašytą išsamų ilgalaikį kompleksinių triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo planą, kuriuo siekiama efektyviausio rezultato derinant skirtingas priemones. Petrovskis pažymi, kad virš Vilniaus skrendantys orlaiviai jau laikosi dalies šiame plane nurodytų reikalavimų, dar dalį triukšmą mažinančių priemonių numatyta įdiegti ateityje. Pavyzdžiui, nakties metu, t. y. nuo 22:00 iki 7:00 valandos, orlaivių įgulos turi griežtai laikytis nustatyto standartinio išskridimo maršruto, kuris yra virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų.

"Orlaiviams taip pat draudžiama staigiai stabdyti naudojant orlaivio jėgaines (variklį) ir nebegalima vykdyti orlaivių variklių bandymų", — pabrėžia "Oro navigacijos" atstovas.

Sostinės oro vartuose triukšmas nuolat matuojamas įranga, kurią sudaro 4 stacionarios ir 2 mobilios stotys. Oro uostas taip pat yra įsigijęs ir specialią programinę įrangą, kuria naudodamasis gali atlikti stebėseną, ar oro linijų bendrovės laikosi joms nustatytų reikalavimų.

Europos oro uostai
© Sputnik /
Europos oro uostai
19