Taksi ženklas

Klaipėdoje neblaivus vyras grasino taksi vairuotojui pistoletu

(atnaujinta 17:29 2020.01.05)
Įtariamasis buvo sulaikytas. Incidentas įvyko dėl to, kad vyras nenorėjo susimokėti už taksi paslaugas

VILNIUS, sausio 5 — Sputnik. Klaipėdoje neblaivus vyras pagrasino taksi vairuotojui ginklu, pranešė Lietuvos policija.

Incidentas įvyko ankstų šeštadienio rytą.

Vyras atsisakė mokėti taksi vairuotojui, tada išėmė daiktą, kuris atrodė kaip ginklas, ir pradėjo grasinti.

Policijos pareigūnai įvykio vietoje rado numestą dujinį pistoletą.

Neblaivus (1,65 prom. alkoholio) įtariamasis buvo uždarytas į areštinę.

Tegai:
ginklas, įvykiai, Klaipėda
Dar šia tema
Policija dėl Kryžių kalne išniekintų kryžių pradėjo ikiteisminį tyrimą
Nuo petardų sprogimų nukentėjo keli Lietuvos gyventojai
Klaipėdos rajone dėl policininko kaltės įvyko eismo įvykis
Rudeninės daržovės ir vaisiai archyvinė nuotrauka

Top 10 sveikiausių rudens maisto produktų: kur rasti ir kaip gaminti

(atnaujinta 16:38 2020.09.30)
Imunologų teigimu, rudenį ypač naudingi maisto produktai, kuriuose yra beta-karotino (medžiagos, žmogaus organizme virstančios vitaminu A). Beta-karotino šaltiniai yra visos daržovės ir vaisiai, kurie yra geltonos, oranžinės ir raudonos spalvos

Galite valgyti skaniai ir sveikai bet kuriuo metų laiku, tai ypač svarbu ne sezono metu, kai organizmas yra labiausiai jautrus virusinėms ligoms ir paūmėjusioms lėtinėms ligoms. Pagrindinė taisyklė, pasak gydytojų, yra bandymas valgyti sezonines daržoves ir vaisius. Todėl prieš sudarant rudens meniu naudinga sužinoti apie naudingiausius rudens sezono produktus.

Morkos

Ši daržovė yra puikus beta-karotino (vitamino A) šaltinis, be to, joje gausu vitaminų B, E, K, PP. Šis šakniavaisius yra naudingas sergant mažakraujyste, nes sudėtyje yra folio rūgšties, reikalingos kraujo ląstelėms susidaryti. Morkose esančios kalio druskos yra naudingos sergant inkstų, širdies ir kraujagyslių ligomis.

Be to, morkos yra "universali" daržovė, kurią galima valgyti žalią, įdėti į salotas, karštus ir šaltus patiekalus. Tuo pačiu metu, termiškai apdorojant, ji nepraranda naudingų savybių.

Свежие овощи
© Depositphotos / Irochka
Šviežios daržovės

Dvi ar trys vidutinio dydžio morkos suteikia dienos beta-karotino (vitamino A) normą. Karotino nauda yra didžiulė, pavyzdžiui, ši medžiaga padeda perdirbti sudėtingus riebalus organizme. Tačiau nepamirškite, kad riebaluose tirpus karotinas yra geriau absorbuojamas organizme, jei morkos pagardinamos su aliejumi arba grietine.

Moliūgas

Moliūgas yra tikras vitaminų lobynas, daržovėje gausu vitaminų (B1, B2, C ir kitų), taip pat mineralų (kalio, magnio, cinko, vario, geležies ir fosforo). Kaip ir morkose, šioje daržovėje yra daug beta-karotino, todėl reguliariai ją vartojant  galima išlaikyti vitamino A normą. Pakanka nedidelės šio produkto porcijos (100–150 gramų), kad organizmas gautų dienos vitamino dozę.

Beta-karotinas išlaikys savo savybes net terminio apdorojimo metu, todėl moliūgą galima virti, kepti,  tačiau geriau, žinoma, vartoti žalią, dedant į salotas. O norint kad beta-karotinas geriau įsisavintų, bus gerai į patiekalą su moliūgais pridėti sviesto arba augalinio aliejaus, grietinėlės, grietinės.

Осенние овощи и фрукты
© Depositphotos / Epitavi
Rudens daržovės ir vaisiai

Rudenį yra didelis rūšių pasirinkimas, kad nebūtų klaidinga, pirmenybę teikite vidutinio dydžio vaisiams su ryškia minkštimu. Skaniausi yra muskato arba stambiavaisės veislės. Jie gali būti tiek apvalūs, tiek pailgi.

Pomidorai

Ruduo laikomas natūraliu pomidorų nokinimo laiku. Veikiami saulės spindulių, jie kaupia galingą antioksidantą — likopeną, kurio savybės pranašesnės už vitaminus C ir E. Likopenas užkerta kelią vėžinių ląstelių vystymuisi ir žymiai sumažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, mažina cholesterolio kiekį, taip pat stimuliuoja smegenis.

Выращивание томатов в тепличном комплексе
© Sputnik / Сергей Пивоваров
Pomidorų auginimas šiltnamių komplekse

Todėl mokslininkai primygtinai rekomenduoja sezono metu suvalgyti bent vieną pomidorą per dieną. Nuskinti ne sezono metu "žieminiai" ir "pavasariniai" pomidorai dėl nenatūralių nokinimo sąlygų ne tik neturi maistinių medžiagų, bet, priešingai, gali kaupti nitratus, kurie turi uždegiminį, "rūgštinantį" ir kancerogeninį poveikį.

Figos 

Rugsėjo ir spalio mėnesiais rinkose pasirodo figmedis, figos. Figos yra unikalios savo sudėtimi, jose yra daug mineralų ir mikroelementų. Pavyzdžiui, figose geležies yra daugiau nei obuoliuose, todėl ji rekomenduojama pacientams, kenčiantiems nuo geležies stokos mažakraujystės. Subrendusiuose vaisiuose taip pat yra vario, geležies, magnio, kalcio, kalio, vitaminų A, B.

Figos rekomenduojamos atgauti jėgas tiems, kurie neseniai sirgo liga. Figmedis naudingas sergant peršalimu, bronchitu ir kvėpavimo takų ligomis, nes turi imunomoduliuojančių savybių. Uoga taip pat rekomenduojama žmonėms, kenčiantiems nuo širdies ir kraujagyslių sistemos ligų, nes joje esantis kalis normalizuoja kraujospūdį ir palaiko širdies darbą.

Прилавок с инжиром, архивное фото
Sputnik
Figos

Nepaisant tokios didžiulės naudos, šis produktas taip pat turi gana pavojingą savybę. Griežtai draudžiama jį valgyti žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, podagra ir ūmine uždegimine žarnyno liga. Taip yra dėl figose esančių skaidulų ir oksalo rūgšties, kurios kai kuriems yra draudžiamos.

Persimonas

Kitas rudens produktas yra persimonas. Oranžinės spalvos vaisiai sunoksta iki spalio pabaigos ir turi daugybę naudingų savybių. Jame esantis vitaminas A apsaugo nuo vėžio, gerina regėjimą ir odos būklę, vitaminai C ir P sumažina kraujagyslių trapumą ir pralaidumą bei padidina imunitetą, o pektinas padeda esant virškinimo trakto sutrikimams, be to, jo minkštimas turi baktericidinį poveikį. Joje esantis jodas padeda sergant skydliaukės ligomis.

Сбор урожая хурмы
© Sputnik / Артур Лебедев
Persimonų derlius

Išsirinkti skanų persimoną nėra lengva užduotis. Ieškokite minkštos, plonos odos ir sausų kotelių.

Bulvės

Naudingiausios bulvės sunoksta iki rudens. Jame gausu askorbo ir folio rūgščių, kalcio, natrio, magnio druskų, fosforo, B grupės vitaminų, PP. Mokslininkai nustatė, kad 300 gramų virtų bulvių per dieną pakanka visiškai patenkinti organizmo angliavandenių, kalio ir fosforo poreikį.

Блюда из картофеля на празднике молодой картошки в Забайкалье
© Sputnik / Евгений Епанчинцев
Bulvių patiekalai

Be to, bulvių krakmolas gali būti puikus apvalkalas ir priešuždegiminis agentas sergant virškinimo trakto ligomis. Tinkamas derinys su kitomis daržovėmis apsaugo nuo rudens virškinimo trakto ligų paūmėjimų. Naudingiausios bulvės yra apkepintos "su mundurais", jas reikia vartoti kartu su žievelėmis, nes yra daugiausiai naudingų medžiagų.

Kriaušė

Gydomąsias kriaušių savybes lemia ne vitaminų sudėtis (vitaminų šiame vaisiuje yra palyginti nedaug), o visų pirma tai, kad yra maistinių skaidulų (pektino), kurie pagerina žarnyno veiklą, kalio, širdžiai naudingo mineralo, folio rūgšties, kurios čia dar daugiau nei obuoliuose ir kobaltas — hematopoetiniai elementai, dalyvaujantys naujų ląstelių formavime, ir arbutinas, kuris gali užkirsti kelią inkstų ir šlapimo pūslės patologijų vystymuisi.

Tam tikru požiūriu ji yra net sveikesnė nei obuoliai, nes jos glikemijos indeksas yra mažesnis, o tai reiškia, kad ji absorbuojama lėčiau bei tuo pačiu metu nereikšmingai padidina cukraus kiekį kraujyje. Be to, kriaušės suteiks sotumo jausmą, nes, priešingais nei obuoliai, jos nėra tokios rūgščios.

Груши, архивное фото
© CC0 / pixabay
Kraiušės

Žalioji kriaušė dėl sutraukiančių savybių padeda nuo viduriavimo. Kriaušes geriausia valgyti žalias, tačiau jas galima ir apkepti, tokiu atveju pektinai padės susidoroti su cholesterolio pertekliumi.

Burokėliai

Burokėliai yra mažai kaloringas produktas, kuris rudenį turėtų būti ant kiekvieno stalo. Šiuose šakniavaisiuose yra daug naudingų medžiagų: vitaminų A ir P, vitamino B grupės, kalcio, fosforo, jodo, magnio, vario, kalio, natrio, boro ir cinko, folio ir askorbo rūgščių, beta-karotino.

Dėl gausios cheminės sudėties burokėliai gerina širdies ir kraujagyslių veiklą, mažina cholesterolio kiekį, padeda atsikratyti peršalimo, valo organizmą nuo toksinų, teigiamai veikia smegenų kraujagysles, padeda įsisavinti vitaminą D. Burokėliai yra naudingi mažakraujystės prevencijai, stiprina širdies ir kraujagyslių sistemą.

Burokėlius galima virti, kepti, troškinti, žalius dėti į daržovių salotas. O dar daržovė padidina kūno ištvermę, suteikia jėgų ir skatina serotonino — laimės hormono — gamybą.

Paprikos

Ši lengva ir maistinga daržovė yra puikus beta-karotino šaltinis, o kalbant apie vitaminą C, raudonosios paprikos yra antroje vietoje po erškėtuogių. Geltonosiose paprikose yra daug karotino, kuris yra atsakingas už regėjimo aštrumą ir odos vientisumą. Žaliosios pipirikos turi žemą glikemijos indeksą ir normalizuoja nervų veiklą. Be to, paprikose yra vitaminų A, E, K ir beveik visos grupės B grupės vitaminų.

Прилавок с болгарским перцем
© Sputnik / Виталий Тимкив
Paprikos

Norint, kad paprikos duotų kuo didesnę naudą organizmui, jas reikia valgyti šviežias, terminio apdorojimo metu produktas praranda iki 70 procentų svarbių mikroelementų. Beje, nedaugelis žino, tačiau didžiausia vitaminų koncentracija šioje daržovėje yra kojelės vietoje, tai yra toje dalyje, kurią paprastai be jokios abejonės nupjauname.

Riešutai

Rudenį mūsų organizmui ypač reikia kaloringo maisto, nes jam reikia energijos pasiruošti žiemai. Bet jokiu būdu neturėtumėte jo "palepinti" vadinamaisiais greitaisiais angliavandeniais — jokio greito maisto. Geriausias užkandis yra riešutai. Tiesa, su jais reikia būti nuosaikiems.

Кедровые орехи на продовольственной ярмарке
© Sputnik / Виталий Аньков
Riešutai

Sauja riešutų per dieną yra puikus baltymų, būtinų omega-3 riebalų rūgščių, antioksidantų, vitaminų E ir B2 šaltinis. Juos galima valgyti kaip užkandį arba dėti į salotas, dribsnius ir kepinius. Tačiau šį produktą reikėtų vertinti ypač atsargiai tie, kurie gali būti jiems alergiški.

Tegai:
ruduo, sveikata, daržovės, vaisiai
Temos:
Medicina ir sveikata
Pagyvenęs žmogus, archyvinė nuotrauka

Kokia šiandien diena: spalio 1-osios šventės

(atnaujinta 17:32 2020.09.30)
Nuo spalio 1-osios iki metų galo lieka 91 dienos, dienos ilgis — 11 val. 36 min.

Spalio 1 yra 274-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių, šiais keliamaisiais metais — 275-a. Nuo šios dienos iki metų galo lieka 91 dienos.

2020 metų spalio 1 dieną saulė teka 07:20, leidžiasi 18:56, dienos ilgis — 11 val. 36 min.

Tarptautinė pagyvenusių žmonių diena

1990 metų gruodžio 14 dieną Jungtinių tautų organizacijos Generalinė asamblėja paskelbė spalio 1-ąją Tarptautine pagyvenusių žmonių diena. Dar 1982 metais Vienoje buvo patvirtinta tarptautinė senėjimo problemų sprendimo programa, o 1991 metais Generalinė asamblėja patvirtino rezoliuciją, kurioje išdėstytas požiūris ir į senatvės problemas ir nuostatai, kurių patariama laikytis visoms šalims.

Šią dieną skatinama atkreipti dėmesį į senėjimo problemas, pagyvenusių žmonių gyvenimo sąlygas, ugdyti jaunų žmonių pagarbą senyvo amžiaus žmonėms.

Kai kuriose šalyse šią dieną sudaromos būtent pagyvenusiems žmonėms skirtos televizijos ir radijo programos. Pagyvenusių žmonių teises ginančios asociacijos, visuomeniniai fondai organizuoja įvairius renginius, konferencijas, paramos akcijas.

Lietuvoje ši diena paskelbta minėtina Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos iniciatyva, patvirtinus LR Vyriausybei.

2020 metų pradžioje, Statistikos departamento duomenimis, šalyje gyveno 556 tūkst. (19,9 proc.) pagy­ve­nu­sių (65 metų ir vyresnio amžiaus) žmonių.

Europos statistikos agentūros "Eurostat" duomenimis, 2060 metų Lietuvoje bus 2,5 mln. gyventojų, iš jų pensininkų — daugiau nei 800 tūkst.

Pasaulinė vegetarų diena

Pasaulinė vegetarų diena švenčiama nuo 1977 metų. Šią dieną žmonės skatinami nevalgyti mėsos ir apskritai keisti savo maitinimosi įpročius. Įvairiose šalyse šią dieną organizuojami renginiai, specialios radijo ir TV programos, rengiami vegetariški pietūs.

Vegetarais tampama dėl kelių priežasčių: etinės (nežudyti gyvūnų), sveikatos (riebus gyvulinis maistas sukelia ligas). Vegetarų esama kelių rūšių. Vieni nevalgo tik mėsos, bet valgo žuvį. Kiti nevalgo jokios mėsos (galvijų, paukštienos, žuvies), taip pat iš mėsos gaminamų produktų — taukų, želatinos. Vadinamieji veganai nevalgo net ir pieno, sūrio, kiaušinių; laikydami šiuo produktus gyvulių išnaudojimu.

Pasaulinė muzikos diena

1975 metais UNESCO paskelbė spalio 1-ąją Tarptautine muzikos diena. Vienas iš šios šventės iniciatorių — kompozitorius Dmitrijus Šostakovičius. Šią dieną įvairiose šalyse rengiami geriausių šalies atlikėjų koncertai.

Dabar muzikos yra įvairiausių stilių, kiekvienas renkasi, kas jam patinka. Visais laikais aukštinama klasikinė muzika. Yra pastebėta, kad muzika turi įtakos žmonių ir sveikatai ir aktyvumui. Rytą patariama klausytis linksmos, greitos muzikos, kuri prižadintų, suteiktų energijos dienai. Vakare, kad geriau užmigtum — ramesnės lėtos muzikos. Pastebėta, kad muzika turi įtakos ir gyvuliams. Pvz., atliktas eksperimentas su karvėmis rodo, kad karvės, kurioms buvo duodama klausytis Mocarto, davė daugiau pieno.

Psichologai teigia, kad muzika galima gydyti neurozę, depresiją, širdies ir kraujagyslių ligas, numalšinti skausmą.

Tarptautinė kavos diena

Tarptautinės kavos organizacija 2014 metais paskelbė spalio 1-ąją Tarptautine kavos diena. Tarptautinė kavos diena skirta pašlovinti šiam populiariam gėrimui. Šią dieną įmonės prekiauja kava su nuolaida arba nemokamai, organizuoja įvairias akcijas.

Pripažįstama, kad kavoje esantis kofeinas gali pakelti nuotaiką, pagerinti reakciją, atmintį, budrumą ir kognityvinę (pažinimo) smegenų funkciją. Kava taip pat gerina fizinius sugebėjimus. Kofeinas spartina medžiagų apykaitą ir riebiųjų rūgščių oksidaciją, todėl kava gali padėti deginti riebalus. Kava mažina tikimybę susirgti II tipo cukriniu diabetu, Parkinsono liga, mažina ir akmenų atsiradimo tulžyje ir inkstuose riziką.

Tačiau dažnai vartojamas kofeinas kelia streso hormonų kiekį, todėl gali sukelti prastą savijautą, nemigą, nerimą. Žmonėms, turintiems jautresnį skrandį, kava gali sukelti rėmens graužimą. Kavos gerti nepatartina nėščiosioms, nes ji gali padidinti persileidimo riziką. O po puodelio kavos nepamirškite išgerti stiklinės vandens, nes kava skatina skysčių išsiskyrimą.

Katalikai spalio 1-ąją mini Šv. Kūdikėlio Jėzaus Teresę

Ji gimė 1873 metais Prancūzijoje, mirė 1897 metais. Įstojusi į karmeličių vienuolyną, garsėjo nusižeminimu, evangeliniu paprastumu ir pasitikėjimu Dievu. Mirė nuo džiovos, sulaukusi vos 24 metų. Jos autobiografija, pavadinta "Vienos sielos istorija", tapo vienu iš skaitomiausių dvasinių veikalų. 1927 metais su šv. Pranciškumi Ksaveru paskelbta misijų ir misionierių globėja, o 1944 metais su šv. Joana Arkiete — Prancūzijos globėja. 1997 metais šv. popiežius Jonas Paulius II ją paskelbė Bažnyčios mokytoja.

Savo vardadienius šiandien švenčia: Mančius, Mantas, Namgailas, Namgailė, Namgaudas, Namgaudė, Remigas, Remigija, Remigijus, Teresė, Velta.

Tegai:
Lietuva, šventės, šventė
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai