Paryžius

Žiniasklaida: netikėtas karantino poveikis Paryžiuje mažiau triukšmo ir švaresnis oras

(atnaujinta 13:36 2020.03.26)
Stebėjimo centrų duomenimis, dėl sumažėjusio transporto srauto kenksmingi teršalai į atmosferą sumažėjo 20–30 %, o dėl tylos Paryžiuje vėl galima išgirsti paukščių čiulbėjimą

VILNIUS, kovo 26 — Sputnik. Nuo kovo 17 dienos, kai Paryžiuje buvo įvestas karantino režimas, triukšmo ir oro taršos lygis Prancūzijos sostinėje pradėjo sparčiai mažėti, rašo CNEWS.

Stebėjimo centrų duomenimis, dėl sumažėjusio transporto srauto kenksmingi teršalai į atmosferą sumažėjo 20–30 %, o dėl tylos Paryžiuje vėl galima išgirsti paukščių čiulbėjimą, rašoma laikraštyje.

Po to, kai Prancūzijoje buvo įvestas izoliacijos režimas, Paryžiaus triukšmo lygis nuolat mažėjo kartu su automobilių srautu. Pasak Paryžiaus Bruitparifo regiono triukšmo stebėjimo centro atstovė Fanny Mietlicky, "triukšmo sumažėjimo lygis yra didžiulis". Regione matavimo prietaisai vidutiniškai sumažina triukšmą per dieną nuo 5 iki 7 decibelų, t. y. 66–80 %.

Kai kurie Prancūzijos sostinės gyventojai neabejotinai pastebėjo šiuos pokyčius.

"Dabar atrandame garsus, kurių Paryžiuje dar nesame įpratę girdėti, tokius kaip paukščių čiulbėjimas", — džiugiai pastebi Fanny Mietlicky.

Tačiau, pasak leidinio, kalbama ne tik apie automobilių eismą. Įvedus ribojamąsias priemones, triukšmo lygis sumažėjo ir tose vietose, kur vyravo triukšmas dėl daugybės barų ir restoranų. Kaip pastebi Bruitparif centro vadovė, šiose gatvėse šiandien beveik tylu.

Be to, tyla gali džiaugtis teritorijų, esančių greta šiuo metu sustabdytų statybviečių, gyventojai, tapo tyliau šalia oro uostų dėl žymiai sumažėjusio skrydžių skaičiaus.

Oro kokybė sostinėje pagerėjo, rašoma naujienų šaltinyje. Azoto oksido, teršalų, tiesiogiai susijusių su eismu, kiekis žymiai sumažėjo, tačiau dėl žemės ūkio darbų (ypač purškimo) ir patalpų šildymo (naudojant medieną) kartu su "specifinėmis oro sąlygomis" atsirado kietųjų dalelių.

Kaip pažymėta straipsnyje, jei nebūtų izoliacijos režimo, Paryžiaus regionas kovo mėnesį greičiausiai būtų pasiekęs oro užterštumo piką, kaip įprasta šį mėnesį.

"Šioje, deja, dramatiškoje situacijoje, šie skaičiai patvirtina tai, ką mes kartojame nuo 2014 metų: automobilių eismas yra pagrindinis taršos šaltinis", — sakė Paryžiaus mero pavaduotoja klimato, vandens ir kanalų klausimais Celia Blauel.

Nors vandens kokybė Senoje nebus įvertinta anksčiau nei po kelių savaičių, Blauel jau nurodė į "reikšmingą upių transporto sumažėjimą". Dauguma turistinių laivų nebeplaukia, liko tik dalis krovinių.

Be to, Celia Blauel pažymi, kad pastarosiomis dienomis sostinėje akivaizdžiai sumažėjo "šviesos tarša": "Parduotuvių iškabos ir kai kurie skelbimai nebeveikia arba nebedega". Šios šviesos dažnai kritikuojamos dėl to, kad trukdo normaliam miesto gyventojų miego ciklui.

"Oro, triukšmo ir šviesos tarša neigiamai veikia Paryžiaus sveikatą, biologinę įvairovę ir aplinką. Galėsime apie tai galvoti ir išmokti pamokas ateičiai", — įsitikinusi Blauel.

Koronavirusas: simptomai ir apsaugos metodai

 

 

Tegai:
oro tarša, Paryžius