Lietus, archyvinė nuotrauka

Draudikai papasakojo, kaip išvengti avarijos per lietų

(atnaujinta 20:08 2020.07.26)
Automobilis ant šlapios kelio dangos sustoja lėčiau nei ant sausos, o važiuodamas didesniu greičiu jis gali tapti ir nevaldomas

VILNIUS, liepos 26 — Sputnik. Profesionalūs vairuotojai ir specialistai prasidėjus kelyje smarkiam lietui pataria iš karto mažinti greitį, apie tai praneša draudimo bendrovė BTA.

Mažinti greitį reikia dėl blogėjančio matomumo, tad važiuojant lėčiau paprasčiau pamatyti ir sureaguoti į kilusią netikėtą situaciją. Be to, pats vairuotojas tampa prasčiau matomas ir kitiems eismo dalyviams. Kita svarbi priežastis — automobilis ant šlapios kelio dangos sustoja lėčiau nei ant sausos, o važiuodamas didesniu greičiu jis gali tapti ir nevaldomas. 

"Važiuojant sausu keliu 50 km/h greičiu stabdomas automobilis visiškai sustoja nuvažiavęs maždaug 35 metrus, važiuojant 100 km/h greičiu — apie 98 metrus. Tuo metu šlapia kelio danga sustojimo atstumą pirmu atveju pailgina maždaug 6 metrais, o važiuojant 100 km/h greičiu — apie 25 metrais. Įvertinkite šiuos skaičius ir laikykitės didesnės distancijos nuo priekyje važiuojančių automobilių, kad prireikus spėtumėte sustabdyti", — aiškina bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. 

Kai smarkiai lyja, o automobilio greitis didelis, gali susidaryti situacija, vadinama akvaplaningu — automobilio padangos nebespėja iš po ratų pašalinti vandens ir praranda sukibimą su kelio danga, o automobilis tiesiog "plaukia" vandens paviršiumi.

"Jei jaučiate, kad automobilis pradeda tarsi pats save valdyti ir "neklauso" jūsų, tai gali būti ženklas, kad prasidėjo akvaplaningas. Staigiai stabdyti tokiu atveju negalima, nes automobilis ims slysti ir taps visiškai nevaldomas. Geriausia tvirtai laikyti vairą ir atleisti greičio pedalą, kad greitis mažėtų savaime, kol padangos ir vėl atgaus sukibimą su danga", — pataria Žiukelis.

Akvaplaningą lemia automobilio padangos, jų konstrukcija bei nudėvėjimas. Kai kurios padangos yra labiau pritaikytos drėgnoms kelio dangoms nei kitos. 

Vairuotojams derėtų atkreipti dėmesį ir į protektoriaus gylį. Vasaros sezonu lengviesiems automobiliams rekomenduojamas minimalus padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tačiau jis galėtų būti bent 3 mm. Su tokiomis padangomis vairuotojai jaustųsi saugiau esant šlapiai kelio dangai. 

Apie rūko žibintus

Per lietų derėtų nepamiršti ir žibintų, kurie tokiu metu atlieka tikrai ne antraplanį vaidmenį. Lietuvoje artimos šviesos žibintai arba dienos žibintai turi būti įjungti ir dienos metu, tačiau pastarųjų prasidėjus stipresniam lietui toli gražu nebeužtenka, todėl reikia nepamiršti įjungti artimos šviesos žibintų, kad išliktumėte matomi kitiems eismo dalyviams.

Žiukelis sako dažnai pastebintis lietingu oru važiuojančius automobilius su įjungtais rūko žibintais, tačiau to daryti lengva ranka nederėtų. 

"Šie žibintai gali būti įjungiami tik tada, kai matomumas išties labai prastas, nes kitaip jie akina kitus vairuotojus. Apsispręsti, reikalingas rūko žibintas ar ne, gali padėti priekyje važiuojančio automobilio stebėjimas. Jei jo beveik neįžiūrite, nors žinote, kad jis ten važiuoja, tuomet rūko žibintai reikalingi, nes lygiai toks pats nematomas esate kitiems", — atkreipia dėmesį Žiukelis.

Tegai:
lietus, automobilis
Dar šia tema
Įvardyta, kokie pokyčiai laukia vairuotojų nuo liepos mėnesio
Draudikai papasakojo, kas be greičio viršijimo sukelia eismo įvykius
Tyrimas parodė, kur dažniausiai susižaloja Lietuvos gyventojai
Viešasis transportas Kaune

Kauno viešajame transporte grąžinama įprasta įlipimo tvarka, prekyba bilietais

(atnaujinta 21:01 2020.09.20)
Miesto savivaldybė tikisi, kad įprasta tvarka, geriau išvėdintas viešojo transporto salonas bei tikslesnė keleivių kontrolė prisidės prie miestiečių kelionės komforto ir vis daugiau žmonių sugrįš prie įpročio mieste važinėti viešuoju transportu

VILNIUS, rugsėjo 21 — Sputnik. Kauno miesto viešajame transporte nuo rugsėjo 23 dienos keleiviai vėl galės įsigyti bilietus iš vairuotojų ir įlipti pro priekines duris, praneša miesto savivaldybės spaudos tarnyba.

Tokio sprendimo miesto administracija priėjo konstatavusi, kad savivaldybėje šiuo metu sėkmingai suvaldyta epidemiologinė situacija ir galimos rizikos yra sumažintos iki minimumo.

Kaune, keliaudami autobusais ir troleibusais, keleiviai turi plačias galimybes sumokėti už važiavimą pažymint bilietą programėle "Žiogas" ar naudojantis Kauniečio kortele. Vis dėlto rugsėjį, miestiečiams sugrįžus į darbus ir mokslus, atsiranda vis daugiau iš anksto kelione nepasirūpinusių žmonių.

Anot savivaldybės, keblu susiorientuoti ir į miestą atvykstantiems svečiams. Šie dažniausiai tikisi už kelionę susimokėti įsigydami bilietą transporte. Dėl COVID-19 pandemijos sustabdžius vienkartinių bilietų pardavimą transporte, sulaukta keleivių nepasitenkinimo.

"Suprasdami tokį poreikį ir vertindami situaciją, įrengėme plastikines bei stiklines vairuotojų kabinų sieneles, atskiriančias juos nuo keleivių srauto — pasirengėme saugiai prekiauti bilietais. Sugrąžinus keleivių įlipimą pro priekines duris, efektyviau vėdinsis autobusų ir troleibusų salonai, bus daugiau vietos keleiviams", — pasakė bendrovės "Kauno autobusai" rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

Vis dėlto Dekeris paragino gyventojus bilietais pasirūpinti iš anksto, ir priminė, kad viešajame transporte būtina dėvėti apsaugines kaukes ir stengtis laikytis saugaus atstumo. Taigi įlipus pro priekines duris ir pažymėjus bilietą, keleiviai turėtų praeiti tolyn į salono vidų, pasakė Dekeris.

Pažymima, kad iki šiol Kauno viešajame transporte nenustatyta nė vieno COVID-19 užsikrėtimo atvejo, taip pat jau kuris laikas nefiksuota jokių ligos požymių ir pačioje bendrovėje bei jos aplinkoje. Dėl to nuspręsta autobusuose ir troleibusuose padidinti vietų skaičių keleiviams, tuo pačiu sustiprinant kaukių dėvėjimo kontrolę.

Kauno miesto autobusuose ir troleibusuose toliau kasdien atliekama transporto priemonių dezinfekcija, o keleiviams ties priekinėmis ir vidurinėmis durimis įrengti rankų dezinfekavimo skysčio dozatoriai.

Keleivių laukia ir naujovė — kontrolieriai iš anksto galės blokuoti bilietų žymėjimą, tad čia turėtų ypač suklusti vadinamieji "zuikiai", o visuomet sąžiningai bilietus žymintiems keleiviams pokyčiai bus tiesiog nejuntami.

Nuo šiol kontrolieriai savo darbe pasitelks naujus įrenginius, kuriais blokuos bilietų žymėjimą programėlėje "Žiogas". Specialūs prietaisai leidžia identifikuoti visas į stotelę artimiausiu metu atvyksiančias transporto priemones ir jose iš anksto užblokuoti bilietų žymėjimą.

Primenama, kad visiems keleiviams privalu bilietus pažymėti įlipant į autobusą ar troleibusą. Atidėjusieji šią prievolę, rizikuoja nesuspėti pažymėti bilieto ir sulaukti baudų.

Tegai:
viešasis transportas, Kaunas
Temos:
Kaunas — antroji Lietuvos sostinė
Lietuvos paštas

Lietuvos paštas siūlo sekti savo siuntos kelią 19-oje užsienio šalių

(atnaujinta 21:00 2020.09.20)
Lietuvos paštas įvedė naują tarptautinių siuntų siuntimo paslaugą — "Su sekimu", kuria galima pasinaudoti formuojant siuntą per savitarną

VILNIUS, rugsėjo 21 — Sputnik. Lietuvos pašto savitarnoje pristatoma tarptautinių siuntų siuntimo paslauga — "Su sekimu", leidžianti sekti siuntos kelią 19-oje užsienio šalių, praneša Lietuvos pašto spaudos tarnyba.

Iki šiol tarptautinių siuntų sekimo galimybė buvo gana ribota — pasirinkus paslaugą "Pasirašytinai" (registruotosios korespondencijos atitikmuo) sekimas buvo įmanomas tik siunčiant į šalis, kurios pasirašiusios PRIME susitarimą t. y. įsipareigojusios tarpusavyje keistis siuntų sekimo duomenimis.

Dabar, anot Lietuvos pašto, pasirinkus paslaugą "Su sekimu", galima sekti siuntos kelią siunčiant ne tik į PRIME susitarimą pasirašiusias šalis, bet ir į tokias šalis kaip Australija ir Kanada.

Atkreipiamas dėmesys į tai, kad paslauga "Su sekimu" galima tik formuojant siuntą per Lietuvos pašto savitarną.

Paslaugos pasirinkimo galimybė bus matoma trečiame siuntos formavimo žingsnyje, kuriame iki šiol buvo du pasirinkimai: "Be sekimo" (paprastosios korespondencijos atitikmuo) ir "Pasirašytinai" (registruotosios korespondencijos atitikmuo). Suformavus siuntą, kaip įprasta, sistema automatiškai sukurs siuntos lipdukus, paprašys užpildyti reikalingus lydinčiuosius dokumentus, pavyzdžiui, muitinės formą. Visi lipdukai bei dokumentai turi būti suformuoti savitarnoje, atspausdinti ir pridėti prie siuntos.

Lietuvos paštas, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Александр Липовец

Pažymima, kad savitarnoje suformuotas siuntas galima palikti bet kuriame artimiausiame pašto skyriuje, nelaukiant bendroje eilėje. Pašto skyriuose yra savitarnos langeliai ar tam specialiai pažymėtos vietos, kur galima palikti paruoštas siuntas, jeigu specialios vietos nėra, siuntą galima paduoti klientų aptarnavimo specialistui. Verslo klientų, turinčių atskirus susitarimus dėl korespondencijos paėmimo, siuntas gali paimti laiškininkas.

Siuntą "Su sekimu" galima sekti Lietuvos pašto internetiniame puslapyje.

Daugiau informacijos apie paslaugos "Su sekimu" sąlygas galima rasti Lietuvos pašto tinklalapyje.

Tegai:
Lietuva, siuntos, Lietuvos paštas
Protesto akcija Minske, archyvinė nuotrauka

Minske sulaikytas Tichanovskajos patikėtinis

(atnaujinta 08:13 2020.09.21)
Minske maršo metu buvo sulaikytas Konstitucinio Teismo pagrindinės sudėties narys Olegas Moisejevas, Svetlanos Tichanovskajos patikėtinis

VILNIUS, rugsėjo 21 — Sputnik. Baltarusijos opozicijos koordinacinės tarybos narys Olegas Moisejevas, buvusios kandidatės Svetlanos Tichanovskaja patikėtinis praėjusiuose prezidento rinkimuose, buvo sulaikytas Minske per neteisėtą protestą, pranešė KT spaudos tarnyba.

"Šiandien Minske maršo metu buvo sulaikytas Konstitucinio Teismo pagrindinės sudėties narys Olegas Moisejevas, Svetlanos Tichanovskajos patikėtinis", — "Telegram" pranešė spaudos tarnyba.

Sekmadienį Minske dabartinio prezidento Aleksandro Lukašenkos priešininkai surengė dar vieną nesankcionuotą protesto akciją.

Rugpjūčio 9 dieną, po prezidento rinkimų, kuriuos laimėjo Aleksandras Lukašenka, prasidėjo masiniai opozicijos protestai — CRK duomenimis, jis surinko 80,1% balsų. Pirmosiomis dienomis veiksmus sustabdė saugumo pajėgos, prieš protestuotojus, kurie nesutiko su rezultatais, buvo panaudotos ašarinės dujos, garsinės granatos, vandens patrankos ir guminės kulkos.

Oficialiais duomenimis, pirmosiomis dienomis buvo sulaikyta per 6700 žmonių. Kaip tuo metu pranešė respublikos vidaus reikalų ministerija, per riaušes buvo sužeisti šimtai žmonių, tarp jų — virš 130 teisėsaugos pareigūnų. Akcijos vyksta visą mėnesį po rinkimų — tiek darbo dienomis, tiek savaitgaliais. Tuo tarpu Lukašenkos šalininkai taip pat rengia palaikymo mitingus.

Tegai:
Svetlana Tichanovskaja, Minskas
Temos:
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Dar šia tema
Tichanovskaja garantuoja Lukašenkos saugumą taikaus pasitraukimo atveju
Tichanovskaja papasakojo, apie ką norėtų pasikalbėti su Putinu
Lavrovas: Lietuva ir Lenkija diktuoja Baltarusijai savo valią per Tichanovskają
"Prankeriai" Tichanovskajos ir Nausėdos vardu apgavo Europos Parlamento vadovą