Kaunas

Kaune vykusiame renginyje sąlytį galėjo turėti apie tūkstantis žmonių

(atnaujinta 18:16 2020.08.11)
Kaip paaiškėjo, naujausi COVID-19 atvejai Kauno mieste susiję su neseniai vykusiais viešais renginiais, kuriuose galėjo dalyvauti apie tūkstantis žmonių

VILNIUS, rugpjūčio 11 — Sputnik. Blogėjant epidemiologinei situacijai visoje šalyje ir Kaune, gyventojai raginami nepanikuoti ir imtis prevencinių veiksmų: kreiptis į Koronos karštąją liniją 1808 bei registruotis profilaktiniams tyrimams, rašo Kauno miesto savivaldybės spaudos tarnyba.

Masiškų tyrimų dėl COVID-19 dėka pavyks užkirsti kelią galimoms koronaviruso grėsmėms ir apsaugos nuo infekcijos proveržio. Mobilusis patikrų punktas Kaune pasirengęs atlikti apie 600 tyrimų per dieną, tačiau ėminių kiekiai bus didinami pagal realų poreikį.

Savivaldybės duomenimis, šiuo metu Kaune užfiksuoti 127 sergantieji koranavirusu.

Pasak Kauno mero Visvaldo Matijošaičio, didėjantis COVID-19 susirgimų skaičius nėra tiek grėsmingas, kiek pavojingas gali būti realios situacijos nežinojimas.

"Tik turėdami tikslius skaičius ir identifikavę kuo daugiau naujų susirgimo atvejų, galime rezultatyviai stabdyti viruso plitimą. Labai kviečiu kauniečius uoliau dalyvauti profilaktiniuose tyrimuose. Fiksuojama nemažai besimptomių atvejų. Patirtis parodė, kad tikslūs tyrimų rezultatai neretai gaunami tik praėjus 3–4 paroms nuo inkubacinio periodo pradžios, todėl gyventojams, galimai kontaktavusiems su sergančiaisiais koronavirusu, visų pirma svarbiausia pasirūpinti preciziška saviizoliacija, o tik po to imtis tyrimų. Tai padės apsaugoti nuo užkrato namiškius, kaimynus, bendradarbius ir kitus artimos aplinkos žmones. Mums reikia ne statistinių skaičių, o realių duomenų. Išlikime ir toliau atsakingi bei sąmoningi, padarydami viską, kad Kaunas būtų saugus, o kauniečiai jaustųsi ramūs", — sakė Matijošaitis.

Registracija, kaip įprastai, vyksta paskambinus į Koronos karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808. Tyrimai gyventojams nemokami ir prieinami kiekvienam.

Mobilusis patikrų punktas Kaune įsikūręs miesto kempingo teritorijoje (Jonavos gatvėje 51A). Vienu metu jame gali veikti iki trijų atskirų linijų. Jų veiklos apimtys nuolat koordinuojamos atitinkamai pagal registracijų kiekius.

Kaip paaiškėjo, naujausi COVID-19 atvejai Kauno mieste susiję su neseniai vykusiais viešais renginiais, kuriuose galėjo dalyvauti apie tūkstantis žmonių.

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai pateikia rekomendacijas kauniečiams ir miesto svečiams, galėjusiems turėti sąlytį su asmenimis, kuriems nustatytas koronavirusas.

Suklusti turėtų tie, kurie rugpjūčio 3–6 dienomis lankėsi "Adform kiemelyje" (Rotušės a. 20), taip pat čia vykusiame renginyje "Kitokie pasikalbėjimai su Egidijumi Dragūnu".

Tokia informacija pateikta apibendrinus ir tiksliau nustačius maršrutus bei vietas, kur lankėsi ir dirbo užsikrėtusieji. Gauta duomenų, kad vienas jų taipogi rugpjūčio 4, 5 ir 8 dienomis dirbo restorane "Piano Piano" (Rotušės a. 4).

NVSC atstovai informuoja, kad "Kitokių pasikalbėjimų" renginio dalyviai, žiūrovai priskiriami prie mažos rizikos asmenų, nes vakaras vyko atviroje erdvėje. Jiems rekomenduojama sekti savo sveikatos būklę artimiausias 14 dienų ir kreiptis į Koronos karštąją liniją 1808 registruojantis profilaktiniam ištyrimui.

Tegai:
koronavirusas, Kaunas
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje (2557)
Dar šia tema
Mokslininkas papasakojo apie žmones, kuriems koronavirusas nedaro poveikio
Papasakota apie aviacijos sektoriaus atsigavimo perspektyvas
SAM: atvyko viena iš paskutinių apsauginių kombinezonų siuntų iš Kinijos
Klaipėdos dramos teatras, archyvinė nuotrauka

Kokia šiandien diena: rugsėjo 20-osios šventės

(atnaujinta 09:12 2020.09.19)
Nuo rugsėjo 19-osios iki metų gali lieka 103 dienos, dienos ilgis — 12 val. 29 min.

Rugsėjo 20 yra 263-a metų diena pagal Grigaliaus kalendorių, šiais keliamaisiais metais — 264-a. Nuo šios dienos iki metų galo lieka 102 dienos.

2020 metų rugsėjo 20 dieną saulė teka teka 07:00, leidžiasi 19:24, dienos ilgis — 12 val. 24 min.

Herkaus Manto sukilimo diena

1260 metais prasidėjo didysis Prūsų sukilimas, kurį paskatino Lietuvių ir Žemaičių pergalė prieš kryžiuočius Durbės mūšyje. Vienu iš sukilimo vadų tapo legendinis Herkus Mantas.

1869 metais gimė visuomenės veikėjas, pedagogas, kunigas, kritikas ir lietuvių literatūros klasikas Juozas Tumas-Vaižgantas.

1920 metais Tautų Sąjungos Taryba, stengdamasi sušvelninti konfliktą tarp Lenkijos ir Lietuvos, priėmė rezoliuciją, kuria siūlė tvirtinti Pauliaus Hymenso pasiūlytą Lietuvos ir Lenkijos sutarties projektą, toliau dėl jo nebediskutuojant. Pagal projektą Lietuva ir Lenkija būtų savarankiškomis valstybėmis, turinčiomis bendras užsienio reikalų ir ekonomikos tarybas. Lietuvos sostine būtų patvirtintas Vilnius ir nustatyta aiški tarpvalstybinė siena.

1935 metais Klaipėdos dramos teatre parodytas pirmasis spektaklis — Kazio Inčiūros "Vincas Kudirka".

1989 metais Kaune atkurta Lietuvos šaulių sąjunga.

2001 metais Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Rusijos fondu, renkančiu duomenis apie Antrajame pasauliniame kare naciams tarnavusius asmenis.

2005 metais Lietuvos bankas išleido į apyvartą 500 litų nominalo proginę auksinę monetą, skirtą Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmams. Tūkstančio egzempliorių tiražu iš gryno aukščiausios kokybės aukso nukaldinta moneta kainavo 2020 litų. Visas monetos tiražas buvo išpirktas šalyje per vieną dieną.

Savo vardadienius šiandien švenčia Andriejus, Eustachijus, Fausta, Tautgirdė, Vainoras.

Tegai:
Lietuva, šventės, šventė
Temos:
Svarbios istorinės datos ir šventės Lietuvoje: kalendorius kiekvienai dienai
Mergina ruošia salotas, archyvinė nuotrauka

Įvardytas lengvas ir greitas būdas numesti svorio be dietų

(atnaujinta 21:44 2020.09.19)
Dietologė siūlo savo mitybai pritaikyti "lėkštės metodą", kuris padeda suprasti, kiek tam tikros rūšies maisto produktų galima įtraukti į savo racioną

VILNIUS, rugsėjo 19 — Sputnik. Barselonos "Alimmenta" klinikos mitybos specialistė Adriana Oros paskelbė lengvą ir greitą būdą padėti valdyti mitybą ir koreguoti svorį. Apie tai praneša leidinys ABC.

Kaip pažymėta, "lėkštės metodas" padeda suprasti, kiek tam tikros rūšies maisto produktų galima įtraukti į dietą. Pusė lėkštės turi būti daržovės, žalios arba virtos. Ketvirtadalis jūsų lėkštės — daug biologiškai prieinamų baltymų, tokių kaip kiaušiniai, liesa mėsa, jūros gėrybės, žuvis ar ankštiniai augalai. Dar ketvirtadalis tenka angliavandeniams — makaronams, ryžiams, bulvėms ar viso grūdo duonai. Dietologė taip pat pasiūlė lėkštę papildyti nedideliu kiekiu sveikų riebalų — avokadais, riešutais ar sėklomis.

Jei norite susitvarkyti mitybą, Oros pirmiausia siūlo pasiimti žalių arba virtų daržovių, kuriose yra mažai kalorijų, tačiau patiekalas yra gana sotus. Tada ji pasiūlė pridėti baltymų ir angliavandenių — jų dalis priklauso nuo dienos energijos sąnaudų, o maistą papildyti sveikais riebalais.

Tačiau mitybos specialistė Elisa Escorihuela pažymėjo, kad žmonės ne visada prisimena rekomendaciją vartoti sudėtinius angliavandenius, pavyzdžiui, pilno grūdo duoną. Kita klaida yra netinkamo baltyminio maisto pasirinkimas, pavyzdžiui, pusgaminiai — juose yra daug cukraus, druskos ir sočiųjų riebalų. Oros taip pat pažymėjo, kad žmonės dažnai pamiršta įvairovę: mėsa valgoma dažniau nei žuvis, jūros gėrybės ar ankštiniai augalai.

Ji paaiškino, kad šis metodas iš tikrųjų gali padėti numesti svorio. Dietos pagrindas yra daržovės, kurios skaidulų ir vandens dėka prisideda prie sotumo, o baltymai turi didelę biologinę vertę. Jie taip pat sveikesni ir turi mažiau sočiųjų riebalų. Angliavandeniai turi lėtai ištirpti vandenyje ir būti sudėtiniai. Visa tai suteikia daugiau sotumo.

Skaičiuodami porcijas, turite atkreipti dėmesį į angliavandenius ir riebalus: jų kiekis priklauso nuo žmogaus poreikių ir tikslų. Be to, dėl virškinimo problemų ar tam tikrų maisto produktų netoleravimo turite tiksliai nustatyti daržovių porcijos dydį. Oros pabrėžė, kad dieta turi būti individuali. Be to, reikia atsiminti apie mankštą, suvartojamo vandens kiekį ir stengtis išvengti streso.

Escorihuela paaiškino vegetarams, kad yra du tokio valgymo būdai. Pirmuoju atveju pusę lėkštės turėtų sudaryti daržovės ir nedidelis kiekis vaisių, kitą pusę — augaliniai baltymai. Arba pusė lėkštės taip pat gali būti iš daržovių ar vaisių, ketvirtadalis — baltymai, likusi dalis — sudėtiniai angliavandeniai.

Tegai:
maistas, sveika mityba, sveikata
Temos:
Sveikas gyvenimo būdas — mityba, receptai
Dar šia tema
Lietuvoje ant darželinukų ir pradinukų stalo atsiras daugiau morkų
Sveikuolių pusryčiai: granola su kokoso drožlėmis ir vaisiais
Įvardyti pagrindiniai imuniteto priešai