Doverio uostas Britanijoje

Britanijoje sulaikytas sunkvežimis Lietuvos su 30 kilogramų kokaino

(atnaujinta 09:23 2020.10.15)
Tokio kiekio narkotikų kaina gali siekti apie 2,7 milijono eurų. Įtariamas kontrabanda 27-erių lietuvis sulaikytas

VILNIUS, spalio 15 — Sputnik. Didžiosios Britanijos pasienio tarnyba sulaikė Lietuvoje registruotą sunkvežimį su 30 kilogramų kokaino, praneša žinybos spaudos tarnyba.

Pasieniečiai teigia, kad perėmimas įvyko sekmadienį Doverio uosto rytiniuose dokuose.

Pasieniečiai apieškojo sunkvežimį ir tarp baldų paslėptoje dėžėje rado apie 25 kilogramus kokaino, o vairuotojo salone — dar penkis kilogramus.

Potenciali tokio narkotikų kiekio kaina viršija 2,7 milijono eurų.

Įtariant kokaino kontrabanda, buvo sulaikytas 27 metų Lietuvos pilietis, šio sunkvežimio vairuotojas Ernestas Urbonas. Jis neturi nuolatinės gyvenamosios vietos Britanijoje.

Lietuvis antradienį atėjo į Meidstouno magistratų teismą ir buvo suimtas iki kito pasirodymo Kenterberio karališkajame teisme lapkričio 9 d.

Imigracijos ir teismų reikalų ministras Krisas Filpas pareiškė, kad kartu su partneriais iš Nacionalinės kovos su nusikalstamumu agentūros (NCA) jie padarys viską, kas įmanoma, kad būtų suimti ir patraukti atsakomybėn asmenys, susiję su kontrabanda.

"A klasės narkotikai, tokie kaip kokainas, griauna žmonių gyvenimus, todėl labai džiaugiuosi, kad šis konfiskavimas neleido šiam mirtinam kroviniui patekti į mūsų gatves", — pasakė jis.

Filpas taip pat padėkojo Lietuvos valdžios institucijoms už glaudų bendradarbiavimą kovoje su tokiais sunkiais nusikaltimais.

Tyrimas buvo perduotas Nacionalinei kovos su nusikalstamumu agentūrai (NCA).

Tegai:
Didžioji Britanija, Lietuva, narkotikai, kokainas, kontrabanda
Dar šia tema
Vilniuje sugautas tariamas narkotikų prekeivis
Policija paskelbė narkotikų platintojo sulaikymo operacijos Jurbarke vaizdo įrašą
SAM: narkotikams gaminti naudojamų medžiagų apyvarta bus kontroliuojama griežčiau
Alytaus apskrities kriminalistai sulaikė narkotikų platintoją — video
Lietuvos policija, archyvinė nuotrauka

Per savaitę Klaipėdos policija nustatė daugiau nei 250 greičio viršijimo atvejų

(atnaujinta 16:04 2020.10.26)
Taip pat nubausti trys kelių eismo taisykles pažeidę pėstieji bei keturi dviratininkai, du iš jų buvo neblaivūs

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Praėjusią savaitę Klaipėdos kelių policijos pareigūnai priemones eismo saugumui užtikrinti vykdė uostamiestyje, Palangoje bei Klaipėdos, Kretingos, Plungės ir Skuodo rajonuose, apie tai pranešė Lietuvos policijos departamentas.

Rankiniu greičio matuokliu pareigūnai per savaitę užfiksavo 53, mobiliuoju matuokliu — 202 greičio viršijimo atvejus.

Per praėjusią savaitę pareigūnai nustatė 215 kitų kelių eismo taisyklių pažeidimų. 52 vairuotojai kirto sankryžas degant draudžiamam šviesoforo signalui, 28 — neleistinai naudojosi mobiliaisiais įrenginiais, 15 — transporto priemonių nebuvo apdraudę privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, 10 — nesegėjo saugos diržų.

Taip pat nubausti trys kelių eismo taisykles pažeidę pėstieji bei keturi dviratininkai, du iš jų buvo neblaivūs. 

Tegai:
greičio viršijimas, policija, Lietuva
Dar šia tema
Paprašiusios atsigerti plėšikės apvogė pensininkę
Rinkimų dieną Lietuvoje pavogta valstybės vėliava
Vestuvinė suknelė

Selbiamos rekomendacijas civilinės metrikacijos įstaigoms

(atnaujinta 16:04 2020.10.26)
Savivaldybėse, kuriose paskelbtas lokalus karantinas, siūloma iki 5 asmenų, kaip ir buvusio karantino metu, riboti santuokos registravimo ceremonijos dalyvių skaičių

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Dėl COVID-19 protrūkio kai kuriose savivaldybėse įvedus lokalų karantiną, visos šalies civilinės metrikacijos įstaigos raginamos imtis priemonių užtikrinti kuo saugesnį paslaugų teikimą, praneša Teisingumo ministerija.

Įstaigoms rekomenduojama plačiau taikyti nuotolines paslaugas — informaciją ir konsultacijas gyventojams teikti elektroniniu paštu arba telefonu.

Savivaldybėse, kuriose paskelbtas lokalus karantinas, siūloma iki 5 asmenų, kaip ir buvusio karantino metu, riboti santuokos registravimo ceremonijos dalyvių skaičių.

Įvedus lokalų karantiną, reikėtų susilaikyti nuo santuokų registravimo ne civilinės metrikacijos įstaigos patalpose. Savivaldybės savo interneto svetainėse bei socialinių tinklų paskyrose turi nedelsiant informuoti gyventojus apie pasikeitusią civilinės metrikacijos paslaugų teikimo tvarką ir atvejus, kai nebūtina atvykti į civilinės metrikacijos skyrius.

Kitoms savivaldybėms rekomenduojama santuokų registravimą atlikti tik civilinės metrikacijos įstaigos patalpoje tuo atveju, jeigu būsimų sutuoktinių pasirinktoje ceremonijos vietoje dėl per mažo patalpų ploto ar kitų aplinkybių gali kilti pavojus darbuotojų sveikatai. Taip pat apie tai būtina kaip galima anksčiau informuoti būsimus sutuoktinius ir pasiūlyti jiems santuoką registruoti civilinės metrikacijos įstaigoje.

Taip pat priminta, kad kai kuriuos civilinės būklės aktus civilinės metrikacijos įstaigos registruoja savo iniciatyva, ir dėl jų gyventojams nėra būtinybės kreiptis į šios įstaigos darbuotojus. Tokiu būdu yra registruojamas tėvystės pripažinimas (kai prieš tai buvo atlikta procedūra pas notarą), tėvystės (motinystės) nustatymas ir nuginčijimas, įvaikinimas, bažnyčios (konfesijų) nustatyta tvarka sudarytos santuokos įtraukimas į apskaitą, santuokos nutraukimas, Lietuvos Respublikoje mirusio asmens mirtis. Be to, civilinės metrikacijos įstaigos iniciatyva vykdomi teismų sprendimai, susiję su civilinės būklės aktų registravimu.

Be to, civilinės metrikacijos įstaigos turi laikytis Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijų dėl aplinkos valymo, vėdinimo ir dezinfekcijos.

Tegai:
koronavirusas, Teisingumo ministerija
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Nuo šios dienos 12 Lietuvos savivaldybių skelbiamas karantinas
Lankytojų registravimas nuo pirmadienio taikomas ir lošimo namams
Panevėžio miesto vadovai izoliuojasi dėl koronaviruso
 Il-80 (Il-86 VKP)

"Jau statomi": kam Rusija atkuria "pasaulio pabaigos lėktuvus"

(atnaujinta 16:46 2020.10.26)
Erdvus, apsaugotas, aprūpintas pažangiomis technologijomis — artimiausiu metu Rusijos ginkluotosios pajėgos gaus naujus oro pajėgų vadovavimo postus lėktuvo Il-96-400M pagrindu

VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Vakaruose tokios mašinos vadinamos "pasaulio pabaigos lėktuvais". Prasidėjus trečiajam pasauliniam karui, būtent iš "skraidančios būstinės" valdybos aukščiausia šalies karinė ir politinė vadovybė organizuos gynybą ir vadovaus kariams ant žemės, jūroje ir ore. Šiandien šios klasės orlaivius turi tik Rusija ir JAV. Apie jų ypatybes ir užduotis — Andrejaus Koc RIA Novosti medžiagoje.

Vadovybei išgelbėti

Branduolinių valstybių santykiai paaštrėjo iki galutinės ribos. Diplomatai pateko į aklavietę, šalys atšaukė ambasadorius. Ginkluotosios pajėgos yra pasirengimo būsenoje. Strateginiai bombonešiai pakyla į dangų,  povandeniniai laivai su balistinėmis raketomis išplaukia į vandenyną, kovinės mobilios antžeminių raketų sistemos patruliuoja keliuose. Pasaulis sustingo ant trečiojo pasaulinio karo slenksčio.

Воздушный командный пункт Ил-80 (Ил-86 ВКП) и истребители МиГ-29
Lėktuvas IL-80.

Laimei, šis scenarijus vis dar yra tik fantazija. Tiek Rusija, tiek Jungtinės Valstijos puikiai žino, kad visapusiškas karas gali greitai išsivystyti į branduolinį ir atnešti dešimtis milijonų aukų. Tačiau kariuomenė visada ruošiasi blogiausiam. Abi pusės daro prielaidą, kad pirmasis smūgis per tokį konfliktą aplenks priešą, atims iš jo sugebėjimą kontroliuoti karius ir organizuoti bet kokį pasipriešinimą. Pagrindinis taikinys yra kariniai ir politiniai centrai.

Grėsmingu laikotarpiu Rusijos vadovybė ir aukščiausioji ginkluotųjų pajėgų vadovybė bus slaptai nuvežta į karinį aerodromą, kur jų lauks sparnuoti vadovavimo postai. Pagrindinė "pasaulio pabaigos lėktuvų" įgulų užduotis yra išvesti aukščiausius valstybės pareigūnus iš atakuojamos zonos ir suteikti jiems galimybę kontroliuoti šalies gynybą iš oro. Šių vadaviečių kovinį stabilumą užtikrina lydintieji naikintuvai ir kuro papildymo orlaiviai. Panaši taktika buvo sukurta JAV per šaltąjį karą.

Ilgai laukta atmaina

Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgos turi keturis pasaulio pabaigos" orlaivius "Il-80", pagamintus "Il-86" keleivinių lėktuvų pagrindu. Galinga energijos tiekimo sistema, modernios ryšio priemonės, gyvybės palaikymo sistema leidžia kelias dienas išbūti ore — žinoma, papildant kuro atsargas.

Nuo civilio pirmtako jis skiriasi aukšta "kakta" — dideliu viršutiniu skyriumi priekiniame fiuzeliaže, kuriame yra įvairi elektroninė įranga. Be to, "Il-80" neturi langų, kad įgula ir keleiviai neapaktų dėl netoliese įvykusio branduolinio sprogimo. Uodegos skyriuje yra išleidimo kabelio antena, skirta ryšiui su povandeniniais laivais.

Самолет Ил-80
© Фото : предоставлено пресс-службой АО "Объединенная приборостроительная корпорация"
Lėktuvas IL-80.

Išsami informacija apie "IL-80" yra valstybės paslaptis. Yra tik žinoma, kad laive yra sumontuota įranga, skirta valdyti visų tipų ir šakų kariuomenę, patalpos aukšto rango keleivių darbui ir poilsiui, numatytos papildomos cisternos degalams tiekti. Orlaivis gali pakilti iš bet kurio civilinio ir karinio aerodromo, yra aprūpintas apsaugos priemonėmis nuo masinio naikinimo ginklų ir gali veikti savarankiškai, jei sunaikinta relių, ryšių ir navigacijos sistemų antžeminė ir palydovinė įranga.

"Il-80" kariuomenėje tarnavo daugiau nei 15 metų ir išnaudojo didžiąją dalį savo išteklių. Be to, pagrindiniai "Il-86" lėktuvai yra vidutinio nuotolio. Jų praktinis nuotolis siekia tik 3800 kilometrų, o to nepakanka oro komandų postui. Todėl "Il-96-400M" pasirinkimas kaip pagrindas naujam "pasaulio pabaigos orlaiviui" yra visiškai pagrįstas: šio orlaivio nuotolis esant maksimaliai apkrovai yra apie devynis tūkstančius kilometrų.

"Skraidantys viešbučiai"

JAV ginkluotosios pajėgos turi keturis lėktuvus "E-4B Nightwatch" sukurtus "Boeing 747" pagrindu. Kiekvienas gali sutalpinti iki 100 žmonių ir gali likti aukštumoje iki savaitės reguliariai pildydamas kurą. "E-4B" yra apsaugoti nuo žalingų branduolinio sprogimo veiksnių ir yra prigrūsti moderniausios elektroninės įrangos.

Самолет E-4B
"E-4B Nightwatch"

Tiesą sakant, amerikiečių "pasaulio pabaigos lėktuvas" yra skraidantis viešbutis. Čia yra viskas savarankiškam darbui kelias dienas — virtuvė, vonios kambariai, poilsio zona, miegamieji kambariai, posėdžių kambarys su stalu ir devyniomis kėdėmis, 29 darbo vietų bendravimo ir komunikacijos zona bei kitos patalpos. Interjeras yra patogus, o įranga labai ergonomiška. Galbūt todėl pirmieji Jungtinių Valstijų asmenys ilgiems skrydžiams į kitas valstybes oficialaus vizito metu periodiškai renkasi "E-4B", o ne klasikinius prezidentinius "Air Force One" lėktuvus.

"E-4B" orlaivis yra žymiai senesnis nei rusiškas "Il-80". Jie buvo užsakyti dar 1970-aisiais. Tačiau jie nuolat modernizuojami. 2015 metais kai kuriems orlaiviams buvo atlikta ryšio įrangos perprogramavimo ir modifikavimo procedūra. Lėktuvai gavo greitą interneto prieigą, plačiajuostį palydovinį ryšį ir specialius saugius didelės spartos kanalus. "E-4B" nuotolis yra 11 tūkstančių kilometrų.

Be to, amerikiečiai turi 16 orlaivių "E-6", skirtus atsarginėms ryšių sistemoms su strateginiais branduoliniais povandeniniais laivais tiekti, taip pat bus naudojami kaip JAV ginkluotųjų pajėgų Jungtinės strateginės vadovybės oro policijos postas. Karo atveju šios transporto patruliuos Atlanto ir Ramiojo vandenyno rajonuose, palaikydamos ryšį su povandeniniais laivais ir "pasaulio pabaigos" lėktuvais "E-4B".

Tegai:
lėktuvai, Rusija