Gintaras, archyvinė nuotrauka

Muitininkai sulaikė didelę ukrainietiško gintaro kontrabandos siuntą

(atnaujinta 12:00 2020.11.30)
Iš viso pareigūnai surado 95 maišelius, pilnus įvairaus dydžio neapdoroto gintaro gabalų. Bendras jų svoris — 105 kg, preliminari vertė — 12 700 eurų

VILNIUS, lapkričio 30 — Sputnik. Praėjusį pirmadienį Medininkuose buvo sulaikyta 105 kg gintaro kontrabanda, įtariama atvežta iš Ukrainos, praneša Lietuvos Respublikos muitinė.

Lapkričio 23 vakarą, apie 21:30 į Medininkų kelio postą krovininiu mikroautobusu "Mercedes Benz Sprinter" su priekaba atvažiavęs Baltarusijos pilietis deklaravo į Lietuvą vežantis transporto priemonių detales. Tačiau pareigūnai, patikrinę krovinį, po detalėmis aptiko baltus plastikinius maišus, pilnus mažesnių maišelių su gintaru. Taip pat gintaro kontrabanda rasta paslėpta ir mikroautobuso kabinoje, daiktadėžėje.

Iš viso pareigūnai surado 95 maišelius, pilnus įvairaus dydžio neapdoroto gintaro gabalų. Bendras jų svoris — 105 kg, preliminari vertė — 12 700 eurų. Vairuotojas prisipažino gintarą į Lietuvą vežęs ketindamas "užsidirbti", anot jo, pats gintaras kasamas Ukrainoje, nelegaliose kasyklose.

Automobilis ir gintaro kontrabanda buvo sulaikyti, pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kontrabandos. Vairuotojui buvo skirta kardomoji priemonė — piniginis užstatas.

Tegai:
Lietuva, Ukraina, gintaras, Muitinė
Dar šia tema
Iš Baltarusijos įvežtose statinėse su aliuminio milteliais rasta cigarečių kontrabanda
Muitininkai sučiupo kontrabandą vilkiko stabdžių sistemoje slėpusį vairuotoją
Muitininkai sulaikė durpėmis užmaskuotą beveik 2 mln eurų vertės kontrabandą
Sniego valytuvas

"Grinda" praneša: laukia dar dvi paros intensyvaus snygio

(atnaujinta 17:27 2021.01.26)
Bendrovė pažymi, kad esant tokiam intensyviam snygiui, visų gatvių idealiai nuvalyti yra neįmanoma, todėl prašo vilniečių kantrybės

VILNIUS, sausio 26 — Sputnik. "Grinda" praneša, kad Vilniuje kelininkai ruošiasi dar dvi dienas valyti kelius ir prašo gyventojų būti kantrių.

Orai ir klimatas Lietuvoje pranešė, kad šįryt sniego dangos storis Vilniuje pasiekė 15 cm.  

"Mobilizuota visa žiemos tarnyba. Kokia situacija? Sudėtinga, žinoma. Vis dėlto sninga  be sustojimo. Visą naktį dirbome be jokių pertraukų. Šiuo metu mūsų laukia dar dvi sudėtingos ir bemiegės paros", — rašo "Grinda" savo paskyroje Facebook.  

Reaguodami į orų pokyčius, Vilniaus "Grindos" žiemos tarnybos darbuotojai prevenciškai druska bei smėlio ir druskos mišiniais barsto prižiūrimus maršrutus, ypatingą dėmesį skiriant atkarpoms, kuriose tikimybė susidaryti nepalankioms eismo sąlygoms didžiausia — miškingoms ir arčiau vandens telkinių esančioms vietovėms, tiltams, viadukams. Specializuota gatvių priežiūros technika budi įkalnėse, kuriose eismo trikdžiai labiausiai apsunkintų judėjimą mieste.

Iš viso "Grinda" prižiūri 1 690 sostinės gatvių. Bendrovė pažymi, kad esant tokiam intensyviam snygiui, jų visų idealiai nuvalyti yra neįmanoma, todėl prašo vilniečių kantrybės. 

Prognozuojama, kad Lietuvoje gausiai snigs iki sausio 28 dienos. 

Tegai:
Grinda
Dar šia tema
Sinoptikų teigimu, šią savaitę šalies gyventojai sulauks šlapdribos ir sniego
Dėl iškritusio sniego be elektros liko apie 6 tūkst. namų ūkių
Dienos metu eismo sąlygas sunkins šlapdriba ir sniegas
Klaipėdos uostas

Klaipėdos uostas ieško darbuotojo uosto kapitono pareigoms užimti

(atnaujinta 13:52 2021.01.26)
Pabrėžiama, kad įmonė, su kuria pasirašyta sutartis, įsipareigojo per maždaug pusantro mėnesio, atlikusi kandidatų paiešką bei vertinimą, pateikti reikalavimus atitinkančių kandidatų sąrašą

VILNIUS, sausio 26 — Sputnik. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė sutartį su personalo atrankos įmone "Amber team" dėl kandidatų paieškos į Klaipėdos uosto kapitono pareigas, teigiama Klaipėdos uosto pranešime.

Vilnius
© Sputnik / Александр Липовец

"Klaipėdos uosto kapitono darbas yra ypač atsakingas ir svarbus. Jis užtikrina uosto veiklą, susijusią su laivyba, priima atsakingus sprendimus, taip pat jo atsakomybė yra uosto priežiūra, hidrografiniai, navigaciniai dalykai ir kita. Dėl to siekiame, kad uosto kapitonas būtų parinktas labai atsakingai", — sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Jo teigimu, nuspręsta samdyti įmonę, kuri atrinktų bazinį galimų kandidatų sąrašą. Paskui, vadovaujantis Vyriausybės nutarimu, bus skelbiamas konkursas, kurio metu ir bus parinktas uosto kapitonas.

Pabrėžiama, kad įmonė, su kuria pasirašyta sutartis, įsipareigojo per maždaug pusantro mėnesio, atlikusi kandidatų paiešką bei vertinimą, pateikti reikalavimus atitinkančių kandidatų sąrašą. Sutarties trukmė, įskaitant konsultavimo paslaugą konkurso metu — trys mėnesiai.

Pažymima, kad reikalavimai uosto kapitonui yra apibrėžti Klaipėdos uosto įstatyme ir pareiginiuose nuostatuose. Pagal Uosto įstatymą, uosto kapitono pareigas gali eiti laivavedys, mokantis valstybinę ir anglų kalbas bei turintis aukštąjį jūrinį išsilavinimą ir ne trumpesnį kaip penkerių metų plaukiojimo jūrų laivo, kurio bendroji talpa 3 000 ir daugiau tonų, kapitonu stažą.

Šiuo metu laikinai Klaipėdos uosto kapitono pareigas eina kapitonas Gintaras Paluckas, pastaruoju metu dirbęs Uoto direkcijos laivų eismo tarnyboje.

Tegai:
Lietuva, Klaipėdos uostas
Gitanas Nausėda ir Vladimiras Zelenskis

Lietuva įsižeidė dėl Ukrainos "išdavystės" ryšium su BelAE

(atnaujinta 15:10 2021.01.26)
Lietuva piktinasi, kad anksčiau žadėjęs paremti BelAE boikotą Kijevas vėl pradėjo importuoti pigią elektrą iš Baltarusijos

VILNIUS, sausio 26 — Sputnik. Lietuvos ir Ukrainos santykiai smarkiai įskilo. Anksčiau Kijevas žadėjo paremti Baltarusijos atominės elektrinės (BelAE) boikotą, tačiau nuo pirmųjų naujųjų metų dienų Ukrainos bendrovės vėl pradėjo importuoti pigią elektrą iš Baltarusijos. Lietuvos politikai privačiuose pokalbiuose su kolegomis ukrainiečiais piktinasi šiuo faktu, rašo portalo RuBaltic.ru autorius Aleksejus Iljaševičius.

Autorius primena, kad 2019 metų viduryje Ukrainoje buvo paleistas naujas elektros rinkos modelis. Valstybinė gamybos asociacija "Belenergo" tuo pasinaudojo maksimaliai: vos per šešis mėnesius Baltarusija pardavė elektros Ukrainos prekybininkams už 45,57 mln. Tik Lietuva pirko daugiau.

Tačiau jau 2020 metais Ukraina smarkiai pakeitė prioritetus energetikos politikoje, ir tai įvyko dar prieš perrenkant Lukašenką. Nuo sausio iki balandžio sumažėjo elektros importo iš Baltarusijos apimtys, gegužę komerciniai tiekimai visiškai nutrūko. Tuo metu jau buvo įvestas elektros importo iš Rusijos ir Baltarusijos moratoriumas.

"Ši žinia labai pradžiugino Lietuvą, kuri bandė surengti Baltarusijos energetinę blokadą", — sako Iljaševičius.

Jo teigimu, Lenkija palaikė BelAE boikotą, vyko įtemptos derybos su Latvija, o klausimas su Ukraina išsisprendė savaime — ji nusprendė, kad apsieis be Baltarusijos elektros — užteks jos pačios atominių  ir šiluminių elektrinių pajėgumų.

Straipsnio autorius primena, kad tą pačią gegužę tuometinis Lietuvos energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas telefonu šį klausimą aptarė su Ukrainos energetikos ministre Olga Buslavec. Ji patikino, kad kovoje su BelAE Vilnius gali pasikliauti Kijevo pagalba.

"Nepaisant to, kad anksčiau buvo išsakyta įvairių pareiškimų, Ukrainos pozicij" dabar aiški: ji neplanuoja ir nepirks elektros energijos iš Baltarusijos AE trumpuoju ar ilguoju laikotarpiu", — nuramino tautiečius Vaičiūnas.

Paskutinis prisilietimas: lapkritį „Buslavets“ surengė susitikimą su šalies energetikos pramonės atstovais ir paskelbė, kad 2021 metais Ukraina neprekiaus elektra su Baltarusija - nei eksportuos, nei importuos.

Iljaševičiaus teigimu, tai turėjo visiškai nuraminti lietuvių bendražygius. Bet vėliau atsitiko kažkas, ko jie tikrai nesitikėjo.

Gruodžio 16 dieną Ukrainos nacionalinė energetikos ir komunalinių paslaugų reguliavimo komisija panaikino elektros importo iš Rusijos ir Baltarusijos apribojimus.

Nuo sausio Ukrainos pramonė skubėjo pasinaudoti šiomis nuolaidomis. Pirmuosius kasdienius patekimo į Baltarusijos ir Ukrainos tarpvalstybinius tinklus aukcionus laimėjo Viktoro Pinčuko "Dniprostal-Energo" ir Maksimo Jefimovo "Donbassenergo".

"Ar tikrai Ukraina taps atominės elektrinės, kurią Putinas pastatė Baltarusijoje, pardavimo rinka? Ką pasakys lietuviai?", — tebėjosi kai kurie Ukrainos žiniasklaidos portalai.

Pasak straipsnio autoriaus, kaip paaiškėjo, lietuviai iš tikrųjų bando išreikšti savo pasipiktinimą Ukrainai.

Pasak Ukrainos liaudies deputato, buvusio SBU vadovo Valentyno Nalyvaičenkos, Europos partneriai nusivylę Ukrainos valdžios sprendimu pirkti elektrą iš Baltarusijos AE. 

Po to Nalyvaičenka piešia "netikrą" vaizdą apie tai, kas vyksta: "Mūsų partnerių vienybės dėka Baltarusijos AE iš tikrųjų prarado pardavimo rinką, kuriai buvo pastatyta. Bet vėliau įvyko kažkas, ko europiečiai neįsivaizdavo: Ukraina atėjo į pagalbą Lukašenkai ir Putinui".

Pareiškimas, žinoma, skirtas mažiau išsilavinusiai visuomenei. Pirma, kokios sankcijos buvo įvestos Baltarusijos atominei elektrinei Europos Sąjungoje? Jokių. Antra, apie kokią "partnerių vienybę" kalbama, jei Lietuvos energetikos ministras Dainius Kreivys viešai kaltina Latviją dėl nesėkmės blokuojant BelAE?

Straipsnio autoriaus teigimu, galiausiai Lietuva pati nesustabdė fizinio elektros srauto iš Baltarusijos, nors tai padaryti privalėjo pagal savo įstatymus. BelAE produkcija taip pat patenka į jos rinką — kokios pretenzijos gali būti Ukrainai?

Vėlgi, minėtas Lietuvos politikas pamiršta paminėti, kad jo šalis atsisako BelAE produkcijos tik popieriuje: prekyba oficialiai vykdoma Latvijos biržoje, bet iš tikrųjų elektra tiesiogiai gaunama iš Baltarusijos.

Ši schema pradėjo veikti valdant ankstesnei vyriausybei. Dabar Dainius Kreivys viešai pripažįsta, kad BelAE blokada nepavyko. Niekas jos nepaiso. Tada kuo remiantis Ukraina turėtų atsisakyti Baltarusijos elektros energijos?

Anot autoriaus, elektros energijos importo iš Baltarusijos ir Rusijos atnaujinimą Nalyvaičenka aiškina "Rusijos agentų" intrigomis Ukrainoje.

Iš tikrųjų viskas yra daug paprasčiau: pigi elektros energija reikalinga oligarcho Igorio Kolomoiskio ferolydinių gamykloms (tai yra jo verslo imperijos pagrindas). Akivaizdu, kad būtent jis po Zelenskio pergalės lobavo vadinamąją "Geruso pataisą", kuri leido Ukrainai atnaujinti baltarusiškos ir rusiškos elektros energijos pirkimus.

Tačiau ši schema vargu ar tiks Rinatui Achmetovui, kuris kontroliuoja anglies gavybą ir šilumos gamybą Ukrainoje. Konkurencija energijos rinkoje jam nenaudinga.

"Dviem galingiausiems Ukrainos oligarchams veržiantis į karą, paprastiems žmonėms pasakojamos politinės pasakos. Norintys importuoti elektrą yra Kremliaus agentai. Tie, kurie to nenori, yra ir Kremliaus agentai, nes jie neleidžia plėtoti Ukrainos pramonės. Apskritai viskas yra kaip įprasta: Putinas prieš Putiną ...", — sako Iljaševičius.

Jo teigimu, kol kas Lietuvos politikai viešai neskalauja nešvarių skalbinių ir viešai nesipiktina Kijevo energetikos politika. Bet tik kol kas.

Straipsnio autorius mano, kad Laikui bėgant Baltarusijos atominė elektrinė gali rimtai pakenkti idiliškiems abiejų šalių santykiams.

Tegai:
BelAe, Lietuva, Ukraina