Muitinė, archyvinė nuotrauka

Klaipėdos muitininkai sulaikė ratlankių klastotes: žala viršijo 2 milijonus eurų

(atnaujinta 17:16 2021.02.15)
Praėjusiais metais Klaipėdos teritorinės muitinės pareigūnai atliko 12 tyrimų dėl galimų intelektinės nuosavybės teisių pažeidimų, daugiausia dėl žaislų klastočių

VILNIUS, vasario 15 — Sputnik. Klaipėdos muitinės pareigūnai sulaikė ratlankių klastotes. Apie tai pranešė Muitinės spaudos tarnyba.

Automobilių ratlankių siuntos šio mėnesio pradžioje uostamiestį pasiekė jūros keliu. Malkų įlankos jūrų uosto posto pareigūnams buvo pateiktos importo deklaracijos, kuriose nurodyta, jog konteineriuose gabenami Taivane pagaminti aliuminiai ratlankiai.

Pareigūnai, detaliai patikrinę konteinerius, pastebėjo, jog ratlankiuose išlietas "AMG" prekinis ženklas uždengtas lipduku LC WHEELS. Kilus įtarimui, kad galimai gabenamos klastotės, pareigūnai sulaikė 1 136 vienetų aliuminių ratlankių.

Apie nustatytą galimą prekės ženklo "AMG" klastojimą informuotas Vokietijos įmonės "Daimler AG" atstovas. Jis patvirtino, kad sulaikytos prekės pažeidžia intelektinės nuosavybės teises ir pateikė prašymą jas sunaikinti. Remiantis prekės ženklo "AMG" įgalioto atstovo pateiktais duomenimis, realizavus tokias prekes Europos Sąjungos rinkoje, prekės ženklo savininkui padaryta žala siektų 2 230 400 eurų.

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 125 str. 1 d. numatyta, jog už svetimu prekės ženklu neteisėtai pažymėtų prekių laikymą ar gabenimą komerciniais tikslais skiriama bauda nuo 280 iki 600 eurų.

Praėjusiais metais Klaipėdos teritorinės muitinės pareigūnai atliko 12 tyrimų dėl galimų intelektinės nuosavybės teisių pažeidimų, daugiausia dėl žaislų klastočių. Sunaikinta daugiau nei 39 300 vnt. suklastotų prekių. Jei šios prekės būtų patekusios į rinką ir realizuotos kaip originali produkcija, prekių ženklų savininkams padaryta žala viršytų 564 000 eurų.

Tegai:
Muitinė, Klaipėda
Dar šia tema
"Agrokoncernui" už trąšas teks sumokėti antidempingo muitą
"Tuščiame" vilkike muitininkai rado maždaug 100 tūkst. pakelių cigarečių
Muitininkai sulaikė du kontrabandos pilnus vilkikus su 2 mln. eurų vertės rūkalais
Automobiliai

Vasarį naujų lengvųjų automobilių registravimas smuko beveik 43%

(atnaujinta 08:07 2021.03.06)
2021 metų sausį-vasarį Lietuvoje iš viso įregistruota 5 118 naujų lengvųjų automobilių, tai yra net 44,0% mažiau nei praėjusiais metais (9 138 vnt.)

VILNIUS, kovo 6 — Sputnik. Vasarį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas sumažėjo 42,9% iki 2 574 vnt., kai 2020 metais vasarį šalyje buvo įregistruoti 4 508 automobiliai. Apie tai pranešė "AutoTyrimai".

Reeksportas ir toliau išlieka reikšmingu rinkos veiksniu: 586 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų — 533 "Fiat" ir 48 "Jeep") buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos, o dar 14 bus išregistruota artimiausiu metu. Tačiau būtent reeksporto apimčių smarkus sumažėjimas ir sąlygojo bendrą rinkos nuosmukį.

Vasarį asmeninių automobilių registravimas sumažėjo 47,4% iki 2 239 vnt., tačiau lengvųjų komercinių transporto priemonių apimtis išaugo 32,9% iki 335 vnt.

Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje pirmavo "Fiat" markė (881 vnt.), antroje vietoje liko "Toyota" (331), trečiąją vietą užėmė "Volkswagen" (243), ketvirtą — "Škoda" (160), penktą — "Renault" (114). Tarp prestižinių markių pirmavo BMW (48 vnt.).

Vasarį tarp asmeninės paskirties automobilių pirmavo "Fiat 500" (856 vnt.), "Toyota RAV4" (134), "Volkswagen Tiguan" (89), "Škoda Octavia" (76) ir "Jeep Compass" (48). Tarp lengvųjų komercinių automobilių populiariausi buvo "Renault Master" (77 vnt.) ir "Volkswagen Caddy" (36).

2021 metų sausį-vasarį Lietuvoje iš viso įregistruota 5 118 naujų lengvųjų automobilių, tai yra net 44,0% mažiau nei praėjusiais metais (9 138 vnt.).

Tegai:
automobiliai, Lietuva
Dar šia tema
Lietuvoje naudotų automobilių rinka smuko beveik perpus
Dėl pavasario polaidžio ribojamas sunkiasvorio transporto eismas
Smurtas prieš moterį, archyvinė nuotrauka

Policija gavo pranešimą apie paauglės išprievartavimą

(atnaujinta 13:17 2021.03.06)
Pranešama, kad nusikaltimas įvyko praėjusių metų rudenį Lazdynų mikrorajone. Tuo metu aukai buvo apie 16 metų

VILNIUS, kovo 6 — Sputnik. Vilniuje buvo išžaginta nepilnametė, praneša Policijos departamento spaudos tarnyba.

Penktadienį vakare policija gavo pranešimą apie galimą nusikaltimą, įvykusį praėjusį rudenį Lazdynų mikrorajone.

Teisėsaugos duomenimis, nepilnametę (g. 2005 m.) išžagino nepilnametis (g. 2003 m.).

Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 149 str. 3 d.

Tegai:
policija
Dar šia tema
Telšių rajone dingęs berniukas rastas negyvas upelyje
Vilniaus apskrities VPK areštinėje rastas miręs suimtasis
Vilniaus rajone Lietuvos kariuomenės karys partrenkė dviratininkę
 АN-124-100 Ruslan

An-124 "Ruslan": kodėl Rusija turėtų atgaivinti aviacijos milžino gamybą

(atnaujinta 09:51 2021.03.06)
Karinis tolimojo nuotolio orlaivis "An-124 Ruslan", kuris daugiau nei 30 metų išlieka didžiausias ir pažangiausias iš savo serijinių partnerių pasaulyje, Rusijoje gali įgauti modernizuotą išvaizdą ir antrą gyvenimą

Kovo 2 dieną vykusiame susitikime "Aviastar-SP Uljanovsk" įmonėje gynybos ministrui Sergejui Šoigu buvo pasiūlyta atnaujinti lėktuvo "An-124 Ruslan" gamybą. Iki 2004 metų Uljanovsko orlaivių gamykla pagamino 36 iš 56 tokio tipo orlaivių, 2020 metais čia buvo suremontuoti šeši "An-124" lėktuvai, o įmonės technologinis lygis leidžia per trumpiausią laiką sukurti serijinę "Ruslan" gamybą.

Uljanovsko orlaivių gamintojų pasiūlymas nėra paprastas, nes anksčiau tokią iniciatyvą ilgus metus teikė Rusijos Federacijos gynybos ministerija. Bet kažkas nuolat trukdė šiam projektui. 2006 metais sprendimo atnaujinti serijinę "Ruslan" gamybą Uljanovske, bendradarbiaujant su Ukrainos įmonėmis, teko atsisakyti, nes per 8 metus Ukrainos taip ir nepateikė variklių. Rusijos Federacijos pramonės ir prekybos ministerija manė, kad nėra reikalo skubiai gaminti "An-124“, nes esamo laivyno remontas leidžia "Ruslanus" eksploatuoti iki 2040-ųjų pabaigos (tarnavimo laikas yra 50 000 valandų, 10 000 skrydžių arba 45 metai).

Kita vertus, ta pati žinyba leidžia gaminti panašų Rusijos itin sunkų transporto lėktuvą "An-124" po 2020 metų. Galbūt dabar atsiveria naujos "Ruslan" ir Rusijos karinės transporto aviacijos (MTA) perspektyvos.

Nerimą keliantys pastarųjų metų įvykiai Sirijoje, Kalnų Karabache ir kitose karštose planetos vietose įrodė sunkiosios karinės aviacijos komponento svarbą operatyviniam karių, ginklų ir reikmenų perdavimui. Leiskite jums priminti, kad pagrindinis karinis transportas Ruslanas yra pajėgus 850 km / h greičiu pervežti 120 tonų iki 4800 km greitį (su 80 tonų kroviniu maksimalus nuotolis padidėja iki 7500 km). Amerikiečių kolegos "Lockheed C-5 Galaxy" keliamoji galia yra gerokai prastesnė. Tačiau Rusijos Federacijos gynybos ministerija valdo tik apie dešimt "An-124". Naujiems iššūkiams ir grėsmėms reikia kiekybinio ir kokybinio SKA augimo.

Pirmą kartą istorijoje

Sirijoje išlieka sunki karinė-politinė padėtis. Dėl susidariusios situacijos gali prireikti mobilių pastiprinimų, todėl Sirijos žemėje plečiasi Rusijos aerokosminių pajėgų operatyvinių aerodromų tinklas. Pasak amerikiečių leidinio "The Drive", Chmeimimo kilimo ir tūpimo tako ilgis padidintas iki 3,2 km, o tai leidžia priimti "sunkiai pakrautus" sunkiuosius karinius transporto lėktuvus An-124 "Ruslan".

Rusijos keleivinis lėktuvas Boeing 777-31
© Sputnik / Константин Михальчевский

Anksčiau karinė transporto aviacija (tame tarpe lėktuvai "An-124") iš taikos palaikymo kontingento Kalnų Karabache operatyviai iš Rusijos į Armėniją pervedė 1 960 karių — su standartiniais ginklais ir įranga (90 šarvuočių, 380 vienetų automobilių ir specialios įrangos). Būtina iš anksto atlikti tokias operacijas, turėti atsarginius orlaivius, įgulas, maršrutus ir aerodromus.

Sausio viduryje Briansko srityje pirmą kartą Rusijos istorijoje įvyko bendri Seščinskio ir Tverės pulkų mokomieji skrydžiai, kartu dalyvaujant šešiems strateginio karinio transporto lėktuvams "An-124-100 Ruslan". Skrydžių tikslas — pagerinti įgulų įgūdžius tuo pačiu metu pervežant karinių dalinių personalą su standartiniais ginklais ir karine įranga dideliais atstumais. Rusijos Federacijos Gynybos ministerijos duomenimis, šeši "Ruslan" gali sutalpinti daugiau nei 3000 kariškių arba iki 48 šarvuočių.

Staigaus karinio konflikto atveju visoje Rusijos Federacijos teritorijoje dislokuoti kariai turi veikti kaip vienas organizmas, greitai reaguoti į bet kokius padėties pokyčius. Tam gali prireikti dešimčių ir šimtų KTA orlaivių, o artimiausiu metu darbas Uljanovsko orlaivių gamykloje tikrai padidės.

Antras atėjimas

"Ruslan" lėktuvas "An-124-100" gali pakelti į orą daugiau kaip 120 tonų krovinio (880 karių aprūpinto personalo arba keturis sraigtasparnius "Mi-8", arba 18 metrų raketą arba 18 automobilių). Be Gynybos ministerijos, dar 20 tokių orlaivių yra eksploatuojami įvairiose Rusijos struktūrose (valstybinė aviakompanija "224 liotnyj otriad", bendrovė "Volga-Dnepr"). Palyginimui, Ukrainos "Avialinii Antonov" turi tik septynis orlaivius.

Žinoma, sunkiasvorių "An-124" tipo lėktuvų skaičius Rusijoje augs. Ko gero, skaitmeninė modernizacija, nauji rusiški varikliai "NK-32" arba "PD-14", reikšmingi aviacijos technikos ir važiuoklės konstrukcijos pokyčiai paskatins sunkiojo karinio transporto lėktuvo išleidimą kitu pavadinimu. Pavyzdžiui, NATO jau seniai vadina An-124 "Kondoru".

Atnaujinti sunkiųjų karinių transporto lėktuvų gamybą gamykloje Uljanovske nėra neįveikiamų kliūčių.
Ukrainos valstybinėje įmonėje "Antonov" tokia gamyba laikoma neįmanoma be Ukrainos dalyvavimo, tačiau anksčiau Rusijos Federacijos pramonės ir prekybos ministerija pareiškė, kad "Antonov", kaip lėktuvo "An-124" sertifikato turėtoja, nevykdo įsipareigojimų išlaikyti mašinų tinkamumą skraidyti Rusijoje, o Rusijos pramonės dalyvavimas yra neišvengiamas. Jau ne pirmus metus Uljanovsko įmonė "Aviastar-SP" teikia "Ruslan" orlaivių aptarnavimą ir modernizavimą į "An-124-100" tipo (KTA versija) ir "An-124-100-150" (maksimali apkrova — 150 tonų). Bandymai "privatizuoti" tarybinių laikų dizaino idėjas yra bergždi, o šiuolaikinės Kijevo tezės apie An-124 "ukrainietišką kilmę" neatlaiko kritikos.

Orlaivis "An-124" buvo sukurtas Tarybų Sąjungoje, bendradarbiaujant su Voronežo, Uljanovsko, Kijevo aviacijos įmonėmis. Tarybinė kariuomenė jį priėmė 1991 metais. Iš pradžių jis buvo skirtas tarpžemyninių balistinių raketų mobiliesiems paleidėjams, kurių nepriklausoma Ukraina neturi.

Uljanovske buvo pagaminti 36 iš 56 "Ruslans" ir neatsitiktinai šiandien keturių Ukrainos bendrovės "Antonov" produktų sąraše nėra "An-124".

Ukrainos lėktuvų pramonės padėtis leidžia tik pasvajoti apie sparnuotų milžinų gamybą. Technologinė degradacija yra patikima visų posovietinių šalių , kurios vienašališkai nutraukia tradicinius ryšius su Rusija, "partnerė". Beje, pasaulinio garso tarybinių orlaivių dizaineris Olegas Antonovas yra kilęs iš Maskvos provincijos, studijavo Saratove ir Leningrade, o projektavimo darbus pradėjo Maskvoje. Nuo 1946 metų jis vadovavo Sibiro aviacijos tyrimų institutui, kuris 1952 metais Buvo perkeltas į Kijevą.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
aviacija, Rusija