CNN, archyvinė nuotrauka

CNN įvedė naujas taisykles žinių apie Rusiją skelbimui

26
CNN redaktorius asmeniškai tikrins visą informaciją žiniose apie Rusiją prieš transliacijos pradžią

VILNIUS, birželio 26 — Sputnik. Televizijos kanalas CNN įveda naujus griežtus apribojimus, kurie palies rusų tematiką, praneša naujienų portalas BuzzFeed News su nuoroda į televizijos kanalo vadovybės laišką.

Margarita Simonian, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Сергей Пятаков

Pranešimą parengė Rich Barbieri, vyriausiasis CNNMoney redaktorius — tinklalapio, kuris skirtas verslo pasaulio naujienoms, praneša RIA Novosti.

"Niekas neturi skelbti kokio nors turinio, įskaitantį Rusiją, iki tol, kol jis pateks pas mane ir Džeisoną", — pareiškė savo elektroniniame laiške vyriausiasis redaktorius.

Nauji apribojimai bus taikomi ne tik CNNMoney portale, pažymi portalas.

Anksčiau CNN su nuoroda į šaltinį JAV Kongrese pranešė, kad Jungtinių Valstijų Senatas tiria tariamus Donaldo Trampo komandos ryšius su Rusijos tiesioginių investicijų fondu.

Kaiprezultatas, įtarimą sukėlė jo vadovo Kirilo Dmitrievo vadovo susitikimas su vienu iš pereinamojo Trampo štabo atstovų Anthony Scaramuzzo "vos keturioms dienoms iki JAV prezidento inauguracijos" sausį.

Vėliau CNN pašalino straipsnį ir paliko užrašą: "Istorija neatitinka CNN redakcijos standartus, ją pašalino. Nuoroda į medžiagą neveikia. CNN atsiprašo pono Scaramuzzo". Artimas televizijos kompanijai šaltinis portalui pranešė, kad visa istorija yra nevykusi.

26
Tegai:
informacija, televizija, CNN, JAV
Dar šia tema
Prancūzijos URM vadovas nenori prieštarauti Makronui dėl kaltinimų Sputnik
Peskovas: Kremlius nesutinka su Makrono kritika Sputnik ir RT atžvilgiu
Informacinės agentūros LETA ir BNS nutraukė sutartis su Sputnik
Baltic News Service nutraukė sutartį su Sputnik dėl alternatyvaus požiūrio
Sputnik ir RT pavadinti ES informacinėmis grėsmėmis
Rusijos ambasada Estijoje, archyvinė nuotrauka

Rusijos ambasada Estijoje ragina analitikus negąsdinti gyventojų "Rusijos grėsme"

(atnaujinta 11:09 2020.07.10)
Rusijos diplomatai pažymi, kad liepos 1 dieną vykęs balsavimas dėl Rusijos Federacijos Konstitucijos pataisų buvo priežastis, dėl kurios Estijoje atsirado įvairių analitinių medžiagų, prognozių, komentarų, pareiškimų, tiek oficialių, tiek mažiau oficialių

VILNIUS, liepos 10 — Sputnik. Rusijos ambasada Estijoje ragina vietinius analitikus ne gąsdinti gyventojus "Rusijos grėsme", o ieškoti šias kaimynines valstybes vienijančių taškų, kad būtų pasiektas abipusiškai naudingas bendradarbiavimas.

Rusijos diplomatai pažymi, kad liepos 1 dieną vykęs balsavimas dėl Rusijos Federacijos Konstitucijos pataisų buvo priežastis, dėl kurios Estijoje atsirado įvairių analitinių medžiagų, prognozių, komentarų, pareiškimų, tiek oficialių, tiek mažiau oficialių. Nemažiau dėmesio sulaukė kiek anksčiau pasirodęs Rusijos prezidento Vladimiro Putino straipsnis, skirtas 75-osioms Sovietų Sąjungos pergalės prieš nacizmą metinėms.

"Negalime nepastebėti, kad daugumoje Estijoje pasirodžiusių atsakymų buvo aiški tendencija: noras išlieti Rusijai ir jos vadovybei įvairius kaltinimus istorijos perrašinėjimu arba agresyvių planų, keliančių pavojų visam pasauliui, kartu ir Estijai, vykdymu. Kiek pastangų dedama, siekiant įrodyti, kad nei šiandien, nei rytoj Baltijos šalys netaps "agresyvios" Rusijos aukomis. Ir taip kiekvienais metais", — cituoja ambasados ​​komentarą RIA Novosti.

Ambasados teigimu, visos naujai pasirodžiusių "orakulų" prognozės neišsipildo, belieka tik apgailestauti dėl "prarasto laiko ir kalno prirašytų popierių".

"Gal vertėtų panaudoti tokių "analitikų" mąstymo aparato galią kita linkme — veikti vadovaujantis abipusiškai pagarbiu dialogu, ieškoti taškų, vienijančių šias kaimynines valstybes, kad būtų sudarytas abipusiškai naudingas bendradarbiavimas abiejų šalių gyventojų labui?" — rašo Rusijos diplomatinė atstovybė.

Daugelis ekspertų mano, kad Vakarų šalys naudojasi isterija dėl "Rusijos grėsmės" kaip priedanga įgyvendindamos savo planus, visų pirma siekdamos pritraukti NATO ginklus ir kontingentus prie Rusijos Federacijos sienų. Rusijos vadovybė ne kartą pabrėžė, kad Maskva nesiruošia nieko pulti ir kad Vakarų karinio bloko šalys naudojasi kalbomis apie "galimą Rusijos agresiją" bei kursto antirusišką isteriją.

Rusijos televizijos transliavimo apribojimas

Lietuvoje ne kartą bandyta apriboti rusiškos televizijos kanalų transliavimą. Lietuvos Seimas priėmė įstatymų pakeitimus, leidžiančius Lietuvos radijo ir televizijos komisijai nutraukti programas, kurios "kelia grėsmę nacionaliniam saugumui". Pakeitimai susiję su transliacijomis Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės valstybėse narėse.

RF deputatas palygino Baltijos šalis su "barbarais" dėl bandymų iškreipti istoriją.

Balandžio pradžioje LRTK ketino apriboti kanalo "Rossija 24" transliaciją dėl Valstybės Dūmos pavaduotojo Vladimiro Žirinovskio pareiškimų.

Dar anksčiau LRTK paskelbė neva aptikusios pažeidimų dviejų rusiškų kanalų programose, kurios tariamai skleidė "melagingą" informaciją apie lietuvių "partizanus".

Pasak LRTK, buvo pateikta "melaginga" informacija, kad per Antrąjį pasaulinį karą daugelis "partizanų" tapo kolaborantais ir dalyvavo civilių, ypač žydų bendruomenės, žudymo procese.

Baltijos šalių valdžios ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius koordinuotos šių valstybių linijos požymius. Rusijos žiniasklaidos priespaudos Baltijos šalyse atvejai "aiškiai parodo, ko praktiškai verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino atsidavimą demokratijos ir žodžio laisvės principams", pažymėjo Rusijos URM.

Tegai:
Estija, "Rusijos grėsmė"
Dar šia tema
Estija skelbia, kad Rusijos raketų sistema "kelia grėsmę" visai NATO
Lietuva neatsisakys plano iki 2030 metų skirti 2,5 % BVP karinėms išlaidoms
Vakcinos nuo COVID-19 tyrimai

Rusijoje prasidėjo paskutinis klinikinių vakcinos nuo COVID-19 tyrimų etapas

(atnaujinta 10:16 2020.07.10)
Kitą savaitę pirmąją savanorių grupę, kuri testavo vakciną, atlikus kontrolinius testus išrašys ir jie grįš į tarnybos vietas

VILNIUS, liepos 10 — Sputnik. Prasidėjo paskutinis klinikinių vakcinos nuo koronaviruso tyrimų, kuriuos kartu vykdo Epidemiologijos ir mikrobiologijos tyrimų centras "Gamalei" ir Rusijos Federacijos gynybos ministerija, etapas, pranešė ministerija.

Vakcinų bandymai prasidėjo birželio 18 dieną. Vienas vakcinos komponentas buvo suleistas vienai devynių savanorių grupei, kitiems devyniems — antras. Birželio 23 dieną vakcina buvo suleista dar dvidešimčiai savanorių. Ši eksperimento dalyvių grupė vaistą gaus palaikomąja (busterine) doze — per tris savaites jiems pagal gautus rodiklius bus suleistas antrasis komponentas. 

"Rusijos gynybos ministerija kartu su Epidemiologijos ir mikrobiologijos tyrimų centru "Gamalei" pradėjo paskutinį klinikinių vakcinos nuo koronaviruso tyrimų etapą", — pranešimą cituoja RIA Novosti.

Patikslinama, kad liepos 15 dieną pirmoji savanorių grupė, testuojanti vakciną, atlikus kontrolinius testus, bus išrašyta, jie grįš į tarnybos vietas. Dabar jų būklė yra gera, "skundų dėl savijautos, nepageidaujamos reakcijos ar nepageidaujamų reiškinių nėra", — praneša Rusijos gynybos ministerija.

"Pirmadienį, liepos 13 dieną, antrajai grupei savanorių, atliekančių vakcinos efektyvumo ir imunogeniškumo tyrimą, bus suleistas antrasis koronaviruso vakcinos komponentas. Busterinė vakcinacijos schema, numatyta antrajai savanorių grupei, leis sustiprinti imuninę sistemą ir pailginti imuniteto trukmę", — rašoma pranešime.

Anot ministerijos, tyrimo metu gauti duomenys "liudija apie pirmosios ir antrosios savanorių grupių imuninės reakcijos į vakciną nuo COVID-19 formavimąsi".

Gynybos ministerija taip pat paskelbė vaizdo įrašą, kuriame anesteziologas-reanimatorius Olegas Čichliajevas pasakoja apie pirmosios savanorių grupės būklę.

"Pirminiais duomenimis, jų kūne susidarė antikūnai, ką patvirtino humoralinio ir ląstelinio imuniteto tyrimų, kurie jiems atliekami reguliariai, rezultatai", — sakė jis.

Anot jo, antrajai grupei numatyta busterinė vaisto skyrimo sistema, "pirmasis etapas jau baigtas, vakcina jau įvesta, antikūnai taip pat susidaro".

Tegai:
vakcina, koronavirusas, Rusija
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
RF Gynybos ministerija papasakojo apie savanorius, testuojančius vakciną nuo COVID-19
PSO susidomėjo rusiška vakcina nuo koronaviruso
Koronavirusas vėl puola: PSO susidomėjo Rusijos skiepais nuo COVID-19
RT logotipas, archyvinė nuotrauka

RT transliavimo draudimas: Vakarai pamiršo, kaip kovoti su Rusija

(atnaujinta 11:55 2020.07.10)
Lietuva uždraudė penkis RT kanalus transliuoti savo teritorijoje. Tai atsitiko per savaitę po to, kai Latvijos valdžia žengė panašų žingsnį. Kita eilėje — Estija, kurios užsienio reikalų ministras taip pat neatmetė panašaus sprendimo galimybės

Talino specialios pozicijos šiuo klausimu tikimybė yra menka: tiek atsižvelgiant į tradicinį antirusišką trijų "Baltijos tigrų" sutarimą, tiek atsižvelgiant į tai, kad būtent Estijos valdžia buvo aktyviausia ir nuoseklesnė sudarydama kliūtis Sputnik agentūros darbui respublikoje. Kaip žinote, norėdami pasiekti norimą rezultatą, jie surengė tiesioginį darbuotojų puldinėjimą, grasindami baudžiamuoju persekiojimu.

Vis dėlto įdomiausias visoje istorijoje yra oficialus Vilniaus sprendimo pagrindimas. Pats teiginys, kad RT kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas, kuriam, savo ruožtu, taikomos Vakarų sankcijos, tariamai tapo priežastimi imtis priemonių prieš "jo" žiniasklaidos išteklius.

Esmė net ne ta, kad šis teiginys yra netiesa, už kurį Lietuvos valdžia buvo papeikta įgiliomis pastabomis, kurių autoriai priminė, kad RT neturi nieko bendro su MIA "Rossija segodnia" struktūromis, kurioms iš tikrųjų vadovauja Dmitrijus Kiseliovas.

Dar svarbiau, kad visa tai kadaise buvo: lygiai prieš savaitę, kai Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba paaiškino RT transliacijų draudimą sakydama, kad televizijos kanalai yra "faktiškai kontroliuojami ir prižiūrimi" Dmitrijaus Kiseliovo. Tuomet lygiai tokiu pačiu būdu Margarita Simonian ir Rusijos užsienio reikalų ministerija pakomentavo akivaizdų Latvijos oficialių struktūrų neprofesionalumą, nes jų sprendimas buvo grindžiamas atvirais beprotiškais teiginiais.

Tuo metu dar buvo galima paaiškinti įvykį atsitiktinumu ir konkrečių vykdytojų klaida: galų gale ne viena sistema neapdrausta nuo diletantų ir tinginių. Tačiau panašiose situacijose atsidūrusiai valstybei — ne komilfo viską atšaukti, net jei ją atvirai pakišo jos pačios valstybės pareigūnai.

Tačiau pakartojus situacijai Lietuvoje, tampa aišku: atsitiktinės klaidos nebuvo ir nėra. Visa tai yra sąmoninga Latvijos ir Lietuvos valdžios pozicija, kurios principas yra "ir taip tiks".

Suprantama, kad draudimas transliuoti RT yra politinis sprendimas. Bet ar to buvo neįmanoma paaiškinti teisiškai "grynesniu" motyvu? Žinoma, galima. Bet tam reikėtų atsakingiems departamentams labiau pasistengti, ieškoti spragų teisės aktuose.

Kadaise būtent ši ypatybė — teisinis miklumas atitikti bent jau išorinį sprendimų nepriekaištingumą — buvo vienas iš svarbiausių Vakarų demokratijos kozirių. Ji atrodė nepaprastai pergalingai kitų politinių sistemų, kurios nebuvo linkusios vargintis dėl oficialių procedūrų, fone.

Bet nuo to laiko nutekėjo daug vandens. RT transliavimo uždraudimo klausimu Baltijos šalys ėjo tokiu keliu, kurį pastaraisiais metais išsirinkdavo visiškai kitos ir daug galingesnės valstybės.

Amerikiečiams mojavimas mėgintuvėliu su nežinomais milteliais pakeitė tikrai egzistuojančių aplinkybių, kuriomis galima būtų bandyti pateisinti invaziją į Iraką priešais tarptautinę bendruomenę, paiešką. Britai surengė grandiozinį pasirodymą aplink Skripalių apsinuodijimą — ir jiems visiškai ne gėda dėl prošvaisčių, akivaizdžių "skylių" šiuo klausimu. Nyderlandai, teisingumą pavertę savo nacionaliniu prekės ženklu, MH17 bylos nagrinėjime rodo tokius teisinius "kūlvirsčius", kad jau net niekas nesistebi.

Tokių pavyzdžių — ne tik Rusijoje, bet ir Kinijos, Irano, Venesuelos ir kitų "​​šalių atskyrėlių" atžvilgiu yra tiek daug, kad jie jau seniai iš retų išimčių virto kasdienybe. Tokiomis aplinkybėmis Lietuvos ir Latvijos valdžios institucijų pozicija RT transliavimo draudimo istorijoje atrodo visiškai organiškai: kam įsitempti, jei to galima nedaryti, tiesiog pateikus akivaizdžią nesąmonę kaip oficialią poziciją?

Tai netgi turi savo logiką: auditorija, turinti antirusiškų pažiūrų, bus patenkinta paaiškinimais apie "Kiseliovą kontroliuojantį RT" (kaip ir apie "Putiną, kuris apnuodijo Skripalius" arba "Kremlių, kuris numušė "Boeing" virš Donbaso"), ir Vakarai vis dažniau nemato priežasčių švaistyti išteklius Rusijai ir jai užbučiuojančioms jėgoms, nes matyt, laiko šią užduotį įtikinti ir patraukti į savo pusę beviltiška.

Iš pradžių šį (atvirai apgaulingą) požiūrį sukūrė informacinė, politinė, ideologinė ir net moralinė Vakarų monopolija. Būtent dėl jos tam tikru momentu jie nustojo manyti, kad reikia kruopščiai ir profesionaliai vykdyti savo politiką — tiek apskritai, tiek konkurentų atžvilgiu. Dėl to jie patys nepastebėjo, kaip prarado šią monopoliją, taip pat ir dėl kompetencijų praradimo bei atsipalaidavimo ir įsitikinimo, kad tiks ir taip.

Dabar situacija kitokia. Dabar visos tos pačios jėgos nemato prasmės efektyviai dirbti ir rimtai kvalifikuotai stengtis vien dėl to, kad pačios susitvarkys, o priešo vis tiek neįtikinsi.

Stebina tai, kad jie rimtai tiki (ir tai patvirtina neseniai priimti Baltijos šalių sprendimai dėl RT), jog toks profesionalus, tiksliau, akivaizdžiai neprofesionalus požiūris nulems jų ideologinę ir geopolitinę pergalę prieš Rusiją.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
RT, Baltijos šalys, Rusijos žiniasklaida, Rusija
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT
Dar šia tema
Simonian sureagavo į galimybę Estijoje uždrausti RT
Lietuvoje uždrausta RT
Simonian sureagavo į penkių RT kanalų draudimą Lietuvoje
Rusijos ambasada Lietuvos kaltinimus RT laiko "beprotiškais": čia tai įrodyta praktiškai