Sputnik paviljonas, archyvinė nuotrauka

JAV atidarė "Sputnik" ir "RT" stebėjimo centrą

41
(atnaujinta 18:49 2017.08.03)
Nevyriausybinis "Demokratijos apsaugos aljansas" Jungtinėse Amerikos Valstijose sukūrė portalą, kuris seks Rusijos žiniasklaidos paskyras, tarp jų "Sputnik" ir "RT" bei Rusijos URM

VILNIUS, rugpjūčio 3 — Sputnik. Jungtinėse Amerikos Valstijose pradėjo veikti interneto tinklalapis, skirtas "Rusijos propagandai", ypač  Rusijos žiniasklaidos pranešimams, įskaitant televizijos kanalą "RT" ir agentūrą "Sputnik", sekti, praneša RIA Novosti.

Jį inicijavo nevyriausybinis "Demokratijos apsaugos aljansas", kurį paremia dalinai JAV vyriausybės finansuojamas centras "German Marshall Fund" (GMF).

Vyriausioji televizijos kanalo RT ir naujienų agentūros Sputnik redaktorė Margarita Simonian, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владимир Трефилов

"Informacinė aikštelė "Hamilton 68", šiandien veikianti "Demokratijos apsaugos aljanso" ribose, siūlo atsižvelgti į pastangas tinkle skleisti  propagandą ir dezinformaciją iš Rusijos", —  sakoma centro tinklalapyje.

Pranešama, kad sistema seka "600 Twitter paskyrų, susijusių su  Rusijos Federacijos įtakos operacijomis". Tarp kitų portale pateikiami "RT", "Sputnik" paskyrų ir Rusijos užsienio reikalų ministerijos verifikuotos paskyros anglų kalba pranešimai.

Portalas suskirstytas į du skyrius, vienas iš jų rodo "žiniasklaidos Twitter paskyrų, kurias, kaip manoma, kontroliuoja Rusijos vyriausybė, turinį". Kitame — "botų" ir "trolių" turinys" — skelbiamos temos, "kurias skelbia Twitter paskyros, susijusios su Rusijos įtakos kampanijomis". Jame gali pasirodyti tiek "tikras, tiek ir netikras naujienų turinys".

GMF tinklalapyje 2016 metų finansavimo gavimo ataskaitoje nurodyta, kad fondas iš 12 milijonų JAV dolerių pajamų daugiau nei  2,2 milijono gavo kaip JAV federalinės vyriausybės subsidiją.

Požiūris į Rusijos žiniasklaidą Europos Sąjungoje

Priminsime, kad pastaruoju metu Europos šalyse informacinio karo tema su Rusijos žiniasklaida skamba vis dažniau.

Europos Parlamentas praėjusių metų lapkritį priėmė rezoliuciją, kurioje teigiama apie būtinybę kovoti su Rusijos žiniasklaida, o pagrindinėmis grėsmėmis dokumente pavadinti agentūra "Sputnik" ir televizijos kanalas "RT".

Taip pat EP rezoliucijoje kelios nuostatos ribojasi su siūlymu cenzūruoti Rusijos žiniasklaidą. Teigiama, kad Rusijos Federacija, neva suteikdama  finansinę paramą opozicijos politinėms partijoms ir organizacijoms valstybėse- ES narėse, pasinaudoja dvišalių tarpvalstybinių santykių veiksniu, kad atskirtų bendruomenės narius.

Pagrindinėmis informacinėmis grėsmėmis Europos Sąjungai paskelbti agentūra "Sputnik", televizijos kanalas "RT", fondas "Russkij Mir" ir Užsienio reikalų ministerijai pavaldi federalinė agentūra "Rossotrudničestvo".

Rezoliuciją  pakomentavo ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas. Jis pasveikino "RT" ir "Sputnik" žurnalistus su rezultatyviu darbu ir pabrėžė, kad dokumentas liudija apie akivaizdžią demokratijos sąvokos degradaciją Vakarų visuomenėje.

Pasak Rusijos prezidento, reikia pasikliauti sveiko proto pergale ir tikėtis, kad Rusijos žiniasklaida iš tikrųjų nebus apribota.

41
Tegai:
paskyra, Rusijos žiniasklaida, propaganda, žiniasklaida, "Demokratijos apsaugos aljansas", RT, Sputnik, JAV
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (33)
Dar šia tema
Simonian: Sputnik priešinasi kitaip manančių nepakantumui
Prašoma lietuvių pagalbos ieškant Rusijos šnipų
Televizijos kanalas "RT" transliuojamas Jungtinių Tautų Organizacijoje
Discussion