Советские штурмовики

NATO šalys sutiko atsikratyti sovietinės karinės įrangos

78
(atnaujinta 11:51 2018.07.12)
Deklaracijoje, patvirtintoje po pirmosios Aljanso viršūnių susitikimo Briuselyje dienos, teigiama, kad dalyvaujančios valstybės turi tobulinti ginkluotųjų pajėgų sąveiką

VILNIUS, liepos 12 — Sputnik. NATO narės susitikime Briuselyje sutiko atsikratyti kai kuriose valstybėse likusios Tarybų Sąjungos ir Rusijos gamybos karinės įrangos, praneša RIA Novosti su nuoroda į pirmosios aukščiausiojo lygio susitikimo dienos galutinį dokumentą.

Aljansas planuoja "pagerinti ginkluotųjų pajėgų sąveiką, stengtis tinkamai spręsti esamos priklausomybės nuo paveldėtos Rusijos kilmės karinės įrangos klausimą", sakoma deklaracijoje.

Šiaurės Atlanto aljanso šalys ketina "įdiegti naujoves ir išlaikyti savo technologinį pranašumą".

JAV daug kartų ragino Aljanso valstybes padidinti karines išlaidas. Tačiau kai kurie Rusijos ekspertai mano, kad tokiu būdu Vašingtonas nori priversti Europos valstybes įsigyti seną amerikietišką įrangą, kurią jau nustojo eksploatuoti.

Be to, pagal Europos Komisijos planą, Europos Sąjunga ketina supaprastinti kariuomenės ir karinės įrangos judėjimą jos teritorijoje. Vakarų ekspertai pažymėjo, kad Baltijos valstybių geležinkelių infrastruktūra ir keliai nėra tinkami greitai perkelti karinę įrangą ir NATO karius konflikto atveju. Geležinkeliai regione buvo išsaugoti nuo Sovietų Sąjungos laikų.

Birželio mėnesį Lietuvoje vykusių karinių pratybų metu įvyko trys avarijos, kuriose dalyvavo Šiaurės Atlanto aljanso karinė įranga.

Maskva ne kartą pareiškė, kad Rusija nieko nepuolė ir neketina pulti, o NATO tiesiog pasinaudoja galimybe, kad dislokuotų daugiau karių prie Rytų Europos sienos.

78
Tegai:
karinė bazė, karinė technika, NATO viršūnių susitikimas, NATO, Briuselis
Temos:
Lietuva — NATO dalis (179)
Dar šia tema
Lietuva susitarė su NATO pateikti pasiūlymus dėl Baltijos šalių oro gynybos
Kembridžo hercogai su televizijos laidų vedėju, gamtininku seru David'u Attenborough

Kaip užaugo vaikai! Midlton pasidalijo jaudinamų nuotraukų serija

(atnaujinta 22:37 2020.09.28)
Reti karališkosios šeimos fotosesijos kadrai su netikėtu svečiu nustebino Didžiosios Britanijos karalystės gerbėjus

VILNIUS, rugsėjo 28 — Sputnik. Princas Viljamas ir jo žmona Keitė Midlton pasidalijo jaudinama šeimos nuotraukų serija: savo Instagram paskyroje pora parodė, kaip užaugo jų įpėdiniai.

Ir kol Megan Markl ir princas Haris apsipranta Santa Barbaros gyventojų vaidmenyje ir pasisako apie JAV prezidento rinkimus, jų giminaičiai džiaugiasi paprasto gyvenimo džiaugsmais.

Nauja šeimos fotosesija iš Kembridžo hercogų nustebino gerbėjus: nuotraukose užaugę poros įpėdiniai su žavinga apranga ir bendra spalvų gama pozavo su savo tėvais.

Принц Уильям с сыновьями Джорджем и Луи
© REUTERS / KENSINGTON PALACE
Princas Viljamas su sūnumis Džordžu ir Luisu

Įdomu ir tai, kad į šeimos fotosesiją pateko netikėtas svečias — legendinis televizijos laidų vedėjas, gamtininkas ir visų britų numylėtinis seras David'as Attenborough.

Midlton po nuotrauka paliko ne mažiau jaudinantį užrašą, pranešusi, kad vedėjas atvyko pas juos ne tuščiomis: Attenborough princui Džordžui padovanojo milžiniško 60-ųjų metų ryklio iltį. Beje, neseniai televizijos žvaigždė Instagram tinkle viršijo Megan Markl ir princo Hario rekordą — per valandą po registracijos sulaukė milijono sekėjų.

Tegai:
Didžioji Britanija, karališkoji šeima, Keitė Midlton
Temos:
Karališkosios naujienos
Dar šia tema
Išsigandęs princas Viljamas skambina pavojaus varpais dėl sulysusios Keitės Midlton
Keitė Midlton vėl stebina gerbėjus: iškepė bandelių, apsivilkusi originalia suknele
Keitė Midlton davė slaptą ženklą Megan Markl
Karinių transporto priemonių nusileidimas per bendras Rusijos, Baltarusijos ir Serbijos desantininkų bataliono taktines pratybas, archyvinė nuotrauka

"Aliuminio tankas": tai, Rusijos desantininkai pirmą kartą išbandė danguje

(atnaujinta 22:09 2020.09.28)
Pratybose "Kaukazas 2020" Rusijos oro pajėgos pirmą kartą nuleido dešimt naujausių BMD-4M kovinių mašinų iš orlaivių Il-76MD

VILNIUS, rugsėjo 28 — Sputnik. Lengvas, greitas, sunkiai ginkluotas ir mirtinas — tankas BMD-4M buvo "pakrikštytas dangaus" per pratybas "Kaukazas 2020". Dešimt modernizuotų "ketvirtukų" parašiutu iš karinių transportinių lėktuvų buvo nuleisti tiesiai į Kapustin Jar poligoną. Šios transporto priemonės pradėjo veikti oro desanto pajėgose gana neseniai, tačiau jau įsitvirtino kaip patikima ir efektyvi karinė technika. Apie jų ypatybes skaitykite RIA Novosti autoriaus Andrejaus Koco medžiagoje.

Lengvas tankas

Kuopa, susidedanti iš dešimties BMD-4M desantininkų kovinių mašinų, nusileidimą atliko sėkmingai, naujausios parašiutų sistemos PBS-950U ir MKS-350, sukurtos specialiai "ketvirtukams", suveikė normaliai. Žemėje ekipažai per kelias minutes pervedė techniką į kovinę būklę ir persikėlė "kovoti". Būtent galimybė pradėti mūšį iškart po nusileidimo yra pagrindinis BMD-4M privalumas. Konstrukcija leidžia nuleisti transporto priemonę kartu su ekipažu.

Iš esmės tai lengvasis tankas. Vos 13,6 tonos sveriantis "ketvertukas" turi įspūdingą arsenalą. "Pagrindinis kalibras" yra 100 mm 2A70 šautuvas su automatiniu krautuvu, smogiantis taikiniams iki septynių kilometrų atstumu, o šaudymo greitis — iki dešimties šūvių per minutę. Net modernūs tankai gali veiksmingai prasiskverbti į šoninę projekciją. Šis ginklas yra suporuotas su 30 mm 2A72 automatine patranka, skirta sunaikinti priešo personalą iki keturių kilometrų atstumu. Be to, yra 7,62 mm kulkosvaidis PKTM ir keturios "Arkan" valdomos prieštankinės raketos. Jie šaudo tiesiai per pagrindinio ginklo vamzdį.

Боевая машина десанта — 4 модернизированная (БМД-4М)
© Фото : Николай Донюшкин
Kovinė modernizuota BMD-4M

Moderni ugnies valdymo sistema: vado taikiklis su nuotolio ieškikliu, dienos ir nakties kanalais, šaulio taikiklis su atskiru kanalu, skirtu valdyti prieštankinę valdomą raketą ir su termovizorimi, ginklo stabilizatorius dviem plokštumomis, balistinis kompiuteris ir automatinis taikinio sekimo prietaisas. Visa tai veikia glaudžiai bendradarbiaujant remiantis vieninga informacine sistema, kurią papildo jutikliai, skirti gauti išorinius duomenis apie aplinką.

BMD-4M korpusas pagamintas iš aliuminio, bokštas pagamintas iš plieno. Šarvuota danga — neperšaunama. Storesnė "oda" būtų padariusi transporto priemonę sunkesnę, todėl jos neįmanoma būtų nuleisti iš oro. BMD-4M yra pakankamai lengvas, kad pats galėtų įveikti vandens kliūtis. Kelių degalų dyzelinis variklis UTD-29, kurio skysčio aušinimo galia yra 500 arklio galių, pagreitina automobilį iki 70 kilometrų per valandą greičiu. Galios rezervas yra 500 kilometrų. Hidropneumatinė pakaba leidžia pakeisti prošvaisą nuo 190 iki 590 milimetrų.

Sunkus likimas

Pagrindiniai BMD-4M uždaviniai yra oro desanto gabenimas artimoje ir operatyvinėje užfrontėje, jų apsauga nuo šaulių ginklų ugnies ir skeveldros, šaudymo taškų, šarvuotųjų transporto priemonių, įtvirtinimų ir priešo jėgos sunaikinimas. Šiuo metu oro desanto kariai turi 275 tokio tipo transporto priemones. Serijinė gamyba prasidėjo 2016 metais, tačiau pirmieji pavyzdžiai pasirodė daug anksčiau, ir jų likimas buvo gana sunkus. Ankstesnės kartos mašina — BMD-3 — kariuomenei netiko ginkluotės atžvilgiu. Gynybos ministerija norėjo gauti nusileidimo platformą su 100 mm patrankomis, kaip kad buvo BMP-3, tačiau jos nebuvo įmanoma sukurti griežtai ribojant svorį. Dėl to "trejetukas" atiteko kariuomenei su 30 mm 2A42.

Nepaisant to, 2004 metais konstruktoriai pristatė klientui BMD-4 kovos skyrių "Bachča-U" ir ginklus, tokius kaip BMP-3. Po ilgų ir sunkių derybų buvo sutarta dėl automobilio svorio — 13,6 tonos. Ankstesnės kartos BMD buvo beveik tona lengvesnis, tačiau buvo fiziškai neįmanoma į jį įtaisyti 100 mm ginklo su šoviniais ir nepadaryti platformos sunkesne.

Боевая машина пехоты БМП-3
© Sputnik / Максим Блинов
Pėstininkų kovos mašina BMP-3

Gamintojo — Volgogrado traktorių gamyklos — bankrotas 2005 metais beveik sužlugdė projektą. Jis buvo perduotas BMP-3 kūrėjui — "Kurganmašzavod". Ten jie žymiai pakeitė dizainą, priartindami korpuso geometriją prie motorinių šautuvų karių oro desanto kovos transporto priemonės. Maksimalus BMD-4 unifikavimas su BMP-3 labai supaprastino ir sumažino gamybos sąnaudas. Mašinos prototipas, pavadintas BMD-4M, pirmą kartą buvo pristatytas 2008 metais.

"Ketvirtuko" ateitis

Pagal planą kariai turėjo gauti iki dviejų tūkstančių BMD-4M. Tačiau kariškiai netikėtai sukritikavo automobilį. Ypač juos suglumino žemas saugumas ir gana didelės pirkimo išlaidos.

2010 metų balandžio mėnesį gynybos ministro pirmasis pavaduotojas Vladimiras Popovkinas paskelbė, kad oro desanto pajėgos atsisako BMD-4M. 2012 metų vasarį Generalinio štabo viršininkas, armijos generolas Nikolajus Makarovas sukritikavo mašinos dizainą. Tačiau desantininkai užstojo "ketvirtuką".

"Pirmoji BMD-4 versija turėjo neapdorotą, nepatikimą bazę, — 2012 metų gegužės aiškino Oro pajėgų vadas, generolas leitenantas Vladimiras Šamanovas. — Tačiau modernizuota Kurgane pagaminta "ketvirtuko" versija — BMD-4M — mus visiškai tenkina. Aišku, kada nors tikrai bus geresnis automobilis. Tačiau per ateinančius septynerius ar dešimt metų pramonė to nesiūlys. Desantui su ja kovoti, ir niekas geriau už mus nežino, kokia turi būti tokia mašina".

Боевые гусеничные плавающие машины БМД-4М
© Sputnik / Владимир Астапкович
Koviniai vikšriniai automobiliai BMD-4M

Desantininkų įsiklausė ir BMD-4M buvo pradėtas gaminti. Tuo pačiu metu buvo kuriama kita desantinė įranga, pagaminta šios mašinos pagrindu. Pavyzdžiui, praėjusiais metais Gynybos ministerija išbandė savaeigę patranką "Sprut-SDM1" — rimtas "sparnuotų pėstininkų" argumentas akistatoje su priešo tankais. Savaeigis ginklas gavo važiuoklę ir transmisiją pagal BMD-4M agregatus ir tą patį 500 arklio galių variklį.

BMD-4M važiuoklė taip pat naudojama kito savaeigio artilerijos ginklo 2S42 "Lotus" projekte, pirmą kartą pristatytame forume "Armija-2017". Šios transporto priemonės, skirtos parašiutininkų artilerijos palaikymui, ilgainiui pakeis haubicas 2S9 "Nona" kariuomenėje. Be to, iki 2022 metų oro desanto pajėgose laukiama desantinių priešlėktuvinių raketų sistemų "Pticelov" su BMD-4M vikšrine.

Tegai:
ginkluotė, tankai, Rusija
Dar šia tema
"The National Interest" liko sužavėtas skiriamuoju tanko "Armata" bruožu
"Tai tik pirmieji žingsniai": kodėl JAV povandeninius laivus perkelia prie Rusijos krantų
JAV žiniasklaida papasakojo apie Rusijos sraigtasparnių vežėjų unikalumą
Naujos technologijos. Karo ekspertas apie Rusijos penktos kartos povandeninius laivus
Baltijos jūra, archyvinė nuotrauka

Pasirašyta deklaracija dėl Baltijos jūros taršos mažinimo

(atnaujinta 07:08 2020.09.29)
Baltijos jūros regiono ministras pažymėjo, kad būtina turėti nuoseklią ES politiką šiame sektoriuje ir koordinuoti visų regiono valstybių pastangas, nes dėl taršos ir nedarnios ūkinės veiklos Baltijos jūroje mažėja žuvų išteklių

VILNIUS, rugsėjo 29 — Sputnik. Baltijos jūros regiono aplinkos ir žemės ūkio ministrai pasirašė deklaraciją dėl veiksmų, kuri įpareigoja šalis susitelkti prastai jūros būklei pagerinti.

Apie tai praneša Aplinkos ministerijos spaudos tarnyba.

Virtualioje konferencijoje "Mūsų Baltija" dalyvavo Danijos, Estijos, Suomijos, Vokietijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Švedijos atstovai.

"Pasirašytos deklaracijos svarba neginčijama. Dar prireiks nemažai darbų, pastangų ir laiko, kad Baltija nebeužimtų gėdingos penktos vietos tarp labiausiai užterštų pasaulio jūrų. Tačiau bendromis šalių pastangomis tikrai pavyks. Įsipareigojome dabarčiai ir ateičiai — dovanoti Baltijai nepriklausomybę nuo taršos", — sako aplinkos ministras Kęstutis Mažeika.

Lietuva, kaip sakė Mažeika, turi trumpiausią pakrantę iš visų Baltijos šalių, bet vieną vandeningiausių jūros intakų. Dėl intensyvios žemės ūkio veiklos dar daug vadinamųjų maistinių medžiagų patenka į Baltiją, ir pastaraisiais metais tarša azoto junginiais leistiną ribą viršija dvigubai. 

Pats laikas, ministro žodžiais, rasti priemones tvariai žemės ūkio veiklai palaikyti. 

Pasak ministro, mažinti į vandens telkinius patenkančią taršą padėtų išmaniosios žemdirbystės priemonės, IT technologijos ir skatinamas tikslusis ūkininkavimas, darnus pasėlių plotų planavimas, tręšimo mineralinėmis ir organinėmis trąšomis planai. Taip pat svarbu skatinti aplinkosauginių reikalavimų integralumą žemės ūkio sektoriuje.

Kaip pažymėjo Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyriausioji specialistė Agnė Lukoševičienė, tikra pražūtis jūros gyvūnijai — Baltijoje pametami arba išmetami tinklai. Kitas didelis jūros šiukšlių šaltinis — plastiko atliekos. 

Konferencijos dalyviai pažymėjo, kad būtina turėti nuoseklią ES politiką šiame sektoriuje ir koordinuoti visų Baltijos regiono valstybių pastangas, nes dėl taršos ir nedarnios ūkinės veiklos Baltijoje mažėja žuvų išteklių. 

Bendroji žemės ūkio ir žuvininkystės politika turėtų užtikrinti, kad žvejyba, akvakultūra ir žemės ūkio veikla prisidėtų prie ilgalaikio aplinkos, ekonominio ir socialinio tvarumo.

Baltijos jūra patenka tarp labiausiai užterštų jūrų pasaulyje.

Tegai:
aplinkos tarša, Baltijos jūra
Dar šia tema
Pradedamos derybos dėl žvejybos galimybių Baltijos jūroje
Jūrų muziejus parodė, kaip išleido ruoniukus rastinukus į Baltiją — video