Aušvicas

Aušvice turistas išraižė savo vardą ant memorialo sienos ir buvo areštuotas

17
(atnaujinta 10:35 2018.10.11)
Airis apgailestavo dėl savo veiksmų ir paaiškino, kad matė, kaip kiti žmonės išraižė savo vardus, ir pagalvojo, kad taip galima

VILNIUS, spalio 11 — Sputnik. Lenkijoje buvo areštuotas Airijos turistas, kuris sugadino sieną Aušvico-Birkenavos valstybiniame muziejuje, praneša "RTE".

Vietos prokuroras patvirtino, kad turistą sulaikė memorialinio komplekso apsaugininkai po to, kai šis išraižė savo vardą ant sienos.

Airis buvo pristatytas į Aušvico policijos nuovadą, kur jam buvo pareikštas kaltinimas. Turistas iš karto prisipažino, kad padarė nusikaltimą, ir sutiko atlikti bausmę, kuri bus paskirta po teisminio nagrinėjimo.

Jis paaiškino, kad matė, kaip kiti žmonės išraižė savo vardus, ir pagalvojo, kad taip galima.

Didžiausioje nacių įkurtoje Aušvico-Birkenavos koncentracijos stovykloje (Lenkija) žuvo, remiantis įvairiais skaičiavimais, nuo 1,5 iki 4 milijonų žmonių. Tikslaus Aušvice nužudytųjų skaičiaus taip ir nepavyko nustatyti, nes daugelis dokumentų buvo sunaikinta. Remiantis Niurnbergo tribunolo dokumentais, žuvo 2,8 mln. žmonių, iš kurių 90% buvo žydai.

17
Dar šia tema
Varšuva pasipiktino dėl "lenkiška koncentracijos stovykla" posakio
Lietuvos kariai treniruojami buvusioje koncentracijos stovykloje
Lenkams "užvirė kraujas": bus taikoma atsakomybė už įžeidžiančius terminus
Lenkija ieško gyvųjų buvusių koncentracijos stovyklų darbuotojų
Lenkija atšaukė baudžiamąją atsakomybę Holokausto įstatyme
 RT logotipas, archyvinė nuotrauka

Rusijos nuolatinė atstovybė draudimą transliuoti RT Lietuvoje pavadino "raganų medžiokle"

(atnaujinta 09:25 2020.07.09)
Organizacija paragino ESBO atstovą žiniasklaidos laisvės klausimais Arlemą Dezirą atsakyti į dar vieną žiniasklaidos cenzūros pavyzdį

VILNIUS, liepos 9 — Sputnik. Nuolatinė Rusijos Federacijos atstovybė prie ESBO draudimą transliuoti RT Lietuvoje pavadino "raganų medžioklės" tęsiniu. Tai teigiama organizacijos Twitter pranešime.

Nuolatinė misija paragino ESBO atstovą žiniasklaidos laisvės klausimais Arlemą Dezirą "atsakyti į dar vieną žiniasklaidos cenzūros ir įsipareigojimų žiniasklaidos laisvės srityje pažeidimo pavyzdį".

RT ir MIA "Rossija segodnia" vyriausioji redaktorė Margarita Simonian taip pat atsakė į draudimą transliuoti RT respublikoje.

"Gerbiama Lietuvos radijo ir televizijos komisija, kuri uždraudė RT Lietuvoje. Dmitrijus Kiseliovas neturi nieko bendro su "Russia Today". Dmitrijus Kiseliovas vadovauja naujienų agentūrai MIA "Rossija segodnia". Net jei "Google" vertėjas jums pasakys, kad "Rossija segodnia" verčiama kaip "Russia Today", — rašė ji savo "Telegram".

Margarita Simonian, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владимир Трефилов

Trečiadienį Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) paskelbė sustabdysianti televizijos programų RT, RT HD, RT Español, RT Documentary HD ir RT Documentary programų retransliavimą ar platinimą internetu. LRTK pirmininkas Mantas Martišius teigė, kad transliacija buvo sustabdyta, nes "RT kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas, kuris įtrauktas į asmenų, kuriems taikomos ES sankcijos, sąrašą".

Anksčiau septynių RT kanalų transliaciją uždraudė Latvijos reguliavimo institucija.

Iš tikrųjų Dmitrijus Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o RT vadovauja Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

Nuo 2014 metų Europos Sąjunga taiko Kiseliovui sankcijas. Tačiau pati MIA "Rossija segodnia" nėra įtraukta į jokį sankcijų sąrašą.

Kaip pažymėta Rusijos užsienio reikalų ministerijoje, žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse "aiškiai parodo, ko verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino įsipareigojimą laikytis demokratijos ir žodžio laisvės principų".

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Tegai:
Rusijos žiniasklaida, ESBO, RT
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT
Dar šia tema
Lietuva kovoja su RT. O gal reikėtų su "fake'ų kūrėjais" iš JAV?
Simonian sureagavo į galimybę Estijoje uždrausti RT
Čeryševa: Europos pozicija "Sputnik Estija" atžvilgiu yra nusikalstama tyla
Margarita Simonian, archyvinė nuotrauka

Simonian sureagavo į penkių RT kanalų draudimą Lietuvoje

(atnaujinta 09:22 2020.07.09)
Ketvirtadienį Lietuvoje įsigalios draudimas transliuoti RT, RT HD, RT en Español (ispanų kalba), RT Documentary HD ir RT Documentary TV kanalus

VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. RT ir MIA "Rossija segodnia" vyriausioji redaktorė Margarita Simonian ironiškai pakomentavo draudimą transliuoti penkis RT kanalus Lietuvoje.

"Dmitrijus Kiseliovas neturi nieko bendra su "Russia Today". Dmitrijus Kiseliovas vadovauja naujienų agentūrai "Rossija segodnia". Net jei "Google" vertėjas jums pasakys, kad "Rossija segodnia" verčiama kaip "Russia Today", — ji parašė savo Telegram kanale.

Ketvirtadienį Lietuvoje įsigalios draudimas transliuoti RT, RT HD, RT en Español (ispanų kalba), RT Documentary HD ir RT Documentary TV kanalus. Praėjusią savaitę Latvijos valdžia priėmė panašų sprendimą, o Estija taip pat svarsto galimybę sekti šiuo pavyzdžiu.

Ryga šį žingsnį argumentavo tuo, kad RT tariamai priklauso MIA "Rossija segodnia" generaliniam direktoriui Dmitrijui Kiseliovui, kuriam taikomos ES sankcijos.

Iš tikrųjų Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o RT vadovauja Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

Kiseliovas anksčiau pažymėjo, kad tokia Latvijos valdžios pozicija liudija jos "kvailumą ir neišmanymą". Jis sakė nuoširdžiai pasijuokęs iš Rygos sprendimo, be to, jo teigimu, šis draudimas neturi teisinio pagrindo. Simonian savo ruožtu taip pat priminė, kad vietos valdžia jau seniai užblokavo "Sputnik" — ir tai netrukdo jam būti veiksmingu šaltiniu.

Baltijos šalių valdžia ne kartą kliudė Rusijos žiniasklaidos darbui. Rusijos užsienio reikalų ministerija paskelbė aiškius koordinuotų šių valstybių linijos požymius.

Kaip pažymėta Užsienio reikalų ministerijoje, žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse "aiškiai parodo, ko verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino įsipareigojimą laikytis demokratijos ir žodžio laisvės principų".

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Tegai:
Rusijos žiniasklaida, RT, Lietuva, Margarita Simonian
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT
Dar šia tema
Lietuvos URM rekomenduoja Radijo ir televizijos komisijai drausti RT programas
Polittechnologas: Baltijos šalys bijo, kad RT privers lietuvius ir latvius susimąstyti
Estija svarsto galimybę uždrausti RT kanalų transliavimą